Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #26 Skrevet 22. januar 2017 Har to i samme alder og noen ganger er det helt tulleramper som vi sier det đ ikke mange minuttene man fĂ„r alene i lĂžpet av dagen,menoe prĂžver Ă„ aktivisere de med smĂ„lego,perler,maling osv. Da er det rolig en halvtime ihvertfall đ nĂ„ er de badet og jeg skal til ei venninne som skal stelle bena mine,ungene er sĂ„ klart med  Anonymous poster hash: d23cc...113
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #27 Skrevet 22. januar 2017 Men har du et barn pĂ„ 1 og et pĂ„ 5? Veldig fint at du koser deg altsĂ„ , men tror ikke det hjelper h sĂ„ mye.  SĂ„ over til h. Senk forventningene. Sier som de andre. Kom dere ut. Del dere opp. Og plutselig gĂ„r ting mye lettere † Anonymous poster hash: 70b2e...dca Takk for oppmuntring, jeg tar til meg alle tips âș Og gleder meg til 1 Ă„ringen blir litt stĂžrre âș† HI  Anonymous poster hash: 4ae9d...970
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #28 Skrevet 22. januar 2017 Har selv en 1-Ă„ring og en stedatter pĂ„ 5 sĂ„ kan lett relatere meg til problemet her Rydding mĂ„ bare utgĂ„ her, vi tar det evt pĂ„ kvelden etter ungene er lagt dersom de faktisk sover. Rekker en god del pĂ„ en halvtime effektiv rydding dersom man er to. PĂ„ helg bruker jeg tĂžrrmopp pĂ„ gulvet sĂ„ kan jeg gjĂžre det etter ungene har sovnet. Vi bruker med jevne mellomrom Ă„ dele oss sĂ„ pappaen tar 5-Ă„ringen med pĂ„ noe gĂžy (kino, lekeplass, ut Ă„ spise osv) mens jeg er hjemme med 1-Ă„ringen. NĂ„r det er snĂž er det lett Ă„ aktivisere med akebrett, ski, kaste myke snĂžballer, bygge ting, hoppe i snĂžen osv. Men vi har hatt ca 0.5 cm snĂž i Ă„r sĂ„ det ble ganske mye jobb Ă„ lage snĂžballer Vi bor like ved Dyreparken sĂ„ vi drar ofte dit, da kan ungene lĂžpe rundt litt og vi trenger bare Ă„ henge pĂ„ og hive i dem litt mat innimellom. Ellers er badeland kjekt, men ganske mye styr med 1-Ă„ringen bĂ„de med pĂ„kledning og at hun er vill og helst vil drikke alt badevannet. Tror det viktigste er Ă„ komme seg ut hjemmefra, alt fĂžles ti ganger verre inne og det blir lett dĂ„rlig stemning. PĂ„ lĂžrdager har vi lat frokost med tv og grove pannekaker\lapper\egg\frukt til frokost. SĂ„ leker vi med forskjellig til 1-Ă„ringen skal sove. Mens hun sover fĂ„r 5-Ă„ringen sitte med nettbrettet (hennes favorittstund pĂ„ dagen) Etter dupp er det lunsj sĂ„ drar vi ut pĂ„ lekeplass eller en aktivitet av noe slag (ned pĂ„ stranda, ut i skogen, pĂ„ besĂžk eller bare rett utenfor huset) sĂ„ baker vi pizza sammen nĂ„r vi kommer inn, ungene stĂ„r pĂ„ stoler ved siden av kjĂžkkenbenken og "hjelper" til. SĂ„ er det kanskje en tur i badekaret etterpĂ„, der bader de sammen og leker fint sammen mens jeg sitter ved siden av og lese avisa pĂ„ tlf Opp til barnetv og spise litt lĂžrdagsgodt. Merker det er kjekt Ă„ gjĂžre ting som engasjerer begge ungene samtidig, fks fargelegging, maling, leke med lekekjĂžkkenet eller legobygging. Tusen takk for mange gode tips! đž  HI   Anonymous poster hash: 4ae9d...970
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #29 Skrevet 22. januar 2017 1-Ă„ringer er litt vanskelige, de bruker bleie, mĂ„ sove, grĂ„ter lett osv. forstĂ„r hvordan du har det, men det blir mye lettere etterhvert đ  à komme seg ut en tur hjelper pĂ„: -tur i fjĂžra og skogen bruker Ă„ falle i smak hos min femĂ„ring. Hun liker veldig godt dersom vi griller (meis eller bĂŠresele er sikkert praktisk til minstemann). -utflukter til parker, museum og lignende er ogsĂ„ kjekt. Vi bor i nĂŠrheten av bergen og bruker jevnlig Ă„ reise til akvariet, aboreet, Ă„pen gĂ„rd og naturhistorisk museum (sistenevnte er under oppussing nĂ„). - Ă„pen gĂ„rd er kanskje noe av det kjekkeste femĂ„ringen vet om đ -teltturer er ogsĂ„ kjempe spennende (men kanskje ikke rette Ă„rstiden).  NĂ„r det gjelder ettĂ„ringen er det bare Ă„ tenke det ut mest mulig komfortabelt med vogn, bĂŠremeis, smooties, kosedyr/smokk og lignende for Ă„ holde tĂ„lmodigheten pĂ„ plass âș    Anonymous poster hash: f6b17...2db
Anonym bruker Skrevet 22. januar 2017 #30 Skrevet 22. januar 2017 Usj. jeg hater Ä vÊre ute med vogn selv. PrÞvd Ä trille tur to dager nÄ og fÄr lyst til Ä kjÞre hele vogna i grÞfta. Neste tur slenger jeg henne i sjal pÄ ryggen, da VET jeg at hun slukner til slutt Hun er 17 mÄneder nÄ. Alt er jo spennende! Fugler, hunder, katter, gress, trÊr, bilder, hus, folk Kom dere ut, finn nÊrmeste lekeplass, gÄ til en barnehage eller lokal skole, lag niste Og drit litt i huset! Du kan rydde deg i hjel, da blir det aldri tid til Ä kose seg! <3 Anonymous poster hash: 7cf9e...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