Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #1 Skrevet 8. januar 2017 Har ei veldig utadvendt venninne som har vært singel i mange år. 35 år. Hun er normalt pen, morsom og har egentlig en høy moral ift det meste. Hun er en av de ærligste personene jeg kjenner, i tillegg veldig snill. Hun er på dater'n ofte, og har sex med en del av disse. Sist hun besøkte meg (jeg er gift) snakket hun svært intenst om en av hennes siste flammer, som er gift. Hun pratet i vei og fortalte at han tar kontakt m henne hver gang han reiser innom byen hun bor i. Hun konstanterte at hun ikke ville ha noe forhold til han, selv om han var veldig flott, og de hadde super kjemi. Han hadde jo akkurat giftet seg. Fikk se bildet av han m kona på Facebook, en nydelig jente. Jeg blir jo sjokkert over at denne gifte mannen fortsetter å ta kontakt m henne. Og så spør jeg: " men du har vel ikke gjort noe med han, siden du vet at han er gift?" Joda, hun hadde hatt sex m han... jeg ble helt sjokkert.... hun kan få mange menn, men likevel valgte hun å ligge m en gift mann. Synes bare det er så sjofelt gjort mot kona hennes. Og så er jeg selv gift, og kjente bare der og da at jeg mistet litt respekten for henne... hun har flere ganger før ligget m gifte menn.... men stopper før det utvikler seg... Hva tenker dere? Hadde dere sagt noe til venninna? Anonymous poster hash: 6d7b1...868
Sisera Skrevet 8. januar 2017 #2 Skrevet 8. januar 2017 Nei, det hadde jeg ikke. Syns ikke dette er noe du har noe med eller som bør ha betydning for din relasjon til henne. Og jeg syns i alle fall ikke du skal moralisere over henne. Hun er voksen og tar egne valg.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #3 Skrevet 8. januar 2017 Jeg synes ikke du skal si noe til henne. Hun sier jo at hun ikke vil ha et forhold til denne mannen, noe som tyder på en viss moral? Og at hun har hatt sex med han, det står hun jo fritt til. Det er jo egentlig han som gjør noe galt, ikke hun. Anonymous poster hash: 3f856...5d6
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #4 Skrevet 8. januar 2017 Jeg hadde definitivt tatt det opp med henne. Min bestevenninne gjorde det samme (ble heldigvis saved by the iPhone call) så utvikla seg ikke til sex. Men hooka på alle andre måter. Jeg sa at hun måtte slutte. Tenke på kona, tenke på seg selv å hvordan hun ble "stemplet". For så vidt bare jeg som vet dette. Men i mine øyne er slikt uakseptabelt. Å jeg hadde ALDRI endt opp med en jeg var utro mot. Kunne jo like så greit forlatt meg på den måten da. Det et rett og slett egoistisk å gå etter gifte menn når man er singel og ikke vil ha noe ut av det. Men hvem vet, kanskje hun tenner på å vite at hun knuller en gift mann. Anonymous poster hash: 4c3e5...40d
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #5 Skrevet 8. januar 2017 Lang beskrivelse av singel dame som vil ha sex med en fyr. Hun er pen, hun er ditt, hun er datt. Jeg mangler liksom litt beskrivelsen av den gifte mannen som ikke har nok med kona, jeg? Hva er han for en fyr? Når jeg er singel gjør jeg hva jeg vil med hvem jeg vil. At de personene jeg gjør det med har glemt hvem de er gift med, må jo tilskrives deres egen raklete moral. Jeg kan ikke holde dem fra å være utro - jeg kan til nød holde dem fra å være utro med akkurat meg. Men er det ikke henne så er der en annen, kan du jo tenke. Anonymous poster hash: 5f204...066
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #6 Skrevet 8. januar 2017 Hun er singel, han er gift. Med mindre hun er venn med denne kona, så gjør hun ikke noe galt i det hele tatt. Han derimot bør ta seg sammen og tenke på hva ha driver med. Han hadde vært utro mot kona om det var venninnen din eller en annen dame som var tilgjengelig det hadde vært. Hvis en mann eller kvinne vil være utro, så får de det til. Anonymous poster hash: 6499c...3b0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #7 Skrevet 8. januar 2017 1. Dette har ikke du noe med. Hvorfor skal du sitte og moralisere til en singel venninne? Hun er ikke bra nok for deg fordi du har høyere moral enn henne? 2. Hun er singel. Mannen er gift. Mannens ansvar. Anonymous poster hash: cd976...5dc
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #8 Skrevet 8. januar 2017 Hvis din mann har sex med noen andre, hvems feil er det da? Hans? Hennes? På samme måte er det her. Anonymous poster hash: 989d2...b89
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #9 Skrevet 8. januar 2017 Jeg forstår deg og dine tanker, HI. SELVSAGT er det mannens ansvar, og egentlig ene og alene hans feil. Men like fullt - da min venninne gjorde noe lignede, hadde jeg problemer med å se henne inn i øynene en periode. Jeg følte på en måte at hun pisset på alt det jeg var og stod for, i mitt lykkelige ekteskap. At det mannen og jeg har sammen ikke er betyr noe... Jeg er fortsatt med venninnen min, men jeg syns bittebittebittelitt mindre om henne. Beklager, men jeg styrer ikke følelsene mine. Anonymous poster hash: 1fe75...a19
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #10 Skrevet 8. januar 2017 Jeg er også gift. Om min mann hadde hatt LYST å drive å sexe med ei fremmed dame i en annen by, så hadde det vært kroken på døra! At det ikke blei noe av fordi hun avviste han, av hensyn til meg hadde vært meg revnende likegyldig. At han had lagt opp til dette hadde vært skilsmissegrunn god nok. Mitt og hans problem hadde vært uavhengig av henne. Anonymous poster hash: cfe9f...7c6
MammantilNurket Skrevet 8. januar 2017 #11 Skrevet 8. januar 2017 (endret) 1) Når man er gift er det ikke OK ha sex med andre enn den man er gift med. 2) Når man er singel er det ikke OK å ha sex med folk som er gift. Ferdig snakket. Endret 8. januar 2017 av MammantilNurket
MammantilNurket Skrevet 8. januar 2017 #12 Skrevet 8. januar 2017 1. Dette har ikke du noe med. Hvorfor skal du sitte og moralisere til en singel venninne? Hun er ikke bra nok for deg fordi du har høyere moral enn henne? 2. Hun er singel. Mannen er gift. Mannens ansvar. Anonymous poster hash: cd976...5dc Så du mener at det er OK å hooke med folk som er gift?!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #13 Skrevet 8. januar 2017 Så du mener at det er OK å hooke med folk som er gift?! Jeg mener at det er den som er gift som har ansvaret. Du kan lese. Anonymous poster hash: cd976...5dc
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #14 Skrevet 8. januar 2017 Nei, det hadde jeg ikke. Syns ikke dette er noe du har noe med eller som bør ha betydning for din relasjon til henne. Og jeg syns i alle fall ikke du skal moralisere over henne. Hun er voksen og tar egne valg. Det som provoserer meg er vel det at hun framstår som veldig moralsk ellers, påpeker ofte ting hun gjør og sier som er moralsk riktig i hennes øyne, mens det å bidra til utroskap - som jeg mener at hun gjør- er liksom helt greit. Trodde utroskap var en av hovedårsakene til skilsmisse, og det at hun av alle er med på det er bare sårende.,,, synes bare det er så kynisk og kvalmt å ville ligge m en gift mann. Å være nære venner betyr for meg å snakke sammen om alt..,, ikke bare lytte, men også lufte egne tanker. Det betyr ikke at jeg skal dømme henne, bare få henne til å reflektere over hva hun er med på. Hun er med på at et hjem- en familie potensielt blir ødelagt. Ja, det er HAN som har tatt initiativet, men hvorfor si ja når han er gift, og når hun kan få mange andre? Anonymous poster hash: 6d7b1...868
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #15 Skrevet 8. januar 2017 Jeg synes ikke du skal si noe til henne. Hun sier jo at hun ikke vil ha et forhold til denne mannen, noe som tyder på en viss moral? Og at hun har hatt sex med han, det står hun jo fritt til. Det er jo egentlig han som gjør noe galt, ikke hun. Anonymous poster hash: 3f856...5d6 Eeehhh.... ikke noe galt i å ligge med en gift mann selv om man er singel? Det er i min verden å være delaktig i utroskap, hvis man vet om det på forhånd. Slik tenker jeg i alle fall..,, Anonymous poster hash: 6d7b1...868
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #16 Skrevet 8. januar 2017 Jeg har hatt sex med flere gifte menn. De har en kone hjemme som de ikke vil forlate, jeg vil kun ha sex. Slipper tullet med at han har forventninger til noe mer. Er jo ikke mitt ansvar å holde disse mennene trofast. Jeg oppsøker de ikke aktivt, men tar de initiativ så sier jeg ikke nei. Anonymous poster hash: aaa01...910
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #17 Skrevet 8. januar 2017 1) Når man er gift er det ikke OK ha sex med andre enn den man er gift med. 2) Når man er singel er det ikke OK å ha sex med folk som er gift. Ferdig snakket. I utgangspunktet enig, men det må egentlig være opp til hvert enkelt par. For noen er dette ok. Anonymous poster hash: 3e2e4...5f4
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #18 Skrevet 8. januar 2017 Jeg har hatt sex med flere gifte menn. De har en kone hjemme som de ikke vil forlate, jeg vil kun ha sex. Slipper tullet med at han har forventninger til noe mer. Er jo ikke mitt ansvar å holde disse mennene trofast. Jeg oppsøker de ikke aktivt, men tar de initiativ så sier jeg ikke nei. Anonymous poster hash: aaa01...910 Hva med dårlig samvittighet? Eller har du hørt om at "det du sår skal du også høste"? Er du ikke redd for at du selv skal oppleve det hvis du selv blir gift/samboer en gang? Aldri tenkt i de baner? 😜 Anonymous poster hash: 6d7b1...868
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #19 Skrevet 8. januar 2017 Slike venninner vil jeg ikke ha. Anonymous poster hash: 36921...eb0
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #20 Skrevet 8. januar 2017 Si meg hvem du kjenner og jeg skal si deg hvem du er. Anonymous poster hash: 989d2...b89
sug lut Skrevet 8. januar 2017 #21 Skrevet 8. januar 2017 Så du mener at det er OK å hooke med folk som er gift?! Du skrev ikke faktisk "hooke"? Sic transit gloria mundi...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #22 Skrevet 8. januar 2017 Hva med dårlig samvittighet? Eller har du hørt om at "det du sår skal du også høste"? Er du ikke redd for at du selv skal oppleve det hvis du selv blir gift/samboer en gang? Aldri tenkt i de baner? 😜 Anonymous poster hash: 6d7b1...868 Hvorfor skulle jeg være mer redd for det enn andre? Gir ikke mening... Anonymous poster hash: aaa01...910
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2017 #23 Skrevet 8. januar 2017 Hva med dårlig samvittighet? Eller har du hørt om at "det du sår skal du også høste"? Er du ikke redd for at du selv skal oppleve det hvis du selv blir gift/samboer en gang? Aldri tenkt i de baner? Anonymous poster hash: 6d7b1...868 Så du mener det finnes en mekanisme som sørger for komplett rettferdighet? Anonymous poster hash: f1c39...003
MammantilNurket Skrevet 8. januar 2017 #24 Skrevet 8. januar 2017 Jeg mener at det er den som er gift som har ansvaret. Du kan lese. Anonymous poster hash: cd976...5dc Jeg forstår utmerket hva du mener: Det vil altså si at hvis du er tiltrukket av en mann, så prøver du deg - uavhengig av om han er gift eller ikke? Sjarmerende ...
MammantilNurket Skrevet 8. januar 2017 #25 Skrevet 8. januar 2017 Du skrev ikke faktisk "hooke"? Sic transit gloria mundi... "Hooke" dekker vel det meste fra klining og tafsing til "full pakke", gjør det ikke? 😂😂😂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå