Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Min datter ble født under stormen Urd. Jeg tenker på om jeg skal kalle henne det. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 7ba33...f3c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Nei nei nei Anonymous poster hash: e2c56...79e
Fandens Oldemor Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Det blir bra det, så lenge etternavnet tåler det. Urd Olsen, Urd Johansen eller Urd Nilsen er ikke så kjekt.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Det blir bra det, så lenge etternavnet tåler det. Urd Olsen, Urd Johansen eller Urd Nilsen er ikke så kjekt. Vi har et vanlig etternavn som slutter på -sen. Anonymous poster hash: 7ba33...f3c
Fandens Oldemor Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 Vi har et vanlig etternavn som slutter på -sen. Anonymous poster hash: 7ba33...f3c Ja, ja. Det er sikkert ikke så nøye. Det fine er heldigvis at det blir bra uansett hvilket navn man velger til barnet sitt, etter en stund kunne de jo aldri hatt et annet navn fordi det passer så bra
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 Vet om en dame i 30-åra som heter det. Hun passer godt til navnet Anonymous poster hash: 5f90e...b61
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Urd er jo både kult og fint! Et norrønt navn passer jo fint med tradisjonelle sen-navn! Jeg heier på Urd!!! Anonymous poster hash: 2f4f8...169
Tyra79 Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 Jeg hadde ikke tenkt over det navnet før stormen. Hadde jeg hørt det, eller lest det, hadde jeg vært usikker på om det var jente- eller guttenavn. Hadde jeg blitt presentert for en liten Urd nå, hadde jeg visst det var ei jente. Jeg hadde nok umiddelbart tenkt på uværet som var. Etterhvert som jeg hadde blitt vant med det, hadde jeg selvfølgelig ikke tenkt uvær når jeg hørte navnet. Tror det er et navn som vokser på en, om du skjønner? Har sansen for korte navn😉!
TPK Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 Det er jo kult nå med den historien. Men jeg synes kanskje navnet er litt lite alene, ville nok hatt et navn til. Men det bør vel være i samme stilen, kanskje ikke så enkelt å finne uten at det blir over the top.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 Det er jo kult nå med den historien. Men jeg synes kanskje navnet er litt lite alene, ville nok hatt et navn til. Men det bør vel være i samme stilen, kanskje ikke så enkelt å finne uten at det blir over the top.Jeg er enig, kanskje et mer vanlig, så kan datteren min velge selv når hun blir større hva hun vil kalle seg. Forslag? Anonymous poster hash: 7ba33...f3c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 Jeg er enig, kanskje et mer vanlig, så kan datteren min velge selv når hun blir større hva hun vil kalle seg. Forslag? Anonymous poster hash: 7ba33...f3c Urd Unni Urd Gudrun Urd Perly Urd Koriandra Anonymous poster hash: 4b0ea...447
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #13 Skrevet 5. januar 2017 Og hadde dere hett Storm til etternavn hadde det blitt helt perfekt Men fra spøk til alvor, syns det er et stilig navn og kunne fort ha brukt det selv. Anonymous poster hash: a77e6...71b
TPK Skrevet 5. januar 2017 #14 Skrevet 5. januar 2017 Urd Anna Urd Esther Urd Amalie Eller noe helt annet: Urd Antonie Urd Victoria Urd Mathilde
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #15 Skrevet 5. januar 2017 Go for it! Tror bare det vil "vokse" deg penere og penere! Men jeg ville ha brukt det alene. Klarer ikke å komme på noe som vil passe til. To norrøne navn blir litt for mye syns jeg. Anonymous poster hash: 7ce62...1f1
MJ<3 Skrevet 5. januar 2017 #16 Skrevet 5. januar 2017 Urd Elise Urd Angelica Urd Louise Urd Amelia Syns det var et dødskult navn! Litt usikker selv på de navnene jeg har satt som nummer to. Men vanskelig å finne noen som klinger bra sammen med Urd.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #17 Skrevet 5. januar 2017 Grusomt navn Anonymous poster hash: b35ab...b9a
Yellow Brick Road Skrevet 5. januar 2017 #18 Skrevet 5. januar 2017 Flott navn, men ikke som dobbeltnavn. Jeg skulle ønske jeg ikke hadde lest dobbeltnavnforslagene her, for det ødela hele navnet. Urd er sterkt og flott og står fint for seg selv. Skulle barnet ønske å bytte navn når hun blir tenåring eller voksen, så er det en enkel sak å gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #19 Skrevet 5. januar 2017 Urd MÅ stå alene! Tøft som bare det:) jeg skulle egentlig hete det, men pappa protesterte. Så jeg heter noe i samme gata som renate🙄 SHAME!! Anonymous poster hash: 13a18...f80
Ophiophagus Hannah Skrevet 5. januar 2017 #20 Skrevet 5. januar 2017 Stilig! Kult å være oppkalt etter en storm:)
Ophiophagus Hannah Skrevet 5. januar 2017 #21 Skrevet 5. januar 2017 Og helt enig i at det bør stå alene!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #22 Skrevet 5. januar 2017 URD?! Anonymous poster hash: 1aa6d...472
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #23 Skrevet 5. januar 2017 Jeg synes egentlig det er et fint navn - vel å merke når det uttales med tydelig R og D. Men så har jeg hørt folk uttale det med sammendratt RD-lyd, som i "burde" på noen østlandske dialekter, og da er det IKKE spesielt pent lenger! Anonymous poster hash: ec7b6...0b7
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #24 Skrevet 5. januar 2017 Min datter ble født under stormen Urd. Jeg tenker på om jeg skal kalle henne det. Hva synes dere? Anonymous poster hash: 7ba33...f3c Kjenner til én Urd. Hun har et flott tradisjonelt etternavn som "tåler det", som noen nevner her. Hun er også strålende vakker, så jeg har bare gode vibber på det navnet. Anonymous poster hash: 81e68...2d1
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #25 Skrevet 5. januar 2017 Fysj, høres ut som et troll Anonymous poster hash: c5e17...87f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå