Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #1 Skrevet 24. januar 2017 Måtte en gammel skolevenninde på kjøpesenteret i formiddag. Er hjemme i permisjon og det vi tydeligvis hun også, dog med et noe større barn. Vi har ikke hatt kontakt siden ungdomsskolen, men har jo stoppet å pratet litt om vi har møtt hverandre på gata. Men det kan ha gått flere år i mellom. Hun er litt spesiell, og ikke en jeg trives med. I dag spurte hun om vi skulle treffes med barna en dag. Jeg så for meg en helt umulig situasjon der jeg sitter i saksa og må komme på unnskyldninger osv....mareritt. Var akkurat som om noen tok over stemmen min, for jeg klarte utrolig nok å si " Jeg tror ikke det, det er så mange år siden "Beate" jeg har liksom nok meg og mitt" Før hun rakk å si noe så bare fortsatte jeg med "Men var koslig å se deg, jeg må farte videre"! Hun sa ingenting og jeg følte barena blikket hennesom i ryggen. Dette er ikke typisk meg. Jeg hadde normalt sagt at "ja, det kan vi godt! Kan vi ikke bare meldes da!" Og håpet på at det kokte bort i kålen. Denne gangen orket jeg bare ikke å gå rundt grøten. Men jeg burde kanskje ikke ha vært så brå... Hva tenker dere? Skal man si ja til "alt"??? Jeg har ingenting til felles med henne (ja bortsett fra barn da), og synes en 2 minutters prat er MER enn nok. Anonymous poster hash: b86d0...a25
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #2 Skrevet 24. januar 2017 Litt slemt. Men en ærlig sak. Anonymous poster hash: 80fef...8b9
Von Hertelhofen Skrevet 24. januar 2017 #3 Skrevet 24. januar 2017 Bedre å være ærlig enn å være falsk
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #4 Skrevet 24. januar 2017 Helt ok! Det må være lov å være ærlig av og til ;-) Anonymous poster hash: d4393...58c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #5 Skrevet 24. januar 2017 Jeg har gjort det samme, bortsett fra at jeg møtte henne på kafé en gang. Starta med at hun kom alt for sent. Hun fortalte om alt for mye drama, om venninnekrangler og tinder og "flashing"av både det ene og andre på div sjekkesider, snap osv. Hun ville treffes oftere, jeg husker ikke hva jeg sa, men hun forsto meg da. Heldigvis. Har en mistanke om at hun fulgte meg ofte på fb for hun kom veldig ofte med på slike "hvem er dine beste venner", "hva skjer da og da" (skjønner?) på fb. Jeg orka ikke ende opp som sjelesørger og bli involvert i krangler og sånt. Hadde ikke energi. Følte det var litt sånn at hun var "tom for venner", og måtte lete etter nye... Anonymous poster hash: f2e82...a5f
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #6 Skrevet 24. januar 2017 Jeg hadde blitt lei meg av et sånt svar..men hadde heller ikke spurt om noe sånt. Anonymous poster hash: e2d12...c30
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #7 Skrevet 24. januar 2017 Oj, jeg hadde blitt kjempelei meg Hun prøvde da bare være koselig..? Du var altfor direkte etter min mening! Anonymous poster hash: cca14...e22
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #8 Skrevet 24. januar 2017 Hadde nok blitt lei meg jeg også. Hun blir nok ikke å glemme det med det første.. Anonymous poster hash: 5e4b6...729
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #9 Skrevet 24. januar 2017 En ærlig sak...men litt for direkte for min del. Anonymous poster hash: 4d1cc...8c4
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #10 Skrevet 24. januar 2017 På den ene siden var det en ærlig sak... Men på den andre siden var det litt slemt gjort. Som flere påpeker så prøvde hun bare å være hyggelig, og om ikke annet så har dere begge unger som kanskje kunne ha fått nå ut av å møtes? Jeg har mange venner, men jeg hadde en periode hvor jeg var langt nede og slet veldig med PSTD pga traume. I den tiden hadde jeg mange overfladiske venner som trodde jeg ikke eide ryggrad eller meninger. De få som engsjerte seg litt ekstra i meg og faktisk inviterte meg på besøk, ble veldig gode venninner og sa at de ble positivt overrasket over hvem jeg egentlig var. Andre som ikke orket vet enda ikke hvem jeg er, og har kommet fram til at det er deres "tap". Jeg vet jeg er en god venninne, og jeg vet også at uvhengig at jeg slet da er det ikke bestandig personligheter går overens... Hadde en venninne sagt noe slik til meg, når jeg først hadde mannet meg opp til å spørre om å møtes, hadde jeg blitt veldig lei meg. Hadde du sagt det i dag hadde jeg nok blitt skuffa, men kommet meg fint over det. Så alt i alt kommer det jo an på hvem du vil være Anonymous poster hash: f0d63...5a4
februarprins2013 Skrevet 24. januar 2017 #11 Skrevet 24. januar 2017 kanskje ikke direkte slemt,men unødvendig var det
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #12 Skrevet 24. januar 2017 Ja, jeg synes måten du formulerte deg på var slem. Og den siste kommentaren din om at det var koselig å møtes virker bare falsk etter det du sa rett før. Det går an å være langt mer diplomatisk og likevel si det samme. Det er greit å være direkte, men man kan likevel velge å være direkte på en snillere måte. Anonymous poster hash: 08ed0...4d2
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #13 Skrevet 24. januar 2017 Syns ikke verken formuleringen eller innholdet var feil. Du avsluttet noe som ikke egentlig er en relasjon engang. Man velger selv sine venner. Det er ikke "slemt" å ikke like en person, ingen kan like alle. Anonymous poster hash: fc491...3d5
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #14 Skrevet 24. januar 2017 Ja, jeg synes måten du formulerte deg på var slem. Og den siste kommentaren din om at det var koselig å møtes virker bare falsk etter det du sa rett før. Det går an å være langt mer diplomatisk og likevel si det samme. Det er greit å være direkte, men man kan likevel velge å være direkte på en snillere måte. Anonymous poster hash: 08ed0...4d2 Men hvordan avviser mann på en hyggelig måte?? Anonymous poster hash: b86d0...a25
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #15 Skrevet 24. januar 2017 Ganske frekk. Anonymous poster hash: f2bd7...155
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #16 Skrevet 24. januar 2017 På den ene siden var det en ærlig sak... Men på den andre siden var det litt slemt gjort. Som flere påpeker så prøvde hun bare å være hyggelig, og om ikke annet så har dere begge unger som kanskje kunne ha fått nå ut av å møtes? Jeg har mange venner, men jeg hadde en periode hvor jeg var langt nede og slet veldig med PSTD pga traume. I den tiden hadde jeg mange overfladiske venner som trodde jeg ikke eide ryggrad eller meninger. De få som engsjerte seg litt ekstra i meg og faktisk inviterte meg på besøk, ble veldig gode venninner og sa at de ble positivt overrasket over hvem jeg egentlig var. Andre som ikke orket vet enda ikke hvem jeg er, og har kommet fram til at det er deres "tap". Jeg vet jeg er en god venninne, og jeg vet også at uvhengig at jeg slet da er det ikke bestandig personligheter går overens... Hadde en venninne sagt noe slik til meg, når jeg først hadde mannet meg opp til å spørre om å møtes, hadde jeg blitt veldig lei meg. Hadde du sagt det i dag hadde jeg nok blitt skuffa, men kommet meg fint over det. Så alt i alt kommer det jo an på hvem du vil være Anonymous poster hash: f0d63...5a4 Klassisk. Alltid en eller annen som skal skrive om sin egen tragedie og bruke det som argument. Det er lov å være direkte iblant, og flertallet går faktisk rundt uten ptsd. Anonymous poster hash: d4393...58c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #17 Skrevet 24. januar 2017 Gratulerer! Du er blitt voksen! Du slipper å kaste bort tid på henne og hun slipper å kaste bort tid på en som ikke liker henne. Du gjorde henne en tjeneste! Anonymous poster hash: dc0fd...374
Yellow Brick Road Skrevet 24. januar 2017 #18 Skrevet 24. januar 2017 Det finnes hyggeligere måter å avslå på, mener jeg. Jeg er for å være direkte, men enkelte ting bør man vurdere hvordan man sier.
Marriet Skrevet 24. januar 2017 #19 Skrevet 24. januar 2017 Jeg hadde blitt skikkelig lei meg om jeg hadde fått det der slengt i trynet.
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #20 Skrevet 24. januar 2017 Ja det synes jeg var litt vel direkte. Kanskje dere har noe mer til felles nå enn for flere år siden? Folk kan overraske positivt også om du gir dem en sjanse. En kopp kaffe hadde du vel holdt ut med denne kvinnen, så kunne dere vel begge kjent etter om det var noe å bygge videre på. Anonymous poster hash: 78429...376
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #21 Skrevet 24. januar 2017 Helt greit. Ikke slemt eller frekt i det hele tatt. Anonymous poster hash: 3ad8e...b7d
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #22 Skrevet 24. januar 2017 Ærlig og så direkte at du ikke helt har forståelse for at andre kanskje kan bli lei seg, men vel... En annen ting er at du ved oppførselen din kan gå glipp av mange potensielle gode venner og fine personer. For du kan vel ikke seriøst vite at dette mennesket ikke har noe til felles med deg om dere har gått på samme skole for mange år siden? Alle forandrer seg vet du. Til det bedre for mamge 👍 Anonymous poster hash: cfd2b...b57
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #23 Skrevet 24. januar 2017 Utrolig frekt. Hadde blitt skikkelig lei meg hadde du sagt noe sånt til meg. Å jeg hadde fundert på det lenge.. uff. Du er slem . Anonymous poster hash: 89dd4...d3c
Anonym bruker Skrevet 24. januar 2017 #24 Skrevet 24. januar 2017 Jeg hadde blitt skikkelig lei meg om jeg hadde fått det der slengt i trynet. Jeg og. Jeg hadde følt meg skikkelig dum i tillegg, og hadde nok aldri spurt noen om det igjen Anonymous poster hash: d6c02...ef4
Mrs Smith Skrevet 24. januar 2017 #25 Skrevet 24. januar 2017 Jeg ville blitt helt satt ut, men så tenkt kontakt med den hurpa trenger jeg ikke 🙏🏼
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå