Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #26 Skrevet 18. januar 2017 Selv om små barn ikke har svette med vond lukt så svetter de. Og de går på do, og er ikke like flinke til å tørke bort alt etter toalettbesøk som eldre barn er. Det alene er vel et vel et godt argument for å skifte truse og vaske seg godt hver dag? Her hender det at barna (og jeg) bruker ullsokker et par dager før vask. Men selvsagt skiftes truser daglig, og barna dusjer eller vasker seg når de skifter. Anonymous poster hash: 6f4d3...3ae Tja det er jo individuelt. Spør du meg så har mannen min større grunn til å skifte truse ofte enn 4-åringen vår har. 4-åringen tørker tissen når han har tisset, mannen bare rister den. 4-åringen blir tørket av meg når han har bæsjet, så der ser jeg at det ikke sitter igjen noe. Alle skifter truse daglig for øvrig, men når det gjelder 4-åringens hadde jeg ikke sett forskjell på en brukt og en ubrukt. Anonymous poster hash: b2614...617
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #27 Skrevet 18. januar 2017 Skifte truse hver dag - ja. MEN om vi skulle glemme det en dag, er det jo ikke slutten på verden. Synes noen her inne her fullstendig hysteriske. Virkelig amerikanske tendenser. "Æsj" og "Huff og gid"... Virkelig tragisk. "Skifter alt som er inntil huden hver dag" - totalt unødvendig. "Skifte håndklær etter hver gang det er brukt" - heller ikke nødvendig. Det største problemet i den vestlige verden er at folk vasker seg selv og klærne for ofte, og gjerne med skadelig såper. Hvordan tror dere folk før i tida overlevde? Hysteriske kvinnfok! Anonymous poster hash: 3a4b5...b4f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #28 Skrevet 18. januar 2017 Skifte truse hver dag - ja. MEN om vi skulle glemme det en dag, er det jo ikke slutten på verden. Synes noen her inne her fullstendig hysteriske. Virkelig amerikanske tendenser. "Æsj" og "Huff og gid"... Virkelig tragisk. "Skifter alt som er inntil huden hver dag" - totalt unødvendig. "Skifte håndklær etter hver gang det er brukt" - heller ikke nødvendig. Det største problemet i den vestlige verden er at folk vasker seg selv og klærne for ofte, og gjerne med skadelig såper. Hvordan tror dere folk før i tida overlevde? Hysteriske kvinnfok! Anonymous poster hash: 3a4b5...b4f Helt enig med deg. Her i heimen skifter vi ikke håndklær før det er brukt 3-4 ganger. Man er da rent og pent etter hver dusjing, så jeg skjønner ikke poenget å bytte ut så ofte. Ikke rart at folk må sette på vaskemaskinen i ett. Vi er 4 i huset, og her går vaskemaskinen maks 3 ganger i uka. Har kjøpt inn 9kg maskin Anonymous poster hash: ed2e9...090
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #29 Skrevet 18. januar 2017 Litt nattlektyre for de vaske-hysteriske: http://forskning.no/bakterier-hygiene/2013/12/hvor-ofte-bor-man-vaske-seg og http://www.klikk.no/bolig/article797773.ece Anonymous poster hash: 3a4b5...b4f
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #30 Skrevet 18. januar 2017 Så fint at du er villig til å ofre deg for miljøet! Da bruker du samme truse i minst en uke, gjerne to, fra nå av, ikke sant? For du er opptatt av å spare miljøet for så mye klesvask som mulig, ikke sant? Anonymous poster hash: 26a7b...750 Vet ikke hva du gjør med håndklærne dine, men jeg går ikke med dem i skrævet gjennom en hel dag. Såeh... mine trenger ikke helt like mye vask som trusene. Du vet, det er bittelitt forskjell på å snyte seg og skjære av seg nesa? Anonymous poster hash: 2c140...541
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2017 #31 Skrevet 18. januar 2017 Nei, faktisk alenemor med tre barn og i full jobb. Jeg liker å ha det rent. Kjører to maskiner hver dag, ikke noe problem. Blir mye klesvask, men det gjør meg ingenting. Anonymous poster hash: e4a1b...fcc Du sliter ut klærne mye fortere, da. Anonymous poster hash: 2c140...541
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #32 Skrevet 19. januar 2017 Vet dere hva? Vi skifter ikke truse hver dag! Vi skifter truse når vi dusjer, og det er annenhver dag! Er vi grisete huleboere av den grunn? Anonymous poster hash: 98c61...0a9
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #33 Skrevet 19. januar 2017 Så fint at du er villig til å ofre deg for miljøet! Da bruker du samme truse i minst en uke, gjerne to, fra nå av, ikke sant? For du er opptatt av å spare miljøet for så mye klesvask som mulig, ikke sant? Anonymous poster hash: 26a7b...750 Vet ikke hvor drøy du er over baken, men det er neppe denndaglige trusa som velter lasset. Enig i at truser byttes hver dag, men hakeslipp og sjokk? Se en nyhetssending og få noe viktig å engasjere deg i, hi. Anonymous poster hash: a7182...f51
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #34 Skrevet 19. januar 2017 Æsj! Her dusjes det og skiftes undertøy hver dag. 10 og 8 år Anonymous poster hash: d0cc6...ebe Og jeg synes det er sinnsvakt å dusje hver dag. Ikke bra for huden og ikke bra for miljøet. Truser er små og skiftes hver dag. Ikke katastrofe om det glemmes en dag likevel. Håndklær brukes flere ganger (med unntak av de som er med i gym/svømming og som gjerne faller på gulvet og tråkkes på i fellesgarderober). Skulle jeg vasket alle klær hver dag hadde jeg ikke hatt tid til andre gjøremål. Det er i tillegg totalt unødvendig, lite miljøvennlig og dyrt (både mtp vaskemidler, strømforbruk og slitasje av tøyet). Anonymous poster hash: 0d53d...721
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #35 Skrevet 19. januar 2017 Deg om det, her vasker vi det etter èn dag, håndklær etter hver dusj og sengetøy hver uke. Hadde ikke holdt ut med noe annet. Anonymous poster hash: e4a1b...fcc Samme her. Vasker tøy etter hver dag samme med håndklær og sengetøy(hver uke). Vi har tre barn og eldste er stor nok til å hjelpe til samt at mannen evner også å vaske tøy. Så vi er tre stk som deler på dette. Vi er begge i full jobb men hvis kvinnen er den gjør alt skjønner jeg at mange ikke rekker det. Anonymous poster hash: 33649...19d
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #36 Skrevet 19. januar 2017 Truser og sokker skiftes hver dag. Alt annet ser vi an. (Her i huset vaskes det klær o.l en gang i uka. Uaktuelt å vaske noe som ikke er møkkete. 3 barn, 2 voksne. Liker jordkloden vår-tenker miljø.) Anonymous poster hash: 7a1f0...f81
soleia Skrevet 19. januar 2017 #37 Skrevet 19. januar 2017 Har hatt same diskusjonen med svigermor, som synes vår generasjon er litt hysteriske med klesvask. Synes det er greit å lære inn med ein gang at ein skiftar undertøy dagleg. Det er ikkje dei små trusene som fyller opp vaskemaskina. Anna tøy kan bli brukt i 2 - 3 dagar, om det klarar å halde seg flekkfritt. (sjelden) Tidene har endra seg etter at vaskemaskina gjorde sitt inntog!
Anonym bruker Skrevet 19. januar 2017 #38 Skrevet 19. januar 2017 Nei, faktisk alenemor med tre barn og i full jobb. Jeg liker å ha det rent. Kjører to maskiner hver dag, ikke noe problem. Blir mye klesvask, men det gjør meg ingenting. Anonymous poster hash: e4a1b...fcc Små barn da, og ingen aktiviteter på kveldstid? Vi har ikke tid til å vaske to maskiner hver dag, da må vi i så fall sette den på når vi ikke er hjemme. Anonymous poster hash: 50c83...d3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå