Gå til innhold

Samboeren min...lang historie...jeg trenger hjelp...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slutt å være hans dørmatte! Du og barna fortjener så mye mer, men du MÅ ta deg sammen. Anskaff et nytt sted å bo (evt om du kan kjøpe han ut av rekkehuset), sett igang samtale hos familievernkontoret og få meklingsattest, kontakt nav for stønader. Snakk gjerne med helsesøster underveis. Du må slutte å ta imot dette tullet hans og skaffe deg litt selvtillit. Hva du enn gjør må du i alle fall ikke tilføre flere barn i denne miksen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kontakt et krisesenter for råd, støtte og veiledning. Dette er psykisk vold!

Skrevet

Kontakt et krisesenter for råd, støtte og veiledning. Dette er psykisk vold!

Hvordan vet jeg dette? Jeg vet det høres helt rart ut av meg å spørre..men han har en forklaring på absolutt alt! Han får det til å virke som om det er jeg som er helt på jordet når det gjelder følelser Osv rundt det han sier... han mener jeg kun tolker i verste mening..men det er jo ikke så mange andre måter å tolke kritikken hans på. Hvor mye kritikk er ok? Hva om det han sier er begrunnet? At jeg er et rotehue og en klossmajor? Hva om han irriterer seg så grønn på tingene jeg gjør at han ikke klarer tie? Han har en sånn karisma og overtalelsesevne. Alle liker han. Jeg er livredd at i et evt møte med fvk vil han legge skyld på meg og avvise alt jeg evt måtte si om han. Jeg vil ikke at barna skal bo alene hos han i helger ettersom jeg ikke har sett han uten øl en eneste helg på 5 år. Samme med ferier alene med han. Men hvordan stoppe dette? Han får jo samvær og har også uttalt tidligere at han skal ha 50% på største på 4,5 år. Hi

Anonymous poster hash: 2047e...1e3

Skrevet

Du trenger hjelp fra noen til å komme deg ut av dette. Ville snakket m fastlegen for å få henvisning til psykolog, kan man ikke få gratis psykolog i enkelte tilfeller? Tenker det høres ut som at du må bli bygd opp for å klare å bryte m han.

Du kan klare det, men du må bestemme deg for hva DU vil. Hva vil du? Vil du bare leve med hodet over vannet, eller vil du leve et godt liv i fred og ro? Bare du kan velge.

Skrevet

Hvordan vet jeg dette? Jeg vet det høres helt rart ut av meg å spørre..men han har en forklaring på absolutt alt! Han får det til å virke som om det er jeg som er helt på jordet når det gjelder følelser Osv rundt det han sier... han mener jeg kun tolker i verste mening..men det er jo ikke så mange andre måter å tolke kritikken hans på. Hvor mye kritikk er ok? Hva om det han sier er begrunnet? At jeg er et rotehue og en klossmajor? Hva om han irriterer seg så grønn på tingene jeg gjør at han ikke klarer tie? Han har en sånn karisma og overtalelsesevne. Alle liker han. Jeg er livredd at i et evt møte med fvk vil han legge skyld på meg og avvise alt jeg evt måtte si om han. Jeg vil ikke at barna skal bo alene hos han i helger ettersom jeg ikke har sett han uten øl en eneste helg på 5 år. Samme med ferier alene med han. Men hvordan stoppe dette? Han får jo samvær og har også uttalt tidligere at han skal ha 50% på største på 4,5 år. Hi

Hi - ALLE, absolutt ALLE forteller deg at dette ikke er normal oppførsel av en mann.

Har du lest om psykopater og det å ha psykopatiske trekk? Les litt, jeg vil tro at du vil kjenne igjen det meste i den mannen du bor hos.

INGEN som er normalt anstendig i et forhold behandler partneren sin slik din samboer behandler deg! INGEN!

Han har psyket deg så ned i flere år at du tror ham - og da har han deg akkurat der hvor han kan kontrollere deg og manipulere deg og fortsette å psyke deg ned.

Du har skrevet mange tråder om dette forholdet, og det blir ikke bedre, det blir tvert om verre og verre.

Vil du at barna dine skal vokse opp i et hjem med psykisk mishandling?

Det er det du tillater nå.

Det er langt mer skadelig for barna dine å bo full tid sammen med ham og en mor som er/blir fullstendig ødelagt psykisk enn å ha litt samvær sammen med ham. Jo raskere du flytter, jo mindre samvær får han også nå pga. barnas lave alder.

Som mor kan du ikke lenger fortsette å la barna dine vokse opp med psykisk vold.

Jeg har skrevet tidligere i tråden - kontakt krisesenter eller familievernkontoret for din egen del. De VIL fortelle deg at dette er svært usunt både for deg og barna dine, og at du må komme deg bort fra ham. De vil også fortelle deg at det er helt normalt å tvile på seg selv og spørre seg om mannen likevel har rett, når man i årevis er blitt fortalt at man er udugelig og bare en dritt.

Det at du spør disse spørsmålene bare bekrefter hvor mye han har psyket deg så ned at du har mistet deg selv og oppfatning av hva et normalt og sunt forhold er.

Nå har du satt to barn til verden med denne mannen som far, da er det på tide at du tar ansvar for barna dine, og det gjør du IKKE om du blir i det forholdet!

Bestill deg en time til fvk eller krisesenter for råd på mandag!

Hva stopper deg? Hvor mye skal du tillate at han ødelegger deg? Hvor mye skal han få lov til å ødelegge barna dine før du går?

Nå må du ta ditt ansvar som mor alvorlig - søk hjelp mandag! Eller ring krisesenteret i helgen!

Anonymous poster hash: 11700...3af

Skrevet

Jeg er så lei patetiske kvinnfolk som ikke gidder å ta tak i livet sitt. Lykke på reisa, kos deg resten av livet med dritten. Du fortjener det nesten når du er så jævlig pysete.

Anonymous poster hash: ebe16...4d7
Skrevet

Så om du er et rotehue har han rett til å være stygg med deg? Om du er et rotehue kan du ikke være mor? Samme om alle påstandene hans er sanne: bor du i et giftig miljø, eller i et oppbyggelig et? Og hvilket vil du helst oppdra barn i, et giftig miljø, eller i et oppbyggelig et?

Anonymous poster hash: e0bc9...f55

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...