Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #1 Skrevet 5. januar 2017 Hvis du hadde vært på tidlig ultralyd og det viste seg at barnet hadde Downs. Ville du tatt abort? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 193f6...192
Herognå Skrevet 5. januar 2017 #2 Skrevet 5. januar 2017 Hadde kun tatt abort hadde det vært til det beste for barnet. Aldri hvis ikke det var noe annet. Har allerede et fantastisk lite barn ed spesielle behov:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #3 Skrevet 5. januar 2017 Ja, hadde tatt abort. Orker ikke ekstrabelastningen det medfører å være mamma til barn med spesielle behov. Anonymous poster hash: 9d107...1ad
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #4 Skrevet 5. januar 2017 Nei det tror jeg ikke... Jeg har jobbet litt med mennesker med Downs Syndrom, de beriket hverdagen min mer enn noen andre mennesker har gjort. Anonymous poster hash: 198e0...fb4
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #5 Skrevet 5. januar 2017 I dag, som firebarnsmor på 42 år, så hadde jeg tatt abort. Jeg ønsker i utgangspunktet ikke flere barn, så et svangerskap nå hadde skyldtes prevensjonssvikt og da hadde jeg ikke beholdt om barnet hadde downs. Men da jeg ventet mine planlagte barn (yngste er 8 år nå) har jeg helt bevisst valgt å ikke ha tidlig ul, for jeg har ikke ønsket å vite. De barna jeg har planlagt har vært ønsket og velkommen, de har jeg hatt kapasitet til og de hadde blitt elsket høyt og inderlig uansett. Anonymous poster hash: 5945c...d2a
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #6 Skrevet 5. januar 2017 Ikke med nummer 1, men med nummer 2, ja. Anonymous poster hash: 489f0...e70
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #7 Skrevet 5. januar 2017 Hvis du hadde vært på tidlig ultralyd og det viste seg at barnet hadde Downs. Ville du tatt abort? Hvorfor/hvorfor ikke? Anonymous poster hash: 193f6...192 Hadde nok det, men det er fordi det hadde gått kraftig ut over de tre jeg har fra før. Anonymous poster hash: 6b543...e75
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #8 Skrevet 5. januar 2017 Kunne ikke klart å ta abort uansett Anonymous poster hash: 530fa...aee
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #9 Skrevet 5. januar 2017 Abort hadde vært det beste for meg. Har allerede en liten haug av barn og ta vare på. Når jeg tenker meg om, så hadde jeg tatt abort uansett og jeg oppdaget jeg var gravid nå eller senere Anonymous poster hash: 726c4...a05
Modesty Blaise. Skrevet 5. januar 2017 #10 Skrevet 5. januar 2017 Tråden er ryddet for multiposing MB, moderator
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #11 Skrevet 5. januar 2017 Syns det er utrolig vanskelig å svare skikkelig på uten å ha opplevd dette selv. Men kan tenke meg at jeg ikke hadde klart det... Anonymous poster hash: c0462...4fc
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #12 Skrevet 5. januar 2017 Jeg er kronisk syk og har ikke kapasitet til mer enn det barnet jeg allerede har. Skulle jeg bli gravid igjen (noe vi gjør alt for å unngå) så hadde det vært en veldig vanskelig avgjørelse i utgangspunktet, selv om jeg vet det fornuftige hadde vært abort. Hadde barnet i tillegg hatt downs så hadde det ikke vært noen sjanse for at vi skulle klare det dessverre. Anonymous poster hash: 537a6...787
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #13 Skrevet 5. januar 2017 Hvis det hadde vært til det beste for barnet så ja, ellers kanskje ikke. Hadde det vært mitt første barn, så nei. Hadde det vært feks mitt andre eller tredje og det kom tett på et annet vet jeg heller ikke om jeg hadde turt av hensyn til oss alle. Nå er yngste her 6 år, true jeg hadde turt en med downs nå (bare ikke altfor syk) Anonymous poster hash: f832a...703
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #14 Skrevet 5. januar 2017 Ja, det gjorde vi. Anonymous poster hash: 29b97...6fd
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #15 Skrevet 5. januar 2017 Det er grunnen til at jeg ikke ønsket tidlig ultralyd. Jeg hadde slitt enormt med valget. Enormt. Anonymous poster hash: 675dd...d33
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #16 Skrevet 5. januar 2017 9/10 som finner det ut tar faktisk abort i dag, så DIBdamene er som vanlig litt "bedre" enn resten. Selv hadde jeg nok tatt abort fra dagens ståsted med tanke på gjengen jeg har fra før, man velger jo på en måte bort dem litt. Det er fåtallet med downs som er så oppegående som de man gjerne ser i media, veldig mange har flere alvorlige tilleggsdiagnoser. Hadde vi fått et barn med downs uventet hadde vi naturligvis tatt det til oss med åpne armer og hjerter. Anonymous poster hash: 1b08c...123
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #17 Skrevet 5. januar 2017 Hadde hatt vanskelig for å gjøre det, men hadde nok med tungt hjerte gjort det likevel. Spesielt med tanke på de to vi har fra før av. Anonymous poster hash: f3cf6...8ab
Guttaboys Skrevet 5. januar 2017 #18 Skrevet 5. januar 2017 Ja, det hadde jeg nok gjort. Med tungt hjerte.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #19 Skrevet 5. januar 2017 Hadde det vært nr 1 eller nr 2 ville jeg nok ikke tatt abort. Men hdde det vært baby nr 3, ville jeg nok tatt abort. Anonymous poster hash: a182b...48c
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #20 Skrevet 5. januar 2017 9/10 som finner det ut tar faktisk abort i dag, så DIBdamene er som vanlig litt "bedre" enn resten. Selv hadde jeg nok tatt abort fra dagens ståsted med tanke på gjengen jeg har fra før, man velger jo på en måte bort dem litt. Det er fåtallet med downs som er så oppegående som de man gjerne ser i media, veldig mange har flere alvorlige tilleggsdiagnoser. Hadde vi fått et barn med downs uventet hadde vi naturligvis tatt det til oss med åpne armer og hjerter. Anonymous poster hash: 1b08c...123 Det blir ikke helt riktig statistikk. De som ikke vil ta abort dersom fosteret har Down syndrom vil i mange tilfeller velge å IKKE ta tidlig ultralyd. Altså er det en bias i disse tallene. Anonymous poster hash: 337ab...4e3
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #21 Skrevet 5. januar 2017 Ja, jeg hadde kommet til å tatt abort selv om det hadde vært fryktelig sårt. Anonymous poster hash: 770a9...78f
Yellow Brick Road Skrevet 5. januar 2017 #23 Skrevet 5. januar 2017 Jeg har hele tiden sagt at jeg ikke vil ta fostervannsprøve for jeg vil ikke bli stilt overfor det valget. Men nå etter å ha jobbet med to barn med downs syndrom, har jeg nok kommet til at jeg ville tatt prøve og abort. Men hva jeg virkelig ville ha gjort om jeg ble gravid nå, er en annen ting. Det hadde sittet langt inne å tatt abort, men tanken på en ny småbarnstid som vil kunne vare resten av livet mitt, vet jeg ikke om jeg orker tanken på nå.
ღTyrkiskPepperღ Skrevet 5. januar 2017 #24 Skrevet 5. januar 2017 (endret) Nei, fordi jeg er imot å sortere ut de svake her i samfunnet. Ønsker du barn så mener jeg at man bør tar imot de barna man får. Endret 5. januar 2017 av ღTyrkiskPepperღ
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2017 #25 Skrevet 5. januar 2017 Mest sannsynlig. Men valgte med vilje å ikke ta tidlig ultralyd med de to første. Ville ikke forholde meg til et slikt valg. Denne gang har jeg tatt duotest. Ingenting som tyder på trisomi av noe slag. Trisomi 13 og 18 hadde jeg garantert ikke beholdt, trisomi 21 måtte vi gått noen runder med. Anonymous poster hash: 14f48...5f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå