Gå til innhold

Hvordan kvitter du deg med juletreet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oslo kommune har henteordning for juletrær. Man setter det ut på anviste plasser, og så plukkes det opp. Så det skal vi gjøre. 😊👍

Anonymous poster hash: 428c1...373 [/quote

Det skal vi også. Godt tilbud av kommunen :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal jo ikke i matavfall! Det kan ødelegge både komposten og maskinene. Barnålene er det nok ikke så farlig med men stammen og grenene må eventuelt i restavfallet. Trevirke nedbrytes alt for sakte til å legges i matavfall.

Anonymous poster hash: a4a66...a37

Her kan vi putte hageavfall og kvister i matavfallet, så da kan man hugge av alle grenene og bare brenne stammen i hagen da :)

Anonymous poster hash: cd49c...894

Skrevet

Her kan vi putte hageavfall og kvister i matavfallet, så da kan man hugge av alle grenene og bare brenne stammen i hagen da :)

Anonymous poster hash: cd49c...894

Ok. Da har dere bare et annet system enn oss.

Skrevet

Setter de opp på rekke og rad i hagen. På tomtegrensen. Har ikke råd til thuja

Anonymous poster hash: d92c5...ddd

ha ha!

Anonymous poster hash: 98788...afe

Skrevet

Kjøper alltid juletre i potte. Setter det alltid utenfor med tanken "i år skal jeg vanne det i hele vinter-vår- sommer- høst, så jeg bare kan ta det inn igjen neste desember" (dette har jeg klart 1 år, de siste 13årene) så lar jeg det stå på trappen/i hagen til det blir ordentlig fint og brunt/ mistet alle barnåler, etter det (sånn ca aug/sept) skjønner jeg at alt håp er ute og drar det opp av potten og legger det opp i ugresshaugen langt oppe ved jordet..... Der ligger det til neste sommer hvor det blir slukt av bringebærbuskene som vokser vildt etter at jeg kastet mange bringebær etter rensning for en 10 år siden....

Anonymous poster hash: 32311...207

Skrevet

Pakker det pent sammen i esken sin og setter det på loftet, vel.

Anonymous poster hash: 31edb...907

Skrevet

Tilbake der det kom fra, skogen.

Anonymous poster hash: 7c02d...766

Skrevet

Grenene går i komposten og stammen i ovnen tenker jeg. Visste ikke at det ikke var anbefalt å brenne det i ovnen? Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: 36c74...470

Skrevet

Det skal jo ikke i matavfall! Det kan ødelegge både komposten og maskinene. Barnålene er det nok ikke så farlig med men stammen og grenene må eventuelt i restavfallet. Trevirke nedbrytes alt for sakte til å legges i matavfall.

I vår kommune kan alle former for hageavfall/bioavfall kastes i brun søppeldunk. Juletrær inkludert.

Anonymous poster hash: 84990...01c

Skrevet

Her hos oss er det flere gårder rundt omkring som ber om å få hente juletrær til hester og sauer. Vinn vinn for oss.

Skrevet

Vi brant det.

Anonymous poster hash: 234fe...b45
Skrevet

Putter det i esken sin i garasjen -klart til neste år 😂

Anonymous poster hash: 5c17a...99f

Huff jeg leste at du satt det i eksen sin garasje 😂😂😂😉

Skrevet

Her hentes det av søppelbilen.

Anonymous poster hash: bec81...f1a

Skrevet

Jeg bærer det bort til nærmeste hentested, ca. 100 meter. Kommunen kjører rundt og henter på fastsatte tider og steder.

Kan du ikke ta juletreet på taket av bilen din da, så slipper du søl inni?

Anonymous poster hash: 11843...15b

Skrevet

Jeg bærer det bort til nærmeste hentested, ca. 100 meter. Kommunen kjører rundt og henter på fastsatte tider og steder.

Kan du ikke ta juletreet på taket av bilen din da, så slipper du søl inni?

Anonymous poster hash: 11843...15b

Jo, dek kan jeg sikkert! God idé! Har en skiboks der da, men finner vel en løsning.

Blir misunnelig på alle dere som bor i kommuner der treet bare blir hentet.

hi

Anonymous poster hash: 98788...afe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...