Gå til innhold

Skal jeg fortelle han det ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært slutt mellom meg og faren til barna mine i snart 6 mndr, vi bor hver for oss , han bor utenfor huset vi bodde i sammen , jeg har kjøpt et nytt.

Det ble slutt pga høyt konfliktnivå og han var ekstremt sjalu /kontrollerende. Men vi har vært på vei tilbake til hverandre , og jeg trodde han hadde forandret seg.

På lørdag skulle jeg ha jentefest, med god mat og drikke. Jeg har ikke vært ute eller drukket på over 1 år, så jeg gledet meg veldig. Xn skulle hente maten for oss , og han hadde i ukene føre , sagt at han unnet meg denne dagen med vennene mine. Men (!) På fredag begynte det å gå nedover. Han var aggressiv, frekk og lite hjelpsom med barna. Han ødela hele fredagen for meg, som jeg skulle bruke på å ordne en del ting til festen. Dette fikk Jeg ikke gjort da han holdt "det" gående hele dagen og kvelden. Så kom lørdagen, orker ikke å gå i detaljer , men han var et forbanna rasshøll og jeg var på nippet til å avlyse hele kvelden , for jeg hadde et hus som var bomba, barn Jeg ikke rakk å levere til mamma, og jeg hadde ikke dusjet .... samtidig så var jeg så lei meg pga behandlingen jeg fikk av xn , at jeg ville bare ligge i senga å hyle.. men så tok jeg meg sammen , og fikk kvelden i havn. Så og si..

Så har jeg trent på et treningsstudio i 4 år, og her møter jeg på en "fyr" som også trener der, de gangene jeg er der. Vi hilser alltid, og innimellom utveksler vi noen ord.

Jeg møtte på han ute på lørdag, og han var med flere kjente av meg.

Jeg er aldri på nach, men den kvelden ble jeg og venninnene mine med.

Så.. jeg fant tonen med denne fyren fra trening , og vi kysset. Forsiktig, ingen tunge , og en gang. Tror ikke at noen av oss skjønte hva vi gjorde.. å ingen av oss ønsker noe mer.

Men denne hysteriske eksen min er så opp og ned i humør nå, siden han vet at jeg var på nach, og han krever å vite alt.

Burde jeg fortelle eksen om kysset?

Anonymous poster hash: d15d8...1ac

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vært slutt mellom meg og faren til barna mine i snart 6 mndr, vi bor hver for oss , han bor utenfor huset vi bodde i sammen , jeg har kjøpt et nytt.

Det ble slutt pga høyt konfliktnivå og han var ekstremt sjalu /kontrollerende. Men vi har vært på vei tilbake til hverandre , og jeg trodde han hadde forandret seg.

På lørdag skulle jeg ha jentefest, med god mat og drikke. Jeg har ikke vært ute eller drukket på over 1 år, så jeg gledet meg veldig. Xn skulle hente maten for oss , og han hadde i ukene føre , sagt at han unnet meg denne dagen med vennene mine. Men (!) På fredag begynte det å gå nedover. Han var aggressiv, frekk og lite hjelpsom med barna. Han ødela hele fredagen for meg, som jeg skulle bruke på å ordne en del ting til festen. Dette fikk Jeg ikke gjort da han holdt "det" gående hele dagen og kvelden. Så kom lørdagen, orker ikke å gå i detaljer , men han var et forbanna rasshøll og jeg var på nippet til å avlyse hele kvelden , for jeg hadde et hus som var bomba, barn Jeg ikke rakk å levere til mamma, og jeg hadde ikke dusjet .... samtidig så var jeg så lei meg pga behandlingen jeg fikk av xn , at jeg ville bare ligge i senga å hyle.. men så tok jeg meg sammen , og fikk kvelden i havn. Så og si..

Så har jeg trent på et treningsstudio i 4 år, og her møter jeg på en "fyr" som også trener der, de gangene jeg er der. Vi hilser alltid, og innimellom utveksler vi noen ord.

Jeg møtte på han ute på lørdag, og han var med flere kjente av meg.

Jeg er aldri på nach, men den kvelden ble jeg og venninnene mine med.

Så.. jeg fant tonen med denne fyren fra trening , og vi kysset. Forsiktig, ingen tunge , og en gang. Tror ikke at noen av oss skjønte hva vi gjorde.. å ingen av oss ønsker noe mer.

Men denne hysteriske eksen min er så opp og ned i humør nå, siden han vet at jeg var på nach, og han krever å vite alt.

Burde jeg fortelle eksen om kysset?

Hvis det hjelper deg å bli kvitt han, ja...

Anonymous poster hash: bbd78...bfb

Skrevet

Nei. Og du burde ikke bli sammen med exen igjen heller.

Anonymous poster hash: 0b6ad...b6a

Skrevet

NEI! - og hald han på lang avstand frå no av.  Ikkje gå på "han har forandra seg" limpinnen.  Ein skifter ikkje personlegdom og oppførsel heilt av seg sjølv i løpet av 6 mnd, og det fekk du jo bevis for no.  Han har ingenting med kva du gjorde på jentefesten og nach!

Skrevet

Nei hvorfor d?

Anonymous poster hash: f4580...1d3

Skrevet

Kan jeg spørre om hvorfor du ønsker å gå tilbake til en mann som oppfører seg slik?

Skrevet

Jeg vet ikke om det hjelper meg å bli kvitt han. Jeg er redd for at han skal klikke fullstendig og gjøre noe helt vilt. Han takler ikke at det er over og tåler ikke å miste kontrollen. Samtidig så gråter han hele tiden , så jeg skjønner ikke helt hva som foregår i hodet hans.

Jeg er redd for at han kan finne på å si noe til han jeg kysset med, om jeg sier det.. i verste fall slå til han.

Men så føler jeg meg så uvell når eksen står å gråter å vil vite om noe skjedde, og jeg juger til han..

Hi

Skrevet

Nei du forteller han INGENTING ! Du gjør klokt å få avstand til denne kontrollerende X'en. Han gir faen i din velvære når han prøver å ødelegge for deg, fantastisk at du gjennomførte kvelden din som planlagt til tross for hans forsøk å ødelegge.

Anonymous poster hash: ae3c8...7c3

Skrevet

Hvorfor skal du fortelle han det? Det har da ikke han noe med!

Tror også du må ta skikkelig tak og få satt noen grenser. Høres ikke sunt ut at han er så involvert i ditt liv etter bruddet.

Anonymous poster hash: 3a10a...2d9

Skrevet

Jeg vet ikke om det hjelper meg å bli kvitt han. Jeg er redd for at han skal klikke fullstendig og gjøre noe helt vilt. Han takler ikke at det er over og tåler ikke å miste kontrollen. Samtidig så gråter han hele tiden , så jeg skjønner ikke helt hva som foregår i hodet hans.

Jeg er redd for at han kan finne på å si noe til han jeg kysset med, om jeg sier det.. i verste fall slå til han.

Men så føler jeg meg så uvell når eksen står å gråter å vil vite om noe skjedde, og jeg juger til han..

Hi

Dere er ikke sammen lenger. Hva du gjør har ikke han noe med. Enkelt og greit.. og for guds skyld!: la han fortsetter være eks

Anonymous poster hash: bbd78...bfb

Skrevet

Jeg vet det virker rart at jeg ville tilbake til han. Men jeg ville så gjerne tro på at han var bedre nå. Jeg ønsket så inderlig å ha en fin familie , med han og barna.

Samtidig så har jeg begynt å tro at det "sikkert var min skyld at han var sånn mot meg før." Han var grusomt før, så var helt idiotisk av meg å tro at han hadde endret seg. Han sa igår at han ville skrape ut øynene mine, for han hatet meg så sterkt.

Å dette sa han kun fordi at jeg sa klart ifra om at jeg ikke tolererer bråk og usikkerhet i mitt hjem rundt barna. Nå som han vet at jeg ikke flytter tilbake igjen, så er han helt ustabil..

Hi

Skrevet

Hvis du skal bli sammen med eksen igjen, så ville jeg sagt at ærlighet varer lengst. Liten vits å skulle gi ting en ny sjanse hvis man starter forholdet med hemmeligheter.

Men(!), jeg vil absolutt fraråde deg å bli sammen med denne mannen igjen. Sjalusi er en fæl ting som spiser opp forholdet. Jeg tror ikke at sjalusi går over, men at den sjalu personen blir bedre på å håndtere dette i takt med at tryggheten i forholdet øker. Men om det blir konflikter vil usikkerheten komme frem og sjalusiens fasade vil sprekke. Og det blir ikke pent. Skal du ikke bli sammen med eksen hadde jeg ikke sagt noe om det som skjedde.

Anonymous poster hash: 138b8...795

Skrevet

Hadde selvfølgelig ikke sagt noe, og hadde selvfølgelig latt han forbli en eks!!

Anonymous poster hash: 5b483...8c4

Skrevet

Fortell ALDRI noe. I verste fall får det deg drept. I beste fall blir det brukt mot deg resten av ditt liv og han kommer aldri til å tro at det bare var et kyssa. Fortell ham det og du gir ham et verktøy til å kontrollere deg mere. Han vil også spille på din samvittighet. . Du må komme deg bort selv om det er vanskelig. Han blir aldri bedre. Han gråter og står i, var vrang før festen osv fordi han mister kontroll. Ikke bare på deg men gjennom å ha kontroll på deg har han også kontroll på seg selv. Han er ustabil nå og det kan gå trill rundt for ham og han kan bli farlig. Ikke bli forbauset om han truer med å ta eget liv, og om det ikke virker ditt eller barnas. Det eneste som nytter er å kutte han totalt ut, selv om han da vil slå seg vrang. Blir det så ille får du be om hjelp. Jeg har dessverre vært der du er nå. Ikke én gang men dessverre 2. Jeg og barna holdt på å miste livet.

Anonymous poster hash: 2cb35...2a0

Skrevet

Fortell ALDRI noe. I verste fall får det deg drept. I beste fall blir det brukt mot deg resten av ditt liv og han kommer aldri til å tro at det bare var et kyssa. Fortell ham det og du gir ham et verktøy til å kontrollere deg mere. Han vil også spille på din samvittighet. . Du må komme deg bort selv om det er vanskelig. Han blir aldri bedre. Han gråter og står i, var vrang før festen osv fordi han mister kontroll. Ikke bare på deg men gjennom å ha kontroll på deg har han også kontroll på seg selv. Han er ustabil nå og det kan gå trill rundt for ham og han kan bli farlig. Ikke bli forbauset om han truer med å ta eget liv, og om det ikke virker ditt eller barnas. Det eneste som nytter er å kutte han totalt ut, selv om han da vil slå seg vrang. Blir det så ille får du be om hjelp. Jeg har dessverre vært der du er nå. Ikke én gang men dessverre 2. Jeg og barna holdt på å miste livet.

Oi så grusomt å høre... godt at det endte bra for dere ❤

Han truet faktisk med å ta sitt eget liv igår. Da han kom på døra mi for tiende gang, i øs pøs regn. Han sa da at han hadde ødelagt alt i stua si og at han ville henge seg. . Så gikk han. Men kom tilbake. Det er så utrolig vanskelig. Jeg blir redd, men når han ser at jeg blir redd, så roer han seg og unnskylder seg.

Han mener at han skal få komme hjem til. Meg og barna hver dag , for å se de. Å jeg skjønner at han vil møte barna hver dag, men det er jeg som har fult foreldreansvar, og jeg orker ikke at meg og han skal leve under sånne omstendigheter lenger, hvor han kommer og går hos meg, når han vil.. jeg vil gjerne leve jeg også..

Hi

Skrevet

Du får ikke leve så lenge du ikke bryter helt. Han vil gjøre alt han kan for at det ikke skal skje. Klart han vil komme hver dag og sikkert tilby seg å passe ungene om du skal på jobb etc. Du kan også " risikere" at han kommer til deg og nekter å dra, og at du lar ham bli fordi det er enklere enn å ta kampen og bråket med å få ham ut. Alt for å øke din avhengighet av ham. Er det noen som vet hvordan du har det? Du burde snakke med ei venninne og eller familie. Det er trygghet i det. Er lett å miste gangsynet i den situasjonen du er i nå og det er vanskelig å bryte fordi dere har emosjonelle bånd. Det du står i nå er noe av det vanskeligste et menneske kan stå i. Det er bare en ting å gjøre og det er å bryte tvert. Et " sakte" brudd går ikke. Blir du redd så ta kontakt med lege/ politi osv. Du skal ikke " ha ansvar" for hans liv.

Skrevet

Herre min gud! Blir faktisk sjokkert over visse ting! Du har ENDELIG klart å komme deg unna. Da tar du han IKKE tilbake!! Aldri!!

Og du trenger absolutt ikke fortelle han om kysset. Hvorfor skulle du det? Han har ingenting med hva du gjør.

Anonymous poster hash: 3f329...bda

Skrevet

Han har da vel ingenting med om du kysser andre å gjøre? Og det burde du si til ham også. Be ham om å slutte å forhøre deg, vær klar på at forholdet er 100% slutt. Ikke la han få noe som helst forhåpninger om noe annet.

Vær tydelig, ikke vaklende. For det kommer han til å tolke som at han kan få tilbake kontroll over deg.

Skrevet

Og kontakt politiet. Han høres farlig ut. Hva blir det neste han finner på?

Skrevet

Du må begynne å sette grenser for denne mannen. For det første så bør du bestille time på fvk, der tar du opp det du har på hjertet.

1. At dere ikke kommer til å bli samme igjen og hvorfor, ta opp hvor kontrollerende,sjalu osv han er og at du derfor ikke lenger ønsker et forhold til han.

2. Du har fullt foreldreansvar men det betyr ikke at han kan komme å gå som han vil. Få til faste avtaler helst hos en tredjepart, som feks et familiemedlem som du stoler på, du trenger ikke være til stede. Mistenker at han bruker samværet til å være sammen med deg og kontrollere hva du driver med og ikke minst hindre deg i å ha andre menn på besøk.

Er han oppegående nok til å ha barna alene ? Kan han feks finne på noe med de noen timer alene, feks badeland,kino,gå ut å spise, ta de med på besøk osv ?

Men sett grenser for han, ikke gjør deg avhenig av han ved hjelp av div. Avis han og gjør det klart at han ikke har noe med hvem du tilbringer tid med uansett om det er menn eller kvinner. Ikke fortell han noe om ditt privatliv, ikke la han kommeå gå som han vil. Kommer han uanmeldt og begynner å skape seg så ringer du politiet, dette gjør du HVER gan han begynner og tulle,true ol dermed får du det registrert hos politiet og de er klar over situasjonen til den gangen han virkelig klikker sånn at du kan få et besøksforbud mot han.

Ta dessuten vare på alt av skiftelig kontakt som sms,mail osv.

Skrevet

Jeg har desverre aldri fortalt noen hvor ille det egentlig er , hvor mye han truer, hvor jævlig han er og hvor enormt ekkel og skummel han er når han blir ustabil. Jeg fikk frysninger på lørdag, den siste gangen han gikk før venninnene mine kom, så følte jeg at de kom til å finne meg død. For da han innså at jeg kom til å fullføre kvelden , og at han ikke hadde brutt med ned, så kjente jeg ikke han igjen i ansiktet. Han var helt rar i ansiktet.. litt skeiv på en måte og han svettet veldig, svetta rant nedover ansiktet hans.

Han er veldig flink med barna , og ja han klarer å ha de noen timer i uka, men han klarer ikke å ha de på overnatting , og det vil jeg ikke at han skal heller. Ikke enda. De er veldig små... men han truer meg , han sier at det aldri vil skje at han ikke skal komme hver eneste dag, og at jeg kan prøve meg å kontakte fvk , politiet eller dra noe sted. Jeg vil ikke at han og barna sitt forhold skal lide pga at han ikke kan oppføre seg rundt meg, men hva skal jeg gjøre ? Hvordan skal han kunne opprettholde kontakten med barna , når han bare er opptatt av å trykke meg ned eller presse seg tilbake i livet mitt ?

Åh er så sliten av dette. Det er så vanskelig å ha det sånn. At en ustabil mann skal ha et så hardt tak på meg, jeg forsvarer han til alle rundt meg , for jeg vil ikke at noen skal vite hvor slem han er, for han er pappaen til barna mine...

Men jeg vil heller leve alene , enn med han. . Men det ser ikke ut til å gå. Han gir jo aldri opp.

Hi

Skrevet

Nei ingen vits i å fortelle .. du har det nok bedre uten en sånn mann i livet ditt

Anonymous poster hash: 40c7f...1e9

Skrevet

Du må fortelle vennekretsen din hvordan han er. Fortell det til dine foreldre,venninner osv. Ta kontakt med politiet be om et møte og få registrert alle de hendelsene hvor han truer deg. Har du sms hvor han truer deg så legg også frem dette. Da er det registrert og lettere få hjelp. Du bør også spørre om hva som skal til for å få besøksforbud mot han. Si at du er livredd og at du faktisk tror at han er i stand til å drepe deg

Neste gang han kommer til deg så få en du stoler på til å komme som feks en far,bror, kompis eller lignende. Du bør også ringe politiet med en gang han begynner å komme med trusler mot deg når han er hos deg.

Ta kontakt med fvk få time alene først å spør om råd og hva du bør foreta deg.

Men du kan faktisk ikke fortsette å leve sånn da kan du faktisk bare la han flytte inn igjen for han har fullstendig taket på deg. Du må sette grenser å få han til å forstå at han ikke bestemmer over deg og at det faktisk er slutt mellom dere.

Hva med den dagen du faktisk treffer en mann som du ønsker et forhold til ?

Skrevet

Jeg vet det virker rart at jeg ville tilbake til han. Men jeg ville så gjerne tro på at han var bedre nå. Jeg ønsket så inderlig å ha en fin familie , med han og barna.

Samtidig så har jeg begynt å tro at det "sikkert var min skyld at han var sånn mot meg før." Han var grusomt før, så var helt idiotisk av meg å tro at han hadde endret seg. Han sa igår at han ville skrape ut øynene mine, for han hatet meg så sterkt.

Å dette sa han kun fordi at jeg sa klart ifra om at jeg ikke tolererer bråk og usikkerhet i mitt hjem rundt barna. Nå som han vet at jeg ikke flytter tilbake igjen, så er han helt ustabil..

Hi

Du skal selvsfølgelig innse at du aldri får en fin familie med et normalt familieliv med en slik mann. Bli kvitt han så fort som overhode mulig. Det er IKKE ditt ansvar å få en voksen mann til å være normal.

Anonymous poster hash: 85e7d...d42

Skrevet

Nei ikke fortell. Og for guds skyld dame, aldri bli sammen med eksen din igjen. Og aldri be han om hjelp til noe igjen! Forhold deg kun til han når det gjelder barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...