Gå til innhold

Når legger dere ungene?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en på snart to, en på fem og en på sju.

Synes det blir så innmari seint før det er stille i huset.,

Yngste er nesten aldri i seng før kl 20, og mellomste legger seg omtrent samtidig.

 

Har en gubbe som bidrar lite til at dette skal skje tidligere, for han setter alltid på et eller annet på TV rett før sengetid.

 

Er gørr sliten av å aldri ha litt tid aleina på kvelden som ikke brukes på matpakkesmøring eller klesvask.

 

Hva er normal leggetid egentlig. Før var det stille kl 20....

 

Anonymous poster hash: 0a03b...c88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Femåringen her legges kl 19. Sovner ganske raskt.

 

Anonymous poster hash: b9731...861

Skrevet

Har en på 2,5 og n på 9 og i teorien så skulle 2 åringen legges seg 19.30 og 9 åringen 20.00. Men det blir som regel til at de begge legger seg 20.00.

Skrevet

2 av mine 3 er hjemme klokka 20.30, da skal det spises og dusjes så klokka er brått 21.30 før de er i seng. Slutt på egentid på kvelden ja

 

Anonymous poster hash: 8560e...a95

Skrevet

2 av mine 3 er hjemme klokka 20.30, da skal det spises og dusjes så klokka er brått 21.30 før de er i seng. Slutt på egentid på kvelden ja

 

Anonymous poster hash: 8560e...a95

Men da er de så store at du ikke trenger å bistå dem med dusj, hårvask og klesskift... Og de fikser seg mat på egenhånd?

 

Da er det jo ikke noe å bli sliten av... (Har en større gutt også, og han regner jeg ikke med engang)

 

Anonymous poster hash: 0a03b...c88

Skrevet

Men da er de så store at du ikke trenger å bistå dem med dusj, hårvask og klesskift... Og de fikser seg mat på egenhånd?

 

Da er det jo ikke noe å bli sliten av... (Har en større gutt også, og han regner jeg ikke med engang)

 

Anonymous poster hash: 0a03b...c88

Haha! Er ikke noe å bli sliten av nei. For når ungene har passert 5 år så trenger de ikke foreldrene lenger? Jo, jeg må bistå med dusj og hårvask, jeg må fortsatt hjelpe til med lekser, de lager ikke middag selv og jeg må kjøre hit og dit, med en 3åring på slep.(som legger seg 20.30, om jeg er heldig)

 

Anonymous poster hash: 8560e...a95

Skrevet

Haha! Er ikke noe å bli sliten av nei. For når ungene har passert 5 år så trenger de ikke foreldrene lenger? Jo, jeg må bistå med dusj og hårvask, jeg må fortsatt hjelpe til med lekser, de lager ikke middag selv og jeg må kjøre hit og dit, med en 3åring på slep.(som legger seg 20.30, om jeg er heldig)

 

Anonymous poster hash: 8560e...a95

Hvor gamle er egentlig de 2 som kommer hjem kl 20.30?

 

 

Anonymous poster hash: b1f9d...f90

Skrevet

Hvor gamle er egentlig de 2 som kommer hjem kl 20.30?

 

 

Anonymous poster hash: b1f9d...f90

De er 7 og 9.

 

Anonymous poster hash: 8560e...a95

Skrevet

Hverdager er 7-åringen i seng ca 1930. 10-åringen ca 20.30.

 

Anonymous poster hash: 00c30...82f

Skrevet

Fireåringen og han på 8 mnd legger seg kl 19. Seksåringen kk 20. Inntil nylig la de seg samtidig alle tre, men eldstemann får ikke sove! Sovner sjelden før ni, så vi prøver nå med litt senere leggetid. Står opp 7.30.

Skrevet

De er 7 og 9.

 

Anonymous poster hash: 8560e...a95

Veldig seine kvelder for den alderen. Komme hjem 20.30 og da dusje.

Altfor seint, spesielt for en 7 åring.

 

 

 

Anonymous poster hash: b1f9d...f90

Skrevet

5-åringen legger seg mellom 19.30-20.00. 10-åringen legger seg 20.15 og han som nettopp har blitt 13 legger seg ca. 21.30.

 

Anonymous poster hash: b87e6...acd

Skrevet

Veldig seine kvelder for den alderen. Komme hjem 20.30 og da dusje.

Altfor seint, spesielt for en 7 åring.

 

 

 

Anonymous poster hash: b1f9d...f90

Takk for informasjon!

 

 

Anonymous poster hash: 8560e...a95

Skrevet

Prøver å legge treåringen kl 19 og snart femåringen kl 19.30. Har også en mann som saboterer leggetid mer enn han bidrar. Han lar eldste være oppe til fem min før leggetid for så å prøve å rushe stellet, noe som aldri har fungert. Hun er aldri i seng før 20 når han "hjelper til".

 

Anonymous poster hash: 3621d...69a

Skrevet

7-åringen: Går på badet kl 19 og deretter i seng. Får ligge og lese til kl 20. Da slukkes lyset.

9-åringen: Går på badet kl 19.45. Får ligge og lese litt. Lyset slukkes kl 20.30.

Da våknet 7-åringen av seg selv omtrent samtidig med at jeg står opp kl 6.30, og det går greit å få 9-åringen opp kl 7.00.

 

Anonymous poster hash: c3ff5...6d9

Skrevet

Takk for informasjon!

 

 

Anonymous poster hash: 8560e...a95

Det blir jo gjerne sånn hvis det skal gå på en aktivitet da. Jeg for min del vil heller at vi er hjemme 20.00 og at gutten min er en aktiv fotballspiller, en at han må slutte på fotball for å legge seg før.
Skrevet

Det blir jo gjerne sånn hvis det skal gå på en aktivitet da. Jeg for min del vil heller at vi er hjemme 20.00 og at gutten min er en aktiv fotballspiller, en at han må slutte på fotball for å legge seg før.

Jupp, helt enig med deg. De begynte når de var 5 år (som er grensa) og nå har de avansert så de trener på høyere parti. Da blir det sånn

 

 

Anonymous poster hash: 8560e...a95

Skrevet

5åringen sovner 19.30.

2åringen sovner 21.30.

 

De våkner begge av seg selv 6.00.

 

2åringen sover 1 time i barnehagen på dagen. Ingenting hjemme i helger og ferier. Men merker ingen forskjell på søvnmengden. Sov kun fra 21.30 til 06 hele juleferien feks.

 

Anonymous poster hash: f09d7...6e6

Skrevet

Hvor gamle er egentlig de 2 som kommer hjem kl 20.30?

 

 

Anonymous poster hash: b1f9d...f90

Lurte jeg også på...

Min eldste måtte være hjemme kl 20 til gan var 12... Og da dusjet han sjøl...gjorde forøvrig det fra han var 7-8. Må jo det etter gym og svømming på skolen.

 

Men slik du skrev det tenkte jeg at ungene var 12-14 år...

Og man sliter seg ikke ut fysisk på den bistanden man må yte en så stor.

 

Aldri om min sjuåring hadde fått være ute til 20.30...

 

Anonymous poster hash: 0a03b...c88

Skrevet

9 åring går i dusjen 19.15...legger seg 19.30 og leser frem til kl 20.

 

6 åring dusjer 19 og legger seg 19.15, blir lest for og sovner raskt.

 

3 åring etter barne tv, 1 åring sånn samtidig med 3 åring..

Skrevet

Lurte jeg også på...

Min eldste måtte være hjemme kl 20 til gan var 12... Og da dusjet han sjøl...gjorde forøvrig det fra han var 7-8. Må jo det etter gym og svømming på skolen.

 

Men slik du skrev det tenkte jeg at ungene var 12-14 år...

Og man sliter seg ikke ut fysisk på den bistanden man må yte en så stor.

 

Aldri om min sjuåring hadde fått være ute til 20.30...

 

Anonymous poster hash: 0a03b...c88

De reker jo ikke rundt ute da, de er på trening.

 

Anonymous poster hash: 8560e...a95

Skrevet

6 åring: i seng 19.30.

8 åring: i seng 20.00.

 

I vår når de blir et år eldre utvider vi med et kvarter på begge. Følger den gamledagse leggetiden:) funker fint.

 

(Blir noe senere om sommeren, men..)

 

Anonymous poster hash: 4bf27...9d9

Skrevet

7 åringen legger seg 20.00.

10 åringen legger seg 21.00

Skrevet

Veldig seine kvelder for den alderen. Komme hjem 20.30 og da dusje.

Altfor seint, spesielt for en 7 åring.

 

 

 

Anonymous poster hash: b1f9d...f90

Sikkert for din 7-åring. Min 7-åring klarer sjelden å sove før 21.30. Han har alltid sovnet sent og trenger lite søvn. Legger jeg han tidlig, ligger han og stirrer i taket i minst to timer. Noe han blir sprø av.

Vi har sjelden barn i seng før kl. 21.30. Korte kvelder for de voksne. Sånn er det i noen år nå. Så blir det sikkert mer tid etterhvert.

 

Anonymous poster hash: 5d4a8...5f9

Skrevet

3, 6 og 8 år. På badet 1900., så rett i seng. Sovner ganske kjapt. Står opp rundt 0630 hverdag 😊

 

Anonymous poster hash: 1a05f...9e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...