Gå til innhold

Ensidig vinkling av Trump?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke Norge som har den vinklingen, men hele verden. De fleste av nyhetene om Trump er jo mer eller mindre direkte oversatt fra engelsk. Det er vanskelig for Norge å "dikte" opp egne sannheter om Trump.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt Trump og hans kone gjør vil media vri til Moe negativt uansett. Spesielt i et land som Norge. Fordi vi tror VÅR tenkemåte og våre verdier er de eneste riktige.

Det bildet av Michelle Obama som ligger på alle norske nettsider, sier mer om henne og hennes oppdragelse og folkeskikk enn Melania Trump!

Du ser ikke Laura Bush gjøre noe av det samme i linken under, hvor hun fikk overrakt gave fra nettopp Michelle Obama.

Ingen skrev da om den pinlige situasjonen hvor hun ikke visste om hun skulle klemme fru Bush eller ikke...

https://youtu.be/i9Vw7Mx21A0

Anonymous poster hash: 9ad81...d8f

Det var jo ikke noe pinlig. Hun reagerte med en refleks der George Bush står nærmest og hun skal til å ta hånden hans før hun ser at hånden hans er til Obama. Det er ett millisekund. Ingenting pinlig med det. Mer pinlig er det at det ser ut til at Laura Bush ikke vil klemme Michelle.

Skrevet

Beklager det var Martin Van Buren og IKKE Kennedy.

Og stamfaren er John "Lackland" plantagenet (Johan av England). ALLE er i slekt med Johan av England bortsett fra Martin van buren. HVA er oddsen for det?

Anonymous poster hash: 6a599...faf

Forfatter av Valkyrien???

Anonymous poster hash: aaa5b...0a8

Skrevet

Forfatter av Valkyrien???

Dette er ingen konspirasjonsteori! Det er fakta, men få media har tatt det opp. Hvorfor de ikke har det DET kan kalles konsirasjonsteori. Men jeg synes det er utrolig merkelig iallefall  :hakeslepp:

http://weareallrelated.com/

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2183858/All-presidents-bar-directly-descended-medieval-English-king.html

Anonymous poster hash: 6a599...faf

Skrevet

Du misforstår. Mannen er åpenbart en idiot, men media er jo like store idioter!

Når ingen i Europa skjønner HVORFOR dette kunne skje har ikke media gjort en særlig god jobb. De burde begynne å analysere nettopp hvorfor dette skjer.

Jo, det kan skje fordi han bruker enkel Carl I Hagen retorikk.

Peker på alle feil og mangler i samfunnnet, finner kjempeenkle forklaringer på problemene, og serverer enkle, men ugjennomførbare løsninger, hvis han i det hele tatt sier noe annet enn at han skal fikse det.

Jeg ser hvorfor han ble valgt, men det gjør jo ikke mannen mer egnet til å styre et land. Han har funnet hva det svake punktet er i samfunnet, men han har ingen løsning. Om noe vil trusselbildet innad i landet øke. Arbeidsledigheten og økonomien vil ikke bedre seg for folk flest, og rustbeltet vil ikke få stor økning av atbeidskrafr om produksjon legges i større grad til USA igjen. Faktisk vil ting bli mer automatisert. Hva da med de som pakker varer i butikken, eller sitter i bomstasjoner og billettluker på t-banen, når disse jobbene forvinner?

Han tar æren når selskaper gjennomfører ting de har hatt planer om lenge, som ikke har noe med Trump og hans politikk. Han tror at alle føyer seg i linje og gjør ting fordi han har sagt det, men alle de som ser for seg åntjene mer penger pga Trumps politikk, vil ikke bidra til verdiskapning. De vil bare bli rikere.

Ja, media slakter ham, men han har jo foreløpig ikke vist noe evne eller vilje til å gjøre noe annet enn å tilrettelegge for seg personlig. Han er mer fornærmet over det som sies om ham selv enn hva som sies og gjøres med USA. Han har ikke satt seg ned i intervju og pratet med pressen om hva som vil være gode løsninger for å jobbe for endringene som trengs, for han har ikke svar. Det er en luftboble av visjoner. Om pressen hadde gitt han all verdens tid, så er det tomt, og det skaper reaksjoner, heksejakt.

Han som skulle sette himmel og helvete i svin hvis Hillary vant, sier nå at vi må la det ligge, når man vet at både Russland og FBI har en finger med i spillet. Hadde jeg vært amerikaner, hadde jeg faktisk blitt redd for om han var i ferd med å styre USA i en totalitær retning, så lenge han ikke vil spille med åpne kort.

Anonymous poster hash: 45630...e50

Skrevet

Dette.

Landet har fått en leder med narsissistisk personlighetsforstyrrelse og null politisk bakgrunn. Han kjenner ikke rutiner og prosedyrer i det hele tatt og tror han skal lede et land ved å bare bestemme at ting blir slik han ønsker, og så skal andre gjennomføre det.

Sjekk denne listen:

Having an exaggerated sense of self-importance

Expecting to be recognized as superior even without achievements that warrant it

Exaggerating your achievements and talents

Being preoccupied with fantasies about success, power, brilliance, beauty or the perfect mate

Believing that you are superior and can only be understood by or associate with equally special people

Requiring constant admiration

Having a sense of entitlement

Expecting special favors and unquestioning compliance with your expectations

Taking advantage of others to get what you want

Having an inability or unwillingness to recognize the needs and feelings of others

Being envious of others and believing others envy you

Behaving in an arrogant or haughty manner

Det er kriteriene for narsissisme. Alle punktene stemmer.

Anonymous poster hash: da4b2...61f

Ser det bare på hva han sier om antall personer som kom til innsettelsessermonien. Flere seriøse kilder har anslått ca. samme antall som var tilstede. Tallene varierer mellom 193.000 og 250.000. Selv hevder han at det var mellom en og trolig halvannen million tilstede, at det aldri har vært så mange tilstede ved en innsettelse. Og han får sin pressetalsmann til å si det samme.

https://www.nrk.no/urix/trump-angriper-media-og-sier-rekordmange-sa-innsettelsen-1.13335197

"Også Trumps pressetalsmann, Sean Spicer, angrep lørdag kveld media for rapporteringen om innsettelsen.

– Det var den største tilskuerskaren som noen gang har vært til stede på en innsettelse, punktum. Både når det gjelder oppmøte og rundt om i verden, sa han.

Spicer sa at plasser for 720.000 mennesker var fulle da Trump avga eden.

– Disse forsøkene på å dempe entusiasmen er skammelige og gale, sa pressetalsmannen."

Trump og disiplene hans tror tydeligvis at noe blir en sannhet bare de selv påstår at det er en sannhet...

Fordi de skaper den sannheten som er mest fordelaktig for dem selv. Om det er sant eller ikke, det er Trump revnende likegyldig. Men for ham er det å tape ansikt hvis han hadde færre fremmøtte enn både Obama og Bush, og det aksepterer han ikke.

Derfor føler han behov for å skape sin egen sannhet, tilpasset det egoet han har og det han selv føler han fortjener.

Anonymous poster hash: 32bd2...5c4

Skrevet

Jo, det kan skje fordi han bruker enkel Carl I Hagen retorikk.

Peker på alle feil og mangler i samfunnnet, finner kjempeenkle forklaringer på problemene, og serverer enkle, men ugjennomførbare løsninger, hvis han i det hele tatt sier noe annet enn at han skal fikse det.

Jeg ser hvorfor han ble valgt, men det gjør jo ikke mannen mer egnet til å styre et land. Han har funnet hva det svake punktet er i samfunnet, men han har ingen løsning. Om noe vil trusselbildet innad i landet øke. Arbeidsledigheten og økonomien vil ikke bedre seg for folk flest, og rustbeltet vil ikke få stor økning av atbeidskrafr om produksjon legges i større grad til USA igjen. Faktisk vil ting bli mer automatisert. Hva da med de som pakker varer i butikken, eller sitter i bomstasjoner og billettluker på t-banen, når disse jobbene forvinner?

Han tar æren når selskaper gjennomfører ting de har hatt planer om lenge, som ikke har noe med Trump og hans politikk. Han tror at alle føyer seg i linje og gjør ting fordi han har sagt det, men alle de som ser for seg åntjene mer penger pga Trumps politikk, vil ikke bidra til verdiskapning. De vil bare bli rikere.

Ja, media slakter ham, men han har jo foreløpig ikke vist noe evne eller vilje til å gjøre noe annet enn å tilrettelegge for seg personlig. Han er mer fornærmet over det som sies om ham selv enn hva som sies og gjøres med USA. Han har ikke satt seg ned i intervju og pratet med pressen om hva som vil være gode løsninger for å jobbe for endringene som trengs, for han har ikke svar. Det er en luftboble av visjoner. Om pressen hadde gitt han all verdens tid, så er det tomt, og det skaper reaksjoner, heksejakt.

Han som skulle sette himmel og helvete i svin hvis Hillary vant, sier nå at vi må la det ligge, når man vet at både Russland og FBI har en finger med i spillet. Hadde jeg vært amerikaner, hadde jeg faktisk blitt redd for om han var i ferd med å styre USA i en totalitær retning, så lenge han ikke vil spille med åpne kort.

Forsto du ikke hva jeg skrev? Det handler ikke om slakt i media. Det handler om at media ikke tar sitt ansvar som en statsmakt. Å fokusere på konas klær, en eller annen nevø som leker med et barn, noe de kan latterliggjøre eller noe som er helt uvesentlig. De oppfører seg som Se og Hør hele gjengen!

