Gå til innhold

Når legger dere ungene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En på 3.5 år. Går på badet mellom 18.45-19. Sovner før 20.

Anonymous poster hash: 8628a...814

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine jenter på 5, 8 og 10 legger seg rundt kl.20 i ukedagene. 8 og 10 åringen leser på senga, mens lillesøster sovner tvert. Står opp kl.7😊

Skrevet

1.5 åringen legger seg 18.30-19. Sovner som regel innen 10 minutter

7åringen legger seg 19.30 og leser frem til ca 20. Sovner som regel innen 20 minutter men av og til er hun våken lenger. I helger og ferier legger hun seg senere.

Skrevet

Jupp, helt enig med deg. De begynte når de var 5 år (som er grensa) og nå har de avansert så de trener på høyere parti. Da blir det sånn

Anonymous poster hash: 8560e...a95

Spørs jo hvilken aktivitet man velger. Vi har alltid hatt barn i aktiviteter men ikke så sent om kvelden når de er så små.

Viktigste er at de er våkne og har en bra skoledag, ikke er utslitte pga aktivitet kvelden før.

Anonymous poster hash: b1f9d...f90

Skrevet

Veldig seine kvelder for den alderen. Komme hjem 20.30 og da dusje.

Altfor seint, spesielt for en 7 åring.

Anonymous poster hash: b1f9d...f90

Signerer

Anonymous poster hash: c2e2d...78f

Skrevet

1 åringen legger seg mellom 18-18.30

4 åringen legger seg 18.30

6 åringen legger seg 19.30

Alle legger seg fint og stille når se har lagt seg.

Legger seg til samme tid både i ukedager og helger. Bortsett fra 6 åringen som noen ganger legger seg litt senere i helgene om vi ser på film etc på kvelden. Dette funker ikke med 4 åringen for han står opp mye tidligere om han legges senere og blir da urolig, trøtt og grinete påfølgende dag, så han må legge seg til normal tid.

Alltid vært lett å legge alle tre. Hatt faste rutiner fra de var bittesmå. De har vært enkle sånn heldigvis.

Skrevet

Sikkert for din 7-åring. Min 7-åring klarer sjelden å sove før 21.30. Han har alltid sovnet sent og trenger lite søvn. Legger jeg han tidlig, ligger han og stirrer i taket i minst to timer. Noe han blir sprø av.

Vi har sjelden barn i seng før kl. 21.30. Korte kvelder for de voksne. Sånn er det i noen år nå. Så blir det sikkert mer tid etterhvert.

Anonymous poster hash: 5d4a8...5f9

Sånne som deg....

Anonymous poster hash: c2e2d...78f

Skrevet

Eldste på 2,5 legger seg mellom 18.30 og 19.30 (hvis han er sliten vil han legge seg 18.30). Sover ingenting på dagen.

Minste på 5 mnd legger seg mellom 20 og 21.

Skrevet

8 åringen legges mellom 1930-2000, må opp 0730 nå som jeg er i permisjon. Når jeg er i arbeid må de opp 0630.

6 åringen legges mellom 19-1930, opp samtidig med hun andre.

Hun på 3 mnd legger seg kl 21 og sover til mellom 0800-0900. Uten mat, deilig :).

Vi er kanskje strenge på leggingen, men de trenger den søvnen.

Anonymous poster hash: 9dc38...f64

Skrevet

Etter mye prøving har jeg funnet ut at det beste er å legge 5 åringen klokken 20.00,da sovner han innen 10 minutter å sover fint hele natten.

Prøvde en stund å legge han 19.30 ettersom jeg syns 20.00 er litt sent,men det endte alltid med at han da holdt det gående til mellom 21.30 og 22.00 :S

Nå når jeg legger han 20.00 så har ingen problemer å legge han her hjemme hvertfall.

Skrevet

2-åringen legger seg ca kl 19. Deilig å enda ha litt kveld etter hun er lagt seg. De dagene hun er ekstra trøtt (som i dag) legger hun seg kl 1830.

Hun våkner mellom 08 og 09. Sover aldri på dagtid.

Anonymous poster hash: 7659a...7d1

Skrevet

har en snart 4åring, sover fra 19-615 på hverdager og i helgene kan det variere alt fra 19-21 kommer an på hvor sliten han er, og han sover alltid lengre på helgene alt fra 8-11

Skrevet

Mine er i seng ca. halv 7, 7 og halv 8. De er 2,5 og 7 år. Minste på 2 kviler ikkje på dag, men sovner raskt på kveld.

Anonymous poster hash: d23c9...693

Skrevet

Min på 9 legger seg 20:30.

Skjønner heller ikke hvorfor folk skal belære andre foreldre her om hva som er rett og gal leggetid! Det er ikke alle som står opp samtidig, pluss at alle barn har ikke likt søvnbehov. Tipper foreldre gjør det som er best for sine egne barn og ser hva som funker.

Driver dere også på sånn og påpeker "feil" når det gjelder hva de dere omgås IRL gjør og ikke gjør?

Skrevet

Hos meg 11og 7. 7 åringen legger seg rundt 19 men sovner som regel ikke før 1930-2000. 11 åringen ligger og leser til litt over 20. De står opp 6 begge to hver dag så trenger søvn.

Skrevet

Mine er i seng ca. halv 7, 7 og halv 8. De er 2,5 og 7 år. Minste på 2 kviler ikkje på dag, men sovner raskt på kveld.

Anonymous poster hash: d23c9...693

Skrevet

Barn på to år - legges mellom 18.00-19.30 avhengig av hvor trøtt han er. Kan sove så lenge han vil hver morgen.

Anonymous poster hash: ad59a...2e6

Skrevet

5 og 8 år, legger seg kl. 20 og 21 (dvs da er vi ferdige å lese for dem og det er sovetid).

Anonymous poster hash: bbf7f...ad3

Skrevet

5 år, legger seg kl 19 hver dag, unntatt en dag i uken pga trening. Da er han gjerne ikke i seng før 20.

Han bruker lang tid på å sovne, så det varierer veldig når han faktisk sovner. Han ligger og leser, synger og prater med seg selv og bamsene sine.

Skrevet

19.00 på han på 4,5 år og 19.30 på hun på 8 år😊

Prøvde oss på 19.30 og 20.00 men fare for at klokka kan bli mer fordi ofte skal de bare et eller annet.

Anonymous poster hash: e4c24...e50

Skrevet

Vi legg dei mellom 19-19.30. (2 og 5 år). Huskar det var ein regel før, noko med å auke eit kvarter per år el noko. Men huskar ikkje utgangspunktet. Nokon som kan den?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...