Gå til innhold

Litt oppgitt over venninnen min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da er jeg oppe i 250% sjanse alt. Men vettuhva? Jeg har ikke fått det 😂

Anonymous poster hash: 11527...e3a

Bra :)

Anonymous poster hash: 7e0e5...182

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en venninne som hold på slik. Hun drakk mer og mer når hun var ute, til slutt var det pinlig å være ute sammen med henne for hun var dritings. I tillegg begynte hun å få et veldig dårlig rykte. Mannfolka unngikk henne det meste av kveldene, når klokken bikket to på natten begynte de å holde øye med henne, og hadde de ikke funnet seg en annen dame når det nærmet seg kl. tre, da kom de og plukket opp henne. Selv så hun ikke dette mønsteret, men hun begynte å bli veldig beryktet som pga. drikkingen og at hun var så lett på tråden.

Det eneste hun ønsket var jo å finne den ene gode mannen hun kunne dele livet med videre. Til slutt sa jeg fra til henne, da hadde hun hatt tre sexpartnere på litt over et døgn en helg. En natt til fredag, en tidlig på lørdags kveld og en natt til søndag - alle tre kun ute etter sex, to av dem brukte henne som fast nødløsning. Forsøkte å si fra på en så ordentlig måte som jeg kunne. Men hun kuttet kontakten med meg etter dette. Tror likevel at noe gikk inn, for hun begynte å søke litt andre miljø, gikk ut andre steder osv., og nesten et år etterpå fant hun seg en ordentlig mann.

Vi har ikke noe vennskap lenger, men det er greit. Jeg ville ikke vært noen god venninne om jeg ikke gjorde henne oppmerksom på hvordan menn hadde begynt å se på henne på og hvilket rykte hun hadde begynt å få.

Anonymous poster hash: 665a1...c70
Skrevet

Slik jeg forstår det er du bekymret for en venninne som har endret atferd og begynt å leve et mer utagerende liv. Så bra at du bryr deg nok om henne til å bli bekymret for hennes helse og livssituasjon. Jeg mener det er et ansvar vi har med venner, si ifra hvis vi er bekymret for de. Så er det deres valg å endre eller ikke. 

Når du er bekymret, noe du tydeligvis er, ta det opp, fortell hvordan du ser hennes livsstil, prat litt om det. Men ikke gi henne noe ultimatum om å kutte ut. Evt endringer tar tid. Gi henne tid. Det kan være hun er fornøyd med livet sitt, det kan og henne hun er misfornøyd og usikker på hvordan hun skal finne drømmemannen. 

Selv har jeg sagt ifra til ei som ble psykisk mishandlet i et forhold, da hun etter lang tid ikke valgte å gå, måtte jeg kutte henne ut fordi det ble en belastning for meg å skulle støtte henne når hun ikke gjorde noe aktivt selv for å bedre situasjonen. 

Høres ut som mange av damene her er selvsentrerte og ikke viser omsorg for venner med de holdningene som vises gjennom kommentarene. 

Anonymous poster hash: d0b00...efc
Skrevet

Hvorfor skal hun roe seg ned? Fordi DU vil det?

Synes ikke du skal blande deg opp i livet hennes så lenge hun ikke skader noen.

Mulig dette er en fase som vil gå over.

Anonymous poster hash: 4ab28...894

Skrevet

Hun fikk barn relativt ung. Nå er barnet voksen. La hun leve livet sitt og ha det litt gøy 😊

Blir du lei av å høre om det sier du bare "kan vi ikke prate om annet enn erobringene dine?"

Anonymous poster hash: fe37d...f4a

Skrevet

Hele tråden er slut shaming og moralisme.

For noen mennesker er det sånn at sex er litt "stygt" eller "dyrisk". Bare bittelitt, da, men hele veien litt skambelagt og galt å gjøre. Og enda galere å nyte.

Så lenge man har bare 1, 2, 5 eller 10 partnere bak seg i et liv er det ok. Har man derimot hatt 20, begynner det å bli sjuskete. Ved 30, 50 eller 100 begynner det gale og stygge å hope seg opp, og da er det ikke måte på hvor horete og umoralsk man oppfører seg.

Selv om man altså sikkert puler mange flere ganger i løpet av et liv når man er gift. Den ugifte med de 100 ulike elskerne gjør ikke noe mer eller annet enn gullbrudeparet har gjort.

Anonymous poster hash: 11527...e3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...