Gå til innhold

Dere som har tjukke unger...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Det florerer av tjukke unger om dagen, og felles for dem er at jeg gjerne ser dem sitte og spise drittmat på cafe eller spise boller i vogna.

Dere som er foreldre til tykke barn, hva gjør dere for å hjelpe dem? Eller er det fri flyt?

 

Anonymous poster hash: 04ca4...69d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med en slik nedsettende innfallsvinkel til problemstillingen, innbyr du ikke akkurat til en konstruktiv debatt rundt temaet. Din holdning til foreldre med overvektige barn, skinner dessverre tvers i gjennom...

 

Anonymous poster hash: a1e6b...0a5

Skrevet

Jeg deler ikke din oppfatning. Kanskje fordi jeg sjelden er på café eller kjøpesenter selv?

 

Ellers enig med hun over. Hvis du virkelig lurer og vil ha skikkelige svar fra folk som ikke hår helt i forsvar, må du jobbe med kommunikasjonsferdighetene dine. De stinker.

 

Anonymous poster hash: 502a2...2b2

Skrevet

Jeg vet ikke hvilken aldersgruppe vi snakker om her, men min datter var kjempe kraftig til hun ble tja rundt 1.5 år. Hun fikk mme og etter vert mye grønnsaker og frukt samt noe grøt. Det var nok mme en som gjorde dette. Etter at hun begynnte å gå og vokse ramlet kiloene av😂. Hun har aldri vert overvektig eller i nærheten av det senere i livet. Er nå en relativt topp trent 12 år gammel jente, med ett veldig sunt spise mønster.

Skrevet

Min skal bli den nye Honey-Boo-Boo, så jeg tvangsforer henne med foie gras, andekonfit og hjemmelaget pannacotta med morsmelkfløte. Vi har jo selvsagt godt med penger og spiser ikke søppel. Det er for almuen.

 

Anonymous poster hash: 8e5e2...dd1

Skrevet

Om ungene er tjukke når de er små(5-6) så er de mest sannsynlig det resten av livet også. Bare se på barnebilder av dere selv. Er nesten umulig å få bort fettet man vokste opp med desverre. Det er fryktelig synd at foreldre svikter barna sine på en sånn måte!

 

 

Anonymous poster hash: 23f6e...fab

Skrevet

Om ungene er tjukke når de er små(5-6) så er de mest sannsynlig det resten av livet også. Bare se på barnebilder av dere selv. Er nesten umulig å få bort fettet man vokste opp med desverre. Det er fryktelig synd at foreldre svikter barna sine på en sånn måte!

 

 

Anonymous poster hash: 23f6e...fab

Lillebroren min fikk morsmelkerstatning da han var baby. Ble reneste Michelin-mannen for å si det slik. Han var rund helt til etter konfirmasjonen. I dag er han en helt normal ung voksen som trener og spiser sunt. Er mange unger som strekker seg mot tenårene så skjerp deg/dere!

 

 

Anonymous poster hash: 0da7d...03b

Skrevet

Lillebroren min fikk morsmelkerstatning da han var baby. Ble reneste Michelin-mannen for å si det slik. Han var rund helt til etter konfirmasjonen. I dag er han en helt normal ung voksen som trener og spiser sunt. Er mange unger som strekker seg mot tenårene så skjerp deg/dere!

 

 

Anonymous poster hash: 0da7d...03b

Du kan skjerpe deg selv. For det er ikke mange som er så heldige! Mater man ungene med dritt og lar de være inaktive så forblir de aller fleste tjukke.

Mine ble svære på morsmelkerstatning, men når de var ca 2 var de normalt aktive og spiste normal mat og mista babyfettet. Det er ikke snakk om at de skal på slankekur, men at foreldre MÅ tenke på hva som går inn og hvor mye de sitter og glaner på TV etc.

 

Anonymous poster hash: 23f6e...fab

Skrevet

Ja, her går det i boller til frokost og chips til middag hver dag. Jeg syns ikke det gjør noe om ungene har litt valpefett, det er bare sjarmerende.

 

Men dere som har tynne unger lar dem vel leve på lavkarbo og pisker de rundt skiløypene fra de kan gå. Omsorgssvikt å ikke unne ungene litt kos i hverdagen.

 

Anonymous poster hash: 2c391...d8b

Skrevet

Min drakk mme og var helt normalvektig , på nedre skalaen også. Nå er barnet 1.36 og veier 32 kg tenker jeg . 9 år så helt normal

 

Anonymous poster hash: a3704...099

Skrevet

Ja, her går det i boller til frokost og chips til middag hver dag. Jeg syns ikke det gjør noe om ungene har litt valpefett, det er bare sjarmerende.

 

Men dere som har tynne unger lar dem vel leve på lavkarbo og pisker de rundt skiløypene fra de kan gå. Omsorgssvikt å ikke unne ungene litt kos i hverdagen.

 

Anonymous poster hash: 2c391...d8b

Jeg skiller mellom kjønn her. Gutten proppes full av boller og må sitte i vogn. Jenta får kun grønnsaker og må alltid gå ved siden av vogna. Ser med avsky på folk som bruker slik ståbrett for jenter.

Skrevet

Jeg skiller mellom kjønn her. Gutten proppes full av boller og må sitte i vogn. Jenta får kun grønnsaker og må alltid gå ved siden av vogna. Ser med avsky på folk som bruker slik ståbrett for jenter.

Hæ?

 

Anonymous poster hash: 30ef6...d0c

Skrevet

Dere som oppretter tråder som oser av forakt og mangel på forståelse - lar dere spørsmålene gå innom hjernen først? Eller er det fri flyt?

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Du burde dra tilbake å klage på de sosiale antennene dine. De virker liksom litt korte😮

Skrevet

Jeg har to feite barn. Det er klart det blir mye ferdigmat og diverse i en travel hverdag. Jeg kan ikke lage mat fra bunn av heller, aldri lært meg det.. Jeg prøver å begrense porsjonene, men har nesten gitt opp.. Alder jente 9, gutt 12 og jente 15. Ca 55 kg, 70 kg og 70 kg.

 

Anonymous poster hash: 9e1b4...304

Skrevet

Her går det i gatekjøkkenmat døgnet rundt. Femåringen spiser donuts til frokost og chips i barnehagen, elleveåringen har en forkjærlighet for en kopp varm sukra smult når han står opp og får med seg en hundrings til cola og kebab til lunsj. Jeg tror ikke noe på at det er så usunt som folk sier, bestefaren til mannen min veide 184 kilo og levde til han var nitti.

Skrevet

Sønnen min fikk mme fra han var en uke, måndtlige kontroller til han var 1 år pga lav vekt. Han er i dag 147cm og 32 kg. 10år..

 

Jenta mi fikk mme fra hun var 4 dager. Ligget helt perfekt på kurven. Hun er i dag 120cm og 23 kg. 5år.

 

Kjenner heller ingen andre barn som var store pga mme, så dem må dere lengre ut på landet med.... mme = fedme? 😂

 

Anonymous poster hash: 41793...aaf

Skrevet

Hæ?

 

Anonymous poster hash: 30ef6...d0c

Forstår du ikke hva hun mener?

 

Jenter må jo faktisk passe på å ta seg godt ut, de skal jo bli fremtidige koner! Man må se bra ut for mannen sin. Det er viktig å starte tidlig med denne formingen. 

 

Anonymous poster hash: 8562f...66c

Skrevet

 

Forstår du ikke hva hun mener?

 

Jenter må jo faktisk passe på å ta seg godt ut, de skal jo bli fremtidige koner! Man må se bra ut for mannen sin. Det er viktig å starte tidlig med denne formingen. 

 

Anonymous poster hash: 8562f...66c

 

 

Nettopp. Ellers kan jo mannen være utro og da får hun garantert kjønnssykdommer.

Skrevet

Jeg har to feite barn. Det er klart det blir mye ferdigmat og diverse i en travel hverdag. Jeg kan ikke lage mat fra bunn av heller, aldri lært meg det.. Jeg prøver å begrense porsjonene, men har nesten gitt opp.. Alder jente 9, gutt 12 og jente 15. Ca 55 kg, 70 kg og 70 kg.

 

Anonymous poster hash: 9e1b4...304

55 kg på en 9 åring håper jeg ikke stemmer :/ 70 på tolv er også mye , og 70 på 15 åring :/ men verst var 9 åringen det er mye ekstra å dra på

 

Anonymous poster hash: a3704...099

Skrevet

Her går det i gatekjøkkenmat døgnet rundt. Femåringen spiser donuts til frokost og chips i barnehagen, elleveåringen har en forkjærlighet for en kopp varm sukra smult når han står opp og får med seg en hundrings til cola og kebab til lunsj. Jeg tror ikke noe på at det er så usunt som folk sier, bestefaren til mannen min veide 184 kilo og levde til han var nitti.

Med et slikt kosthold kan du jo etterhvert tenke på litt mosjon da.... om noen år kan du jo la eldste kjøre lufteturer med hunden ihvertfall. 

 

Anonymous poster hash: 8562f...66c

Skrevet

Nettopp. Ellers kan jo mannen være utro og da får hun garantert kjønnssykdommer.

For å si det slik.... bare en ting som er mer belastende enn å være overvektig, og det er å ha en kløende kjønnssykdom i tillegg - når man ikke når dåsa pga magen. 

 

Anonymous poster hash: 8562f...66c

Skrevet

 

For å si det slik.... bare en ting som er mer belastende enn å være overvektig, og det er å ha en kløende kjønnssykdom i tillegg - når man ikke når dåsa pga magen. 

 

Anonymous poster hash: 8562f...66c

 

 

Det er sånt man har dobørsten til.

Skrevet

Stygt innlegg. jeg er overvektig,men nøye på hva mini får i seg, han er normal vekting, i forhold til helsesøster og sånn, men jeg slanker meg,så sjelden det er noe søtt eller potetgull og slik her,men han får lørdagsgodt, men er 117cm og ca 20 kg, så han er ikke overvektig

Skrevet

Huff, håper min sønn på 12 år ikke treffer på sånne som deg!! Selvfølgelig finnes det sikkert de som kunne hatt et bedre kosthold men noen ganger kan det være andre årsaker også! Alle er forskjellig! Jeg har 3 barn hvor min minste på 7 år er veldig tynn, mellomste helt vanlig og eldste "overvektig" i dine øyne. Vi spiser vanlig sunn mat, vann til måltidene og en sjelden gang juice, lørdager koser de seg med en brus og litt godteri. 12 åringen min trener 4/5 ganger i uken og er veldig glad i å bevege seg (sykle/gå). Ikke så ofte vi er på cafe men skulle barna mine da ha lyst på en bolle får de selvfølgelig det, eller mener sånne fordomsfulle mennesker at vi sitter å propper barna våres med "dritt" mat? Min 12 åring har en sykdom som gjør at forbrenningen hans er lav, en sjelden sykdom! Neste gang vi går på cafe så får vi ta med en plakat med Hypotyreose på så vi ikke blir sett ned på!

 

Anonymous poster hash: 43501...9f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...