Gå til innhold

Diskusjon med vennine nylig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har barn på samme alder (4år) og vi kom inn på det med hygiene. Hun mente at det ikke er nødvendig å skifte undertøy på så små barn hver dag. Jeg fikk rett å slett hakeslepp! Hun mente også at siden små barn ikke lukter og svetter (?) holder truss seg ren noen dager, tilføyde også at hun skifter på barnet 3 ganger i uka. Fikk helt sjokk!

Jeg er ihvertfall oppvokst med at undertøy skiftes hver dag. Det samme gjør jeg med mine barn.

Regner med at de aller fleste skifter på barna hver dag?!

Anonymous poster hash: e84c4...9db

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har barn på samme alder (4år) og vi kom inn på det med hygiene. Hun mente at det ikke er nødvendig å skifte undertøy på så små barn hver dag. Jeg fikk rett å slett hakeslepp! Hun mente også at siden små barn ikke lukter og svetter (?) holder truss seg ren noen dager, tilføyde også at hun skifter på barnet 3 ganger i uka. Fikk helt sjokk!

Jeg er ihvertfall oppvokst med at undertøy skiftes hver dag. Det samme gjør jeg med mine barn.

Æsj...! Her skiftes absolutt alt tøy hver eneste dag og vaskes. Jeg synes det er ekkelt å gå med alt tøy mer enn èn dag, men spesielt undertøy. Veldig uhygienisk det du beskriver!!!

Anonymous poster hash: e4a1b...fcc

Skrevet

Æsj...! Her skiftes absolutt alt tøy hver eneste dag og vaskes. Jeg synes det er ekkelt å gå med alt tøy mer enn èn dag, men spesielt undertøy. Veldig uhygienisk det du beskriver!!!

Å vaske alt tøy hver dag var nå å dra det fryktelig langt den andre veien.

Her skifter vi truse hver dag. Resten ser vi an fra dagen før.

Anonymous poster hash: 8e645...272

Skrevet

Alt som er inntil kroppen bør vaskes hver dag. Truser, sokker og eventuelt annet undertøy. Gensere over trøyer og bukser kan brukes to dager. Slik er regelen her.

Anonymous poster hash: 44f32...19d

Skrevet

Kommer alltid litt dråper i trusa. Men er ikke så hysterisk som deg.

Vi skifter uansett hver dag, viktig å lære gode rutiner fra man er små.

Anonymous poster hash: 4c0c8...1ca

Skrevet

Selvsagt skifter man truse hver dag, uansett alder. Men en fireåring kan jo ha små uhell/dråper i trusa også, så der er det jo enda viktigere!

Skrevet

Å vaske alt tøy hver dag var nå å dra det fryktelig langt den andre veien.

Her skifter vi truse hver dag. Resten ser vi an fra dagen før.

Anonymous poster hash: 8e645...272

Deg om det, her vasker vi det etter èn dag, håndklær etter hver dusj og sengetøy hver uke. Hadde ikke holdt ut med noe annet.

Skrevet

Deg om det, her vasker vi det etter èn dag, håndklær etter hver dusj og sengetøy hver uke. Hadde ikke holdt ut med noe annet.

Dette var jo litt vel ofte, litt ocd-aktig - og veldig dårlig for miljøet.

Men jeg er enig i at undertøy bør skiftes hver dag, men jeg får virkelig ikke hakeslepp hvis noen skifter sjeldnere på sin fireåring. Det er sikkert egentlig helt ok det også.

Anonymous poster hash: 9b5d7...0b4

Skrevet

Deg og ett barn bare eller? 😂😂😂

Eller er du hemmafru med egen vaskehjelp?

Skrevet

Det er en del som vasker håndklær etter hver gang det er brukt ja, selv er jeg ikke der.

Skifter truse hver dag på både meg og ungene da.

Skrevet

Jeg fikk en sint sms fra moren til mitt stebarn fordi jeg hadde sagt at man bytter undertøy og sokker hver dag til barnet. Barnet hadde spurt meg om hvorfor vi måtte det,og jeg forklarte.

Mor fikk sms tilbake om at her i huset hadde man normal hygiene,og at det gjaldt bytte av undertøy og sokker hver dag.

Anonymous poster hash: f8272...08c

Skrevet

Jeg fikk en sint sms fra moren til mitt stebarn fordi jeg hadde sagt at man bytter undertøy og sokker hver dag til barnet. Barnet hadde spurt meg om hvorfor vi måtte det,og jeg forklarte.

Mor fikk sms tilbake om at her i huset hadde man normal hygiene,og at det gjaldt bytte av undertøy og sokker hver dag.

