Gå til innhold

Hva ville du valgt? Ang fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vaginalt med epidural

Eller

Keisersnitt med spinal ?

Jeg har MEGET DÅRLIG erfaring med epidural 😢

Anonymous poster hash: 80760...4b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du velge da? Er jo ikke sikkert du trenger ta epidural. Hadde uten tvil valgt vaginalt. Er det snakk om setefødsel hadde jeg personlig valgt ks mtp at mange setefødsler ender i ks likevel.

Skrevet

fød uten da. de gjor jeg. null problem!!

Anonymous poster hash: 8409e...954

Skrevet

Har kun prøvd keisersnitt med spinal og vaginal uten epidural.

Håper inderlig jeg får føde den i magen vaginalt!

Anonymous poster hash: 8210e...e56

Skrevet

De 2 valgene jeg skrev over er de valgene jeg har 😣

Det er ikke pga setefødsel

Skrevet

Er det sf? Er jo så vanskelig å svare uten å vite 😊

Skrevet

Er det setefødsel velger du KS! Setefødselhysteriet her til lands må du ikke la deg lure av!

Jeg krevde KS ved setefødsel. En flott opplevelse! Har også hatt epidural-fødsel og styrtfødsel uten smertelindring. Alle gode opplevelser på ulike måter.

Anonymous poster hash: 93d4f...744

Skrevet

Personlig ville jeg valgt keisersnitt. Men det er basert på min personlige erfaring med min egen kropp. Jeg aner jo ingenting om din kropp og dine forutsetninger for fødsel.. hva skjedde med epiduralen sist?

Skrevet

Vet jo ikke hvorfor du har de valgene, men jeg har født to ganger. Gang nummer en, jævelig og jeg trodde jeg skulle dø. Fikk epidural og det hjalp så absolutt. Før jeg fikk det hadde jeg så tette rier at jeg slet med å puste. Men fødsel nummer to var over så fort og greit som bare det. Rakk ikke epidural og riene var helt overkommelige.

Grunnen til at jeg skriver det er pga at man aldri helt vet hvordan en fødsel blir. Så uten å vite hvorfor du har valget er det vanskelig å svare på.

Anonymous poster hash: dcdb1...9a1

Skrevet

Får svare enda 1 gang. Er ikke setefødsel.

Er pga jeg har hatt 2 ks, derfor vil de gi epidural ved vaginal fødsel i og med at det kan bli ks uansett.

Men jeg syns det var jævlig vondt å få satt epidural 😨

Mitt andre valg er ks med spinal.

Hi

Skrevet

Du kan vel prøve vaginalt uten epidural? Fødsel med epidural er jo nesten uansett dømt til å bli delvis mislykket.. sjansen for ks stiger enormt!

Anonymous poster hash: 9d8b7...f5b

Skrevet

Dette bestemmer du selv. Sjansen for KS er jo der uansett ved vaginal fødsel. Da skulle de vel gitt alle epidural?

Skrevet

Du kan be dem sette epidural men ikke «skru på», siden det kun er for beredskapens skyld. Spinal gjør vel uansett like vondt (eller)?

Anonymous poster hash: f81c6...47b

Skrevet

Du kan vel prøve vaginalt uten epidural? Fødsel med epidural er jo nesten uansett dømt til å bli delvis mislykket.. sjansen for ks stiger enormt!

Jeg får jo ikke det valget sier jeg 🤔

Skrevet

Du kan be dem sette epidural men ikke «skru på», siden det kun er for beredskapens skyld. Spinal gjør vel uansett like vondt (eller)?

Anonymous poster hash: f81c6...47b

Spinal gjør absolutt IKKE så vondt nemlig

Hi

Skrevet

Dette er utdatert kunnskap. Forskning har vist at epidural ikke øker sjansen for keisersnitt.

https://www.nrk.no/ostlandssendingen/_-unodvendig-a-fode-med-smerte-1.12196750

http://www.klikk.no/foreldre/gravid/fodsel/epidural-1627259.ece

Anonymous poster hash: 8ba78...c3d

Skrevet

Spinal gjør absolutt IKKE så vondt nemlig

Hi

Men har du hatt en eller flere dårlige opplevelser med epidural da? Jeg har hatt begge deler flere ganger og jeg synes det kjennes relativt likt ut smertemessig. Begge deler stikkes inn i epiduralrommet?

Anonymous poster hash: 58a77...ae5

Skrevet

Eg har fødd to gongar uten epidural, og ein gong med (tvillingar, så det var obligatorisk på det sjukehuset eg var på). Kan ikkje hugse at det var spesielt vondt å få sett epidural, så dette kan nok variere frå gong til gong vil eg tru. Alle fødslane mine har gått veldig fint, men etter den siste lurte eg på kvifor eg har drive å streva og født uten smertelindring, så mykje mindre vondt med epidural!😉

Anonymous poster hash: 56800...bcc

Skrevet

Eg har fødd to gongar uten epidural, og ein gong med (tvillingar, så det var obligatorisk på det sjukehuset eg var på). Kan ikkje hugse at det var spesielt vondt å få sett epidural, så dette kan nok variere frå gong til gong vil eg tru. Alle fødslane mine har gått veldig fint, men etter den siste lurte eg på kvifor eg har drive å streva og født uten smertelindring, så mykje mindre vondt med epidural!😉

Anonymous poster hash: 56800...bcc

Så bra du har god opplevelse 😄

Skrevet

Vaginal. Tanken på ks gjør meg helt dårlig. Må man så må man, men hvis ikke...

Anonymous poster hash: 37d67...588

Skrevet

Da jeg fikk svangerskapsforgiftning fikk jeg valget mellom igangsatt vaginalfødsel med epidural eller keisersnitt i spinal.

Jeg valgte igansatt vaginalfødsel med epidural. Fldselen var grusom og endte nesten i keisersnitt, hadde aldri tatt samme valget igjen.

Anonymous poster hash: fc711...06a

Skrevet

Hvorfor skal epidural være vondere å sette enn spinal da, settes ikke de på samme måte? Kanskje du bare var uheldig med epiduralen og det vil gå mye lettere neste gang?

Jeg har bare født uten smertelindring og hatt planlagt snitt med spinal, aldri prøvd epidural. Jeg ville helt klart født vaginalt om jeg kunne det, helst uten smertelindring men om jeg måtte ha epidural så ville jeg likevel født vaginalt.

Anonymous poster hash: a6901...112
Skrevet

Får svare enda 1 gang. Er ikke setefødsel.

Er pga jeg har hatt 2 ks, derfor vil de gi epidural ved vaginal fødsel i og med at det kan bli ks uansett.

Men jeg syns det var jævlig vondt å få satt epidural 😨

Mitt andre valg er ks med spinal.

Hi

Får du føde vaginalt etter to ks? Hvilke sykehus hører du til?

Hva var årsaken til keisersnittene? Dersom det er god sjanse for at vaginal fødsel går fint, ville jeg valgt det. Har selv født både vaginalt og med keisersnitt, ville definitivt valgt vaginal fødsel på nytt. Den personlige erfaringen er at det er mye enklere å komme seg.

Anonymous poster hash: 5f3d2...0da

Skrevet

Spinal hodepine kan du jo få 😢vaginalt er vel best

Anonymous poster hash: ac0cf...2ef

Skrevet

Takk for svar alle sammen ☺☺☺

Ble liksom ikke helt klokere da men 😂

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...