Herognå Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Er du en kaffe eller tedrikker? Eller drikker du mest vann? Lurer på om jeg drikker litt lite.
TPK Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 3 dl kaffe Sikkert 2 liter vann I blant et glass melk eller juice.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Jeg aner ikke. Følger ikke med på det i det hele tatt. Så lenge du drikker når du er tørst, så drikker du nok. Kroppen er så fint laget at den sier ifra når den trenger mer væske. Anonymous poster hash: 2bb2d...b0e
Herognå Skrevet 18. januar 2017 Forfatter #4 Skrevet 18. januar 2017 Joda. De sier jo det. Men jeg er en som har vent meg til å drikke lite. Jeg har lasta ned en applikasjon for å sjekke, og jeg drikker mellom 400-700 ml per døgn.. Det er virkelig ikke nok! Føler meg aldri tørst. Men nå prøver jeg å tvinge meg hver dag til å drikke mye vann. Så regner jeg med at tørstfølelsen kommer etterhvert:-)
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 Jeg drikker vel 2-3 liter væske til dagen. Mest pepsi max og fun light.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 3 dl kaffe Sikkert 2 liter vann I blant et glass melk eller juice. Jeg drikker vel 2-3 liter væske til dagen. Mest pepsi max og fun light. Jøss! Sikkert rart spørsål, men: Hvorfor drikker dere så mye egentlig? Jeg sa i stad at jeg ikke ante hvor mye jeg drikker, men jeg er rimelig sikker på at det er like over halvparten av det dere drikker... Anonymous poster hash: 2bb2d...b0e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Jeg drikker i hvert fall 2 liter hver dag. Men jeg synes det renner nesten bare rett gjennom. Særlig hvis jeg drikker brus! Anonymous poster hash: 47c40...bf8
tante grusom master of law Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 Jeg drikker alt for mye, sikkert minst fire liter. Er alltid tørst. Da jeg var gravid var jeg ekstremt tørst og drakk syv liter minst. Det var ikke bra for å si det slik. Mistet alt for mye salt.
MammantilNurket Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 Ligger nok på rundt 1,5 -2 liter vann, 0,5-1 liter sort te m/litt sojamelk (Ikke sukker!) og 4-5 espresso (+ en 0,33 boks Cola Zero av og til).
zrah Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 Tror jeg drikker for lite... idag: 1 lite + 1 stort glass saft. 1 lite glass iste. 1 stort glass melk, 1 lite glass saft. 1,5 liter max idag altså... drikker som oftest mindre enn dette også..
moota m storebror&lillebror Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 Jøss! Sikkert rart spørsål, men: Hvorfor drikker dere så mye egentlig? Jeg sa i stad at jeg ikke ante hvor mye jeg drikker, men jeg er rimelig sikker på at det er like over halvparten av det dere drikker... Anonymous poster hash: 2bb2d...b0e Jeg drikker en del brus bare for at jeg liker det. Det er en vane. Drikker også masse til maten. Kunne nok, og burde nok trappe ned.
TPK Skrevet 18. januar 2017 #12 Skrevet 18. januar 2017 Jøss! Sikkert rart spørsål, men: Hvorfor drikker dere så mye egentlig? Jeg sa i stad at jeg ikke ante hvor mye jeg drikker, men jeg er rimelig sikker på at det er like over halvparten av det dere drikker... Anonymous poster hash: 2bb2d...b0e Jeg drikker når jeg føler meg tørst eller sulten. Det hjelper litt på sulten om jeg ikke kan spise der og da. Og så går det en del på vane.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #13 Skrevet 18. januar 2017 Tror jeg drikker for lite... idag: 1 lite + 1 stort glass saft. 1 lite glass iste. 1 stort glass melk, 1 lite glass saft. 1,5 liter max idag altså... drikker som oftest mindre enn dette også.. Du drikker ikke for lite. Anonymous poster hash: 2bb2d...b0e
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #14 Skrevet 19. januar 2017 1,5 l rent vann Litervis med grønn te (elsker det) Drikker aldri noe annet - liker ikke brus, saft, jus, kaffe eller alkohol. Anonymous poster hash: 2ea63...591
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #15 Skrevet 19. januar 2017 Drikker mest vann og da 0.5 l til hvert måltid. På jobb drakk jeg som regel 0.7 til hvert måltid. Drikke Pepsi max eller cola zero innimellom. Og et glass juice lør og søn Anonymous poster hash: ab2a5...778
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #16 Skrevet 19. januar 2017 Jeg drikker som regel rundt 2.5 liter om dagen, drikker bare vann Anonymous poster hash: f3227...29c
