Gå til innhold

Si i fra til nabo som borrer etter kl 21....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og derfor skulle de ta ferie og gjøre dette på dagtid, var mitt poeng. Eller leie inn snekkere som kommer 0700 og er ferdige 1500. At folk i visse marginale situasjoner tar natta si klokka 15 betyr ikke at det blir natta rundt dem. Men når det er dagen, da er det faktisk dagen for verden utenfor, og lov å lage lyd. Så det foreslår jeg at alle boregale naboer gjør.

Så får de prosjektet ferdigstilt i rimelig tid også. 2-3 timer om dagen smurt utover i månedsvis er uutholdelig. Vi kunne aldri se f eks barne-tv eller Dagsrevyen, for lyden bærer i betongen, så den er sterkere inne hos oss enn hos dem!

Anonymous poster hash: bfa53...930

Helt seriøst? Jeg hadde aldri brukt ferie min på å pusse opp bare pga noen naboer ikke tåler lyden av oppussing . Hadde heller ikke brukt ekstra penger med å leie inn noen bare for å tilfredsstille naboene. Så lenge de følgere reglene så gjør de ikke noe gale.

Tåler man ikke lyd i de periodene det faktisk er lov å lage lyd, så bør en gjerne flytte i enebolig med litt avstand til naboene.

Anonymous poster hash: b4767...b5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skulle de gjort da? Velge å ta hensyn til noen som ikke tok hensyn til dem? I så fall: hvorfor?

Anonymous poster hash: 2a59f...618

De kunne jo ha snakket med naboen, men isteden valgte de å holde kjeft fordi da kunne de selv bråke så mye de ville senere. Det synes jeg er litt sært.

Skrevet

Og derfor skulle de ta ferie og gjøre dette på dagtid, var mitt poeng. Eller leie inn snekkere som kommer 0700 og er ferdige 1500. At folk i visse marginale situasjoner tar natta si klokka 15 betyr ikke at det blir natta rundt dem. Men når det er dagen, da er det faktisk dagen for verden utenfor, og lov å lage lyd. Så det foreslår jeg at alle boregale naboer gjør.

Så får de prosjektet ferdigstilt i rimelig tid også. 2-3 timer om dagen smurt utover i månedsvis er uutholdelig. Vi kunne aldri se f eks barne-tv eller Dagsrevyen, for lyden bærer i betongen, så den er sterkere inne hos oss enn hos dem!

Haha, du kan virkelig ikke kreve at noen skal bruke ferien sin på ditt og datt, leie svindyre snekkere (skal du bekoste ferie uten lønn eller dyre snekkere?), eller si opp jobben for å bore på dagtid. Alt kretser ikke rundt deg, kjære egoist.

Anonymous poster hash: 0f47f...4f7

Skrevet

Haha, du kan virkelig ikke kreve at noen skal bruke ferien sin på ditt og datt, leie svindyre snekkere (skal du bekoste ferie uten lønn eller dyre snekkere?), eller si opp jobben for å bore på dagtid. Alt kretser ikke rundt deg, kjære egoist.

Det finnes for øvrig alltid noe som sover/hviler på dagtid - gamle, folk som jobber kveld og natt, babyer, kronisk syke, så da hadde de sikkert reagert på at det borres midt på dagen når de skal sove. Man kan ikke gjøre alle til lags hele tiden.

Skrevet

Nei. Vi flyttet. Etter et år i blokk uten en dag med fred så orket vi ikke mer. Nå er det veldig rolig

Anonymous poster hash: dc8c9...ac1

Skrevet

Flytt til enebolig.

Nordmenns trang til evinnelig oppussing er ustoppelig.

Anonymous poster hash: b5417...f7b

Skrevet

Hadde sagt ifra. Hadde selv en nabo som spilte musikk så alt ristet midt på dagen. Tok det opp med boretslaget, og fikk beskjed om at man skal ta hensyn selv om det er midt på dagen. 

Litt bråk må man jo tåle, men etter 20.00 kan man fint unngå å bråke i en blokk.

Anonymous poster hash: c1a6d...c98
Skrevet

Hadde sagt ifra. Hadde selv en nabo som spilte musikk så alt ristet midt på dagen. Tok det opp med boretslaget, og fikk beskjed om at man skal ta hensyn selv om det er midt på dagen. 

Litt bråk må man jo tåle, men etter 20.00 kan man fint unngå å bråke i en blokk.

Anonymous poster hash: c1a6d...c98

Ikke alle kan unngå det. Har du lange arbeidsdager og kommer hjem kl 19, og MÅ for eksempel pusse opp et bad med råteskader, skifte tak med muggsopp og diverse NØDVENDIGE ting, så kan du ikke bare si opp for å drive med oppussing. Det er lov å lage lyd før kl 23, med mindre borettslagets vedtekter sier noe annet.

Skrevet

Jeg er helt fascinert av at ikke en samtale faller folk inn! Har man naboer, sier man ifra før man pusser opp. Og man tar selvsagt hensyn. Merkelige holdninger på folk for tiden.

Skrevet

Helt seriøst? Jeg hadde aldri brukt ferie min på å pusse opp bare pga noen naboer ikke tåler lyden av oppussing . Hadde heller ikke brukt ekstra penger med å leie inn noen bare for å tilfredsstille naboene. Så lenge de følgere reglene så gjør de ikke noe gale.

Tåler man ikke lyd i de periodene det faktisk er lov å lage lyd, så bør en gjerne flytte i enebolig med litt avstand til naboene.

Anonymous poster hash: b4767...b5c

Det kan man si til mine naboer. Da de begynte med lydterror på 3.året var det i alle fall åpenbart at de hadde kjøpt et hus de overhodet ikke ønsket. De har prøvd å gjøre om en 4-mannsbolig av betong til en hvitmalt sveitservilla med balkong... Hva med heller å flytte inn i noe man liker?

Skrevet

Er det virkelig egoistisk å håpe på å kunne høre sitt eget fjernsyn i sin egen stue?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...