Gå til innhold

Sorgens dag for alle oss som elsker USA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen tvil om at Trump er et rasshøl.

Men den massive mobbingen av ham, kontra hans motparter får meg mistenksom. De andre presidentene, og Hillary, har slikket etablissementet opp etter ryggen. Obama og Bush har de siste årene bidratt til millioner av dødsfall i kriger, flyktningestrømmer og ekstremisme med sin politikk. Kanskje ikke så farlig når det ikke er Vesten som blir rammet? Når media driver slik lynsjestemning mot Trump allerede før han har begynt i jobben, lurer jeg på om det er fordi han ikke nødvendigvis vil gjøre som lobbyistene som Egentlig styrer landet vil at han skal?

At han ikke fører like kald linje ovenfor Russland, og mindre varm linje ovenfor Saudi Arabia ser jeg på som interessant.

Blir han skutt, tenker jeg det mest sannsynlig vil være en republikaner som står bak det.

Anonymous poster hash: 7ba9a...23f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da skjer det, Obama er ikke lenger president...  :grine:

Anonymous poster hash: 9676a...3ad
Skrevet

Når man kaller Islamsk bønnerop (krigens, torturens, kvinnemishandlerens, ONDSKAPENS religion) for vakkert, sier det mye om deg som person. Det sier at du er en jævlig dårlig person.

Anonymous poster hash: 62a9e...b71

Det du skriver om nå,sier om deg at du er ubelest.

Anonymous poster hash: b8893...2d0

Skrevet

Ja, det er trist som pokker, men det er prisen for å leve i et demokrati. Her er det bare å suck it up and eat shit.

Anonymous poster hash: eb6a9...af5

USA er en republikk, ikke et demokrati.

Anonymous poster hash: 55d84...2b0

Skrevet

USA er en republikk, ikke et demokrati.

Kan du ikke kjapt opplyse oss om hva et demokrati er for noe?

Skrevet

Kan du ikke kjapt opplyse oss om hva et demokrati er for noe?

Et folkestyre, der folket selv med hjelp av avstemninger og valg har innflytelse på samfunnet rundt. Det at USA ikke har flertallsstyre fjerner vel all tvil om at USA er et demokrati?

Skrevet

Et folkestyre, der folket selv med hjelp av avstemninger og valg har innflytelse på samfunnet rundt. Det at USA ikke har flertallsstyre fjerner vel all tvil om at USA er et demokrati?

Altså hæ?? Hva i all verdens rike og dager er det du snakker om?!

Anonymous poster hash: b84ec...282

Skrevet

Altså hæ?? Hva i all verdens rike og dager er det du snakker om?!

Anonymous poster hash: b84ec...282

USA er en republikk, der utvalgte stemmer på vegne av folket. USA er ikke et demokrati. Hadde det vært det hadde Hillary vunnet.

Skrevet

Og kan du ikke i samme slengen fortelle hva en republikk er?

Skrevet

Fantastisk leksjon i statsvitenskap. Kan du med det samme gjøre rede for demokratibegrepet i vårt eget land?

Anonymous poster hash: 626cd...b70
Skrevet

Og kan du ikke i samme slengen fortelle hva en republikk er?

En republikk er et styresett uten konge hvor folket til en viss del har makten, men som i USA's tilfelle så får hver stat utnevnt mennesker som skal stemme "på vegne av folket". Som vi ser denne gangen så fulgte de ikke folkets vilje, siden flertallet stemte på Hillary. Enig i at begrepene lett skrir i hverandre, men USA har aldri hatt et demokrati som i Norge, hvor velgerne sitter med makten, da det i USA går igjennom The Electoral College. Bakgrunnen er vel at man er redd for et såkalt mob rule og muligheten for å slippe en diktator til makten, men er vel ikke noe bedre slik det er nå.

Skrevet

Fantastisk leksjon i statsvitenskap. Kan du med det samme gjøre rede for demokratibegrepet i vårt eget land?

Anonymous poster hash: 626cd...b70

Fullt klar over at heller ikke Norge har et direkte demokrati.

Skrevet

Jeg bor i USA og og har kledd med i svart i dag. Veldig, veldig trist utvikling, og jeg frykter for fremtiden.

Anonymous poster hash: a6f6f...386

Skrevet

Hvor mange av Hillary Clintons tilhengere har gjort tilsvarende? Hvor mange av Bernie Sanders tilhengere har gjort tilsvarende? Bush var en tosk, men jeg kan ikke huske at hans tilhengere gjorde noe lignende. Obamas tilhengere har heller ikke gjort noe tilsvarende, selv om Obama altså har sittet 8 år som president og leder for USA. Men Trumps tilhengere har altså gått så langt, selv om han ikke en gang har blitt sverget inn som president ennå.

Dog, jeg er spent på hvilke premisser du benytter deg av for å konkludere med at det er en viss forskjell?

Anonymous poster hash: 9676a...3ad

https://youtu.be/p5NnCNm6gIs her er hva Hillary Clintons tilhengere drev med i dag...

Desverre er begge sider like ille ser det ut til.

Det roer seg forhåpentligvis snart.

Skrevet

Fullt klar over at heller ikke Norge har et direkte demokrati.

Foreslår at du leser her https://snl.no/demokrati

Skrevet

her er hva Hillary Clintons tilhengere drev med i dag...

Desverre er begge sider like ille ser det ut til.

Det roer seg forhåpentligvis snart.

Trodde dette var fundamentalistene fra Black Lives Matter?

Skrevet

Ikke at jeg er tilhenger at Trump, men dette er å rette baker for smed. Dette er det hans tilhengere eller andre som står bak.

Han bruker en hatretorikk som gjør disse handlingene stuerene. Det er gift for et samfunn.

Anonymous poster hash: bfb21...884

Skrevet

Ingen tvil om at Trump er et rasshøl.

Men den massive mobbingen av ham, kontra hans motparter får meg mistenksom. De andre presidentene, og Hillary, har slikket etablissementet opp etter ryggen. Obama og Bush har de siste årene bidratt til millioner av dødsfall i kriger, flyktningestrømmer og ekstremisme med sin politikk. Kanskje ikke så farlig når det ikke er Vesten som blir rammet? Når media driver slik lynsjestemning mot Trump allerede før han har begynt i jobben, lurer jeg på om det er fordi han ikke nødvendigvis vil gjøre som lobbyistene som Egentlig styrer landet vil at han skal?

At han ikke fører like kald linje ovenfor Russland, og mindre varm linje ovenfor Saudi Arabia ser jeg på som interessant.

Blir han skutt, tenker jeg det mest sannsynlig vil være en republikaner som står bak det.

Altså - "mobbing"?

Å referere det han FAKTISK selv står og sier er ikke mobbing.

Skrevet

Altså - "mobbing"?

Å referere det han FAKTISK selv står og sier er ikke mobbing.

Hillary har ikke fått på langt nær samme tyn for sine fadeser.

USA har ikke ekte demokrati. Få land har det. Ikke bare på grunn av valgsystemet, men også på grunn av media. Det er i stor grad informasjonsflyten som media kontrollerer som påvirker de valgene velgerene tar. Se på Sanders. Han ble totalt skviset ut av media ved at han ikke fikk delta i debattene eller nok "air time", og fikk dermed ikke en fair sjanse. Dette fordi media også er stor business som vil mele sin egen kake. Ved å sette Hillary (pest) opp mot kolera (Trump), så fikk de altså kolera.

Skrevet

Hillary har ikke fått på langt nær samme tyn for sine fadeser.

USA har ikke ekte demokrati. Få land har det. Ikke bare på grunn av valgsystemet, men også på grunn av media. Det er i stor grad informasjonsflyten som media kontrollerer som påvirker de valgene velgerene tar. Se på Sanders. Han ble totalt skviset ut av media ved at han ikke fikk delta i debattene eller nok "air time", og fikk dermed ikke en fair sjanse. Dette fordi media også er stor business som vil mele sin egen kake. Ved å sette Hillary (pest) opp mot kolera (Trump), så fikk de altså kolera.

Nei, de fikk pest, kolera, lepra, tub og aids.

Og Hillary Clintons fadeser er virkelig ikke i det hele tatt sammenlignbare med Donald Trumps, det er som å sammenligne myggestikk med amputasjoner...

Skrevet

Trodde dette var fundamentalistene fra Black Lives Matter?

De støtter Hillary akkurat som at rasistiske idioter er støtter Trump.

Hva med de tre som kidnappet og mishandlet en psykisk tilbakestående mann mens de ropte "fuck trump"?

Det amerikanske valgsystemet fungerer ikke. Jeg har amerikansk familie og hele dette valget har jeg fått se nye sider ved dem etterhvert som de ble mer og mer ekstreme i sin støtte til sin kandidat.

Folkene trenger flere valgmuligheter!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...