Gå til innhold

gi meg styrke! gråter og gråter..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei det er det ikke. Men jeg setter barnas beste før mitt eget beste. Selv om han er udugelig lider ungene ingen nød siden jeg er her og gjør ALT. De hadde blitt knust om vi flytta, minus ettåringen som ikke skjønner stort.

Men når ungene blor litt større, eldste er 4, så vil de se at jeg ikke har det bra. Og det må jeg unngå.

Anonymous poster hash: 769c1...b15

Nei, en fireåring blir ikke knust om de må flytte. Fireåringer flytter stadig og det går helt fint. Selvfølgelig kan de bli lei seg og, og ganske selvfølgelig vil de ikke flytte, om de blir spurt, men det er ikke skadelig å bli lei seg, snarere tvert i mot. Unger burde blitt lei seg oftere for det er en del av livet noe de må gjennom, mer enn en gang. Det de KAN bli knust av og ødelagte av, er der i mot å leve i omgivelser som er farlige for dem eller som gjør at den eneste trygghetspersonen de har risikerer å bli utrygg fordi hun eller han levere i et forhold som sliter på ham / henne. Det er mye mer skadelig for unger, uansett alder og uansett hva de føler der og da, enn å flytte.

Gå litt dypt inn i deg selv, ta en alvorsprat og se om du setter ungene foran ditt eget beste eller om du bruker ungene som en unskyldning for ikke å ta grep du bør ta i livet ditt. Det er nemlig lett å gjøre det, for selv når vi ikke har det bra kan vi lett velge det kjente og dermed "trygge" framfor det ukjente som vi ikke helt vet hvordan blir.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Skulle akkurat inn å oppdatere. Så koselig å se at noen bryr seg :)

Jeg ventet til barna hadde sovnet, så fortalte jeg det. Han ble kjempesint. Truer med å gå rettens vei. Lager det helvete. Akkurat det jeg fryktet :/

Vil bare at vi skal være voksne og oppføre oss for barnas skyld. I tillegg frykter jeg at han kan manipulere seg til daglig omsorg. Han mener jeg lyver når jeg sier at han ikke bidrar og viser omsorg for barna, han synes selv han er flink (han klarer ikke å se hvordan han virkelig er). Æsj altså. Blir en kamp dette.

Skal ringe fvk i morgen tidlig.

Skrevet

"De vil bli knust" - altså, hva baserer du det på? At de savner ham når han ikke er det og gråter etter pappa når de skal sove? Du vet jo at det er feil!

Anonymous poster hash: 54a3b...76b

Det jeg mener er at når han kommer hjem fra jobb så kaster de seg rundt halsen hans. Da gir han de en klem før mobilbruken og sofaslitingen starter. De blir veldig glade når han kommer hjem, men så klart mye skuffelse pga andre ting. Vet om barn som i senere tid har skyldt på moren sin fordi forholdet til faren er dårlig. Tenk om det skjer. Huff...

Skrevet

Du kan få et spark i ræva av meg og. 50/50 blir det ikke med mindre dere er enige så den er grei. I tillegg så vil han raskt oppdage at når han blir alene så er det å ha barn ganske krevende og det er ikke sikkert han synes det er så stas. Så hvis han er som du beskriver så hadde han ikke holdt ut så mye samvær med alt det krever uansett. Det er bedre for barna at du går nå, han er jo bare dødvekt. Selvfølgelig er det flott om barna har et godt forhold til han og det kan de fortsatt ha, dersom han evner å ta seg sammen når de er på samvær og klarer å legge vekk mobilen. Du burde virkelig gå så snart som mulig, for dette kommer bare til å bli verre både for deg og barna jo lenger du venter. 

Skrevet

Hei. Skulle akkurat inn å oppdatere. Så koselig å se at noen bryr seg :)

Jeg ventet til barna hadde sovnet, så fortalte jeg det. Han ble kjempesint. Truer med å gå rettens vei. Lager det helvete. Akkurat det jeg fryktet :/

Vil bare at vi skal være voksne og oppføre oss for barnas skyld. I tillegg frykter jeg at han kan manipulere seg til daglig omsorg. Han mener jeg lyver når jeg sier at han ikke bidrar og viser omsorg for barna, han synes selv han er flink (han klarer ikke å se hvordan han virkelig er). Æsj altså. Blir en kamp dette.

Skal ringe fvk i morgen tidlig.

Selvfølgelig truer han deg når du forteller ham at du vil gå fra ham.

Han greier ikke styre egen økonomi, men bor på hotell hos deg hvor han ikke trenger å gjøre noe som helst, alt blir gjort for ham, han vet at dere bor trygt fordi du har orden på din økonomi, ergo kan han gjøre som han vil - rote bort pengene sine og leve på hotell og få fordelene av å se barna det lille han gidder å gi dem av oppmerksomhet.

Selvfølgelig truer han deg, og selvfølgelig truer han med å "ta fra deg" barna - for han vet hvor mye de betyr for deg.

Hadde det vært barna han brydde seg om ville han sagt at dere må finne ut av ting for det er bedre for barna at dere har et godt forhold og så sagt at dere må i parterapi eller spurt deg hvordan dere kan ordne opp. Men han vet at han ikke er villig til å gjøre noe som kan ødelegge hans behagelige og ansvarsløse hotell-liv hos deg - ergo truer han deg med det han vet skremmer deg mest. Ergo lager han et helvete, for han bruker ditt "svake" punkt mot deg, nemlig barna.

For han vet at han ikke har noe å fare med.

Gjennomfør det å gå fra ham, du VET at det er det som skal til for at du og barna skal ha det best mulig. Han bryr seg ikke om hva som er best for barna og deg, for hadde han gjort det ville han forsøkt å gjøre det som skal til for at du skal være fornøyd, nemlig ta ansvar for barna og ta sin del av ansvarsoppgavene i familien og hjemmet. Men han gidder ikke det, han vil bare fortsette som før, derfor tror han også at han kan true deg til å gjøre som han vil.

Og nettopp derfor MÅ du gå - for mannen manipulerer deg og truer deg, og han viser ingen vilje til å endre seg.

Tok du kontakt med fvk i dag?

Anonymous poster hash: abcfb...37a

Skrevet

Selvfølgelig truer han deg når du forteller ham at du vil gå fra ham.

Han greier ikke styre egen økonomi, men bor på hotell hos deg hvor han ikke trenger å gjøre noe som helst, alt blir gjort for ham, han vet at dere bor trygt fordi du har orden på din økonomi, ergo kan han gjøre som han vil - rote bort pengene sine og leve på hotell og få fordelene av å se barna det lille han gidder å gi dem av oppmerksomhet.

Selvfølgelig truer han deg, og selvfølgelig truer han med å "ta fra deg" barna - for han vet hvor mye de betyr for deg.

Hadde det vært barna han brydde seg om ville han sagt at dere må finne ut av ting for det er bedre for barna at dere har et godt forhold og så sagt at dere må i parterapi eller spurt deg hvordan dere kan ordne opp. Men han vet at han ikke er villig til å gjøre noe som kan ødelegge hans behagelige og ansvarsløse hotell-liv hos deg - ergo truer han deg med det han vet skremmer deg mest. Ergo lager han et helvete, for han bruker ditt "svake" punkt mot deg, nemlig barna.

For han vet at han ikke har noe å fare med.

Gjennomfør det å gå fra ham, du VET at det er det som skal til for at du og barna skal ha det best mulig. Han bryr seg ikke om hva som er best for barna og deg, for hadde han gjort det ville han forsøkt å gjøre det som skal til for at du skal være fornøyd, nemlig ta ansvar for barna og ta sin del av ansvarsoppgavene i familien og hjemmet. Men han gidder ikke det, han vil bare fortsette som før, derfor tror han også at han kan true deg til å gjøre som han vil.

Og nettopp derfor MÅ du gå - for mannen manipulerer deg og truer deg, og han viser ingen vilje til å endre seg.

Tok du kontakt med fvk i dag?

Ja hotell er vel ikke langt unna sannheten. Nei jeg skal ikke la han skremme meg til å bli, vet at jeg aldri vil få et bra liv med han og at det ikke er det beste for barna.

Tar kontakt med fvk så snart de åpner i dag ja :)

Skrevet

Ja hotell er vel ikke langt unna sannheten. Nei jeg skal ikke la han skremme meg til å bli, vet at jeg aldri vil få et bra liv med han og at det ikke er det beste for barna.

Tar kontakt med fvk så snart de åpner i dag ja :)

Lag deg notater. F eks mht hvordan oppgavene er fordelt i hverdagen hos dere og hvordan han er sammen med barna generelt. Du har jo mer enn nok av eksempler på at han ikke bør være alene med dem.

Anonymous poster hash: 54a3b...76b

Skrevet

Hvis du er lur så tar du en tur alene på fvk. Fortell alt. Fortell at du er fortvilt. At du føler du ikke kan stole på at han vil kunne ta seg av barna skikkelig... at du er bekymret for dette med 50%. Du vil jo kun barnas beste. Det vil fvk, bv... alle! Er han ikke skikket til å ha dem, skal de såklart ikke være hos han. Ta bilder av skader ungene får. Ta bilder av han sittende med tlf med barna rundt. Osv.. du kan jo også ta en prat med helsesøster...

Anonymous poster hash: d20c1...cca

Skrevet

Bra jobba så langt! Og du har fått mange gode råd og oppmuntringer her inne så langt! Ville bare heie deg videre og si at dette går bra! Jeg var der du er for fem år siden, og har det i dag bedre enn på mange år! Jeg nølte ogå veldig med å gå "pga barna", men det eneste jeg angrer på i dag er at jeg ikke gikk før! På grunn av meg selv, men mest nettopp pga barna! Han truet også med både det ene og det andre, men da han oppdaget hvor slitsomt det var å ha dem (3) alene ei helg, hørte jeg plutselig ikke noe mer om 50%.... Ha litt is i magen, Vær ærlig og stå på ditt, dette går fint! Økonomien ser det ut som du har orden på, det samme med rutiner. Jeg skal fortelle deg at totalen faktisk blir mindre slitsom fordi klumpen du går med i magen hver dag forsvinner ☺ Lykke til og ikke gi opp☺

Anonymous poster hash: 36d4b...313

Skrevet

Takk for svar alle sammen,dere er rett og slett fantastiske 😊😊😊

Skrevet

Klarer du å sende barna dine på samvær til denne mannen. Da får du jo ikke passet på de..... det hadde ikke jeg klart.

Anonymous poster hash: 9c277...4bf

Skrevet

Bare la han gå rettens vei, en sakkyndig vil fort gjennomskue han når de begynner stille han spørsmål om barnas dagligliv og rutiner

Vær ærlig på fmk, men vinkle det riktig. Setter du deg med det og bare begynner snakke dritt om han kan du bli bedt om å klappe igjen fordi det høres ut som du bare er ute etter å sverte han. Du må snakke om barnad beste og din bekymring, komme med konkrete eksempler som bekymrer deg osv

Det går fint.

Jeg kjenner en mann som var i din situasjon, han ble altfor lenge hos en ubrukelig kone fordi han var redd hun skulle få hovedomsorgen fordi hun var mamma. Det endte i retten og han vant uten snev av tvil, han som pappa fikk hovedomsorgen. En rasende mamma ville anke, men ble frarådet det av sin egen advokat fordi saken var soleklar. Der var det mammaen som bodde "på hotell" og pappaen som tok seg av alt.

Anonymous poster hash: fabf7...26b

Skrevet

Håper du kontaktet fvk i dag - da er du i gang, Hi :)

Skrevet

Jeg gjorde det :D Må vente 3 uker på time da, uutholdelig egentlig. Men bedre enn å holde ut ;)

Skrevet

Så bra! Men nå er du i gang, du har begynt. Og det at du føler at det er uutholdelig å vente er vel et tegn på at du egentlig er overmoden for å få startet denne prosessen.

Bruk disse tre ukene godt. Skriv f.eks. en dagbok som mannen ikke kan finne (på telefon om du har kode han ikke kjenner for å gå inn på mobilen, på en email han ikke kjenner, oppbevar det på jobb e.l.). Skriv da ned hva han gjør og ikke gjør disse tre ukene - med barna og ellers i huset. Prøv å gi ham litt mer ansvar for barna, og noter hva han gjør. La ham f.eks. legge barna noen kvelder i uken. Det er gull verdt om du da kan få dokumentert at han hopper over tannpuss, legger barna med skitne klær osv. (det siste kan du faktisk ta bilde av også).

Ta bilder av barna når de har forsøkt å få kontakt med far og han bare sitter på mobilen. Lat som om du tar bilder av barna, men få med ham på bildet også. Bare pass på at du ikke gjør det så mye at han blir mistenkelig.

Skriv ned, dokumenter. Om du og han har diskusjoner om barna og hva som kreves av hygiene, skriv ned etterpå hva han sier.

Gjør du dette så er de tre ukene verdifulle ;)

Lykke til videre igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...