Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #1 Skrevet 15. januar 2017 Stebarns halvsøster, og vårt felles barn har fått ponni. Jeg har selv hest og vi driver i stallen sammen. Stedatter er med i stallen når hun har samvær og ønsker seg egen ponni. Jentene har til nå delt på ponnien. Nå har jeg leid en ponni annenhver langhelghelg til stedatter. Det koster mye å ha to når den ene bare brukes annenhver langhelg (torsdag til mandag) og siden vi ikke vet om interessen vil holde seg har vi valgt å leie et par år. Vil hun fortsette vil det bli aktuelt å kjøpe en hest til henne når hun blir eldre. Uansett, nå har mor slått seg vrang da det er jeg som oftest er i stallen med jentene. Hun er sur fordi barnet er på samvær for å være med pappa, i tillegg sier hun dette er farlige dyr. (Hun har ingen erfaring med hest) Torsdag er vi i stallen og steller, da er pappa med. Fredag steller vi og rir litt sammen på bane, da bare meg og jentene. Lørdag underviser jeg de i basis ridning (er ingen ridelærer men lærer de å håndtere hest og ri i forskjellige gangarter) bare meg og jentene. Søndag rir vi tur. Da har jeg min datters ponni i tau mens jeg rir, og far er med og har ponnien til datteren i tau. Vi rir på skogsveier uten trafikk, og krysser ingen trafikkerte veier. Hva tenker dere? Er dette så ille? At stedatter tilbringer fire/fem timer lørdag og to timer fredag alene med lillesøster og meg, og er det uansvarlig ridning vi driver med? De rir med sikkerhetsvest og hjelm. Anonymous poster hash: d1e9a...841
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #2 Skrevet 15. januar 2017 Jeg hadde blitt kjempeglad. Det er supert og drive med hest. Fysisk arbeid, masse frisk luft, lære å ha omsorg for noe, samt alt det positive selve ridningen gjør for kroppen. Ikke spesielt farlig er det heller når man ser på skadestatistikken i forskjellige idretter. Kos dere med hest, så får mor bare syte. Far bestemmer når han har samvær. Anonymous poster hash: 7667b...891
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #3 Skrevet 15. januar 2017 Mor er nok bare misunnelig. Det høres ut som om dere har det kjempeflott sammen! Anonymous poster hash: 01964...108
LilleVilje Skrevet 15. januar 2017 #4 Skrevet 15. januar 2017 Syns det høres helt topp ut, jeg. Utrolig privilegert stedatter som får slike opplevelser på samvær! Det er mer enn nok av de som sitter foran en skjerm store deler av tiden; å drive med hest er både sunt og gir masse læring. Hester kan være farlige, men det kan også hunder, biler, sykler osv. Stort sett alt som innebærer å bevege kroppen inneholder et element av fare, men så lenge dere driver forsvarlig ridning med hjelm og vest og vet hva dere driver med, syns jeg dette høres flott ut. Bare fortsett det gode arbeidet!
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #5 Skrevet 15. januar 2017 Jeg forstår at hun er redd for å miste datteren. Egen ponni kan være et sterkt lokkemiddel for å få jenta til å flytte til dere fast. Det forstår jeg at hun er redd for selv om hus nok også ønsker det beste for datteren. Det er bestandig trist når andre kan tilby barna dine noe fint som du ikke kan tilby dem selv. I tillegg er det jo mange som er redde for hester. Da virker alt farlig uansett hvor forsiktige dere er. Anonymous poster hash: 34cd1...cca
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #6 Skrevet 15. januar 2017 Jeg hadde vært overlykkelig hvis barna mine hadde en så engasjert stemor som deg ❤❤ Mor høres veldig urimelig ut! Anonymous poster hash: a5ea3...758
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #7 Skrevet 15. januar 2017 Hadde reagert mer om barnet mitt hadde blitt utelatt fra disse aktivitetene. Dvs jeg hadde syntes det var trist, men kunne jo ikke krevd noe. Synes det er supert at du inkluderer henne slik, så lenge du faktisk kan hest og vet hva du driver med. Anonymous poster hash: 89494...416
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #8 Skrevet 15. januar 2017 Det er nok det at datteren gleder seg til helgene med deg, snakker så engasjer om det dere gjør osv som smerter mor. Hun er nok rett og slett litt misunnelig tenker jeg. Det er nok en vond følelse hun sitter med, så bær over med henne du. Fortsett og være den flotte stemoren du er, og ikke tenk så mye på hva hun mener/sier. Anonymous poster hash: 7f667...257
