Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #1 Skrevet 18. januar 2017 Har regna ut at vi har 70.000 utbetalt i måneden . Alt går jo med uansett . Huff hvor vi sløser. Nå skal det spares og betales på lån. Plutselig står man uten jobb eller blir syk. Ser for meg at de fleste er blakke i slutten av måneden uansett !? Eller er dere flinke til å spare eller betale lån ? Trenger et spark bak Anonymous poster hash: 079a3...cc6
Optatium Skrevet 18. januar 2017 #2 Skrevet 18. januar 2017 Det er helt hinsides å ikke spare noe med den lønna spør du meg. Vi har utbetalt 45.000 og sparer 8000kr hver mnd.
Anyne Skrevet 18. januar 2017 #3 Skrevet 18. januar 2017 Vi har utbetalt en del mindre enn dere og sparer 15.000 i mnd.
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #4 Skrevet 18. januar 2017 Noe, vi er aldri blakke i slutten av måneden. Anonymous poster hash: d6490...324
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #5 Skrevet 18. januar 2017 Jeg har 17500 utbetalt i måneden. Betaler 7000 i diverse lån, og sparer 1000 kroner i mnd. Så jeg synes det høres helt vilt ut at dere klarer å bruke opp 70 000 i mnd Anonymous poster hash: 60b0c...bbc
Mostly Harmless Skrevet 18. januar 2017 #6 Skrevet 18. januar 2017 (endret) Det er ingen naturlov som sier at hele lønna skal renne gjennom lommeboken i løpet av en måned. Dere har alle forutsetninger for å aldri være blakke. Edit: Har dere klart å blåse 70 000,- i måneden uten å betale på lån? Eller misforsto jeg nå? Endret 18. januar 2017 av Mostly Harmless
Snøfnugget Skrevet 18. januar 2017 #7 Skrevet 18. januar 2017 Heller aldri blakke i slutten av måneden selvom vi har litt mindre enn dere inn
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #8 Skrevet 18. januar 2017 Nei, vi har alltid noen tusen igjen. Vi har også buffer og sparing til div. Vi betaler fast 13000 kr fast på lån hver mnd, men blir mellom 3000-10000 ekstra hver måned med mindre det oppstår noe (vaskemaskinen ryker f.eks) Vi tjener 45000 kr i mnd og har to barn, bil og hund Anonymous poster hash: 5519f...9a4
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #9 Skrevet 18. januar 2017 Vi har bufferkonto der det alltid skal stå minimum 50.000kr (må vi bruke av den må vi bruke neste mnd på å spare inn på alt vi kan for å "betale tilbake") men prøver betale inn ekstra når vi kan. Sparer litt til ferie også (500-1000kr/mnd) men bortsett fra det er vi "blakke" i slutten av mnd. Betaler selvsagt på lånet da, litt mer enn minimum avdrag, har jo lyst at gjelden skal gå litt nedover også. Men - vi har halvparten av det dere har utbetalt hver mnd hadde vi hatt 70.000 ville vi nok spart mye mer (i tillegg til å skaffe oss litt større bolig som ville betydd mer utgifter der. Ville altså ikke lagt av 35.000 i mnden kun til sparekonto) Anonymous poster hash: 9bb7f...32d
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #10 Skrevet 18. januar 2017 Vi betaler 25.000 på lån i måneden. Men vi brenner av ganske mye ellers da syns jeg. Når jeg ser mange har mindre utbetalt og er flinke til å spare. Skal ta meg sammen å få ordnet litt sparing . Eller betale enda mer lån kanskje Anonymous poster hash: 079a3...cc6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #11 Skrevet 18. januar 2017 Det er nok minst 15 år siden vi har vært blakke like før lønning. Er man blakk før ny lønn så har man jo et forbruk i overkant, da bruker man mer enn man har - og hva er vitsen med det? Anonymous poster hash: 50b1c...450
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #12 Skrevet 18. januar 2017 Har regna ut at vi har 70.000 utbetalt i måneden . Alt går jo med uansett . Huff hvor vi sløser. Nå skal det spares og betales på lån. Plutselig står man uten jobb eller blir syk. Ser for meg at de fleste er blakke i slutten av måneden uansett !? Eller er dere flinke til å spare eller betale lån ? Trenger et spark bak Anonymous poster hash: 079a3...cc6 Dere sløser noe grandiost, hvis det ikke er snakk om en tolvbarnsfamilie.... 😳 Anonymous poster hash: 22923...85e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #13 Skrevet 18. januar 2017 Vi gjør nok det. Huff altså ... skal sies at sommerferie og påskeferie alt er betalt da. Bare å lage budsjett å skjerpe seg. Anonymous poster hash: 079a3...cc6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #14 Skrevet 18. januar 2017 Vi er aldri blakke altså. Bare at alt går med liksom til slutt ... Anonymous poster hash: 079a3...cc6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #15 Skrevet 18. januar 2017 Vi er en familie på 5 og vi bruker aldri under 100.000,- pr mnd. Som regel går det 120.000-130.000,-... I tillegg kommer de månedene vi bruker ekstra sånn som til jul og sommerferie. Helt sykt hvor mye penger det går med store barn med dyre fritidsaktiviterer.. Anonymous poster hash: 51ad2...0d0
Mostly Harmless Skrevet 18. januar 2017 #16 Skrevet 18. januar 2017 Dersom dere har bufferkonto, er ekstra innbetalinger på lån god sparing🙂
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #17 Skrevet 18. januar 2017 Ja tror nok det blir mer på lån fra nå av. Har bare to barn og de trenger ikke være så dyre i drift som vi gjør dem Anonymous poster hash: 079a3...cc6
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #18 Skrevet 18. januar 2017 Vi er en familie på 5 og vi bruker aldri under 100.000,- pr mnd. Som regel går det 120.000-130.000,-... I tillegg kommer de månedene vi bruker ekstra sånn som til jul og sommerferie. Helt sykt hvor mye penger det går med store barn med dyre fritidsaktiviterer.. Anonymous poster hash: 51ad2...0d0 Har de hver sin hest, eller...? Vi har også 3 store barn, men vi tar også avgjørelser på vegne av barna og på tvers av deres ønsker, hvis vi mener aktivitetene legger beslag på for mye av familiens penger. Anonymous poster hash: 22923...85e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #19 Skrevet 18. januar 2017 Samma her. Vi får til sammen 80-90 tusen utbetalt hver måned og har lån på 23 tusen. Alt det andre bare bruker vi opp. Er jo aldri blakk, men sparer heller ikke. Dvs vi har ca 800000 på en firmakonto, men de skal jo stå der. Både meg og mannen kjøper masse greier til flere tusen hver måned. Grøss og gru for et forbruk.. 🙈 Anonymous poster hash: d7558...e85
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #20 Skrevet 18. januar 2017 Hva slags "greier"? Anonymous poster hash: 22923...85e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #21 Skrevet 18. januar 2017 Vi er en familie på 5 og vi bruker aldri under 100.000,- pr mnd. Som regel går det 120.000-130.000,-... I tillegg kommer de månedene vi bruker ekstra sånn som til jul og sommerferie. Helt sykt hvor mye penger det går med store barn med dyre fritidsaktiviterer.. Anonymous poster hash: 51ad2...0d0 Jøss, vi har 4 barn (8, 9, 13 og 15 år) og bruker ikke i nærheten av slike summer Vi har utbetalt ca 55.000 i måneden og klarer oss veldig greit, sparer til og med litt hver måned. Alle barna trener, vi spiser godt, vi har alt vi trenger av sportsutstyr, vi er i utlandet en gang i året osv, ingen lider noen nød her i huset. Anonymous poster hash: 99f61...b0e
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #22 Skrevet 18. januar 2017 En blir fort vant til å leve med den inntekten man har, om den er stor eller liten. For oss er det helt hinsides at dere er BLAKKE på slutten av måneden med 70.000 inn. Før hadde vi ca. 45.000 inn (jeg var lærling) og vi klarte oss greit. Nå er det blitt helomvending av diverse årsaker, min inntekt varierer veldig da jeg kun har 18% fast i helseyrket, men vi har ca. 24.000 hver måned... Sliter mer med det, men er ikke mye gøy vi unner oss selv da. Det går regninger og mat for det aller meste. Anonymous poster hash: 4503e...6ef
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #23 Skrevet 18. januar 2017 Har de hver sin hest, eller...? Vi har også 3 store barn, men vi tar også avgjørelser på vegne av barna og på tvers av deres ønsker, hvis vi mener aktivitetene legger beslag på for mye av familiens penger. Anonymous poster hash: 22923...85e Hehe.. nei men vi har to hester. Trives med å ha det som hobby. Anonymous poster hash: 51ad2...0d0
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #24 Skrevet 18. januar 2017 Dere greier å bruke SÅ mye penger på en mnd???!!! Det hadde vært fantastisk om dere ville donere en månedslønn til en "fattig" alenemor som akkurat nå har kr. 0,- på kontoen. Regner med jeg får penger i morgen, altså, og har så langt greid meg helt fint. 70.000 i mnd hadde vært en drøm!!! Anonymous poster hash: 36522...1eb
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #25 Skrevet 18. januar 2017 Vi har 50 000 utbetalt hver mnd og sparer 10 000 hver mnd. Uten problemer! Noe i NSU, noe på sparekonto til barna og en konto til oss(buffer). Anonymous poster hash: 414bf...f9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå