Gå til innhold

Har 2 ks bak meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde tatt vaginalt!!😊

Selvom KS føles mer trygt,og at man vet dato osv- så er det mye bedre for kroppen med vaginal fødsel, så lenge det er et alternativ.

Jeg hadde KS med første babyen min, og da gikk bedøvelsen ut under operasjonen.. uten å gå i detalj, så var det ganske ødeleggende for barseltiden. Men itillegg så går man å har smerter myyyyye lenger etter fødselen om man har tatt KS, enn om du føder vaginalt.

Med baby nr 2, så hadde jeg så klart en forbanna tøff fødsel. Hylte etter KS og jeg trodde aldri at jeg skulle ville komme meg på bena igjen. Men så fort jeg hadde fått ut babyen , så var jeg så og si på bena. Jeg fikk enorm energi og kroppen var seg selv igjen etter 2 uker.

Om jeg er så heldig å får mulighet til å få en baby til, så blir det vaginal:)

Anonymous poster hash: 2e0c3...116

Tusen takk for innspill

Legene har sagt at hvis jeg nærmer meg termin og det er snakk om å sette meg i gang så blir det ks.

Men hvis fødselen starter av seg selv sånn i uke 36-38 så kan jeg føde vaginalt

Men er redd for rivning både her og der

Og redd for skade på barnet

Hi

Anonymous poster hash: 2e932...36c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor langt er su på vei?

Lykke til❤

Anonymous poster hash: 784b9...36d

Skrevet

*du

Skrevet

Eg hadde gjort det legane anbefalte meg. Sjølv om somme her inne seier at legane i Noreg ikkje veit kva dei driv med, så veit dei iallefall meir enn meg 😉.

Skrevet

Hvorfor har da Norge så høy andel av fødselsskader på både mor og barn ift mange andre land?

Norge ligger langt etter på mye. Ta GBS f.eks.,de fleste land har standard prosedyre på å sjekke de gravide for GBS,men ikke Norge. Ei venninne mistet sitt barn pga GBS og har jobbet for at gravide her skal få tilbudet. Et svar hun fikk fra en overlege i den forbindelse var følgende: vi har så få tilfeller av det her,så de tilfellene som kommer får vi bare ta. Et slag i fjeset på henne og alle de andre som har mistet barn pga GBS.

Norsk helsevesen har jeg ikke tillit til selv om jeg har jobbet i det i 25 år,meg og mine bruker ikke offentlige helsetjenester her,og vi reiser til England og USA for behandling til barnet vårt som trenger det.

Anonymous poster hash: 1677a...4f1

Hva er GBS?

Anonymous poster hash: 16539...c83

Skrevet

Hva er GBS?

Anonymous poster hash: 16539...c83

GBS er en del av menneskets normale bakterieflora. Bakterien forekommer både hos kvinner og menn. Først og fremst finnes bakterien i magetarmkanalen, men den kan også finnes i munnhulen og i skjeden hos kvinner. Anslagsvis 25-35% av alle kvinner i de nordiske land er bærere av denne bakterien uten å ha noen plager av det.

Dersom en bærertilstand går over til å bli en infeksjon, vil dette påvirke både mor og barn. Men under 1% av de gravide utvikler symptomer og tegn på infeksjon. Dersom en gravid kvinne er bærer av GBS, kan bakteriene overføres til barnet under fødsel. Dette skjer hos ca halvparten av gravide kvinner som har GBS. Av disse vil ca 1% av barna bli alvorlig syke. I Norge vil mindre enn 1 av 1000 levende fødte barn rammes av denne infeksjonen. Det betyr at dette er en sjelden tilstand.

I Norge rapporteres 2-3 tilfeller årlig med dødsfall blant nyfødte som følge av GBS-infeksjon. I perioden 1996-1999 var forekomsten per 1000 fødte 0,37 for tidlig GBS-sykdom og 0,18 for sen GBS-sykdom. Det er omtrent den samme forekomsten nå. I 2012 ble det meldt 23 tilfeller med tidlig GBS-sykdom og 22 tilfeller med sen GBS-sykdom blant nyfødte.

Jeg har fått påvist GBS i urinen og må få antibiotika intravenøs under fødsel

Anonymous poster hash: d5086...73a

Skrevet

Hvor langt er su på vei?

Lykke til❤

Takk som spør 😘

Er i uke 29.

Anonymous poster hash: 2e932...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...