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #9 Skrevet 15. januar 2017 Jeg forstår at hun er redd for å miste datteren. Egen ponni kan være et sterkt lokkemiddel for å få jenta til å flytte til dere fast. Det forstår jeg at hun er redd for selv om hus nok også ønsker det beste for datteren. Det er bestandig trist når andre kan tilby barna dine noe fint som du ikke kan tilby dem selv. I tillegg er det jo mange som er redde for hester. Da virker alt farlig uansett hvor forsiktige dere er. Anonymous poster hash: 34cd1...cca Flytting er ikke aktuelt. De bor like langt fra stallen som oss. Egen hest blir ikke aktuelt før hun er 14-15, da kan hun komme til stallen på egenhånd og reise hjem til mor etter hun har vært der. Mor er også invitert i stallen mange ganger for å hilse på ponnien og se datteren ri og være med å stelle. Det vil hun ikke. Å frykte at vi skal "stjele" datteren fordi vi lan tilby mer er for meg en helt merkelig tanke. Ingen hester, hunder, katter eller materielle ting kan fjerne et barn fra en kjærlig og god mor. Mammas kjærlighet trumfer da alt?? Anonymous poster hash: d1e9a...841
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #10 Skrevet 15. januar 2017 Er enig med alle andre, topp at du er så engasjert, og at hun får meningsfulle opplevelser når hun er hos dere. Ja, mor er nok sjalu, og det burde hun være moden nok til å arbeide med med seg selv, ikke prøve å ødelegge for datteren sin. Forståelige følelser, men utrolig egoistisk å handle ut fra dem. Anonymous poster hash: 49c21...3be
Englenemine Skrevet 15. januar 2017 #11 Skrevet 15. januar 2017 Enig med de andre jeg også. Mor er sjalu og barnslig.
MammantilNurket Skrevet 15. januar 2017 #12 Skrevet 15. januar 2017 Gode Gud, for en utakknemlig nepe av en dame. Hestesport er en flott interesse, kjempebra trening og hun byrde være kjempeglad for at datteren får holde på med dette.
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #13 Skrevet 15. januar 2017 Men... Så hun er mer med deg enn hun er med faren sin? Og du forstår ikke morens reaksjon fordi..? Anonymous poster hash: 39213...fca
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #14 Skrevet 15. januar 2017 Da hadde stemor kunnet gi mitt barn jeg selv ikke kan... Både av økonomiske hensyn og fordi jeg er livredd hester og ikke kan NOEom dem😂 Men det hadde vært positivt for min datter, da hestejenter ofte kommer langt (viser forskning). De lærer ansvar og blir tøffe. Hadde bitt i meg stoltheten og syntes det var topp for min datter! 😊 Så heldig hun er som får den muligheten av dere da! Anonymous poster hash: 71879...1c6
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #15 Skrevet 15. januar 2017 Men... Så hun er mer med deg enn hun er med faren sin? Og du forstår ikke morens reaksjon fordi..? Anonymous poster hash: 39213...fca Nei hun er ikke det. Faren finner også på ting med jentene. Kino, klatrepark, aking. Så i sum er det nok far som er mest med datteren når det er samvær. Anonymous poster hash: d1e9a...841
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #16 Skrevet 15. januar 2017 Takk for svar alle sammen. Bare for å presisere. Jeg forsøker ikke å ta mors rolle. Men å ikke inkludere stebarn når hun VIL er jo bare slemt. Årsaken til at pappa ikke alltid er med er fordi han fredager er hjemme for å ha middagen klar og lørdager gir han hunden en god lang tur i skogen mens vi er i stallen. Far kan desverre ikke noe om ridning. HI Anonymous poster hash: d1e9a...841
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #17 Skrevet 15. januar 2017 Hadde du vært min datters stemor, hadde jeg ELSKET deg!!! Høres helt fantastisk ut!!! Anonymous poster hash: a6f57...f45
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #18 Skrevet 15. januar 2017 Jeg forstår at hun er redd for å miste datteren. Egen ponni kan være et sterkt lokkemiddel for å få jenta til å flytte til dere fast. Det forstår jeg at hun er redd for selv om hus nok også ønsker det beste for datteren. Det er bestandig trist når andre kan tilby barna dine noe fint som du ikke kan tilby dem selv. I tillegg er det jo mange som er redde for hester. Da virker alt farlig uansett hvor forsiktige dere er. Anonymous poster hash: 34cd1...cca Tenker det samme. Og så er det jo slik at uansett hvilken god relasjon man har med en stemor, så kan mor sitte og pukke på at de helgene "skal" brukes til å gi henne en relasjon til far. Han må selv på banen og si at dette er den rytmen hans barn skal ha i hans helger, og at hans kontakt med datteren ikke lider under at hun hygger seg med dyr og med dere.! Anonymous poster hash: 6ea14...a60
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #19 Skrevet 15. januar 2017 Trodde tråden handlet om at mor var sur fordi dayteten ikke fikk hest. Men så er det stikk motsatt og dere har leid hest til. Fortsett som før og ikke vet deg om det,stedatter er viktigst oppi dette og dere gjør det rette. Anonymous poster hash: fd23f...fa1
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #20 Skrevet 15. januar 2017 Takk for svar alle sammen. Bare for å presisere. Jeg forsøker ikke å ta mors rolle. Men å ikke inkludere stebarn når hun VIL er jo bare slemt. Årsaken til at pappa ikke alltid er med er fordi han fredager er hjemme for å ha middagen klar og lørdager gir han hunden en god lang tur i skogen mens vi er i stallen. Far kan desverre ikke noe om ridning. HI Anonymous poster hash: d1e9a...841 Sier det igjen: Jeg hadde vært overlykkelig om mine barn hadde en som deg som stemor! Anonymous poster hash: a5ea3...758
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #21 Skrevet 15. januar 2017 Kan ikke forestille meg at jeg hadde blitt sur for det Noen ganger er jeg selv så ellevill at jeg sender datteren min i stallen sammen med naboen og datteren hennes. At det går utover "min" tid med barnet er ikke interessant eller særlig relevant. Foreldre kan ikke henge på ungene sine hele tiden. Det er flott at barn er sammen med andre enn foreldrene. Skulle tatt seg nydelig ut om far ble sur fordi jeg sendte barnet avgårde i stallen med naboene i mine helger. Anonymous poster hash: 0dad3...064
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #22 Skrevet 15. januar 2017 Jeg ville digget det. Anonymous poster hash: 00aee...6cb
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #23 Skrevet 15. januar 2017 Stebarns halvsøster, og vårt felles barn har fått ponni. Jeg har selv hest og vi driver i stallen sammen. Stedatter er med i stallen når hun har samvær og ønsker seg egen ponni. Jentene har til nå delt på ponnien. Nå har jeg leid en ponni annenhver langhelghelg til stedatter. Det koster mye å ha to når den ene bare brukes annenhver langhelg (torsdag til mandag) og siden vi ikke vet om interessen vil holde seg har vi valgt å leie et par år. Vil hun fortsette vil det bli aktuelt å kjøpe en hest til henne når hun blir eldre. Uansett, nå har mor slått seg vrang da det er jeg som oftest er i stallen med jentene. Hun er sur fordi barnet er på samvær for å være med pappa, i tillegg sier hun dette er farlige dyr. (Hun har ingen erfaring med hest) Torsdag er vi i stallen og steller, da er pappa med. Fredag steller vi og rir litt sammen på bane, da bare meg og jentene. Lørdag underviser jeg de i basis ridning (er ingen ridelærer men lærer de å håndtere hest og ri i forskjellige gangarter) bare meg og jentene. Søndag rir vi tur. Da har jeg min datters ponni i tau mens jeg rir, og far er med og har ponnien til datteren i tau. Vi rir på skogsveier uten trafikk, og krysser ingen trafikkerte veier. Hva tenker dere? Er dette så ille? At stedatter tilbringer fire/fem timer lørdag og to timer fredag alene med lillesøster og meg, og er det uansvarlig ridning vi driver med? De rir med sikkerhetsvest og hjelm. Anonymous poster hash: d1e9a...841 Jeg blir kjempeglad hver gang stemor gjør noe hyggelig for mine barn. F.eks. har hun laget adventskalender og det synes jeg er kjempekoselig av henne. Hadde syntes det var helt topp om stemor tok med mitt barn på rideturer! Anonymous poster hash: 966d9...565
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #24 Skrevet 15. januar 2017 Jeg må si jeg ikke kan forstå foreldre som klarer å gjøre det at andre mennesker er glade i barna deres, inkluderer dem og bruker tid på dem til noe negativt. Jeg har selv en stemor til mitt barn og jeg synes bare det er positivt når hun tar barnet mitt med på ting, det viser jo bare at hun bryr seg om ham! Det motsatte hadde vært så mye verre! Dessuten kan barn være glade i flere mennesker enn foreldrene, så jeg tenker at jenta også får noe positivt ut av det og trolig har et behov for å være sammen med deg også. Du er jo tross alt en omsorgsperson for henne du også. Anonymous poster hash: 2b77f...473
Anonym bruker Skrevet 15. januar 2017 #25 Skrevet 15. januar 2017 Jeg syns det høres kjempehyggelig ut, og skulle virkelig ønske at stemoren til mitt barn gadd å engasjere seg halvparten så mye som du:-) Nå er ikke mitt barn så mye hos faren sin og det gjør kanskje at jeg hadde blitt litt lei meg om barnet ikke hadde samvær med far den lille tiden det er der, men heller er i stallen med stemor. Kanskje det er slik mor føler det? Anonymous poster hash: 0244a...45f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå