Gå til innhold

Er denne vitsen virkelig så ille?

Anbefalte innlegg

Skrevet
En Vålerenga-supporter, en Rosenborg-supporter og en Tromsø-supporter er på fotballtur og sitter på en pub. Alle stirrer bort på en mann som sitter alene ved et bord borte i kroken. Det er noe veldig kjent med ham, men ingen av dem kjenner ham igjen. 

De stirrer og stirrer helt til Vålerenga-supporteren plutselig utbryter:

«Herregud, det er jo Jesus!» Joda, der satt Jesus med en nesten tom halvliter. Full av glød spanderer de hver sin øl på ham, en Ringnes, en Dahls og en Mack. 

Jesus smiler, tar imot halvliterne og nyter dem en etter en. Når han er ferdig, reiser han seg og går bort til de tre mennene. Han strekker ut hånden mot Vålerenga-supporteren og takker ham for Ringnes-ølet. 

Når det er gjort, roper Vålerenga-supporteren av begeistring:

«Herregud, gikten jeg har hatt i 10 år er borte! Dette er et mirakel!»

Jesus tar så Rosenborg-supporteren i hånden og takker for den friske halvliteren med Dahls. 

Når han slipper taket, er trønderen nærmest i sjokk:

«Utrolig, ryggplagene mine er helt borte! Dette er også et mirakel!»

Jesus snur seg deretter mot nordlendingen som velter stoler og bord for å komme seg unna for å slippe å ta Jesus i hånden.

«Hva er galt?» Spør Jesus.

«Kom dæ vekk!» roper nordlendingen.

Nav-sjefen er hengt ut i avisen for denne vitsen. Jeg synes den var heller uskyldig. Jeg lo :P

Anonymous poster hash: 84ac4...5b7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns ikke at det var noe gøy

Anonymous poster hash: 34df6...6e5

Skrevet

Jeg syns ikke at det var noe gøy

Jeg tror ikke du skjønte den. Altså, nordlendingen er uføretrygdet. Så hvis han blir frisk så får han ikke uføretrygd mer. Derfor fikk han angst for å ta Jesus i hånden.  :skratte:

Skrevet

Det er virkelig ikke vanskelig å forstå, men heller ikke morsom

Anonymous poster hash: 1bb72...c9d
Skrevet

Så kjedelige dere var da.  :glare:

Gjest Darwinia:-)
Skrevet (endret)

Jeg ser jo poenget, men tror nok at mange kommer til å føle seg støtt. For at en vits skal være skikkelig morsom må man gjerne treffe spikeren på hodet og påpeke noe som gjelder flertallet. Selv om det garantert finnes dem som liker å være uføretrygdet, tror jeg flertallet hadde hoppet over stoler og bord for å ta Jesus i hånda. Ergo blir ikke vitsen morsom da man sitter igjen med følelsen av å stigmatisere en gruppe.

Førøvrig er Tromsø en by, ikke et fotballag😊 Laget deres er TIL.

Endret av Darwinia:-)
Skrevet

Jeg tror ikke du skjønte den. Altså, nordlendingen er uføretrygdet. Så hvis han blir frisk så får han ikke uføretrygd mer. Derfor fikk han angst for å ta Jesus i hånden.  :skratte:

Den er fortsatt ikke spesiellt morsom

Anonymous poster hash: 6cd91...2b6

Skrevet

Problemet her er vel at han er nav-chef.

Vitsen gir et stigmatisert bilde av nordlendinger og uføretrygdede. Det er problematisk om det er det bilde folk i nav har i hodet. Ser uføre bare som snyltere som ikke er interessert i å bli friske og nordlendinger som arbeidssky snyltere.

Anonymous poster hash: b9976...000

Skrevet

Haha! Morsom vits. Nord-Norge er jo overrepresentert på uføretrygd.

Anonymous poster hash: f1a5c...6f3

Skrevet

Synes ikke den var ille, men forstår at det blir problematisk når den kommer fra en nav-sjef.

Anonymous poster hash: 95924...34a

Skrevet

Dårlig vits, som sprer en fordom om at folk som mottar uføretrygd ØNSKER seg trygd i stedet for å jobbe. Helt bak mål at ansatt i NAV viser opp slike holdninger. Jeg kjenner to uføre, begge vil ingenting annet enn å jobbe. NAV derimot, vil ha dem på trygd for å slippe bryet med å tilrettelegge.

Anonymous poster hash: 5b5d8...93f

Skrevet

Jeg lurer egentlig mer på hvordan, og hvorfor, du kom over denne artikkelen fra februar 2010? 😂

Anonymous poster hash: 67c6d...7df

Skrevet

Vitsen er ikke ille, men den er heller ikke spesielt morsom, og den er en smule usmakelig når den kommer fra en Nav sjef

Anonymous poster hash: 6cd91...2b6
Skrevet

Nei den var ikke ille :)

Å jeg syns den er morsom jeg! :)

Anonymous poster hash: e032b...ed9
Skrevet

Jeg tror ikke du skjønte den. Altså, nordlendingen er uføretrygdet. Så hvis han blir frisk så får han ikke uføretrygd mer. Derfor fikk han angst for å ta Jesus i hånden. :skratte:

Eh.. jeg skjønte poenget da! 😂jeg bate syns ikke den var noe morsom.litt utdatert

Skrevet

Herregud, er jo bare en vits da... skal alle nordlendinger føle seg støtt da? Syns ikke den var sånn spesielt morsom, men ikke noe å ta på vei for heller.

Anonymous poster hash: 8f3d1...0ff

Skrevet

Skikkelig elendig vits. Og at den er så stigmatiserende og itillegg kommer fra nav-sjefen er jo bare totalt usmakelig. Nei, jeg er ikke nordlending, men trønder.

Anonymous poster hash: 59dc3...00a

Skrevet

Vitsen var ikke ille, men var ikke morsomt.

Anonymous poster hash: 558a1...f23

Skrevet

Problemet er vel helst hvem som formidler vitsen, ikke vitsen i seg selv.

Skrevet

Homovitser og jødevitser var morsomt i gamledager de også.ikke nå lenger

Skrevet

Homovitser og jødevitser var morsomt i gamledager de også.ikke nå lenger

De er fortsatt morsomme. Du må bare fortelle dem riktig.

NAV-vitsen traff  vel noen ømme tær - Nordland har 12,5 % på uføretrygd mot 5,5 % i Oslo.

Skrevet

De er fortsatt morsomme. Du må bare fortelle dem riktig.

NAV-vitsen traff vel noen ømme tær - Nordland har 12,5 % på uføretrygd mot 5,5 % i Oslo.

Det er også et fylke med stor fraflytting. Hvem tror du flytter? De som sliter?

Mens Oslo har stor tilflytting av aktive folk i arbeidsfør alder.

Det ligger mer bak tallene enn at nordlendinger er arbeidssky latsabber...

Anonymous poster hash: b9976...000

Skrevet

Jeg syns ikke vitser er morsomme men ser heller ikke problemet med den. :)

Anonymous poster hash: 60eca...070

Skrevet

Synes den var veldig bra. Lo godt av den😂😂

Problemet er bare at det faen ikke er lov å kødde med en jævla dritt lenger i Norge. Fritt land my ass!

Anonymous poster hash: a6365...7e1

Skrevet

Jeg tror ikke du skjønte den. Altså, nordlendingen er uføretrygdet. Så hvis han blir frisk så får han ikke uføretrygd mer. Derfor fikk han angst for å ta Jesus i hånden. :skratte:

Det var vel akkurat det som ikke var så gøy. Det er jo bare samme uthenging som f eks Carl I Hagen drev med, "finnmarkinger er late" osv. Når sannheten er at folk i Finnmark blir uføretrygda etter arbeidsulykker på havet, ødelagte rygger, blodslit i gruvene på Svalbard og en masse annet som er fremmedord for dressfiffen. Lett å beholde helsa når man aldri trenger gjøre et skikkelig arbeidsslag.

Anonymous poster hash: 8cf62...1aa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...