GĂ„ til innhold

Hater helgene đŸ˜©

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har to i samme alder og noen ganger er det helt tulleramper som vi sier det 😂 ikke mange minuttene man fĂ„r alene i lĂžpet av dagen,menoe prĂžver Ă„ aktivisere de med smĂ„lego,perler,maling osv. Da er det rolig en halvtime ihvertfall 😁 nĂ„ er de badet og jeg skal til ei venninne som skal stelle bena mine,ungene er sĂ„ klart med :D

Anonymous poster hash: d23cc...113

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men har du et barn pÄ 1 og et pÄ 5? Veldig fint at du koser deg altsÄ , men tror ikke det hjelper h sÄ mye.

SĂ„ over til h. Senk forventningene. Sier som de andre. Kom dere ut. Del dere opp. Og plutselig gĂ„r ting mye lettere ❀

Anonymous poster hash: 70b2e...dca

Takk for oppmuntring, jeg tar til meg alle tips â˜ș Og gleder meg til 1 Ă„ringen blir litt stĂžrre â˜ș❀

HI

Anonymous poster hash: 4ae9d...970

Skrevet

Har selv en 1-Äring og en stedatter pÄ 5 sÄ kan lett relatere meg til problemet her :P

Rydding mÄ bare utgÄ her, vi tar det evt pÄ kvelden etter ungene er lagt dersom de faktisk sover. Rekker en god del pÄ en halvtime effektiv rydding dersom man er to. PÄ helg bruker jeg tÞrrmopp pÄ gulvet sÄ kan jeg gjÞre det etter ungene har sovnet.

Vi bruker med jevne mellomrom Ä dele oss sÄ pappaen tar 5-Äringen med pÄ noe gÞy (kino, lekeplass, ut Ä spise osv) mens jeg er hjemme med 1-Äringen. NÄr det er snÞ er det lett Ä aktivisere med akebrett, ski, kaste myke snÞballer, bygge ting, hoppe i snÞen osv. Men vi har hatt ca 0.5 cm snÞ i Är sÄ det ble ganske mye jobb Ä lage snÞballer :P

Vi bor like ved Dyreparken sÄ vi drar ofte dit, da kan ungene lÞpe rundt litt og vi trenger bare Ä henge pÄ og hive i dem litt mat innimellom. Ellers er badeland kjekt, men ganske mye styr med 1-Äringen bÄde med pÄkledning og at hun er vill og helst vil drikke alt badevannet. Tror det viktigste er Ä komme seg ut hjemmefra, alt fÞles ti ganger verre inne og det blir lett dÄrlig stemning. PÄ lÞrdager har vi lat frokost med tv og grove pannekaker\lapper\egg\frukt til frokost. SÄ leker vi med forskjellig til 1-Äringen skal sove. Mens hun sover fÄr 5-Äringen sitte med nettbrettet (hennes favorittstund pÄ dagen) Etter dupp er det lunsj sÄ drar vi ut pÄ lekeplass eller en aktivitet av noe slag (ned pÄ stranda, ut i skogen, pÄ besÞk eller bare rett utenfor huset) sÄ baker vi pizza sammen nÄr vi kommer inn, ungene stÄr pÄ stoler ved siden av kjÞkkenbenken og "hjelper" til. SÄ er det kanskje en tur i badekaret etterpÄ, der bader de sammen og leker fint sammen mens jeg sitter ved siden av og lese avisa pÄ tlf :P

Opp til barnetv og spise litt lĂžrdagsgodt.

Merker det er kjekt Ă„ gjĂžre ting som engasjerer begge ungene samtidig, fks fargelegging, maling, leke med lekekjĂžkkenet eller legobygging. :)

Tusen takk for mange gode tips! 🌾

HI

Anonymous poster hash: 4ae9d...970

Skrevet

1-Ă„ringer er litt vanskelige, de bruker bleie, mĂ„ sove, grĂ„ter lett osv. forstĂ„r hvordan du har det, men det blir mye lettere etterhvert 🙂

Å komme seg ut en tur hjelper pĂ„:

-tur i fjÞra og skogen bruker Ä falle i smak hos min femÄring. Hun liker veldig godt dersom vi griller (meis eller bÊresele er sikkert praktisk til minstemann).

-utflukter til parker, museum og lignende er ogsÄ kjekt. Vi bor i nÊrheten av bergen og bruker jevnlig Ä reise til akvariet, aboreet, Äpen gÄrd og naturhistorisk museum (sistenevnte er under oppussing nÄ).

- Ă„pen gĂ„rd er kanskje noe av det kjekkeste femĂ„ringen vet om 😉

-teltturer er ogsÄ kjempe spennende (men kanskje ikke rette Ärstiden).

NĂ„r det gjelder ettĂ„ringen er det bare Ă„ tenke det ut mest mulig komfortabelt med vogn, bĂŠremeis, smooties, kosedyr/smokk og lignende for Ă„ holde tĂ„lmodigheten pĂ„ plass â˜ș

Anonymous poster hash: f6b17...2db

Skrevet

Usj. jeg hater Ä vÊre ute med vogn selv. PrÞvd Ä trille tur to dager nÄ og fÄr lyst til Ä kjÞre hele vogna i grÞfta. Neste tur slenger jeg henne i sjal pÄ ryggen, da VET jeg at hun slukner til slutt ;) Hun er 17 mÄneder nÄ. Alt er jo spennende! Fugler, hunder, katter, gress, trÊr, bilder, hus, folk :) Kom dere ut, finn nÊrmeste lekeplass, gÄ til en barnehage eller lokal skole, lag niste :) Og drit litt i huset! Du kan rydde deg i hjel, da blir det aldri tid til Ä kose seg! <3

Anonymous poster hash: 7cf9e...adc

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Opprett ny...