Gå til innhold

"Må" mannen din legge ned do-lokket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oooh! Her ble jeg overrasket! Aldri hørt om dette! 😲 Er det allso vanlig å legge ned lokket før man skyller ned??

Hvis ikke så spres alt mulig overalt ?

Anonymous poster hash: 93757...88a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt for å beholde bakterier fra avføring i doen og ikke andre steder av badet.

Anonymous poster hash: e2b46...884
Skrevet

Jeg tror heller ikke at det er så vanlig...

Anonymous poster hash: 933ac...94b

Nei, helt enig med deg, men både mannen, jeg og ungene gjør det uansett hvor vi er. Greit å ikke få alt 'mannskiten' på seg i det man skylder doen. På offentlige toaletter eller hos dem hvor doen ser litt ekkelt ut, tar vi litt dopapir i hånden, og tar så lokket ned før vi skylder det. Papiret kastes så i søppel. Er det 'alene' toalett, pleier jeg å ta litt papir og åpner døra med den. Verken jentungen eller jeg sitter rett ned på doringen på offentlig.

Anonymous poster hash: d0c55...c08

Gjest 5 andre
Skrevet

Ja, helt klart! Ikke interessert i urin og avføring som blir kastet veggimellom ved skylling. Dette lærte vi også ungene. Mannen og sønnen sitter forøvrig og tisser også. Hvis ikke må de vaske doen selv.

Ser at nesten alt besøket, både store og små, spyler med lokket oppe, og gutter og menn har i tillegg doringen oppe. Ikke lekkert akkurat.

Gjest 5 andre
Skrevet

Ja, helt klart! Ikke interessert i urin og avføring som blir kastet veggimellom ved skylling. Dette lærte vi også ungene. Mannen og sønnen sitter forøvrig og tisser også. Hvis ikke må de vaske doen selv.

Ser at nesten alt besøket, både store og små, spyler med lokket oppe, og gutter og menn har i tillegg doringen oppe. Ikke lekkert akkurat.

Gjest 5 andre
Skrevet

Hvilke sykdommer er påvist pga at dolokket står oppe?

Anonymous poster hash: 36a0f...a79

https://sml.snl.no/tarmbakterie

De fleste blir ikke syke, men har man løs mage eller oppkast kan det jo hende at det skyldes inntak av tarmbakterier. I verste fall kan man smittes med E.coli.

Men om du blir syk eller ikke... Hvis du har tannbørsten på vasken, har den nesten garantert bæsjerester på seg hvis man spyler ned med lokket åpent. Greit å ha i bakhodet når man pusser tenna neste gang.

Andre her nevner at det er mer unormalt enn normalt å skylle med lokket nede... Det betyr ikke at det er en dårlig idé for det.

Skrevet

Anonymous poster hash: 618b8...fe1

Skrevet

Samme her!

Jeg trenger heldigvis ikke lære mann og barn at lokket skal være nede, det skjer automatisk. De er renslige.

Og sitter, alle i familien, bare gutter foruten meg. Skal de stå får de gå på gjestetoalettet som er et høyere do. Men selv da lukker de lokket altså..

På hovedbadet er regelen: sitt, eller vask selv.

Må si jeg blir overrasket av uopplyste mennesker her inne.

Anonymous poster hash: 618b8...fe1

Skrevet

Har aldri blitt syke av det.

Anonymous poster hash: 3e1ef...fe9

Neida, greit nok det, men det er enkelte ting jeg ikke orker tanken på selv om det ikke gjør meg direkte og påviselig syk. Potensialet for avføring på tannbørsten er en slik ting.

Skrevet

Etter at jeg leste om rotte opp av doen må alle legge ned lokket her i huset, uansett om de har penis eller ikke.

Skrevet

Jeg bare lurer på noe - dere som skyller med lokket nede, tar dere lokket opp og ned flere ganger ved nr 2? Man må jo sjekke om det er noen rester i doskåla, kanskje har man behov for å trekke ned flere ganger fordi man bruker mye papir og så videre. Så da er det opp og ned og opp og ned med lokket? Hva når dere vasker badet, er det også opp og ned med lokket hele tiden?

Anonymous poster hash: 7fa9c...bcf
Skrevet

Problemstilling eg aldri har tenkt over før.

Men dere har Ikkje skremt meg no heller. Dolokket vårt kjem nok fortsatt til å stå oppe.

Skrevet

Alle må jo legge det ned. Direkte ukoselig å spyle ned med åpent lokk da, det spruter jo dritt overalt da.

Anonymous poster hash: 4bd3d...262

Skrevet

Mannen min "må" ingenting. Han er ikke ungen min. Når det er sagt så er jeg fullstendig likegyldig til hvorvidt dolokket er oppe eller nede. Må være slitsomt å være så redd for bakterier. De er jo over aaaaaalt Anonymous poster hash: 30168...8c2

Patetisk at et voksent menneske ikke skjønner såpass av hygiene. Det er vanligvis ikke tarmbakterier overalt, andre typer bakterier ja. Mange av dem er jo snille og. Men tarmbakterier prøver vi holde unna, derfor vi vasker henda etter dobesøk også. Men det er vel hysterisk i dine øyne?

Skrevet

Jeg bare lurer på noe - dere som skyller med lokket nede, tar dere lokket opp og ned flere ganger ved nr 2? Man må jo sjekke om det er noen rester i doskåla, kanskje har man behov for å trekke ned flere ganger fordi man bruker mye papir og så videre. Så da er det opp og ned og opp og ned med lokket? Hva når dere vasker badet, er det også opp og ned med lokket hele tiden? Anonymous poster hash: 7fa9c...bcf

Du det å måtte ta lokket opp og ned et utall ganger er ukjent for meg. Holder jo å løfte for å kikke, man holder jo ikke på å spyle i timesvis?

Skrevet

Så til det store spørsmålet: Tar klutvaskere ned lokket? Eller har de allerede såpass mye underlivsbakterier over hele servanten at litt fra eller til ikke gjør så mye?

Shit happens, lissm.

Anonymous poster hash: cd077...00d
Skrevet

Ingen må. Så lenge ringen er nede (og det er den) er det helt fint.

Flyvende bakterier tar vi med knusende ro, det er like mange på kjøkkenbenken og mobiltelefonen.

Skrevet

Nei, ingen gjør det her. Om bakterier blir spredd rundt på badet pga at dolokket vårt er åpnet, så gjør det tydeligvis ingenting siden vi sjelden er syke.

Skrevet

Hysteri.

Rart at det er så mangen som er sjuke titt og ofte. Værne mot bakterier er og trigge fram sjukdom.

Anonymous poster hash: 9e52d...9c7
Skrevet

Patetisk at et voksent menneske ikke skjønner såpass av hygiene. Det er vanligvis ikke tarmbakterier overalt, andre typer bakterier ja. Mange av dem er jo snille og. Men tarmbakterier prøver vi holde unna, derfor vi vasker henda etter dobesøk også. Men det er vel hysterisk i dine øyne?

Problemet er jo at tarmbakterier ER overalt. Hver gang du tar i et dørhåndtak på butikken, rører varer som andre har tatt i før deg, håndhilser på noen, får besøk som tar på ting i huset og så videre.

Skrevet

Kastet veggimellom faktisk? Kraftig nedskyll på doen du har da, høres ut som det må være noe galt med den.
Skrevet

Du det å måtte ta lokket opp og ned et utall ganger er ukjent for meg. Holder jo å løfte for å kikke, man holder jo ikke på å spyle i timesvis?

Nei, men har man skikkelig løs mage så hender det at man må tørke seg mange ganger. Og da må man opp og ned med lokket mellom spylingene...

Skrevet

Hysteri.

Rart at det er så mangen som er sjuke titt og ofte. Værne mot bakterier er og trigge fram sjukdom.

Anonymous poster hash: 9e52d...9c7

Jeg tror også at det er derfor så mange er syke i dag og hele tiden får omgangssyke og diverse annet. Har aldri opplevd så mye sykdom da jeg var liten, og da var ikke folk så jævla opptatt av å ha det sterilt hele tiden og vaske hendene 100 ganger om dagen. Ikke hadde man designerkataloghus uten støv og hybelkaniner heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...