Gå til innhold

Venninne har seg m gifte menn

Anbefalte innlegg

Skrevet

HI: det eneste du burde kjenne på, er å være glad for hennes åpenhet og ærlighet. Det foregår så ufattelig mye snusk av alle slag bortetter, det er bare ikke alle som har baller nok til å fortelle om det.

(Og tro meg, jeg vet. Jeg er singel, og opplever stadig at menn jeg kjenner, menn til venninner, menn som er i forhold hvor jeg kjenner begge, ekskjærester som er gift, you name it, legger an på meg. Kan bli desillusjonert av mindre.)

Anonymous poster hash: f1c39...003
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Hooke" dekker vel det meste fra klining og tafsing til "full pakke", gjør det ikke? 😂😂😂

Jesus gråt.

Skrevet

Jesus gråt.

😂😂😂😂
Skrevet

HI: det eneste du burde kjenne på, er å være glad for hennes åpenhet og ærlighet. Det foregår så ufattelig mye snusk av alle slag bortetter, det er bare ikke alle som har baller nok til å fortelle om det.

(Og tro meg, jeg vet. Jeg er singel, og opplever stadig at menn jeg kjenner, menn til venninner, menn som er i forhold hvor jeg kjenner begge, ekskjærester som er gift, you name it, legger an på meg. Kan bli desillusjonert av mindre.)

Min beste venninne har samme opplevelse. Singel i flere år, pen, slank og glad i livet, hun er noen som vil ha det gøy. Hun har fått meget kynisk syn på menn. Det er veldig mange som er i forhold som er interessert i å få henne til sengs, men det er noe forskjell mellom å oppdage at den man hadde seg med på lørdag er gift eller å være kjent med hverandre der man vet på forhånd at mannen er gift.

Anonymous poster hash: 23880...c84

Skrevet

Det som provoserer meg er vel det at hun framstår som veldig moralsk ellers, påpeker ofte ting hun gjør og sier som er moralsk riktig i hennes øyne, mens det å bidra til utroskap - som jeg mener at hun gjør- er liksom helt greit. Trodde utroskap var en av hovedårsakene til skilsmisse, og det at hun av alle er med på det er bare sårende.,,, synes bare det er så kynisk og kvalmt å ville ligge m en gift mann.

Å være nære venner betyr for meg å snakke sammen om alt..,, ikke bare lytte, men også lufte egne tanker. Det betyr ikke at jeg skal dømme henne, bare få henne til å reflektere over hva hun er med på. Hun er med på at et hjem- en familie potensielt blir ødelagt. Ja, det er HAN som har tatt initiativet, men hvorfor si ja når han er gift, og når hun kan få mange andre?

Anonymous poster hash: 6d7b1...868

Hovedårsakene til skilsmisse er ikke utroskap i seg selv.

Konflikter omkring husarbeid, pengebruk, barneoppdragelse og svigerfamilie er mye, mye mer fremtredende. Selv om noen "bruker" et forhold til en annen som brekkstang til å komme seg ut.

Anonymous poster hash: 5f204...066

Skrevet

Så du mener det finnes en mekanisme som sørger for komplett rettferdighet?

Hehe, det er jo en mager trøst for magre sjeler.

Skrevet

Anonymous poster hash: f1c39...003 [/i

Jeg tror at det er åndelige lover over oss, og hvis vi bryter de, sier vi ja til å være med på "leken".

Det betyr ikke komplett rettferdighet, men det betyr at du får tilbake det du sto for og valgte å gjøre selv. Man høster resultater av det livet man lever på hele vår reise. Før eller senere.

Skrevet

Jeg tror at det er åndelige lover over oss, og hvis vi bryter de, sier vi ja til å være med på "leken".

Det betyr ikke komplett rettferdighet, men det betyr at du får tilbake det du sto for og valgte å gjøre selv. Man høster resultater av det livet man lever på hele vår reise. Før eller senere.

Det du sier er for eksempel at rettsystemet vårt er meningsløst, da? Samfunnet kan jo spare enormt mye på sånne innsikter.

Hvordan vet man forresten om man bryter en åndelig lov eller ei? Er det de ti bud, eller noe annet?

Skrevet

Det du sier er for eksempel at rettsystemet vårt er meningsløst, da? Samfunnet kan jo spare enormt mye på sånne innsikter.

Hvordan vet man forresten om man bryter en åndelig lov eller ei? Er det de ti bud, eller noe annet?

De står vel i "The Secret" eller noe 😂😂😂😂😂

Anonymous poster hash: 5f204...066

Skrevet

Men det er jo i utgangspunktet ikke noe problem. Er man singel og har sex så har man ikke gjort noe galt uavhengig av hvilken relasjon vedkommende man har sex med er i.

Man har vel muligens et moralsk ansvar, men man kan gjøre mye rart bare man er kåt nok, og når alt kommer til alt så har man ansvar for seg selv. Er man singel, er man ikke utro uavhengig av hvilken sivilstatus sexpartneren har.

Anonymous poster hash: 26f73...980

Skrevet

Hvis det er en nær venninne, ville jeg helt klart sagt noe. Ikke for å dømme henne, eller for å kreve at hun aldri gjør lignende igjen, men fordi i nære relasjoner så forteller man hva man tenker. Jeg vil i hvert fall ikke at mine venner bare jatter med meg, og unnlater å si hva de mener. Hvis jeg gjør noe de synes er teit, så får de selvfølgelig lov til å si noe om det. Hvis jeg gjør noe de virkelig ikke skjønner, så vil jeg at de skal spørre om hvorfor. Mine beste venner har en stor tabbekvote, og de blir tilgitt for dumme ting selvfølgelig. Ingen av dem er feilfrie, men jeg er glad i dem allikevel. Som du ser i denne tråden, har folk svært ulike meninger om skyldspørsmålet ved utroskap, så hun mener sikkert at hans troskap er hans sak. Det er det forsåvidt også for meg, men jeg vil helst ikke at mine venner allikevel aktivt foretar seg noe som kam bidra til at andre menneskers verden raseres. Så kan man si at denne utro fyren ville hatt seg med en annen hvis det er sånn han er - men en helt annen ville for meg vært bedre enn min venninne. Eller det kan hende at denne fyren faktisk har en avtale med kona si om at det er greit å ha noe på si', da er det i hvert fall fint å snakke om det, sånn at jeg ikke gnager på mistro til venninnen min uten grunn. 

Skrevet

I utgangspunktet enig, men det må egentlig være opp til hvert enkelt par. For noen er dette ok.

Anonymous poster hash: 3e2e4...5f4

Joda, ingen regler uten unntak, men de aller fleste foretrekker nok at partneren ikke puler rundt ... og de aller fleste (normalt oppegående) mennesker skjønner at det er en dårlig idé å ha seg med noen som er gift.

Skrevet

Slike venninner vil jeg ikke ha.

Anonymous poster hash: 36921...eb0

Du er vel ikke en av de som hadde tilgitt en utro mann?

Da vil jeg anbefale deg å senke kravet til moral hos dine venninner, og se på utro lenn på annet vis.

Anonymous poster hash: cfe9f...7c6

Skrevet

Tror ikke jeg hadde sagt noen ting, men latt vennskapet gå over. Jeg liker ikke folk som din venninne og har vært i din situasjon før

Anonymous poster hash: ec2b1...70d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...