Gå til innhold

Mannen min sier tulling, idiot og faen ta deg til ungene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir så sint at det går stivt rundt for meg, men nå får snart nok være nok, hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 5be81...d27
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og problemet er..?

Anonymous poster hash: 269b4...b84
Skrevet

Og problemet er..?

hvordan får jeg mannen min til å innse at dette er uakseptabelt. HI

Skrevet

hvordan får jeg mannen min til å innse at dette er uakseptabelt. HI

Du sier til han at du synes ikke det er akseptabelt å tiltale barna på den måten. Synes han det er det så er det hans sak og hans valg.

Skrevet

Du må si det til ham. 

Det hender at min man sier uakseptable ting (dog ikke like ille må jeg si) og da sier jeg der og da til han så ungene hører det. Ungene skal ikke sitte å tro at det er greit å bli snakket til på den måten, dermed sier jeg ifra om det. 

Anonymous poster hash: 8da12...b5d
Skrevet

Enten må han slutte, eller så må du gå fra han. Ungene skal slippe å høre slikt. Dette er jo galskap!

Anonymous poster hash: c054c...f24
Skrevet

Du må i hvert fall gi ham klar beskjed så ungene hører det også, at slik snakker man ikke til hverandre, og at han ikke har lov til å kalle dem det. Ta dem i forsvar, rett og slett. Og så må du finne ut hvorfor i alle dager han syns det er greit å snakke sånn til dem? Jeg hadde aldri akseptert det. Han får snakke som han vil til kompiser og kollegaer, men til ungene - helt uaktuelt.

Skrevet

Enten må han slutte, eller så må du gå fra han. Ungene skal slippe å høre slikt. Dette er jo galskap!

Nei, det er oppdragelse. Hvis barn ikke lærer seg å tåle så små ting så blir de like hårsåre som de som i dag blir fornærmet og sure bare for små ord. Det heter å bli hardhudet.

Skrevet

Nei, det er oppdragelse. Hvis barn ikke lærer seg å tåle så små ting så blir de like hårsåre som de som i dag blir fornærmet og sure bare for små ord. Det heter å bli hardhudet.

Det er i såfall en ytterst primitiv form for "oppdragelse". Det er da helt uakseptabelt og også uoppdragent å snakke slik til andre mennesker, uansett om de er barn eller voksne. Han "oppdrar" jo i såfall barna til nettopp selv å bli idioter og tullinger - for det er det de er de som sier slikt til andre. 

Skrevet

Idioti å si at det er oppdragelse. Hvis man ikke kan oppdra unger uten å kalle dem for tulling og faen ta deg, er det rett og slett dårlig stilt under topplokket. Man kan fint være streng, tydelig og en autoritetsperson uten å bruke nedverdigende språk. Å få klar beskjed om regler og konsekvenser er helt greit. Å få slengt "faen ta deg" etter deg fra en forelder, er absolutt ikke greit.

Skrevet

Interessant, alternativ pedagogikk.  Trur du er relativt åleine om slike teoriar.  Vi andre ynskjer å oppdra ungane til å føler seg respektert og elska av foreldra sine, og ha god folkeskikk overfor andre.  Då seier ein ikkje slike ting til ungane.  Det er faktisk ganske uholdbart!

Skrevet

ser ikke helt problemet jeg

Anonymous poster hash: e92c5...528
Skrevet

Det har jeg en gang observert at en far kalte datteren sin ( tror kanskje det var stedatter og, siden de hadde veldig ulik hudfarge) Hørte han si "er du helt idiot eller?" Hun var vel rundt 6-7 år. Fikk helt hakeslepp.

Nei så det er ikke greit.

Anonymous poster hash: c7d7d...712

Skrevet

Det har jeg en gang observert at en far kalte datteren sin ( tror kanskje det var stedatter og, siden de hadde veldig ulik hudfarge) Hørte han si "er du helt idiot eller?" Hun var vel rundt 6-7 år. Fikk helt hakeslepp.

Nei så det er ikke greit.

Og mammaen ved siden av reagerte ikke en gang. Det gjør jo du i det minste.

Skrevet

Ha det låser jo problemet. Far skal vel ha samvær og kommer sikkert til å melde like mye på ungene da.

Anonymous poster hash: 4bdf9...700

Skrevet

Ungene mine er glad i pappan sin og jeg er også veldig glad i han. Han står på for oss og gjør alt han kan for oss. Men når ungene bråker krangler er vrang da har han null tålmodighet.

Jeg pleier alltid å irretesette mannen min når disse utsagnene kommer, forran barna for jeg syns de fortjener å vite at dette ikke er greit. Men å gå i fra mannen min... Jeg vet ikke hvordan det skal gjøre saken bedre. Da vil de jo være helt alene med faren sin, uten meg til å forsvare dem... Uten at jeg har noe innsikt i hva som sjer der.

HI

Skrevet

Snakk med ham etter at barna har lagt seg, fortell ham at dette er helt uakseptabelt for deg og foreslå at dere tar et foreldrekurs sammen.

Når man ikke har annet å fare med enn å bruke slikt språk overfor sine barn (eller hvem som helst), da avslører man sin egen utilstrekkelighet. Når man i tillegg forsvarer det med at det er slik man ønsker å gjøre barn hardhudet, da avslører man i beste fall sin manglende kunnskap...

Om mannen nekter foreldrekurs, da hadde jeg gått fra ham. Hadde ikke fortsatt å bo med en mann som jevnlig utsatte barna for et slikt språk, det er ødeleggende. Å fortsette å bo med en slik mann forteller barna at man godtar det, og det er noe jeg aldri ville gjort.

Anonymous poster hash: 9ddf0...9a5
Skrevet

Ungene mine er glad i pappan sin og jeg er også veldig glad i han. Han står på for oss og gjør alt han kan for oss. Men når ungene bråker krangler er vrang da har han null tålmodighet.

Jeg pleier alltid å irretesette mannen min når disse utsagnene kommer, forran barna for jeg syns de fortjener å vite at dette ikke er greit. Men å gå i fra mannen min... Jeg vet ikke hvordan det skal gjøre saken bedre. Da vil de jo være helt alene med faren sin, uten meg til å forsvare dem... Uten at jeg har noe innsikt i hva som sjer der.

HI

Mannen din gjør dette fordi det er slik han selv ble oppdratt. Er han klar over det? Og nå velger han å videreføre denne respektløse måten å kommunisere på til sine barn, de kommer til å gjøre det samme som voksne.

Synes han dette er lurt?

Sett deg ned og spør han om dette en kveld dere har litt tid til å snakke sammen.

Anonymous poster hash: 3bbbc...ff3

Skrevet

Uakseptabelt! Jeg hadde slept ham til familievernkontoret eller parterapi... Stakkars barn, tenk å ha en sånn respektløs far!

Min far var sånn. Og i en alder av 30, har jeg fortsatt lav selvtillitt, fordi min far fortalte meg at jeg var dum.

Anonymous poster hash: 2de51...c4f

Skrevet

Hadde mannen sagt faen ta deg til ungene hadde han fått høre det altså.. Totalt uakseptabelt!

Anonymous poster hash: bb06a...31f

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan la en far behandle ungene sine slik...

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan du i det hele tatt kan la en far behandle ungene sine slik...

lar han?? serriøst... tror du jeg har fjernkontroll på hn eller?

Vi tok en lang prat i går. eller rettere sagt jeg messet for han. tror han tok poenget, men samtidig virker det ikke som han sjønner t han sier det han sier. også legger han mye av ansvaret over på ungene... "det blir spendene å se om det hjelper" sier han... han har ligsom gått litt glipp av poeget.

og som jeg sier, jeg støtter deg i at du er steng, og hvis du bare holder deg på matta, så kan jeg stille meg bk dg å støtte det du sier. ungene ser at vi er på lag, det vil styrke vår felles autoritet. Men den sporåk brukn du harvist hr kan jeg aldri støtte, jeg kommer tl å gå mot deg hver gang.

HI

Skrevet

lar han?? serriøst... tror du jeg har fjernkontroll på hn eller?

Vi tok en lang prat i går. eller rettere sagt jeg messet for han. tror han tok poenget, men samtidig virker det ikke som han sjønner t han sier det han sier. også legger han mye av ansvaret over på ungene... "det blir spendene å se om det hjelper" sier han... han har ligsom gått litt glipp av poeget.

og som jeg sier, jeg støtter deg i at du er steng, og hvis du bare holder deg på matta, så kan jeg stille meg bk dg å støtte det du sier. ungene ser at vi er på lag, det vil styrke vår felles autoritet. Men den sporåk brukn du harvist hr kan jeg aldri støtte, jeg kommer tl å gå mot deg hver gang.

HI

Så lenge du ikke får ungene bort ifra en far som behandler ungene sine på den måten, så lar du han holde på... Håper du ser det før det er for sent. Det er ditt ansvar å beskytte ungene dine mot verbalt misbruk!

Skrevet

Så lenge du ikke får ungene bort ifra en far som behandler ungene sine på den måten, så lar du han holde på... Håper du ser det før det er for sent. Det er ditt ansvar å beskytte ungene dine mot verbalt misbruk!

jeg tror ikke akkurat dette er nok til å fra t hn forldre rett. 

Skrevet

jeg tror ikke akkurat dette er nok til å fra t hn forldre rett.

Får noen nyss i dette og dere blir meldt kan du få ett ultimatum . Det er ikke første gangen det skjer. Du lar ungene dine leve i ett giftig miljø. Jeg klarer virkelig ikke å se på at mødre (eller fedre for den saks skyld) utsette ungene sine for psykisk og verbalt misbruk. Du kaller da fader meg ikke barna dine for idiot!!! Våkn opp kvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...