Skrevet

Forsto du ikke hva jeg skrev? Det handler ikke om slakt i media. Det handler om at media ikke tar sitt ansvar som en statsmakt. Å fokusere på konas klær, en eller annen nevø som leker med et barn, noe de kan latterliggjøre eller noe som er helt uvesentlig. De oppfører seg som Se og Hør hele gjengen!

Var ikke meg du svarte,men jeg tror rett og slett du fokuserer på feil saker i media. Jeg hopper galant over klesartikler og hvilke barn som leker med hvem, og velger heller å lese de mer seriøse artiklene fra inn og utland. For de finnes, og det finnes mange av dem.

Om du bare ser Se og Hør-journalistikk, da leser du ikke annet enn slike fjaseartikler, og da er det heller ikke rart du blir frustrert.

Ta på deg filter - la være å gå inn på de klesartiklene og de andre artiklene som helt åpenbart ikke har noe viktig vinkling. Velg heller å lese alle de artiklene som kommer med saklig informasjon og fakta og konstruktiv kritikk av det Trump og hans nære medarbeidere gjør om dagen.

Skrevet

Ikke nytt av året det. Det har skjedd over flere tiår at media har fått et mer tabloid preg. De produserer etter forespørsel. Det er jo mer betenkelig at Trump kritiserer media for å gjøre en slett jobb basert på at de ikke skriver om nyhetene slik han ser det. Han mener at alke andre tar feil oc gan har rett.

Selvfølgelig kan man diskutere medias rolle, men det er faktisk mer urovekkende at Trump ønsker å fjerne media som ikke er Trumpvennlig.

Skrevet

Var ikke meg du svarte,men jeg tror rett og slett du fokuserer på feil saker i media. Jeg hopper galant over klesartikler og hvilke barn som leker med hvem, og velger heller å lese de mer seriøse artiklene fra inn og utland. For de finnes, og det finnes mange av dem.

Om du bare ser Se og Hør-journalistikk, da leser du ikke annet enn slike fjaseartikler, og da er det heller ikke rart du blir frustrert.

Ta på deg filter - la være å gå inn på de klesartiklene og de andre artiklene som helt åpenbart ikke har noe viktig vinkling. Velg heller å lese alle de artiklene som kommer med saklig informasjon og fakta og konstruktiv kritikk av det Trump og hans nære medarbeidere gjør om dagen.

Og en ting til -  de sakene som omhandler hva hvem har av klær o.l., de kommer det bare mer av fordi avisene registrerer hvor mange klikk de får på de ulike artiklene. Flere klikk skaffer flere reklameinntekter.

Så om du bevisst unngår de dårlige og unødvendige artiklene (for det er mange av dem som du ikke kan være i tvil er slik), så vil du selv være med på å styre hva avisene prioriterer.

Skrevet

Du misforstår. Mannen er åpenbart en idiot, men media er jo like store idioter!

Når ingen i Europa skjønner HVORFOR dette kunne skje har ikke media gjort en særlig god jobb. De burde begynne å analysere nettopp hvorfor dette skjer.

Vel, CIA og alle andre etterretningsfora i USA har da funnet ut at det var valgjuks!! Så Hillary er den rette vinneren. Greit Putin får skylda for jukset, men narsissisten Trump kan ha spilt en stor rolle selv!

Slutt å være naiv!!

Anonymous poster hash: 5a485...fa9

Skrevet

Det er jo ikke Norge som har den vinklingen, men hele verden. De fleste av nyhetene om Trump er jo mer eller mindre direkte oversatt fra engelsk. Det er vanskelig for Norge å "dikte" opp egne sannheter om Trump.

De kan jo finne noen "alternate facts" 😂😂😂😂

Skrevet

De kan jo finne noen "alternate facts" 😂😂😂😂

Hadde media bare gjort jobben son i stedet for å henge seg opp i Trumps alternative fakta 😂😜😂 Når de påpeker at han har løyet for pressen med sine nye påstander, er det jo som Trumpadminustradjonen sier:

Media som vrenger på alt, i stedet for å forholde seg til hans alternative fakta 😂🤣😂 Jaggu!

Gjest thricane
Skrevet

Bare så det er sagt - personlig synes jeg Trump er en heslig person og høyst upassende lader for en av verdens viktigste jobber. Men - er ikke medias vinkling av han er i Norge veldig ensidig?? Bare se på overskriftene på VG og Dagbladet!!. Det skrives om hvor flaut gaveoverekkelsen til Melania var, Trumps håpløse dans, hvor glissent oppmøte det var på innsettelsen og kakekopiering av Obamas kake. Jada - vi liker ikke fyren det minste, men burde ikke media holde seg for gode med å lete etter feil og å "godte" seg over alt den mannen foretar seg?🤔

Anonymous poster hash: 84d65...211

Jeg er helt enig med deg. Trenger ikke at media forteller meg at han er et dårlig valg som president. Det skjønner jeg helt på egenhånd når han gjør narr av handekappede og omtaler damer som eiendeler. Han klarer fint å sette seg selv i dårlig lys. Det at media bruker sin posisjon og kanal til å fremme personlige meninger derimot synes jeg er svært alvorlig. Jeg ønsker nøytral informasjon. Meninger klarer jeg å gjør opp selv og jeg misliker sterkt at media prøver å påvirke meg i sin retning.
Skrevet

Jeg er helt enig med deg. Trenger ikke at media forteller meg at han er et dårlig valg som president. Det skjønner jeg helt på egenhånd når han gjør narr av handekappede og omtaler damer som eiendeler. Han klarer fint å sette seg selv i dårlig lys. Det at media bruker sin posisjon og kanal til å fremme personlige meninger derimot synes jeg er svært alvorlig. Jeg ønsker nøytral informasjon. Meninger klarer jeg å gjør opp selv og jeg misliker sterkt at media prøver å påvirke meg i sin retning.

"Nøytral"?

De har jo vært ALTFOR snille og nådige mot ham, det er jo derfor han har lyktes. Å få omtale er én ting, å få en talerstol med mikrofonstativ er noe ganske annet. Media har logret rundt ham i 2 år, som en to år lang reklamefilm; og er nå forbløffa over at han har kommet på tronen.

Skrevet

Joda, men hva forventer du at media skal skrive?

Da han meldte seg som kandidat, var mediedekningen så skjevfordelt at man kan langt på vei kan hevde at den tredje statsmakt er grunnen til at han fikk fortsette som kandidat. Han fikk så mye mer oppmerksomhet enn de andre, st dd nærmest forsvant i intet. All PR er god PR?

Selv om han ble ertet fra alt om å være oransj til dum, slapp han billigere unna enn Hillary. Hun ble slaktet mer for E-postsjandalen (som ble blåst opp av proporsjoner), enn han for dine meg alvorlige feil (og da sikter jeg ikke til pussy grabbing). Han har vært unnvikende om selvangivelse, Trump foundationen, det at han ikke vil at selskapet skal styres av en objektiv tredjepart, knytninger til Russland og FBI. Ikke minst alle svindelsaken, Seksuelt misbruk og knytning mot mafiaen. Han slipper unna med alt.

Han fjerner pressen, sider om klima og homofiles rettigheter, samt linker det hvite hus sin hjemmeside mot Melanias smykkekolleksjon som det første han gjør. Han er ikke i stand til å diskutere noe på en konstruktiv måte. Alt blir sagt med en fireårings trass og vokabular. Han og støtteapparatet er totalt blottet for selvstendige tanker og ideer at det kopierer taler og til og med kake. Han har ingen tanke om hvordan ting skal løses politisk, vare full av meninger om hva han liker og ikke liker. Hvem som er dumme og slemme mot han. I stedet for å fokusere på politikk, bruker han tid og energi på å angripe personer dom ikke har strøket gan medhårs.

Hvordan mener du at media skal behandle ham? Han sier jo ingenting med substans som kan roses. Til og med innsettelstalen hans var blottet for viktige ord som toleranse, likeverd, menneskeverd, demokrati osv.

Helt på kornet! Det er noe fullstendig surrealistisk over at Trump har blitt president for verdens mektigste nasjon, og det er skremmende å se hvordan de første dagene har vært. Norsk presse har vel stort sett fulgt med på amerikans og internasjonal presse når det gjelder vinklingen og mediadekningen av innsettelsen og omstendighetene rundt. Det som har skjedd er såpass spesielt at det er jo ikke mulig å vinkle det på annen måte (dog med visse unntak kanskje, men stort sett har vel norsk presse kastet seg på den internasjonale bølgen ift vinkling når det gjelder bla den første dansen, oppmøte og gaveoverekkelsen fra Melania) 

Når pressetalsmannen til det hvite hus så til de grader hudfletter media og Trump selv kaller pressen for avskum og diverse, så sier jo det sitt, det går bare ikke an å ta sånne folk alvorlig. Han er jo som en trassig tre-åring som vil bestemme alt selv. Det er så useriøst at jeg blir faktisk sjokkert. Hadde ikke hlye tanker om Trump som president, men hadde faktisk trodd på en bedre start enn dette. Som de sier i amerkansk presse, når han reagerer på denne måten over ubetydelige ting (som folkeoppmøtet på innsettelsen), hvordan i all verden vil han da reagere når de virkelig vanseklige spørsmålene dukker opp og han møter virkelig motstand?

Anonymous poster hash: 62bf6...3d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...