Gå til innhold

Flere enn meg som synes brevet til MM var pinlig lesing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser ikke hva som er pinlig med det?

Anonymous poster hash: cffac...68a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det hele er veldig pinlig!

Med unntak av et par episoder helt i begynnelsen av forholdet, har pressen skjermet Marius (og de andre barna) veldig.

De har aldri fotografert i eller utenfor barnehage og skole eller på fritidsaktiviteter, de har skjermet han når han har jobbet, de har skjermet han når han har deltatt i konkurranser og de har vært særs snille når han har driti seg ut i sosiale medier!

At pressen skriver om episoder som at han selger dyre luksustilværelse på Finn.no med slottets adresse, at han poster bilder fra slottet på sin åpne instagramkonto, at han snapper fra kjendisfester og tydelig liker å bli tatt bilde av med typiske kulørte kjendiser som Aylar osv er helt innafor. At han blir tatt bilde av når han deltar på kongelige fester, på VIP-tribuner på Ullevål og i Kollen eller i Spektrum er også helt normalt.

Dette er situasjoner hvor han selv søker offentlighetens lys. Man kan ikke klage på at man får oppmerksomhet i media når man velger å poste bilder av seg selv på åpne konto i sosiale medier. Hvis han vil være i fred så er det vel bare å lukke kontoen!!

Vil han være helt i fred, så må man respektere det. Da må han (og hans mor) samtidig ta konsekvensen av det: ingen deltakelse lå VIP-tribuner med kongefamilien, ingen deltakelse på offentlige fester, ingen åpne kontoer i sosiale medier osv.

Da får han være som alle andre: klare seg selv uten de kongelige privilegiene; studielån, jobb ved sine av, lite luksus, bo trangt, selge bilen osv........

Man kan ikke få både i pose og sekk!

Anonymous poster hash: 3f5d4...ba0

Skrevet

Alle har krav på et privatliv.

Men at mamma skal komme og ordne opp for en 20 år gammel sønn, er jo det samme som å rane ham for all maskulinitet og voksenhet... Hvilken 20-åring ville like noe sånt? (Nå kommer han vel til å gjemme seg i et kott hele det neste året, av bare skam. Så på en måte løste hun jo problemet!)

Anonymous poster hash: 3bdac...d89

Skrevet

Men at mamma skal komme og ordne opp for en 20 år gammel sønn, er jo det samme som å rane ham for all maskulinitet og voksenhet... Hvilken 20-åring ville like noe sånt? (Nå kommer han vel til å gjemme seg i et kott hele det neste året, av bare skam. Så på en måte løste hun jo problemet!)

😂

Skrevet

men uansett hvorfor skal kjendiser bli så jaktet på aldri skjønt det, alle har krav på privatliv

Forstår hun godt sier du lenger opp? Forstår HENNE godt heter det.

Anonymous poster hash: ee2fb...ca1

Skrevet

:legrine: :legrine:

Anonymous poster hash: b396f...12d

Skrevet

Jeg syntes det var ett godt brev 😊

Anonymous poster hash: 7b435...0bc

Skrevet

Hun er vel bekymret for hvordan det skal gå når han flytter hjemmefra, og vil gjøre det hun kan for at ikke media skal plage ham når de ikke kan beskytte ham lenger.

Anonymous poster hash: 95018...3d5

Skrevet

Høres logisk ut

MM er ikke så dum

Skrevet

Jeg syntes det var flott gjort av henne.

Syntes hun er flott og utradisjonell.

Barna våre vil vel beskytte uansett hvor gamle de er.

Hadde han stått frem selv, så ville det jo blitt enda mer oppstyr rundt han, nettopp det han ikke ønsker.

Jeg kommer til å beskytte mitt barn, uansett om han er 2 eller 20.

Huff, trist å lese hvor gammeldagse og surmagdede dere er her inne, helt utrolig.Skulle tro dere var 90.

Skrevet

Hadde han stått frem selv, så ville det jo blitt enda mer oppstyr rundt han, nettopp det han ikke ønsker.

Huff, trist å lese hvor gammeldagse og surmagdede dere er her inne, helt utrolig.Skulle tro dere var 90.

Gammeldagse faktisk

Skrevet

Angående kongens makt, han har rett til å ikke godkjenne en regjering, og han har vetorett som kan brukes. Og jeg vet også at begge løsninger har vært brukt. Alle regjeringer må godkjennes av kongen først,og sier han nei, så må det dannes en ny.Jeg støtter da også fullt ut Mette Marits brev, samme hva sønnen selv finner på,han er ikke noe alminnelig fritt vilt som media kan bare herse med, rett til privatliv gjelder ham,som alle andre. Og han er ikke kongelig,og bør få være en mest mulig privatperson,med mindre han selv søker oppmerksomheten

Skrevet

Har en sønn i samme alder.

TRO MEG, det siste han ønsker seg er en mamma som "kommer til å beskytte sitt barn, uansett om han er 2 eller 20". Det er bare dypt pinlig.

Skrevet

Jeg synes det hele er veldig pinlig!

Med unntak av et par episoder helt i begynnelsen av forholdet, har pressen skjermet Marius (og de andre barna) veldig.

De har aldri fotografert i eller utenfor barnehage og skole eller på fritidsaktiviteter, de har skjermet han når han har jobbet, de har skjermet han når han har deltatt i konkurranser og de har vært særs snille når han har driti seg ut i sosiale medier!

At pressen skriver om episoder som at han selger dyre luksustilværelse på Finn.no med slottets adresse, at han poster bilder fra slottet på sin åpne instagramkonto, at han snapper fra kjendisfester og tydelig liker å bli tatt bilde av med typiske kulørte kjendiser som Aylar osv er helt innafor. At han blir tatt bilde av når han deltar på kongelige fester, på VIP-tribuner på Ullevål og i Kollen eller i Spektrum er også helt normalt.

Dette er situasjoner hvor han selv søker offentlighetens lys. Man kan ikke klage på at man får oppmerksomhet i media når man velger å poste bilder av seg selv på åpne konto i sosiale medier. Hvis han vil være i fred så er det vel bare å lukke kontoen!!

Vil han være helt i fred, så må man respektere det. Da må han (og hans mor) samtidig ta konsekvensen av det: ingen deltakelse lå VIP-tribuner med kongefamilien, ingen deltakelse på offentlige fester, ingen åpne kontoer i sosiale medier osv.

Da får han være som alle andre: klare seg selv uten de kongelige privilegiene; studielån, jobb ved sine av, lite luksus, bo trangt, selge bilen osv........

Man kan ikke få både i pose og sekk!

Anonymous poster hash: 3f5d4...ba0

Det du sa - enig!

Anonymous poster hash: 5499b...fe9

Skrevet

Angående kongens makt, han har rett til å ikke godkjenne en regjering, og han har vetorett som kan brukes. Og jeg vet også at begge løsninger har vært brukt. Alle regjeringer må godkjennes av kongen først,og sier han nei, så må det dannes en ny.Jeg støtter da også fullt ut Mette Marits brev, samme hva sønnen selv finner på,han er ikke noe alminnelig fritt vilt som media kan bare herse med, rett til privatliv gjelder ham,som alle andre. Og han er ikke kongelig,og bør få være en mest mulig privatperson,med mindre han selv søker oppmerksomheten

Og hadde han ikke søkt oppmerksomheten, så hadde han heller ikke fått den. Men det gjør han jo

Skrevet

Og hadde han ikke søkt oppmerksomheten, så hadde han heller ikke fått den. Men det gjør han jo

Nettopp :) Derfor syns jeg ingenting om det brevet MM har skrevet.

Anonymous poster hash: 80110...aeb

Skrevet

Nettopp :) Derfor syns jeg ingenting om det brevet MM har skrevet.

Anonymous poster hash: 80110...aeb

Aahh, ok. Da misforsto jeg deg :)

Skrevet

Brevet er pinlig. Kongefamilien erkanskje noen av verdens mest priviligerte mennesker, likevel er det som kommer fra deres kant mest klaging over de få ulempene som embedet medfører. Litt takknemmelighet fra den kanten ville vært mer på sin plass. Er prinsippielt mit at vi skal ha kongehuset.

Anonymous poster hash: 2e052...019

Skrevet

Virker som MM vil ha kaka, men ikke bakingen

Anonymous poster hash: ae0e3...7e5

Skrevet

Forstår hun godt sier du lenger opp? Forstår HENNE godt heter det.

Anonymous poster hash: ee2fb...ca1

whatever liksom

Skrevet

Det var da sørgelig lite kunnskap om statsforfatningsrett her da!

Kongen i Statsråd har ikke reell makt (bortsett fra ved kabinettspørsmål hvor hele regjeringen går av, da er det Kongen som skal sørge for at det dannes en ny regjering som kan styre).

Men Kongen har formell makt. På grunn av denne formelle makten har vi et tredelt maktsystem i motsetning til en republikk hvor presidenten har "all makt".

Anonymous poster hash: 797df...9f2

Skrevet

Hun er jo tydelig stolt av sønnen sin, og med all grunn. Han er virkelig blitt en flott ung mann. Og jeg liker MM.

Men har det vært så mye negativt om han i media? Jeg tror jeg bare har lest positivt om han, om den flotte prinsen vår.

Det eneste negative var det med den finn-annonsen. Men det var jo bare en filleting i mine øyne.

Jeg har fått et godt inntrykk av Marius fra media. Ikke har jeg lest mye om han heller. Så skjønner ikke hvorfor det har vært negativt for han å ha vært i media..

Han har alle godene som medfølger en kongefamilie. Så hvorfor er ikke han også et ansikt utad? En offentlig person? Landet er jo med å betaler for han også.

Ble kanskje litt sutrete det brevet. Marius burde kanskje ha kommet med en pressemelding selv, om at han ville litt bort fra medias søkelys og flyttet til USA en periode. Hadde nok blitt tatt bedre imot av folket..?

Anonymous poster hash: 765cc...3d5

Skrevet

Har en sønn i samme alder.

TRO MEG, det siste han ønsker seg er en mamma som "kommer til å beskytte sitt barn, uansett om han er 2 eller 20". Det er bare dypt pinlig. Anonymous poster hash: 3bdac...d89

Tror nok ikke MM har gjort dette uten Marius sin viten og vilje selvfølgelig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...