Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #26 Skrevet 11. januar 2017 Belønning i bilen 👍🏼 Begge får hvis begge er kjapp og hører etter, hvis ikke må du være konsekvent på at den som ikke hørte etter blir sittende uten. Barn i så tett alder har så godt konkurranseinstinkt at de vil ikke se den ene får uten seg selv. 😉 Anonymous poster hash: e9364...77f
Lady lovely locks Skrevet 11. januar 2017 #27 Skrevet 11. januar 2017 Høres ikke ut som en enkel situasjonen. Og det hørtes ut som det er vanskelig å få fokuset til barna i hente situasjonen. Men ta for deg barna i en roligere setting. I bilen på vei til bhg, eller på sengekanten. Kanskje fler ganger. Si til dem at mamma synes det er slitsomt med den situasjonen slik den er nå, og forkla at i morgen må vi prøve på at dere høre med en gang.... Jeg tror du kan nå et stykke med å prate med barna, og høre på dem også. Skap en fortrolighet....
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #28 Skrevet 11. januar 2017 Nå hadde jeg ikke to unger som løp hver sin vei, men hadde ei som nektet å bli med da jeg var høygravid og ikke maktet å bære henne. Løsningen for oss var en smootiepose i bilen. Da holdt blodsukkeret seg fint til middag også. Anonymous poster hash: 42a6d...a04
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #29 Skrevet 11. januar 2017 Henter du til omtrent samme tid hver dag? Barnehagepersonellet må jo se hva du sliter med og kunne bidra litt... Om du er relativt regelmessig, bør de jo kunne starte rydding en stund før du kommer? De fleste unger blir hentet omtrent til samme tid hver dag, så det er jo unødvendig at masse gjenstår hver dag. Ville gjort kort prosess, om de ikke kom etter første varsel, så hadde jeg hentet en om gangen og kledt på og gitt beskjed om å sitte i ro på benken i gangen. Hos meg er ettåringen den enkleste, for hun setter seg på rompa og venter om jeg sier hun skal gjøre det. Jeg ville alliert meg med de dom jobber der slik at de klart 'holder med' deg og sender ungene i garderoben. Og jeg ville ikke gitt de mye tid til avslutte og rydde. Den tida vil de jo etterhvert strekke... Anonymous poster hash: 3e424...082
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #30 Skrevet 11. januar 2017 Skjønner ikke at folk gidder få flere barn enn de takler selv ! Ikke for det da, mange takler ikke en heller . Vis hvem som er sjefen da vel og ikke la ungene herje sånn med dere. Evt får du be de ansatte kle på ungene dine og stille seg med dem utenfor når du kommer Anonymous poster hash: cfa81...327
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #31 Skrevet 11. januar 2017 Gå inn til de store, si fra at du skal hente minstemann og kommer tilbake etterpå. Da får de forvarselet de trenger. Anonymous poster hash: 832b2...181
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #32 Skrevet 11. januar 2017 Bra tips! Men eldste er så mørkeredd at han ikke tør vente i bilen eller noe sted som er "skummelt" uten en voksen. Dessuten er det vel "ikke lov" å la barn sitte i bil alene har jeg hørt her inne. Anonymous poster hash: 5d23c...37d Jo. Det er lov. Men selvsagt ikke mulig hvis han er mørkredd. Anonymous poster hash: f9107...c70
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #33 Skrevet 11. januar 2017 Skjønner ikke at folk gidder få flere barn enn de takler selv ! Ikke for det da, mange takler ikke en heller . Vis hvem som er sjefen da vel og ikke la ungene herje sånn med dere. Evt får du be de ansatte kle på ungene dine og stille seg med dem utenfor når du kommer Anonymous poster hash: cfa81...327 Det kom den obligatoriske kommentaren fra den som slett ikke aner hva hun snakker om. Anonymous poster hash: f9107...c70
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #34 Skrevet 11. januar 2017 Skjønner godt hva jeg snakker om. Folk lar barna bestmme alt og ordner små monstre . Folk er jo livredde barna sine og mister kontroll over dem allerede fra de er året. Tragisk Anonymous poster hash: cfa81...327
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #35 Skrevet 11. januar 2017 Skjønner godt hva jeg snakker om. Folk lar barna bestmme alt og ordner små monstre . Folk er jo livredde barna sine og mister kontroll over dem allerede fra de er året. Tragisk Anonymous poster hash: cfa81...327 Det som er litt morsomt er at de som kommer med slike kommentarer antakelig har akkurat samme problem og ikke kan komme med tips.😉 De som får ting til å funke deler gjerne sine erfaringer og ser ingen grunn til å komme med oppgulp som du gjør. Anonymous poster hash: 3e424...082
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #36 Skrevet 11. januar 2017 Gå inn til de store, si fra at du skal hente minstemann og kommer tilbake etterpå. Da får de forvarselet de trenger. Anonymous poster hash: 832b2...181 Lurt! ☺️ Anonymous poster hash: ccaa8...9b2
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #37 Skrevet 11. januar 2017 Få en samtale med styrer, be om hjelp og lag en plan for mer fast rekkefølge og rutiner. Bruk mindre tid. Når du kommer så betyr det at leken er ferdig og dere skal hjem. Anonymous poster hash: 47cd7...935 Styrer faktisk!! Styrer har veldig lite med det her å gjøre!! Anonymous poster hash: 64ac6...ea4
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #38 Skrevet 11. januar 2017 Få en samtale med styrer, be om hjelp og lag en plan for mer fast rekkefølge og rutiner. Bruk mindre tid. Når du kommer så betyr det at leken er ferdig og dere skal hjem. Anonymous poster hash: 47cd7...935 Helt fullstendig uenig med deg. Hun skal ikke gå til styrer med dette, styrer har 1000 andre ting hun/han trenger å gjøre. Skal hun ta det opp, så tar hun det med pedleder som kjenner barnet. Foreldre som løper til styrer for hver minste ting uten å snakke med ansatte på barnegruppen først er slitsomme. Anonymous poster hash: 1a322...8c1
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #39 Skrevet 11. januar 2017 Skjønner ikke at du aksepterer sånn oppførsel jeg.... hvem er det som bestemmer? Sånn oppførsel blir belønnet med "straff" hjemme hos oss. Ta fra de leker eller annet de liker å drive med hjemme hvis de oppfører seg sånn når du henter. Snakk med de om kvelden og morran før dere drar i bhg. Hvis dere ikke kommer og kler på dere når jeg henter i dag så tar den leken når vi kommer hjem. Kan også lage et belønningssystem som gir de klistremerker el. Hvis henting går bra. Dette er ditt ansvar som foreldre å takle ikke bhg ansatte. De kan ikke jakte på barn og kle på de som skal hjem. De må passe barna som ikke er henta. Anonymous poster hash: 64ac6...ea4
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2017 #40 Skrevet 11. januar 2017 Skal snakke med dem. Men fast tid er nesten håpløst for oss, for avhengig av min jobb, møter og trafikk så varierer hentetid fra 15-17... Må isåfall ringe når jeg nærmer meg da. Men tviler på at de orker det "maset" fra meg, de føles litt lite behjelpelige dessverre. Anonymous poster hash: 5d23c...37d det bør dei tåle! det misnte dei skal kunne gjøre det er snakk om ein periode Anonymous poster hash: 7dc10...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå