Gå til innhold

Trives du i jobben din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller elsker du jobben din? Eller ikke?

Hva jobber du med? Har lønna noen påvirkning for trivsel?

Anonymous poster hash: 282a0...748

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker den ikke, det er å ta hardt i. Jeg stortrives og synes den for det meste er spennende. Ved noen få anledninger elsker jeg den hvis det skjer noe ekstra morsomt eller koselig. Jeg liker jobben såpass godt at jeg hadde jobbet der selv om jeg vant 200 millioner og kunne leve uten jobb resten av livet.

Anonymous poster hash: e81c2...dd2

Skrevet

Jeg elsker den ikke, det er å ta hardt i. Jeg stortrives og synes den for det meste er spennende. Ved noen få anledninger elsker jeg den hvis det skjer noe ekstra morsomt eller koselig. Jeg liker jobben såpass godt at jeg hadde jobbet der selv om jeg vant 200 millioner og kunne leve uten jobb resten av livet.

Er miljøterapeut i bolig. Det er definitivt ikke pga lønn at jeg trives

Skrevet

Jeg hadde sluttet på dagen om jeg hadde hatt råd til det. Og det er jeg så lei meg for, for jeg har akkurat begynt i ny jobb. Jeg kjeder meg veldig på jobb, det er altfor lite å gjøre. Kunne tatt en jobb innenfor noe helt annet, men synes det er synd å kaste bort utdannelsen min, og ville også gått ned i lønn da.

Anonymous poster hash: f54d2...8ed

Skrevet

Nei, gjør det kun for pengene, som heller ikke er allverdens å skryte av. Kollegaene er toppen da.

Søker iherdig etter annet å gjøre.

Anonymous poster hash: 9b5ad...fed

Skrevet

Jobben er helt grei. Men "problemet" med min jobb (helsefagarbeider på sykehjem) er at det er "åpent" 24/7, og spesielt nå med småbarn merker jeg at jeg heller ville hatt en 8-16 jobb. Såklart er det deilig med noen fridager, ordne i huset mens barna er i barnehagen og gjøre ærend på dagen av og til, men til syvende og sist vil jeg mye heller vite at jeg har fri på dager som 17.mai, julaften og i helgene. Har vurdert om jeg skal bli yrkesfaglærer etterhvert, men så hater jeg å stå foran folk å snakke også da  :klaske: Så jeg er veldig usikker på hvilken jobb som er for meg og jeg kunne trives 90% i.

Anonymous poster hash: 86ef8...b04
Skrevet

Elsker jobben min som førstekonsulent. Men mister den dessverre 1. mars (nedbemanning). Lønna er ikke relevant for min trivel i selve jobben. Men er glad jeg får slik at jeg klarer meg.

Anonymous poster hash: 1fe26...4a8

Skrevet

Elsker jobben min. Men hater den litt også, på julaften, i påsken, og når ungene gråter fordi jeg må på nattevakt..

"Du er aldri hjemme, mamma" er sårt..

Jeg er intensivsykepleier i 3-delt turnus. I natt var jeg en av tre som reddet en pasient med hjertestans.

Anonymous poster hash: 63da1...c59

Skrevet

Jobber som sykepleier på polklinikk dvs kun dagtid. Elsker ikke jobben min men trives med å gjøre en forskjell og møte så mange takknemlige pasienter 😊

Har ikke planer om å være der for alltid da jeg har tro på bytte av beite i løpet av en lang karriere er viktig.

Anonymous poster hash: 22b7a...d69

Skrevet

trives helt fantastisk :) jobber på et omsorgsenter for eldre :)

Skrevet

Jeg elsker jobben min.

Er ambulansearbeider. Jobber døgnturnus. Helt perfekt med små barn.

Anonymous poster hash: b6b4a...00b

Skrevet

Jeg stortrives i jobben min. Jobber som miljøterapaut i bolig. Lønna er helt ok, men ikke noe å rope høyt om. Litt tungt av og til å jobbe turnus, men veldig greit å ha mulighet å benytte kun 1/2 plass i barnehagen hele barnehageperioden, og få ha så mange formiddager hjemme med barnet da. Veier for min del opp for å jobbe kveld i den perioden.

Anonymous poster hash: 64e4d...679
Skrevet

Jobber i butikk, liten detaljhandel (med store verdier). Lønna er lav, men jeg trives godt likevel. Syns salg er spennende, får adrenalinkick av å selge mye :P liker godt å prate med kundene da, og så er hun jeg jobber mest med, en helt fantastisk dame. Så for min del er det det sosiale som gjør at jeg trives :)

Anonymous poster hash: 11771...d4b

Skrevet

Trives ikke i det hele tatt, pga konflikt med sjefen og derav kjedelige oppgaver. Likte den godt før dette skjedde, da var oppgavene varierte og spennende. Lønna er kjempebra. Slutter om 11 mnd for å starte eget firma.

Anonymous poster hash: f7371...953

Skrevet

Pedleder på småbarnsavdeling.

Stortrives. Kjekke kollegaer, og fantastiske små!

Blir tidvis litt lei, men ville ikke byttet med noen. Har jobbet i 16 i bhg.

Anonymous poster hash: 93021...b41

Skrevet

Jobber på et offentlig kontor. Trives egentlig veldig godt, men fraværet til den ene kollegaen min har begynt å tære på meg. Hun er mye borte og jeg må jobbe for henne. Bare i år har hun 5 dager fravær. Vi blir ikke kvitt henne heller, så jeg er på vei bort. Jobber heller for halve lønna bare jeg trives og alle rundt meg faktisk kommer på jobb.

Anonymous poster hash: 8c949...ecd

Skrevet

Jeg elsker jobben min!

Jobber som leder i offentlig sektor. Har god lønn, men det er oppgavene som gjør at akkurat denne jobben er drømmejobben!

Anonymous poster hash: b5763...fd6

Skrevet

Elsker jobben min. Er lektor på vgs.

Hadde jeg vunnet i lotto hadde jeg fortsatt i jobben min, men trolig trappet ned til ca 70%.

Anonymous poster hash: ebca7...656

Skrevet

Elsker jobben min. Underviser/forsker på høyskole. Fantastiske kolleger og studenter, store muligheter til å utvikle meg selv og faget. Stor frihet, stort ansvar. Bra lønn, men det er ikke det største plusset, blir aldri lønnsvinner, men har jobbsikkerhet i staten og det er jo godt i disse dager.

Anonymous poster hash: 2d067...060
Skrevet

Jobber som lærer på mellomtrinn. Misliker jobben mye, men vet ikke hva annet jeg skal ta meg til. Har mest lyst til å 'nedgraderes' til assistent, for å slippe alt ansvaret, alle de meningsløse oppgavene vi blir pålagte, og alle kravene og kritikken fra elever og foreldre. Dessverre trenger vi inntekten, så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

Anonymous poster hash: 1e836...be1

Skrevet

Elsker jobben min som bua på småbarn i bhg, værdens beste jobb.

Skrevet

Ja, trives veldig godt! Jobber som sykepleier på et omsorgssenter. Tjener litt over 400000, 20 års ansennitet. Så det er neppe lønna som gjør utslaget :-)!

Anonymous poster hash: 0033e...efa
Skrevet

Selve jobben er ikke superspennende (jobber med enkel økonomi), men jeg trives så godt i firmaet at jeg ikke klarer å søke meg vekk. Jeg vet at jeg burde gjøre det snart både pga alder og at det er en type jobb som vil forsvinne lenge før jeg er pensjonist, men jeg trenerer og håper stadig det skal dukke opp en annen stilling jeg kan søke der. Dessverre krever de fleste stillingene hos oss spisskompetanse jeg ikke har, og jeg har ikke tid/råd til å studere, så da blir jeg der jeg er til de sparker meg ut og håper de liker meg nok til å finne noe annet til meg Jeg skulle sende en søknad i helga, men så tikket det inn meldinger fra noen kollegaer om vi ikke snart skal på tur igjen, og dermed droppet jeg hele greia Tror jeg må ta en prat med HR, det er en som går av til sommeren der det kanskje er en mulighet, men jeg vet de skal endre på stillingen før de ansetter en ny, så da spørs det om jeg faller igjennom igjen. Og så er jeg så glad i sjefen min, han er verdens snilleste og har bare meg. Han gjør alt for at jeg ikke skal stikke av, vet ikke om jeg har hjerte til å gå.

Anonymous poster hash: 3ccb3...335

Skrevet

Mistrives veldig! Rådgivende ingeniør i privat selskap.

Anonymous poster hash: dc85e...af8

Skrevet

Nja... Jobber med rekruttering. Tjener bra, har masse frihet, styrer tiden min egentlig selv. Den perfekte jobben med små barn.

Men jeg holder på å kjede vettet av meg, så jeg blir her et par år til før jeg definitivt finner på noe nytt.

Anonymous poster hash: 9d3be...1df

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...