Luksusdyret Skrevet 13. januar 2017 #26 Skrevet 13. januar 2017 Dere som oppretter tråder som oser av forakt og mangel på forståelse - lar dere spørsmålene gå innom hjernen først? Eller er det fri flyt? Hvilken hjerne?
TinaK 1990 Skrevet 13. januar 2017 #27 Skrevet 13. januar 2017 Jeg tror i MANGE tilfeller at de som har barn som er overvektige ikke ser selv at barna er det.....dessverre.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #28 Skrevet 13. januar 2017 Som lærer ser jeg dessverre at ungene er mye og oftere tykkere enn det unger på samme alder var for 15 år siden Anonymous poster hash: 0ccc3...35f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #29 Skrevet 13. januar 2017 Vel, HI nå er ikke mine barn overvektige. Likevel ser jeg urovekkende mye overvekt! Er mye i svømmehallen og unger i 11-12 års alderen med pupper er skremmende. (tenker da ikke på jenter i puberteten) Yngste datteren min fikk faktisk kommentarer på at hun var tykk da hun var 3-fire år. Problemet var magen og hun var utredet der flere ganger. Så kan være helsemessige problemer for noen. Tror likevel dette er et fåtall. Kjenner flere med overvektige barn. De spiser selvsagt så "sunt" i deres øyne. Lite aktivitet og unger som går på butikken på ettermiddagene er vel heller realiteten. Anonymous poster hash: 574f9...497
vimsa3 Skrevet 13. januar 2017 #30 Skrevet 13. januar 2017 Sønnen min fikk mme fra han var en uke, måndtlige kontroller til han var 1 år pga lav vekt. Han er i dag 147cm og 32 kg. 10år.. Jenta mi fikk mme fra hun var 4 dager. Ligget helt perfekt på kurven. Hun er i dag 120cm og 23 kg. 5år. Kjenner heller ingen andre barn som var store pga mme, så dem må dere lengre ut på landet med.... mme = fedme? 😂 Anonymous poster hash: 41793...aaf Jo min var det. Hun fikk jo ikke noe annet. Hvordan skulle noe annet være årsaken da?? Men som sagt hun strakk seg med en gang hun begynnte å gå ordentlig
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #31 Skrevet 13. januar 2017 HI, nå gikk du over streken. Alle vet jo at ingen overvektige er skyld i det selv, spiser for mye, eller feil. Og det samme gjelder ungene. Overvekten kommer liksom bare helt ut av ingenting. Anonymous poster hash: c8e38...9ee
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #32 Skrevet 13. januar 2017 HI, nå gikk du over streken. Alle vet jo at ingen overvektige er skyld i det selv, spiser for mye, eller feil. Og det samme gjelder ungene. Overvekten kommer liksom bare helt ut av ingenting. Anonymous poster hash: c8e38...9ee Puh, så bra, begynte nesten å mistenke chipsen jeg trykker i meg hver dag Anonymous poster hash: 0ccc3...35f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #33 Skrevet 13. januar 2017 Problemet er at det er ingen måte å vinne på. Jeg har en datter som er liten, 15 kg og 110 cm, 5 år. Folk kommenterer det typ at hun er så liten og nett i kroppen. Hun har i grunn aldri vært spesielt opptatt av mat. Jeg har en venninne som har ei datter som er motsatt, altså stor og hun får kommentarer for det. Kanskje dere kan fortelle akkurat hva som er den riktige vekten for fem år gamle barn slik at alle har noe å strekke seg mot? Anonymous poster hash: f6bc2...106
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #34 Skrevet 13. januar 2017 Jeg har tre barn, to er tynne som streker mens tredjemann er feit. Han har en diagnose og en hormonforstyrrelse. Han er over gjennomsnittet aktiv. Han driver med idrett på høyt nivå, trener hver eneste dag og spiser det samme som resten av familien. Det gjør vondt når voksne mennesker og barn tisker og visker mens de ser hånende på han. Det skjer hele tiden. Jeg SER det selv. Ikke rart folk tror det er innafor med sånn oppførsel når jeg ser hva folk skriver her. Hadde dere holdt på sånn hvis et barn hadde downs? Eller kreft? Alle som er feite skal liksom finne seg i alt dette, fordi det er jo selvforskyldt! Det er ikke alltid så enkelt. Skam dere! Anonymous poster hash: 25671...d0f
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #35 Skrevet 13. januar 2017 Min erfaring er at unger som mobber har foreldre som deg. Anonymous poster hash: 86e88...5f6
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #36 Skrevet 13. januar 2017 I all verdens land? Hva har gjort deg til kongen på haugen slik at alle må stå til rette for deg? Si meg; hva gjør du med at ungen din har dårlig kondis? Hva gjør du med at ungen din ikke spiser fisk? Hva gjør du med at ingen din sitter for mye med spill? Hva gjør du med at ungen din har dårlige vintersko? Mange spørsmål man kan stille! Men er det min sak? Nope! Anonymous poster hash: b98b7...87e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #37 Skrevet 13. januar 2017 I all verdens land? Hva har gjort deg til kongen på haugen slik at alle må stå til rette for deg? Si meg; hva gjør du med at ungen din har dårlig kondis? Hva gjør du med at ungen din ikke spiser fisk? Hva gjør du med at ingen din sitter for mye med spill? Hva gjør du med at ungen din har dårlige vintersko? Mange spørsmål man kan stille! Men er det min sak? Nope! Anonymous poster hash: b98b7...87e Følte du deg truffet? Anonymous poster hash: 4f657...ab6
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #38 Skrevet 13. januar 2017 Følte du deg truffet? Anonymous poster hash: 4f657...ab6 Ja, hver eneste gang noen har lav iq og stiller idiotiske spørsmål eller flagger ubrukelige meninger føler jeg meg truffet! Hver eneste gang!! Hersketeknikken din er avleggs 😘 Anonymous poster hash: b98b7...87e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #39 Skrevet 13. januar 2017 Her er jeg og ett barn tynne streker uansett hva vi putter i oss, mens barn nr to er ganske så kraftig. Hun er ikke overvektig enda, men det er nærme. Hun er dog den sunneste av oss, og den mest aktive. Men hun har en helt annen kroppsbygning enn oss andre to. Hun var allerede som nyfødt den tykkeste babyen jeg noen gang har sett. Anonymous poster hash: 51bdb...3cf
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #40 Skrevet 13. januar 2017 I all verdens land? Hva har gjort deg til kongen på haugen slik at alle må stå til rette for deg? Si meg; hva gjør du med at ungen din har dårlig kondis? Hva gjør du med at ungen din ikke spiser fisk? Hva gjør du med at ingen din sitter for mye med spill? Hva gjør du med at ungen din har dårlige vintersko? Mange spørsmål man kan stille! Men er det min sak? Nope! Anonymous poster hash: b98b7...87e Det er faktisk et samfunnsproblem Anonymous poster hash: e2036...ef1
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #41 Skrevet 13. januar 2017 Det er faktisk et samfunnsproblem Anonymous poster hash: e2036...ef1 Og det er ikke for lite fisk, for mye stillesitting osv? Jøsses 😳 Det omhandler i høyeste grad også de tynne! Du får lese flere aviser... 🙄 Anonymous poster hash: b98b7...87e
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #42 Skrevet 13. januar 2017 Og det er ikke for lite fisk, for mye stillesitting osv? Jøsses Det omhandler i høyeste grad også de tynne! Du får lese flere aviser... Anonymous poster hash: b98b7...87e For et unyansert svar. For lite fisk er da vel absolutt ikke et samfunnsproblem? Så lenge man har et kosthold hvor man får i seg alle de viktige byggestenene så MÅ man ikke ha fisk. Fedme er et samfunnsproblem for det er hardt for kroppen og skaper helseproblemer. For mye stillesitting trenger ikke skape helseproblemer. Anonymous poster hash: e2036...ef1
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #43 Skrevet 13. januar 2017 Jeg tror i MANGE tilfeller at de som har barn som er overvektige ikke ser selv at barna er det.....dessverre. Dét er faktisk sant, man blir "fettblind" når det gjelder egne barn. Det er gjort forskning på det. Når det er sagt: alle fordommer om at overvektige "bare spiser junk" er ikke med på å avhjelpe et økende fedmeproblem i befolkningen. Den myten er bare en moralistisk greie, som bidrar til å skape skam og fremmedgjøring. At vi generelt er et tykkere folkeslag enn vi var i 1970 skyldes ikke usunn mat eller mye mat - vi spiser i snitt færre kalorier og mindre fett enn før! Men passivitet er et STORT problem, og da handler det ikke om "for lite trening". Aldri har norske barn gått på mer organisert trening enn de gjør nå. Men hverdagsaktivitet er det lite av; rett og slett det å være ute og leke. Stillesittingen er 2000-tallets Svartedauden... Anonymous poster hash: 1efcf...ce4
MammantilNurket Skrevet 13. januar 2017 #44 Skrevet 13. januar 2017 Et gammelt jungelord dirrar det er bedre å være feit enn å være tjukk i hue ...
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2017 #45 Skrevet 13. januar 2017 For et unyansert svar. For lite fisk er da vel absolutt ikke et samfunnsproblem? Så lenge man har et kosthold hvor man får i seg alle de viktige byggestenene så MÅ man ikke ha fisk. Fedme er et samfunnsproblem for det er hardt for kroppen og skaper helseproblemer. For mye stillesitting trenger ikke skape helseproblemer. Anonymous poster hash: e2036...ef1 Greit å vite hva man snakker om, ellers er det lett å virke litt dum: http://forskning.no/2015/01/inaktivitet-er-mye-farligere-enn-noen-ekstra-kilo Anonymous poster hash: bf97c...16f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå