Sint naken biltyv Skrevet 19. januar 2017 #26 Skrevet 19. januar 2017 Ville valgt ks når du har to bak deg. Ei venninne revnet livmora pga at hun prøvde vanlig fødsel etter ks.
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #27 Skrevet 19. januar 2017 Keisersnitt💕💕💕💕💕 Men nå har jeg hatt 2 fryktelig traumatiske vaginale fødsler. Og tredje kom med planlagt keisersnitt. Himmelsk💕💕💕💕 Anonymous poster hash: 19f2e...926
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #28 Skrevet 19. januar 2017 Får svare enda 1 gang. Er ikke setefødsel. Er pga jeg har hatt 2 ks, derfor vil de gi epidural ved vaginal fødsel i og med at det kan bli ks uansett. Men jeg syns det var jævlig vondt å få satt epidural 😨 Mitt andre valg er ks med spinal. Hi Anonymous poster hash: 80760...4b3 Jeg har derimot fått beskjed om at dersom jeg skal føde vaginalt etter mine to keisersnitt, så MÅ det være uten epidural eller noen form for smertelindring. Dette fordi de er redd en epidural vil dekke over smertene ved en eventuell ruptur, eller sterke smerter som kan være begynnelse på ruptur. Anonymous poster hash: 1650d...05c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #29 Skrevet 19. januar 2017 Ved 2 ks bak deg så ville jeg valgt ks. Jeg har selv 2 ks, et akutt og et planlagt. Det planlagte var en flott opplevelse. Kjente ingenting til spinalen, bare et ministikk fra lokalbedøvelsen. Hadde epidural med nr 1, det endte i akutt snitt, og epiduralen virket ikke så de måtte sette spinal på operasjonstuen. Så alt i alt 3 ganger har de stukket meg i ryggen, og jeg kan ikke huske jeg har kjent noe i det hele tatt, du har nok vært uheldig. Be om lokalbedøvelse om du velge det alternativet, og si bedøvelsen må få virke litt før de setter epidural. Tror ikke jeg ville tatt sjansen på livmorruptur, du blir nok godt fulgt opp. Men dette er ikke en hyggelig komplikasjon. For bare t par år siden tror jeg omtrent ingen fødet etter 2 ks, det gjør de heller ikke i mange andre land. Men jeg ser jo det at iallefall jeg vil gjerne oppleve en fødsel som ender slik som på film, det fine øyeblikket, men det er du ikke garantert uansett. Ville ikke gamlet med mitt barns og mitt liv fordi jeg på død og liv skulle føde normalt. Anonymous poster hash: 6f270...d28
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #30 Skrevet 19. januar 2017 Jeg ville født vaginalt om jeg kunne velge. Har ikke fått epidural under noen av mine fødsler (kun født vaginalt, med og uten lystgass) men har hatt spinalbedøvelse under en operasjon i beinet. Ville ikke gjort det igjen om jeg ikke måtte. Anonymous poster hash: a6702...775
Pobie Skrevet 20. januar 2017 #31 Skrevet 20. januar 2017 Jeg har ikke noen erfaring med epidural, men hvis jeg personlig skulle valgt mellom de to, ville jeg valgt vaginalt med epidural. Liker ikke tanken på smertene etter ks, ikke kunne kjøre bil på lenge, ikke kunne løfte noe annet enn baby, osv. Ville strukket med langt for å unngå ks. Men det er jo bare meg da, det blir et veldig personlig valg og du må gjøre det som føles riktig for deg.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #32 Skrevet 20. januar 2017 Med to ks ville jeg valgt det igjen. Anonymous poster hash: bdbcf...e4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå