Gå til innhold

Du som har stemor til barnet ditt. Hadde du blitt sur for dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blander far seg oppi hvilke aktiviteter barnet gjør hos mor og hvor mange prosent av mors oppmerksomhet som til en hver tid går til barnet?

Utrolig mange damer som trur at de har enerett til å bestemme over ungene. 

Anonymous poster hash: 38fa7...6c0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blander far seg oppi hvilke aktiviteter barnet gjør hos mor og hvor mange prosent av mors oppmerksomhet som til en hver tid går til barnet?

Utrolig mange damer som trur at de har enerett til å bestemme over ungene. 

Anonymous poster hash: 38fa7...6c0

Nå har vel de fleste barn samvær med far, som tilsvarer annenhver helg eller lignende. Det kan da ikke være så mye å "be om" at barnet faktisk har samvær med far, og ikke med andre.

Anonymous poster hash: 0244a...45f

Skrevet

Nå har vel de fleste barn samvær med far, som tilsvarer annenhver helg eller lignende. Det kan da ikke være så mye å "be om" at barnet faktisk har samvær med far, og ikke med andre.

Far er jo med i stallen:) Og litt av poenget med samvær er vel ikke å sitte oppå pappa hele tiden, men å være med ham som den naturlige delen av familien man er?

Man omrokkerer ikke hverdagsrutiner bare fordi man har samvær altså. Av og til ja, men ikke som en regel.

Hest tar mye tid, sånn er det.Det er en hyggelig livsstil, og så lenge faren er med er det ingenting å si på aktiviteten man velger vel..

Anonymous poster hash: 52d31...6a5

Skrevet

Far er jo med i stallen:) Og litt av poenget med samvær er vel ikke å sitte oppå pappa hele tiden, men å være med ham som den naturlige delen av familien man er?

Man omrokkerer ikke hverdagsrutiner bare fordi man har samvær altså. Av og til ja, men ikke som en regel.

Hest tar mye tid, sånn er det.Det er en hyggelig livsstil, og så lenge faren er med er det ingenting å si på aktiviteten man velger vel..

Anonymous poster hash: 52d31...6a5

Nå svarte jeg mer på et generelt grunnlag til denne kommentaren: 

"Blander far seg oppi hvilke aktiviteter barnet gjør hos mor og hvor mange prosent av mors oppmerksomhet som til en hver tid går til barnet?

Utrolig mange damer som trur at de har enerett til å bestemme over ungene. "  

Skrevet

Nå svarte jeg mer på et generelt grunnlag til denne kommentaren:

"Blander far seg oppi hvilke aktiviteter barnet gjør hos mor og hvor mange prosent av mors oppmerksomhet som til en hver tid går til barnet?

Utrolig mange damer som trur at de har enerett til å bestemme over ungene. "

Men den kommentaren gjelds jo likevel. Selv om mange barn bor fast hos mødrene.

Anonymous poster hash: 6ea14...a60

Skrevet

Det er kanskje viktig at dere understreker at dere skal ta hele den økonomiske delen av hestesporten? Som alenemor hadde jeg vært litt redd for at min datter skulle begynne med hest. Jeg har overhode ikke forutsetninger for å kunne følge det opp, verken økonomisk eller praktisk. I tillegg er jeg LIVREDD de svære dyrene. Jeg hadde konstant vært stresset og redd for at noe skulle skjedd med jenta mi. (Jeg red selv som barn og ble tråkket på av hestne og kastet av flere ganger. Derfor er jeg redd)

Anonymous poster hash: 7ef08...43f

Skrevet

Flytting er ikke aktuelt. De bor like langt fra stallen som oss. Egen hest blir ikke aktuelt før hun er 14-15, da kan hun komme til stallen på egenhånd og reise hjem til mor etter hun har vært der.

Mor er også invitert i stallen mange ganger for å hilse på ponnien og se datteren ri og være med å stelle. Det vil hun ikke.

Å frykte at vi skal "stjele" datteren fordi vi lan tilby mer er for meg en helt merkelig tanke.

Ingen hester, hunder, katter eller materielle ting kan fjerne et barn fra en kjærlig og god mor.

Mammas kjærlighet trumfer da alt??

Anonymous poster hash: d1e9a...841

Dra til mor og si dette du. Snakk med henne så hun forstår

Skrevet

Mor er nok bare misunnelig. Det høres ut som om dere har det kjempeflott sammen!

Anonymous poster hash: 01964...108

Ja. Mor er sjalu.

Anonymous poster hash: e2488...e10

Skrevet

Dersom barnet mitt hadde uttrykt at hun savner samvær med far, hadde jeg tatt det opp. Det er jo trist at familiesamværet skal bli benyttet til hestesport. Men dersom barnet ikke snakket med meg om det ville jeg ikke tatt det opp, dere prioriterer jo selv hvordan samværet benyttes.

Når det er sagt, hadde jeg ikke blitt spesielt glad for introduksjon til denne sporten da jeg er ute av stand til å delta på noe vis selv siden jeg er allergiker. Og jeg syns det er viktig at foreldrene deltar i barnas liv.

Anonymous poster hash: 33737...44b

Skrevet

Det er jo trist at familiesamværet skal bli benyttet til hestesport.

Er det tristere enn om man f eks brukte tida på å se tv, gå i butikker, bake brød, samle frimerker eller øve på gitar?

Skrevet

Er det tristere enn om man f eks brukte tida på å se tv, gå i butikker, bake brød, samle frimerker eller øve på gitar?

Nei...

Dersom du deltok på helgesamlinger for frimerkesamlere hver samværshelg, er det jo like trist.

Skrevet

Jeg hadde satt pris på en "heisann kjære mor, vi vurderer å leie en ponni til datteren, så hun kan ri sammen med oss"-samtale på forhånd, slik at man kan ha en veloverveid samtale om temaet, slik at man kan f.eks finne litt ut om dine erfaringer med hest osv. For å forsikre seg om at dette vil foregå i trygge rammer. Og så lenge dette framsto trygt, så for all del, det er jo kjempetopp!!

Til sammenligning sa jeg nei til at far skulle være hundeposer til en stor, villstyring av en unghund samtidig som han skulle ha datteren på litt under 2 år på samvær. Grunn: Han var ny i det å hele tatt ha unger i hus, nesten aldri hatt samvær tidligere, og ingen erfaring med hunder, i tillegg var 2-åringen redd hunder. Jeg sa da at de kunne heller besøke hunden noen ganger hos eieren, så eieren kunne ha orden på bikkja, og han på ungen.

Skrevet

Stebarns halvsøster, og vårt felles barn har fått ponni. Jeg har selv hest og vi driver i stallen sammen.

Stedatter er med i stallen når hun har samvær og ønsker seg egen ponni. Jentene har til nå delt på ponnien.

Nå har jeg leid en ponni annenhver langhelghelg til stedatter. Det koster mye å ha to når den ene bare brukes annenhver langhelg (torsdag til mandag) og siden vi ikke vet om interessen vil holde seg har vi valgt å leie et par år.

Vil hun fortsette vil det bli aktuelt å kjøpe en hest til henne når hun blir eldre.

Uansett, nå har mor slått seg vrang da det er jeg som oftest er i stallen med jentene. Hun er sur fordi barnet er på samvær for å være med pappa, i tillegg sier hun dette er farlige dyr. (Hun har ingen erfaring med hest)

Torsdag er vi i stallen og steller, da er pappa med. Fredag steller vi og rir litt sammen på bane, da bare meg og jentene. Lørdag underviser jeg de i basis ridning (er ingen ridelærer men lærer de å håndtere hest og ri i forskjellige gangarter) bare meg og jentene. Søndag rir vi tur. Da har jeg min datters ponni i tau mens jeg rir, og far er med og har ponnien til datteren i tau.

Vi rir på skogsveier uten trafikk, og krysser ingen trafikkerte veier. Hva tenker dere? Er dette så ille?

At stedatter tilbringer fire/fem timer lørdag og to timer fredag alene med lillesøster og meg, og er det uansvarlig ridning vi driver med?

De rir med sikkerhetsvest og hjelm.

For en flott stemor du er!

Anonymous poster hash: 6aded...a97

Skrevet

Jeg hadde satt pris på en "heisann kjære mor, vi vurderer å leie en ponni til datteren, så hun kan ri sammen med oss"-samtale på forhånd, slik at man kan ha en veloverveid samtale om temaet, slik at man kan f.eks finne litt ut om dine erfaringer med hest osv. For å forsikre seg om at dette vil foregå i trygge rammer. Og så lenge dette framsto trygt, så for all del, det er jo kjempetopp!!

Til sammenligning sa jeg nei til at far skulle være hundeposer til en stor, villstyring av en unghund samtidig som han skulle ha datteren på litt under 2 år på samvær. Grunn: Han var ny i det å hele tatt ha unger i hus, nesten aldri hatt samvær tidligere, og ingen erfaring med hunder, i tillegg var 2-åringen redd hunder. Jeg sa da at de kunne heller besøke hunden noen ganger hos eieren, så eieren kunne ha orden på bikkja, og han på ungen.

Kontrollfreak

Skrevet

Jeg hadde vært kjempe takknemlig. Dette er jo en kjempe flott interesse. Ut i naturen, bruke kroppen, lære om heste. Applaus til deg.

Men man kan jo kjenne et stikk av misunnelse. At den nye dama er så bra .

Er det noe å utsette på dette, må det være at far kunne vel kanskje engasjert seg mer i sin datter som han ikke ser så ofte.

Men om mor er så misfornøyd, så får dere kjøre igang Nintendoen i stede da kanskje. Nei *rister på hode* dette er barnslig reaksjon fra mor synes jeg.

Skrevet

Kontrollfreak

På ingen måte😊 Men det er viktig med dialog og forståelse, spesielt i en situasjon hvor man ikke lenger er sammen om avgjørelsene.

Skrevet

Kontrollfreak

Tenkte det samme! Far bestemmer i gata sine helger.

Tommel opp for stemor. Skulle ønske det fantes flere av deg :)

Anonymous poster hash: 3cfa8...a45

Skrevet

Stebarns halvsøster, og vårt felles barn har fått ponni. Jeg har selv hest og vi driver i stallen sammen.

Stedatter er med i stallen når hun har samvær og ønsker seg egen ponni. Jentene har til nå delt på ponnien.

Nå har jeg leid en ponni annenhver langhelghelg til stedatter. Det koster mye å ha to når den ene bare brukes annenhver langhelg (torsdag til mandag) og siden vi ikke vet om interessen vil holde seg har vi valgt å leie et par år.

Vil hun fortsette vil det bli aktuelt å kjøpe en hest til henne når hun blir eldre.

Uansett, nå har mor slått seg vrang da det er jeg som oftest er i stallen med jentene. Hun er sur fordi barnet er på samvær for å være med pappa, i tillegg sier hun dette er farlige dyr. (Hun har ingen erfaring med hest)

Torsdag er vi i stallen og steller, da er pappa med. Fredag steller vi og rir litt sammen på bane, da bare meg og jentene. Lørdag underviser jeg de i basis ridning (er ingen ridelærer men lærer de å håndtere hest og ri i forskjellige gangarter) bare meg og jentene. Søndag rir vi tur. Da har jeg min datters ponni i tau mens jeg rir, og far er med og har ponnien til datteren i tau.

Vi rir på skogsveier uten trafikk, og krysser ingen trafikkerte veier. Hva tenker dere? Er dette så ille?

At stedatter tilbringer fire/fem timer lørdag og to timer fredag alene med lillesøster og meg, og er det uansvarlig ridning vi driver med?

De rir med sikkerhetsvest og hjelm.

Synes det høres veldig fint ut :) Men det kan jo tenkes at mor synes det høres litt mye ut, og at hun er bekymret for om datteren får noe til med pappaen i det hele tatt.... Kanskje dere bør trygge henne litt på at hun får mye tid med pappa også? Kanskje pappa kan ta henne med på en aktivitet bare de to de helgene hun er der også?

Anonymous poster hash: 6a2b2...a72

Skrevet

Synes det høres veldig fint ut :) Men det kan jo tenkes at mor synes det høres litt mye ut, og at hun er bekymret for om datteren får noe til med pappaen i det hele tatt.... Kanskje dere bør trygge henne litt på at hun får mye tid med pappa også? Kanskje pappa kan ta henne med på en aktivitet bare de to de helgene hun er der også?

Anonymous poster hash: 6a2b2...a72

Trygge mor?

Barnet er selvsagt mest med pappa. Hun er jo på samvær hos han. Selvsagt tar pappa med barna på aktiviteter også. Et døgn har jo flere våkne timer enn de vi er i stallen.

Jeg ser hva du mener men kan ikke helt se at far skal måtte trygge mor, vi er alle voksne mennesker og vi vil alle at barna skal ha det godt. Far er svært tilstede som pappa, han stiller på alle ting som foreldre skal stille opp på.

HI

Skrevet

Nei...

Dersom du deltok på helgesamlinger for frimerkesamlere hver samværshelg, er det jo like trist.

Hvis hele familien engasjerte seg i det, kan jeg ikke se at det kunne bli feil. Men noen er jo medfødt furtne.

Skrevet

Og så gjør far som han har fått beskjed om og tilbringer hele samværstiden med barnet, og da skriver mor innlegg på DiB om at barnet ikke får dra i bursdager, besøke venner eller delta på aktiviteter i fars helger. Og derfor vil ikke barnet lenger dra dit.

Samvær med far skal være hyggelig og fint for barnet også. Dette er tydeligvis noe his stebarn har lyst til å drive med og liker. Hvis hi og far da skulle si til barnet: "Nei du kan ikke få lov å ri du. Vi rir ikke når du er her. Du skal bare være sammen med pappa du, når du er her." Hvordan tror du det ville vært for barnet? Skikkelig gøy?

Skrevet

Herregud, er det rart det er mye konflikter rundt skilsmissebarn?

SNAKK SAMMEN da, kommuniser, bli kjent med hverandre og trygge på hverandre!

Virker som om særlig kvinner (mødre og stemødre) er mer opptatt av kjepphestene og prinsippene sine enn å finne løsninger! At det er viktigere å ha rett og fokusere på hvor jævla idiot den andre er enn dialog og samarbeid.

Vi er alle mennesker på godt og vondt. Vi har alle våre issues.

PRAT med mor du hi, eller få mannen din til å gjøre det. Inviter henne på en kaffe og få i gang en god samtale. Så skal du se det blir så mye enklere å finne gode løsninger!

Anonymous poster hash: 01ea1...721

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...