Anonymous poster hash: f8272...08c

Tror ikke på deg!

Skrevet

Alt som er inntil kroppen bør vaskes hver dag. Truser, sokker og eventuelt annet undertøy. Gensere over trøyer og bukser kan brukes to dager. Slik er regelen her.

Anonymous poster hash: 44f32...19d

Ikke her. Det som er "nærmest kroppen" er jo mye renere enn det ytterste, hvis barnet bare er 4...

Truse og sokker bytter vi. Alt annet ser vi an.

Anonymous poster hash: 2c140...541

Skrevet

Det er en del som vasker håndklær etter hver gang det er brukt ja, selv er jeg ikke der.

Skifter truse hver dag på både meg og ungene da.

Å vaske håndklær så ofte er miljøfiendtlig, syns nå jeg.

Skrevet

Å vaske håndklær så ofte er miljøfiendtlig, syns nå jeg.

Så fint at du er villig til å ofre deg for miljøet! Da bruker du samme truse i minst en uke, gjerne to, fra nå av, ikke sant? For du er opptatt av å spare miljøet for så mye klesvask som mulig, ikke sant? 

Anonymous poster hash: 26a7b...750

Skrevet

Så fint at du er villig til å ofre deg for miljøet! Da bruker du samme truse i minst en uke, gjerne to, fra nå av, ikke sant? For du er opptatt av å spare miljøet for så mye klesvask som mulig, ikke sant?

Anonymous poster hash: 26a7b...750

Ja..for det er ingen forskjell å vaske en truse og ett håndkle.

Får plass til 5 håndkler i en maskin. Og 5 truser i neste? Hehe

Anonymous poster hash: f1533...ffd

Skrevet

Undertøy skiftes hver dag.

Genser og bukse ses an,men kan fint brukes 2-3 dager

Håndklær kan også bruker 2-3 ganger (man er da ren når man går ut av dusjen!)

Sengetøy skiftet ca hver 2. Uke.

Anonymous poster hash: d6bbf...170

Skrevet

Akkurat med undertøy er det jo også viktig å innarbeide gode vaner, det å skifte undertøy hver dag er en vane som skal være like selvfølgelig som å ta på seg bilbeltet når man setter seg i bilen.

Har 4 barn i alderen 8 til 15 år og alle fire tar helt automatisk på seg ren truse hver morgen. Det er ikke en kamp man begynner å ta med en lat og giddalaus tenåring, det skal være noe de gjør helt uten å tenke seg om.

Anonymous poster hash: f5233...c72
Skrevet

Hva gjør dere i egentlig i dusjen??? Vi vasker oss, så håndkleet brukes bare til å tørke bort overflødig vann.

Tørker dere møkka bort med håndkleet?

Anonymous poster hash: f0427...b61

Skrevet

Deg og ett barn bare eller? 😂😂😂

Eller er du hemmafru med egen vaskehjelp?

Nei, faktisk alenemor med tre barn og i full jobb. Jeg liker å ha det rent. Kjører to maskiner hver dag, ikke noe problem. Blir mye klesvask, men det gjør meg ingenting.

Skrevet

Selv om små barn ikke har svette med vond lukt så svetter de. Og de går på do, og er ikke like flinke til å tørke bort alt etter toalettbesøk som eldre barn er.

Det alene er vel et vel et godt argument for å skifte truse og vaske seg godt hver dag?

Her hender det at barna (og jeg) bruker ullsokker et par dager før vask. Men selvsagt skiftes truser daglig, og barna dusjer eller vasker seg når de skifter.

Anonymous poster hash: 6f4d3...3ae

Skrevet

Truse skiftes hver dag. Punktum. Noe annet er fullstendig utenkelig, og bør innarbeides hos barn helt fra de i det hele tatt begynner å bruke truse i stedet for bleier. Alt annet kan ses an, og håndklær man tørker seg med etter dusj er det idioti å vaske etter en gangs bruk, siden man jo er (bør i alle fall være) ren etter å ha vært i dusjen.

Anonymous poster hash: 3c4e9...d37

Skrevet

Æsj! Her dusjes det og skiftes undertøy hver dag. 10 og 8 år

Anonymous poster hash: d0cc6...ebe

Skrevet

Æsj! Her dusjes det og skiftes undertøy hver dag. 10 og 8 år

Anonymous poster hash: d0cc6...ebe

Skifter dere på sengen hver dag???

Skrevet

Skifter dere på sengen hver dag???

Beklager! Leste feil 🙈😂🙈😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...