Gå til innhold

Psykisk sykt barn ! Hvor starter man ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med erfaring ? Har prøvd helsestasjoen. Men føler ikke de er helt er rett. Det blir for mye til oss. Kan man prøve privat psykolog ? Vil helst ikke innom BUP eller et det helt ok ? Noen med erfaring ? Hun er 11 år

Anonymous poster hash: 01b4a...918

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke fastlegen et lurt sted å begynne?

Anonymous poster hash: 4d0ff...685

Skrevet

Jo tenkte faktisk på det. Ringer tvert i morgen

Skrevet

Vår runde:

-helsesøster- familiesenteret- skolelege- bup (avslag)- ppt.

Lykke til😔

Anonymous poster hash: 1d5c7...3dc

Skrevet

Bup hos oss har ca 3 mnd behandlingstid.. håper dere blir tatt alvorlig.

Skrevet

Har du råd så går du privat!

Anonymous poster hash: 6be9e...d65

Skrevet

Fastlege-bup

Skole-ppt-bup

Helsestasjon-lege/bup

Såfremt du ikke har en inkompetent psykolog hos bup er bup stedet for et psykisk sykt barn...

Anonymous poster hash: 57995...c4b

Skrevet

Ikke så veldig lyst inn i den mølja der kjenner jeg. så lurer på å finne privat psykolog ! Spørsmålet da er vel hvor jeg finner den rette !

Skrevet

Fastlegen henviser til psykolog på Bup. Hvorfor vil du ikke på Bup???

Anonymous poster hash: a5d15...c7f
Skrevet

Ikke så veldig lyst inn i den mølja der kjenner jeg. så lurer på å finne privat psykolog ! Spørsmålet da er vel hvor jeg finner den rette !

Mølje???

Hvorfor sier du det?

Skrevet

Hvorfor så negativ mot BUP? De er jo der for nettopp dette... Flinke psykologer som er vant til å jobbe med barn.

Vi har KUN gode erfaringer med BUP 😊👍🏻

Anonymous poster hash: 27ac4...3ba

Skrevet

Har hørt så mye negativt om det. Er man først i det systemet der vil det følge deg resten av livet. Mulig jeg tar feil altså

Skrevet

Hvorfor så negativ mot BUP? De er jo der for nettopp dette... Flinke psykologer som er vant til å jobbe med barn.

Vi har KUN gode erfaringer med BUP

Samme her!!

Skrevet

Vel mølje kan det bli om du får feil person hos bup. Vi har hatt 5 psykologer fordelt på 2 bup'er. Første på Østlandet var helt inkompetent. De 4 neste på Vestlandet var alle meget bra. Takket være ny skole, ny ppt og ikke minst ny bup har vi i dag et relativt godt fungerende barn til tross for store psykiske utfordringer som vil vare livet ut. Hadde vi ikke kommet til bup her hadde aldri barnet fått riktig diagnoser. Barnet ville heller aldri ha fått alle rettighetene som kommer med diagnosene.

Anonymous poster hash: 57995...c4b

Skrevet

Har hørt så mye negativt om det. Er man først i det systemet der vil det følge deg resten av livet. Mulig jeg tar feil altså

Utbroder gjerne hva du mener med det!

Hvis et barn som har f.eks. angst og får behandling på BUP, hvordan skal det "følge barnet resten av livet"?

De behandler barnet til det er bedre, eller henviser videre i systemet.

Mange barn og unge får hjelp av BUP hvert år, og de ender da ikke nødvendigvis opp i psykiatrien som voksne av den grunn...!

Skrevet

Det var da usedvanlig ressurssvakt å si. Er du redd barnevern også...?

Anonymous poster hash: 5ac47...e3f

Skrevet

Det var da usedvanlig ressurssvakt å si. Er du redd barnevern også...?

Det var jo en meget hyggelig og empatisk ytring i denne forbindelse som sikkert hjelper hi enormt

Skrevet

Noen med erfaring ? Har prøvd helsestasjoen. Men føler ikke de er helt er rett. Det blir for mye til oss. Kan man prøve privat psykolog ? Vil helst ikke innom BUP eller et det helt ok ? Noen med erfaring ? Hun er 11 år

Fastlegen henviser til Bup. Vil tro Bup har best kompetanse på barn.

Anonymous poster hash: 1a427...ace

Skrevet

Vår 'rute' var: helsestasjon/helsesøster som henviste videre til barnepsykolog på helsestasjonen! Har fått helt fantastisk hjelp!

Vi går nå i behandling der, som er ment som et tilbud til de som kanskje ikke er 'syke nok' til å henvises til bup!

Anonymous poster hash: 5a16b...2cf

Skrevet

Det var jo en meget hyggelig og empatisk ytring i denne forbindelse som sikkert hjelper hi enormt

All den stund hun ikke er villig til å hjelpe sitt eget barn på en trygg og hensiktsmessig måte, så trenger vel ikke JEG å legge fingrene imellom?

Skrevet

Fastlege som henviste til BUP. Vi har også gode erfaringer med det. Hva er du redd for, HI?

Skrevet

KJære HI, det samme sa min mann da barnehagen mente vårt barn burde henvises til PPT. Etter barnet endelig kom hos PPT og fikk utredning har min mann bare lovord å si om "systemet"

Ta tak om problemet nå hvor det kanskje ikke er så stort enda. Din datter er kun 11 år så jo før hun få hjelp jo bedre. De som kan henvise til PPT er fastlegen, skolen eller helsesøster (skolen).

Anonymous poster hash: f79e8...304

Skrevet

Har hørt om flere unge mødre som har mistet omsorg for barna sine på grunn av at de var innom bup en gang for lenge siden ! Har jo vært saker om det tidligere. Barna har blitt erklært frisk, men vil for alltid ha psyskisk sykdom på papiret sitt. Mulig jeg tar feil altså. Og vil heller ikke inn i barnevernet faktisk. Selv om jeg ikke er redd for dem. Hadde jeg bedrevet omsorgssvikt så hadde jeg jo måtte tatt i mot dem

Skrevet

Er problemet relatert mot skole, eller privat? Jeg anbefaler ppt da det går raskere enn bup. Og skolen kan henvise. Privat er fryktelig dyrt i lengden.

Skrevet

Både privat og skole. Ja kan høre med helsesøster igjen. Vært hos henne mange ganger, men hjelper ikke stort

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...