Gå til innhold

Jentenavnet Urd


Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter ble født under stormen Urd. Jeg tenker på om jeg skal kalle henne det. Hva synes dere?

 

Anonymous poster hash: 7ba33...f3c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei nei nei



Anonymous poster hash: e2c56...79e
Skrevet

Det blir bra det, så lenge etternavnet tåler det. Urd Olsen, Urd Johansen eller Urd Nilsen er ikke så kjekt.

Skrevet

Det blir bra det, så lenge etternavnet tåler det. Urd Olsen, Urd Johansen eller Urd Nilsen er ikke så kjekt.

Vi har et vanlig etternavn som slutter på -sen.

 

Anonymous poster hash: 7ba33...f3c

Skrevet

Vi har et vanlig etternavn som slutter på -sen.

 

Anonymous poster hash: 7ba33...f3c

Ja, ja. Det er sikkert ikke så nøye. Det fine er heldigvis at det blir bra uansett hvilket navn man velger til barnet sitt, etter en stund kunne de jo aldri hatt et annet navn fordi det passer så bra :)

Skrevet

Vet om en dame i 30-åra som heter det. Hun passer godt til navnet :)

 

Anonymous poster hash: 5f90e...b61

Skrevet

Urd er jo både kult og fint! Et norrønt navn passer jo fint med tradisjonelle sen-navn!

 

Jeg heier på Urd!!!

 

Anonymous poster hash: 2f4f8...169

Skrevet

Jeg hadde ikke tenkt over det navnet før stormen. Hadde jeg hørt det, eller lest det, hadde jeg vært usikker på om det var jente- eller guttenavn.

 

Hadde jeg blitt presentert for en liten Urd nå, hadde jeg visst det var ei jente. Jeg hadde nok umiddelbart tenkt på uværet som var. Etterhvert som jeg hadde blitt vant med det, hadde jeg selvfølgelig ikke tenkt uvær når jeg hørte navnet.

 

Tror det er et navn som vokser på en, om du skjønner? Har sansen for korte navn😉!

Skrevet

Det er jo kult nå med den historien. Men jeg synes kanskje navnet er litt lite alene, ville nok hatt et navn til. Men det bør vel være i samme stilen, kanskje ikke så enkelt å finne uten at det blir over the top.

Skrevet

Det er jo kult nå med den historien. Men jeg synes kanskje navnet er litt lite alene, ville nok hatt et navn til. Men det bør vel være i samme stilen, kanskje ikke så enkelt å finne uten at det blir over the top.

Jeg er enig, kanskje et mer vanlig, så kan datteren min velge selv når hun blir større hva hun vil kalle seg. Forslag?

 

 

Anonymous poster hash: 7ba33...f3c

Skrevet

Jeg er enig, kanskje et mer vanlig, så kan datteren min velge selv når hun blir større hva hun vil kalle seg. Forslag?

 

 

Anonymous poster hash: 7ba33...f3c

Urd Unni

Urd Gudrun

Urd Perly

Urd Koriandra

 

Anonymous poster hash: 4b0ea...447

Skrevet

Og hadde dere hett Storm til etternavn hadde det blitt helt perfekt :P

 

Men fra spøk til alvor, syns det er et stilig navn og kunne fort ha brukt det selv.

 



Anonymous poster hash: a77e6...71b
Skrevet

Urd Anna

Urd Esther

Urd Amalie

 

Eller noe helt annet:

Urd Antonie

Urd Victoria

Urd Mathilde

Skrevet

Go for it! Tror bare det vil "vokse" deg penere og penere! Men jeg ville ha brukt det alene. Klarer ikke å komme på noe som vil passe til. To norrøne navn blir litt for mye syns jeg.

 

Anonymous poster hash: 7ce62...1f1

Skrevet

Urd Elise

Urd Angelica

Urd Louise

Urd Amelia

 

Syns det var et dødskult navn! Litt usikker selv på de navnene jeg har satt som nummer to. Men vanskelig å finne noen som klinger bra sammen med Urd. 

Skrevet

Grusomt navn

 

Anonymous poster hash: b35ab...b9a

Skrevet

Flott navn, men ikke som dobbeltnavn. Jeg skulle ønske jeg ikke hadde lest dobbeltnavnforslagene her, for det ødela hele navnet. Urd er sterkt og flott og står fint for seg selv.  Skulle barnet ønske å bytte navn når hun blir tenåring eller voksen, så er det en enkel sak å gjøre det. 

Skrevet

Urd MÅ stå alene! Tøft som bare det:) jeg skulle egentlig hete det, men pappa protesterte. Så jeg heter noe i samme gata som renate🙄 SHAME!!

 

Anonymous poster hash: 13a18...f80

Skrevet

Stilig!

 

Kult å være oppkalt etter en storm:)

Skrevet

Og helt enig i at det bør stå alene!

Skrevet

URD?!  :sjokkert:



Anonymous poster hash: 1aa6d...472
Skrevet

Jeg synes egentlig det er et fint navn - vel å merke når det uttales med tydelig R og D. Men så har jeg hørt folk uttale det med sammendratt RD-lyd, som i "burde" på noen østlandske dialekter, og da er det IKKE spesielt pent lenger!

 

Anonymous poster hash: ec7b6...0b7

Skrevet

Min datter ble født under stormen Urd. Jeg tenker på om jeg skal kalle henne det. Hva synes dere?

 

Anonymous poster hash: 7ba33...f3c

Kjenner til én Urd.

 

Hun har et flott tradisjonelt etternavn som "tåler det", som noen nevner her. Hun er også strålende vakker, så jeg har bare gode vibber på det navnet.

 

Anonymous poster hash: 81e68...2d1

Skrevet

Fysj, høres ut som et troll

 

Anonymous poster hash: c5e17...87f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...