Gå til innhold

Ensidig vinkling av Trump?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare så det er sagt - personlig synes jeg Trump er en heslig person og høyst upassende lader for en av verdens viktigste jobber. Men - er ikke medias vinkling av han er i Norge veldig ensidig?? Bare se på overskriftene på VG og Dagbladet!!. Det skrives om hvor flaut gaveoverekkelsen til Melania var, Trumps håpløse dans, hvor glissent oppmøte det var på innsettelsen og kakekopiering av Obamas kake. Jada - vi liker ikke fyren det minste, men burde ikke media holde seg for gode med å lete etter feil og å "godte" seg over alt den mannen foretar seg?🤔

Anonymous poster hash: 84d65...211

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare så det er sagt - personlig synes jeg Trump er en heslig person og høyst upassende lader for en av verdens viktigste jobber. Men - er ikke medias vinkling av han er i Norge veldig ensidig?? Bare se på overskriftene på VG og Dagbladet!!. Det skrives om hvor flaut gaveoverekkelsen til Melania var, Trumps håpløse dans, hvor glissent oppmøte det var på innsettelsen og kakekopiering av Obamas kake. Jada - vi liker ikke fyren det minste, men burde ikke media holde seg for gode med å lete etter feil og å "godte" seg over alt den mannen foretar seg?🤔

Anonymous poster hash: 84d65...211

Mener du at de lyver, da?

Det var jo EKSTREMT glissent oppmøte, og alt han sier og gjør har han kopiert fra et sted. (Som oftest fra Mussolini. Denne gangen fra noen andre.)

Anonymous poster hash: da4b2...61f

Skrevet

Media , spesielt norsk media er veldig veldig ensidig . Noe må han ha gjort rett siden han faktisk ble president. Jeg velger å ta det media skriver med en klype salt.

Anonymous poster hash: 18593...9b2

Skrevet

Media , spesielt norsk media er veldig veldig ensidig . Noe må han ha gjort rett siden han faktisk ble president. Jeg velger å ta det media skriver med en klype salt.

Anonymous poster hash: 18593...9b2

Der var vel akkurat media han var flink til å bruke. Det var den tingen han gjorde rett...

Skrevet

Så tenker jeg litt hva er vitsen?? Nei du skjønner trump vi i Norge ønsker ikke å ha deg som president 😜. Det blir jo bare tullete! Ingenting Norge for gjort med det som skjer i USA, virker som valget der er viktigere enn vårt eget kommende valg ...

Anonymous poster hash: 7f47c...d67

Skrevet

Om du leser utenlanske medier så vil du se at de holdningene som fremkommer i norske medier er ganske så globale holdninger.

Det er jo fordi han selv er som han er og har gjort og sagt det han har både tidligere, i valgkampen og etter valget og innsettelsen at det blir så mye fokus og det fokuset det blir. Han har selv skapt disse situasjonene, fordi han selv har vært så ensidig.

Anonymous poster hash: 32bd2...5c4
Skrevet

Så tenker jeg litt hva er vitsen?? Nei du skjønner trump vi i Norge ønsker ikke å ha deg som president 😜. Det blir jo bare tullete! Ingenting Norge for gjort med det som skjer i USA, virker som valget der er viktigere enn vårt eget kommende valg ...

Hvis du ikke klarer å se at dette kan få enorme ringvirkninger for Norge og resten av verden må du lese deg opp!

Anonymous poster hash: f03eb...11b

Skrevet

Hvis du ikke klarer å se at dette kan få enorme ringvirkninger for Norge og resten av verden må du lese deg opp!

Anonymous poster hash: f03eb...11b

Kjære deg selvsagt kan det få konsekvenser for verden. Men Norge burde våkne opp og se at dette lille landet ikke for gjort en dritt fra eller til når det gjelder president valget i USA!

Jeg er ikke trump tilhenger tvert i mot! Men jeg er realist nok til å se at Norge aldri i verden får gjort noe fra eller til i den situasjonen! Det er bare latterlig navlebeskuende å tro noe annet

Skrevet

Kjære deg selvsagt kan det få konsekvenser for verden. Men Norge burde våkne opp og se at dette lille landet ikke for gjort en dritt fra eller til når det gjelder president valget i USA!

Jeg er ikke trump tilhenger tvert i mot! Men jeg er realist nok til å se at Norge aldri i verden får gjort noe fra eller til i den situasjonen! Det er bare latterlig navlebeskuende å tro noe annet

Anonym 11b har vel ikke hevdet at Norge får gjort så mye fra eller til mtp. Trump.

Men hva har egentlig det du har skrevet å gjøre med om media fremstiller ham ensidig eller ikke? Du skaper en helt annen diskusjon enn det Hi begynte.

Skrevet

Anonym 11b har vel ikke hevdet at Norge får gjort så mye fra eller til mtp. Trump.

Men hva har egentlig det du har skrevet å gjøre med om media fremstiller ham ensidig eller ikke? Du skaper en helt annen diskusjon enn det Hi begynte.

Nei ingenting annet enn at jeg så på tv2 nyhetene i dag og kommentarene derifra. Altså når kvinner protestmarsjer i Norge da ga jeg opp altså 🙄

Skrevet

Nei ingenting annet enn at jeg så på tv2 nyhetene i dag og kommentarene derifra. Altså når kvinner protestmarsjer i Norge da ga jeg opp altså

Det at det blir globale reaksjoner kommer fordi Trump og hans meninger spres globalt. Da er det viktig å si fra globalt at dette kvinnesynet er noe de fleste land i stor grad har lagt bak seg og at kvinner generelt i verden ikke tillater å gå baklengs inn i fremtiden.

Men om du synes det er latterlig så står du jo fritt til å mene det.

Jeg forstår fremdeles ikke hva det du snakker om har med ensidig mediavinkling av Trump.

Skrevet

Det at det blir globale reaksjoner kommer fordi Trump og hans meninger spres globalt. Da er det viktig å si fra globalt at dette kvinnesynet er noe de fleste land i stor grad har lagt bak seg og at kvinner generelt i verden ikke tillater å gå baklengs inn i fremtiden.

Men om du synes det er latterlig så står du jo fritt til å mene det.

Jeg forstår fremdeles ikke hva det du snakker om har med ensidig mediavinkling av Trump.

Nei vel da gjør du ikke det. Jeg mener fortsatt at kvinne synet til trump ikke påvirker oss her i Norge ei heller synet hans på immigranter. Det har vert noen latterlige vinklinger i norske aviser i dag. Blant annet en video med oppskrift hva som foregår bak trump i det han signerer papirene. Ja den unge sønnen hans leker med nevøen sin, ja det måtte jo bli media oppslag av den grunn🙄.

Skrevet

Nei ingenting annet enn at jeg så på tv2 nyhetene i dag og kommentarene derifra. Altså når kvinner protestmarsjer i Norge da ga jeg opp altså 🙄

De kvinnene jeg kjenner som marsjerte i Oslo er amerikanske. En amerikansk president må også drive utenrikspolitikk, så der har du én grunn til, i tillegg til at det finnes noe som heter solidaritet.

Anonymous poster hash: 29c6b...e77

Skrevet

Enig med deg HI. Har absolutt ingenting til over for Trump, men nå får folk begynne å roe ned litt. Er jo et demokrati folk vil har og nå har de fått presidenten sin. Blir 4 år med Trump. Synes det er forferdelig skummelt. 

Mannen blir framstilt som en idiot, men er vel igrunn ganske genial. Steinrik og jammen klarte han å bli valgt! Vi får trøste oss med at han ikke skal styre landet alene..

Anonymous poster hash: 5e2ea...b86
Skrevet

Joda, men hva forventer du at media skal skrive?

Da han meldte seg som kandidat, var mediedekningen så skjevfordelt at man kan langt på vei kan hevde at den tredje statsmakt er grunnen til at han fikk fortsette som kandidat. Han fikk så mye mer oppmerksomhet enn de andre, st dd nærmest forsvant i intet. All PR er god PR?

Selv om han ble ertet fra alt om å være oransj til dum, slapp han billigere unna enn Hillary. Hun ble slaktet mer for E-postsjandalen (som ble blåst opp av proporsjoner), enn han for dine meg alvorlige feil (og da sikter jeg ikke til pussy grabbing). Han har vært unnvikende om selvangivelse, Trump foundationen, det at han ikke vil at selskapet skal styres av en objektiv tredjepart, knytninger til Russland og FBI. Ikke minst alle svindelsaken, Seksuelt misbruk og knytning mot mafiaen. Han slipper unna med alt.

Han fjerner pressen, sider om klima og homofiles rettigheter, samt linker det hvite hus sin hjemmeside mot Melanias smykkekolleksjon som det første han gjør. Han er ikke i stand til å diskutere noe på en konstruktiv måte. Alt blir sagt med en fireårings trass og vokabular. Han og støtteapparatet er totalt blottet for selvstendige tanker og ideer at det kopierer taler og til og med kake. Han har ingen tanke om hvordan ting skal løses politisk, vare full av meninger om hva han liker og ikke liker. Hvem som er dumme og slemme mot han. I stedet for å fokusere på politikk, bruker han tid og energi på å angripe personer dom ikke har strøket gan medhårs.

Hvordan mener du at media skal behandle ham? Han sier jo ingenting med substans som kan roses. Til og med innsettelstalen hans var blottet for viktige ord som toleranse, likeverd, menneskeverd, demokrati osv.

Anonymous poster hash: 45630...e50

Skrevet

Å fremstille noe så polarisert som media velger å gjøre med Trump, får meg bare til å miste troa på media.

Å fremstille media som en "statsmakt" kan vi i hvert fall slutte med. De er i bunn og grunn bare kapitalister som skriver det som selger.

Denne ensidige og sterkt overforenklede fremstillingen er hovedårsaken til at vi ikke forstår nåtidens politiske skifte - og dermed heller ikke blir i stand til å gjøre noe med den.

Anonymous poster hash: aaa5b...0a8

Skrevet

Enig med deg HI. Har absolutt ingenting til over for Trump, men nå får folk begynne å roe ned litt. Er jo et demokrati folk vil har og nå har de fått presidenten sin. Blir 4 år med Trump. Synes det er forferdelig skummelt.

Mannen blir framstilt som en idiot, men er vel igrunn ganske genial. Steinrik og jammen klarte han å bli valgt! Vi får trøste oss med at han ikke skal styre landet alene..

Men når over halvparten av befolkningen har vendt tommelen ned for Trump, behøver de ikke å late som om de vil ha han der etterpå...

Dessuten, hvis man går tilbake til Jan 2009 da Obama tok over, så er jo republikanernes protester på alle måter styggere enn det du ser nå.

Skrevet

Men når over halvparten av befolkningen har vendt tommelen ned for Trump, behøver de ikke å late som om de vil ha han der etterpå...

Dessuten, hvis man går tilbake til Jan 2009 da Obama tok over, så er jo republikanernes protester på alle måter styggere enn det du ser nå.

Det har jeg vel heller ikke sagt noe på... Synes pressen kan slutte med den ensidige vinklingen sin. Gi mannen en sjanse. Dette blir en heksejakt. Og de fleste som leser avisene, sluker det de leser rått.

Skrevet

Da han meldte seg som kandidat, var mediedekningen så skjevfordelt at man kan langt på vei kan hevde at den tredje statsmakt er grunnen til at han fikk fortsette som kandidat. Han fikk så mye mer oppmerksomhet enn de andre, st dd nærmest forsvant i intet. All PR er god PR?

Selv om han ble ertet fra alt om å være oransj til dum, slapp han billigere unna enn Hillary. Hun ble slaktet mer for E-postsjandalen (som ble blåst opp av proporsjoner), enn han for dine meg alvorlige feil (og da sikter jeg ikke til pussy grabbing). Han har vært unnvikende om selvangivelse, Trump foundationen, det at han ikke vil at selskapet skal styres av en objektiv tredjepart, knytninger til Russland og FBI. Ikke minst alle svindelsaken, Seksuelt misbruk og knytning mot mafiaen. Han slipper unna med alt.

Han fjerner pressen, sider om klima og homofiles rettigheter, samt linker det hvite hus sin hjemmeside mot Melanias smykkekolleksjon som det første han gjør. Han er ikke i stand til å diskutere noe på en konstruktiv måte. Alt blir sagt med en fireårings trass og vokabular. Han og støtteapparatet er totalt blottet for selvstendige tanker og ideer at det kopierer taler og til og med kake. Han har ingen tanke om hvordan ting skal løses politisk, vare full av meninger om hva han liker og ikke liker. Hvem som er dumme og slemme mot han. I stedet for å fokusere på politikk, bruker han tid og energi på å angripe personer dom ikke har strøket gan medhårs.

Hvordan mener du at media skal behandle ham? Han sier jo ingenting med substans som kan roses. Til og med innsettelstalen hans var blottet for viktige ord som toleranse, likeverd, menneskeverd, demokrati osv.

Dette.

Landet har fått en leder med narsissistisk personlighetsforstyrrelse og null politisk bakgrunn. Han kjenner ikke rutiner og prosedyrer i det hele tatt og tror han skal lede et land ved å bare bestemme at ting blir slik han ønsker, og så skal andre gjennomføre det.

Sjekk denne listen:

Having an exaggerated sense of self-importance

Expecting to be recognized as superior even without achievements that warrant it

Exaggerating your achievements and talents

Being preoccupied with fantasies about success, power, brilliance, beauty or the perfect mate

Believing that you are superior and can only be understood by or associate with equally special people

Requiring constant admiration

Having a sense of entitlement

Expecting special favors and unquestioning compliance with your expectations

Taking advantage of others to get what you want

Having an inability or unwillingness to recognize the needs and feelings of others

Being envious of others and believing others envy you

Behaving in an arrogant or haughty manner

Det er kriteriene for narsissisme. Alle punktene stemmer.

Skrevet

Det har jeg vel heller ikke sagt noe på... Synes pressen kan slutte med den ensidige vinklingen sin. Gi mannen en sjanse. Dette blir en heksejakt. Og de fleste som leser avisene, sluker det de leser rått.

"Gi ham en sjanse"? Han er jo kriminell, hvorfor skal han ha en sjanse? Det et jo ikke Brobrobrille vi leker, der alle får hver sin tur? Å være president er ikke stedet for å prøve seg litt og feile litt og kløne det til, for man skal jo "ha en sjanse". Det er noe man FORBEREDER seg på.

Skrevet

Du misforstår. Mannen er åpenbart en idiot, men media er jo like store idioter!

Når ingen i Europa skjønner HVORFOR dette kunne skje har ikke media gjort en særlig god jobb. De burde begynne å analysere nettopp hvorfor dette skjer.

Anonymous poster hash: aaa5b...0a8

Skrevet

Litt of topic dette her men bladde litt rundt på fb i går kveld og da dukker det opp blant alle vi hater trump utsagn en av de "gamle" debattene han og Hillary hadde. Jeg satt og så på den, en gang til med nye lit kritiske øyne. Jeg husker da jeg så den på TV og var 100% sikker på at Hillary skulle vinne. Vel i går så jeg deler av den på nytt og bet meg merke i den at Hillary rett og slett bare angrep og motsa Trump. Hun frontet ikke egne ideologier eller meninger. Det eneste hun gjorde var å fortelle alle for dn idiot trump var. Jeg er selvsagt enig at han er en idiot. Men dette kan faktisk hatt en utrolig negativ vinkling på hennes valg resultat. Dette la jeg ikke merke til første gang jeg så det "live". Trump fortalte om hva han ville gjøre, hun fortalte om hva hun IKKE skulle gjøre. Det var veldig interessant egentlig. Dette kan jo være årsaken til ar hun tapte. Den typen skittkasting er ofte ikke akkurat en sjakk trekk, og har som regel motsatt virkning, som vi jo faktisk så resultatet av her.

Skrevet

OM det Illuminati finnes så er iallefall ikke Trump en del av det.

Nesten alle presidentene har samme stamfar, dvs alle bortsett fra to, der den ene var John F. Kennedy. Synes det er veldig merkelige greier, og rart at media ikke skriver om det heller. 

Vet ikke om Trump har samme stamfar men jeg kan tanke meg at han IKKE har det. Media oppfører seg rimelig useriøst i hele denne saken egentlig, han vant....... get over it! Dette forsterker bare de tankene om at media er styrt og de holder sauene i sjakk ved å manipulere. For vi mennesker holder hverandre i sjakk (trenger bare et lite puff) så vi trenger ingen gjeter, da vi gjeter hverandre.

Anonymous poster hash: 6a599...faf
Skrevet

OM det Illuminati finnes så er iallefall ikke Trump en del av det.

Nesten alle presidentene har samme stamfar, dvs alle bortsett fra to, der den ene var John F. Kennedy. Synes det er veldig merkelige greier, og rart at media ikke skriver om det heller. 

Vet ikke om Trump har samme stamfar men jeg kan tanke meg at han IKKE har det. Media oppfører seg rimelig useriøst i hele denne saken egentlig, han vant....... get over it! Dette forsterker bare de tankene om at media er styrt og de holder sauene i sjakk ved å manipulere. For vi mennesker holder hverandre i sjakk (trenger bare et lite puff) så vi trenger ingen gjeter, da vi gjeter hverandre.

Beklager det var Martin Van Buren og IKKE Kennedy.

Og stamfaren er John "Lackland" plantagenet (Johan av England). ALLE er i slekt med Johan av England bortsett fra Martin van buren. HVA er oddsen for det?

Skrevet

Alt Trump og hans kone gjør vil media vri til Moe negativt uansett. Spesielt i et land som Norge. Fordi vi tror VÅR tenkemåte og våre verdier er de eneste riktige.

Det bildet av Michelle Obama som ligger på alle norske nettsider, sier mer om henne og hennes oppdragelse og folkeskikk enn Melania Trump!

Du ser ikke Laura Bush gjøre noe av det samme i linken under, hvor hun fikk overrakt gave fra nettopp Michelle Obama.

Ingen skrev da om den pinlige situasjonen hvor hun ikke visste om hun skulle klemme fru Bush eller ikke...

https://youtu.be/i9Vw7Mx21A0

Anonymous poster hash: 9ad81...d8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...