Gå til innhold

Er dette normalt, akkurat født

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk baby for 3 dager siden, var plaget med vann i bena under graviditeten, men føler meg helt sprengt i ene foten dag. Har mer vann nå enn da jeg var gravid. Har også fått skikkelige smerter i bekkenet og lysken, føler jeg går som en høygravid dame, vagger fra side til side. Normalt?

Anonymous poster hash: 24ada...b46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sa de på sykehuset da? Du har vel snakket med en lege mens du har vært innlagt?

Anonymous poster hash: 9757c...88d

Skrevet

Hva sa de på sykehuset da? Du har vel snakket med en lege mens du har vært innlagt?

Nei, ikke snakket med lege. Født 3 barn og aldri hatt noe samtale med lege på sykehuset etter fødsel. Dessuten så har smertene og økt mengde vann kommet etter jeg kom hjem fra sykehuset

Hi

Anonymous poster hash: 24ada...b46

Skrevet

Ville tatt kontakt med legevakta og forklart symptomene. Da kan de avgjøre hva som må gjøres.

Anonymous poster hash: a88d9...f9d

Skrevet

Ring legevakten asap!

Anonymous poster hash: 2a5eb...b95
Skrevet

Helt normalt. Har hendt meg etter to fødsler.

Anonymous poster hash: 65948...a1b

Skrevet

Selv om det har skjedd andre, så er det ikke noe som normalt pleier å skje, så du burde ringe legevakta (evt dra dit, det gjør vi her). Det kan være en reaksjon ertet fødselen, men når det kun er et bein og smerter, bør det undersøkes.

Anonymous poster hash: 4a68f...bd3

Skrevet

Helt normalt. Har hendt meg etter to fødsler.

Anonymous poster hash: 65948...a1b

Har født tre barn. Opplevd det samme hver gang.

Anonymous poster hash: 0fd33...0b5

Skrevet

Ring føden du, og hør med dem. Bedre det enn et internettfora hvor alle kan skrive hva som helst.

God bedring 😚

Skrevet

Kontakt legevakt.

Anonymous poster hash: ada78...055

Skrevet

Ring legevakt!!

Anonymous poster hash: bc1e3...58b

Skrevet

Jeg også var sånn etter tredje fødsel. Vannet gikk over etter et par dager, len bekkenet var vondt i månedsvis.

Skrevet

Helt normalt i følge min lege. Skjedde meg etter begge fødslene mine. Fikk tømmerstokkbein etter to-tre dager.

Kunne få vanndrivende men det ble borte etter ca syv dager så jeg valgte å ikke ta noe.

Anonymous poster hash: 1460b...dec

Skrevet

Tenker bare: BLODPROPP

Anonymous poster hash: b103e...fee
Skrevet

Det har skjedd m meg etter begge fødselen. Da snakker vi mye mye vann 🙈 Gikk over etter en liten uke her

Anonymous poster hash: 12963...9ef

Skrevet

Tenker bare: BLODPROPP

Anonymous poster hash: b103e...fee

Da har man store smerter.

Det er helt normalt å få væske i kroppen etter fødselen. Regner med det blir et søkk i beinet om du trykker tommelen ned og holder noen sekunder?

Har fått det etter alle fire.

Sett deg med beina opp, og drikk masse vann😊 Kan vare i et par uker til...

Anonymous poster hash: 56d77...395

Skrevet

Jeg opplevde det samme som flere her, nemlig mer vann i beina etter fødselen. Jordmor fortalte at det var vanlig.

Skrevet

Alle som skriver at det skjedde med dem også beskriver at de hovnet mer opp i BEGGE beina etter fødsel. HI skriver at hun har hovnet opp i det ene, det er det stor forskjell på.

Ta kontakt med legevakt!

Skrevet

Opplevde det samme etter mine fødsler.

Anonymous poster hash: 81a28...81f

Skrevet

Alle som skriver at det skjedde med dem også beskriver at de hovnet mer opp i BEGGE beina etter fødsel. HI skriver at hun har hovnet opp i det ene, det er det stor forskjell på.

Ta kontakt med legevakt!

Nei, har alltid hatt mer væske i høyre bein enn i venstre. Aner ikke hvorfor. Man aldri likt😊

Anonymous poster hash: 56d77...395

Skrevet

Jeg fikk blodpropp etter fødselen sist, ring legevakten med en gang.. !

Anonymous poster hash: 121fd...d5f

Skrevet

Jeg hovnet opp i det ene beinet et par dager etter ks. Hadde omtrent ikke hatt ødem i løpet av svangerskapet. Ble sjekket for blodpropp, men det var det heldigvis ikke. Fikk aldri noen forklaring på hvordan det ble sånn, men det gikk over etter noen dager.

Ta kontakt med føden eller legevakt, Blodpropp bør utelukkes.

Anonymous poster hash: 01bbb...2b4

Skrevet

jeg hadde ringt, hadde samme og hadde betennelse

Skrevet

ringt til legevakten

Skrevet

Helt normalt, hvis du ammer sitter du kanskje også med bena ned? Legg høyt så blir det bedre. Skjedd to ganger hos meg:)

Anonymous poster hash: dc972...6fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...