Gå til innhold

KRIG mellom sønn og far! Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du kan umulig være seriøs! Du kan ikke få besøksforbud fordi far vil ha samvær med sin sønn! Prøv et slikt stunt og så vil du se at det slår rimelig raskt tilbake på mor. En oppegående mor vil strekke seg langt i å få til et bedre forhold mellom far og sønn. Tro meg, jeg gjør det selv. Og det er bedre for barna! Å råde til besøksforbud er det verste jeg har hørt! Med mindre barnet er truet på livet, noe det absolutt ikke handler om her!

Det du må gjøre her HI er å få far til å kontakte familievernkontor/psykolog, så han kan få noen innspill på hvordan han kan få et bedre forhold til sin sønn.

Ellers støtter jeg de andre forslagene om å invitere far på besøk med jevne mellomrom. Det er det beste for din sønn å få et bedre forhold til sin far.

Anonymous poster hash: b0676...988

Sønnen er ikke interessert! Han er 13 år og ønskene hans skal respekteres. Han har ingen ønsker om å få et bedre forhold med faren, han vil ikke på fvk og HI har fått beskjed derfra om at sønnens ønsker teller mest og han skal ikke presses/tvinges til terapi. Forsøk som korte besøk osv er prøvd, det er sønnen heller ikke interessert i. Det ville hjulpet om du faktisk leste det HI skriver før du kommenterer og kommer med "råd".

Om faren skal ha sjansen til å ha et bedre forhold til sønnen i fremtiden, er det opp til FAR å sette sønnens behov om avstand først. Det er ikke sønnens ansvar å jobbe med relasjonen og legge til rette for å gi faren sin sjanse på sjanse. Igjen - les hva HI skriver så vil du se at hun allerede har strukket seg langt i flere ÅR for å legge mest mulig til rette for et godt forhold, men far har kontinuerlig skuffet og nå har sønnen fått nok! Hvis far ikke kan respektere grenser og kommer uanmeldt og hamrer på døren når bare 13-åringen er hjemme, konstant ringer og sender sms er dette trakassering.

Til HI - fortsett å støtte sønnen din og be eksen din respektere sønnens behov for avstand. Det gjør ikke noe om han er uenig, minn han om at det er sønnen som bestemmer og hvis han ikke gir seg vil du ta kontakt med politiet.

Anonymous poster hash: 4d69d...860

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...