Gå til innhold

Hvordan kvitter du deg med juletreet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man kan kaste det gratis på et avfallsdeponi, men jeg har akkurat fått ny bil og kvier meg litt for å fylle det med barnåler og rusk.

Husker jeg brente det i peisen for noen år siden - det brant sinnssykt godt, men nå ser jeg at det ikke anbefales pga at det legger et brannfarlig belegg på innsiden av pipeløpet.

Men hva med ¨å brenne det kontrollert i egen hage. Er det noen her inne som gjør det?

Hvordan blir dere kvitt det evinnelige juletreet?

Anonymous poster hash: 98788...afe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det juleteebrenning i parken. Arrangert.vet ikke om de kan hente treet for deg 🤔

Anonymous poster hash: 283ac...c15

Skrevet

Mannen tar det med og brenner det på bålet hvor vi brenner annet rusk. Han har cowboy bil så det ligger på planet 😁🌲

Skrevet

Jeg hiver det ut i hagen, så blåser det bort etterhvert.

Anonymous poster hash: 0f1ca...1d9

Skrevet

Husker for noen år siden da jeg bodde i en liten by så kunne man sette treet fram slik at søppelbilen plukket de opp. Vet ikke om det er vanlig nå til dags. Kanskje du kan ringe og spørre?

Skrevet

Her kommer skoleunger og henter dem. De får 100 kr pr tre som de finansierer skoletur til Polen med. Vinn- vinn

Skrevet

Bor i Tromsø og her henter søppelbilen juletreet.

Anonymous poster hash: 1a127...2a7

Skrevet

Oslo kommune har henteordning for juletrær. Man setter det ut på anviste plasser, og så plukkes det opp. Så det skal vi gjøre. 😊👍

Anonymous poster hash: 428c1...373

Skrevet

Palmer det i skogen og håper ingen ser meg

Anonymous poster hash: e8d56...657

Skrevet

Å, så deilig det hadde vært hvis noe skoleungdommer kunne kommet og hentet det. Det hadde jeg gladelig betalt 100 kroner for. Tror ikke det fins noe sånt her hvor jeg bor

:-(

Tror dere naboene blir sure hvis jeg brenner det i hagen? Bor i tettbyd nabolag (gamle villaer og tomannsboliger).

Anonymous poster hash: 98788...afe
Skrevet

Hentes av kommunen ved søppelhenting. Trondheim kommune.

Anonymous poster hash: bb69c...462

Skrevet

Kapper det opp og brenner det i hagen. Det er ingen henteordning i vår kommune.

Anonymous poster hash: 4f38a...df5

Skrevet

Putter det i esken sin i garasjen -klart til neste år 😂

Anonymous poster hash: 5c17a...99f

Skrevet

Oslo kommune har henteordning for juletrær. Man setter det ut på anviste plasser, og så plukkes det opp. Så det skal vi gjøre. 😊👍

Anonymous poster hash: 428c1...373

Sånn er det her vi bor også, ikke i Oslo.

Skrevet

Tror søppelbilen tar de med seg en dag. Har ikke satt meg inn i det siden vi har plastikk. Bare registrert at en uke står alle trærne ved veien igjen hvert år.

Skal du brenne det i ovnen, må du kutte det opp og la det tørke før du brenner det. Våt ved kan fort gi piprebrann.

Før satte vi alltid treet ut, når våren kom kuttet vi det opp og fikk litt ved til jul igjen. Små grener er perfekt å tenne opp med, så kuttet opp hele.

Anonymous poster hash: c2744...32b

Skrevet

Kappet det litt opp og kastet det i matavfallsdunken. Treet var ikke gigastort akkurat.

Anonymous poster hash: 3127c...e00

Skrevet

Jeg hiver det ut i hagen, så blåser det bort etterhvert.

Anonymous poster hash: 0f1ca...1d9

Haha, det gjorde jeg også et år, helt uforvarende 😂 Hev det ut i Hagen i påvente av at vi hadde ærend på skroten, imellomtiden kom en skikkelig storm, og siden har ingen sett treet.

Anonymous poster hash: 3e76a...c39

Skrevet

Hiver det ut til hesten.

Men ærlig talt, kapp det opp litt og dytt det i et par matavfallssekker. 

Anonymous poster hash: cc6c3...207
Skrevet

Vi har noen mål tomt, så hiver bare treet i en kvisthaug inni skogen, ute av syne.

Ellers så er jo matavfallsdunken like stor som den til restavfall, og blir aldri mer enn 1/4 full. Vet mange kapper litt i biter og fyller opp matsøppeldunken.

Anonymous poster hash: 84990...01c

Skrevet

Nå står det på verandaen i håp om at det bare skal forsvinne av seg selv...men nei, det har vært litt forskjellig, men i fjor var det skoleungdommer her og hentet, håper det samme tilbudet kommer i år og

Anonymous poster hash: ee414...c8e
Skrevet

I Oslo henter de juletrærne. Bare å sjekke på nettet

Anonymous poster hash: cf729...6c6

Skrevet

Setter de opp på rekke og rad i hagen. På tomtegrensen. Har ikke råd til thuja

Anonymous poster hash: d92c5...ddd

Skrevet

Tar det fra hverandre, legger det i esken og ned i kjelleren 😊

Anonymous poster hash: 2453c...55e

Skrevet

Vi har noen mål tomt, så hiver bare treet i en kvisthaug inni skogen, ute av syne.

Ellers så er jo matavfallsdunken like stor som den til restavfall, og blir aldri mer enn 1/4 full. Vet mange kapper litt i biter og fyller opp matsøppeldunken.

Anonymous poster hash: 84990...01c

Det skal jo ikke i matavfall! Det kan ødelegge både komposten og maskinene. Barnålene er det nok ikke så farlig med men stammen og grenene må eventuelt i restavfallet. Trevirke nedbrytes alt for sakte til å legges i matavfall.

Anonymous poster hash: a4a66...a37

Skrevet

Brenner det på egnet plass sammen med annet rask.

Kommunen har ikke henteordning, men i fjor observerte jeg at de tok med seg treet som tilfeldigvis lå i nærheten av søppeldunken mens vi ventet på vær til å tenne bål. Nå har de en tendens til å hente dunken om jeg har glemt å dra den frem også, så kan hende de er ekstra ivrige her :P

Anonymous poster hash: e659e...a46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...