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #17 Skrevet 19. januar 2017 Jeg drikker lett et par liter vann hver dag, drikker nesten alltid av halvliterglass. Når jeg er på jobb går det kjapt en liter kaffe også, har jeg fri er det ikke alltid jeg drikker kaffe. Brus drikker jeg kun i helgene, drikker sjeldent saft eller juice. Anonymous poster hash: 6cc5b...4fa
Gemini77 Skrevet 20. januar 2017 #19 Skrevet 20. januar 2017 Drikker alltid kun vann som tørstedrikke. Rundt 1,5-2 liter om dagen tipper jeg. Så drikker jeg en del svart kaffe og en kopp te om kvelden. Teen er egentlig bare oppkokt vann med sitronskiver og fersk ingefær.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #20 Skrevet 20. januar 2017 3-4 glass vann, pluss 0,5 liter de dagene jeg trener. Et glass juice. 2-3 store tekopper. Brus i helgene (Pepsi Max) Anonymous poster hash: 99466...2ab
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #21 Skrevet 20. januar 2017 Jeg aner ikke. Følger ikke med på det i det hele tatt. Så lenge du drikker når du er tørst, så drikker du nok. Kroppen er så fint laget at den sier ifra når den trenger mer væske. Anonymous poster hash: 2bb2d...b0e Det du hevder her er en sannhet med modifikasjoner. Normalt sett er det slik at man blir tørst. Men når man blir tørst har man som regel trengt væske en stund også. Og så er det slike som Hi og meg som ikke har normal tørsthetsfølelse, og som derfor får i seg altfor lite væske og går konstant dehydrert hvis vi ikke holder tellingen med væskeinntaket. Det er flere enn man gjerne tror som har det slik, og det er også en kjent sak at eldre ofte sliter med det samme. Hi - du må få i deg 1,5 - 2 liter væske gjennom drikke daglig. Trener du mye, svetter mye, om det er varmt på sommeren, har feber e.l. så må du få i deg mer enn dette. Jeg har som sagt ikke normal tørsthetsfølelse, så om jeg ikke er bevisst på å drikke kan jeg gå dager uten å drikke. Dvs. jeg kunne det tidligere. Men jeg har funnet ut at det til en viss grad går an å trene kroppen til å føle noe mer tørsthetsfølelse. For meg er dette et livslangt prosjekt, jeg har bare akseptert at jeg må være bevisst hvor mye jeg drikker - hver eneste dag. Og så lenge jeg er det, da kan jeg faktisk også få litt tørsthetsfølelse, noe som gjør det litt enklere å få i seg den væsken jeg trenger. Jeg har målt alle glass og kopper jeg har, hvor mye væske de rommer. Slik kan jeg hele tiden ha kontroll på hvor mye jeg drikker. Jeg har også funnet ut at jeg må få i meg væske noenlunde jevnt utover dagen. Det er også lettere å få i seg nok hvis jeg starter dagen med å få i meg godt med drikke helt fra morgenen av. Jeg drikker alltid 2,5 dl allerede på badet om morgenen. Kroppen trenger væske etter en lang natt. Så drikker jeg vann og eller te til frokost, prøver da å få i meg 3-5 dl til. Er jeg på jobb har jeg alltid en vannflaske tilgjengelig, eller et stort glass (som jeg vet hvor mye det rommer), og så lager jeg meg en tekopp eller to i løpet av arbeidsdagen. Glemmer gjerne å drikke teen mens den er varm, men da drikker jeg den når jeg kommer på den. Har også rutiner for hva og når jeg drikker når jeg kommer hjem. Er ikke fanatisk, men er veldig bevisst på dette hver eneste dag. Om jeg glemmer meg en eneste dag så mister jeg tørsthetsfølelsen igjen, og da kan jeg gå dagevis nesten helt uten annen væske enn det jeg får i meg gjennom mat. Det er ikke bra for helsen. Etter jeg ble så bevisst på det å drikke nok så har det også blitt lettere å se alt negative med å ikke drikke nok. Når jeg ikke drikker nok en-to dager blir jeg trøttere, mer sliten, alt går tregere. Drikker jeg nok har jeg langt mer energi. Så er du som meg, Hi, som ikke har normal tørsthetsfølelse, så er eneste veien å gå å gjøre det til en vane å drikke nok - hver eneste dag! Anonymous poster hash: 6c28d...4bd
Herognå Skrevet 20. januar 2017 Forfatter #22 Skrevet 20. januar 2017 Det du hevder her er en sannhet med modifikasjoner. Normalt sett er det slik at man blir tørst. Men når man blir tørst har man som regel trengt væske en stund også. Og så er det slike som Hi og meg som ikke har normal tørsthetsfølelse, og som derfor får i seg altfor lite væske og går konstant dehydrert hvis vi ikke holder tellingen med væskeinntaket. Det er flere enn man gjerne tror som har det slik, og det er også en kjent sak at eldre ofte sliter med det samme. Hi - du må få i deg 1,5 - 2 liter væske gjennom drikke daglig. Trener du mye, svetter mye, om det er varmt på sommeren, har feber e.l. så må du få i deg mer enn dette. Jeg har som sagt ikke normal tørsthetsfølelse, så om jeg ikke er bevisst på å drikke kan jeg gå dager uten å drikke. Dvs. jeg kunne det tidligere. Men jeg har funnet ut at det til en viss grad går an å trene kroppen til å føle noe mer tørsthetsfølelse. For meg er dette et livslangt prosjekt, jeg har bare akseptert at jeg må være bevisst hvor mye jeg drikker - hver eneste dag. Og så lenge jeg er det, da kan jeg faktisk også få litt tørsthetsfølelse, noe som gjør det litt enklere å få i seg den væsken jeg trenger. Jeg har målt alle glass og kopper jeg har, hvor mye væske de rommer. Slik kan jeg hele tiden ha kontroll på hvor mye jeg drikker. Jeg har også funnet ut at jeg må få i meg væske noenlunde jevnt utover dagen. Det er også lettere å få i seg nok hvis jeg starter dagen med å få i meg godt med drikke helt fra morgenen av. Jeg drikker alltid 2,5 dl allerede på badet om morgenen. Kroppen trenger væske etter en lang natt. Så drikker jeg vann og eller te til frokost, prøver da å få i meg 3-5 dl til. Er jeg på jobb har jeg alltid en vannflaske tilgjengelig, eller et stort glass (som jeg vet hvor mye det rommer), og så lager jeg meg en tekopp eller to i løpet av arbeidsdagen. Glemmer gjerne å drikke teen mens den er varm, men da drikker jeg den når jeg kommer på den. Har også rutiner for hva og når jeg drikker når jeg kommer hjem. Er ikke fanatisk, men er veldig bevisst på dette hver eneste dag. Om jeg glemmer meg en eneste dag så mister jeg tørsthetsfølelsen igjen, og da kan jeg gå dagevis nesten helt uten annen væske enn det jeg får i meg gjennom mat. Det er ikke bra for helsen. Etter jeg ble så bevisst på det å drikke nok så har det også blitt lettere å se alt negative med å ikke drikke nok. Når jeg ikke drikker nok en-to dager blir jeg trøttere, mer sliten, alt går tregere. Drikker jeg nok har jeg langt mer energi. Så er du som meg, Hi, som ikke har normal tørsthetsfølelse, så er eneste veien å gå å gjøre det til en vane å drikke nok - hver eneste dag! Anonymous poster hash: 6c28d...4bd Takk for et ordentlig svar! Helt enig i det du skriver. Jeg har lasta ned den appen som minner meg på å drikke. Har gått fra å drikke 1-4 glass om dagen til å drikke 2 liter. Dette på over 21 dager. Nå de siste dagene kan jeg plutselig kjenne at jeg er tørst! Merkelig følelse for meg😂Siden jeg er gravid er det så viktig å drikke nok. Så dette er noe av det lureste jeg har gjort. Jeg har vært sånn fra jeg var liten.
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #23 Skrevet 20. januar 2017 Takk for et ordentlig svar! Helt enig i det du skriver. Jeg har lasta ned den appen som minner meg på å drikke. Har gått fra å drikke 1-4 glass om dagen til å drikke 2 liter. Dette på over 21 dager. Nå de siste dagene kan jeg plutselig kjenne at jeg er tørst! Merkelig følelse for megSiden jeg er gravid er det så viktig å drikke nok. Så dette er noe av det lureste jeg har gjort. Jeg har vært sånn fra jeg var liten. Så bra! Ha-ha, jeg syntes også at det var veldig rart å plutselig få tørsthetsfølelse da det skjedde meg. Kan fremdeles bli veldig overrasket av det hvis jeg nå har drukket for lite et par dager og så begynner å drikke igjen. Jeg må tydeligvis være bevisst på dette resten av livet, men det er greit, det er en vane det også Veldig bra at du har greid å snu det så bra, spesielt siden du også er gravid. Lykke til videre - både med drikkingen og svangerskapet Anonymous poster hash: 6c28d...4bd
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #24 Skrevet 20. januar 2017 Jeg drikker som regel 18 liter pepsi max om dagen ,av og til 16 liter grønn te med grønnkåljuice om jeg blir lei av pepsimaxen... Anonymous poster hash: 70731...7df
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2017 #25 Skrevet 20. januar 2017 Alt for lite sikkert ,glemmer ofte å drikke. I dag siden kl 8 har jeg drukket 1 kopp kaffe, 2 glass cola, 1 glass farris. Men nå skal jeg hente meg et stort glass med noe å drikke. :-) Hva heter den appen? Anonymous poster hash: c773c...7d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå