Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #1 Skrevet 3. januar 2017 Vi bor i blokk og det skal ikke være stille før kl 23, men synes det er hensynsløst at de er musestille helt frem til kl 21 for så å begynne og bråke når junior skal sove. De har pusset opp i over 1 år så begynner å bli sååå lei bråk... Hadde du sagt noe? Anonymous poster hash: dfed4...345
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #2 Skrevet 3. januar 2017 Noen meninger om dette? Holder på å klikke her... Beklager at jeg maser. Anonymous poster hash: dfed4...345
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #3 Skrevet 3. januar 2017 Hadde ikke sagt noe nei. Har du valgt å bo i blokk, så må du nesten godta at andre lager lyd ☺️ Anonymous poster hash: b4767...b5c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #4 Skrevet 3. januar 2017 Hadde ikke sagt noe nei. Har du valgt å bo i blokk, så må du nesten godta at andre lager lyd ☺️ Anonymous poster hash: b4767...b5c Selv når de starter ETTER kl 21? Anonymous poster hash: dfed4...345
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #5 Skrevet 3. januar 2017 Selv når de starter ETTER kl 21? Anonymous poster hash: dfed4...345 Selv da ja . De har vel gjerne hatt andre ting å gjøre på frem til da. Anonymous poster hash: b4767...b5c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #6 Skrevet 3. januar 2017 Syns ikke du kan si noe før etter kl 23, uavhengig av når det startet. Anonymous poster hash: 2d9b6...629
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #7 Skrevet 3. januar 2017 OK, skal prøve å holde kjeft. Er bare sååå lei av bråk derfra i over 1 år nå...Blir jo aldri ferdig. Anonymous poster hash: dfed4...345
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #8 Skrevet 3. januar 2017 Dette er dessverre noe en bare må leve noe med. Men det skader ikke skrive en lapp med hyggelig tone: "Forstår at dere må pusse opp, men det hadde vært fint om dere kunne prøve å ta de mest bråkete tingene, som for eksempel boring litt tidligere på kvelden. Det er flere små barn som forsøker å sove her da de skal tidlig opp på skolen dager etter. Tusen takk" Anonymous poster hash: d3fbc...8af
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #9 Skrevet 3. januar 2017 Har du sjekket ut borettslagets/ sameiets regler når det gjelder den typen støy? Noen borettslag har regler på at slik støy skal avsluttes kl 20 el. Det er stor forskjell på normal støy, som skal avsluttes kl 23 og borring! Skjønner godt at du blir irritert! Greit at man må finne seg i litt støy fra naboen når man bor i blokk, men synes det er enda viktigere å ta hensyn når man bor tett! Anonymous poster hash: 62446...d22
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #10 Skrevet 3. januar 2017 Har du sjekket ut borettslagets/ sameiets regler når det gjelder den typen støy? Noen borettslag har regler på at slik støy skal avsluttes kl 20 el. Det er stor forskjell på normal støy, som skal avsluttes kl 23 og borring! Skjønner godt at du blir irritert! Greit at man må finne seg i litt støy fra naboen når man bor i blokk, men synes det er enda viktigere å ta hensyn når man bor tett! Anonymous poster hash: 62446...d22 Men om reglene er til kl 23, så gjør de jo ingenting gale . Og med tanke på at de har pusset opp så lenge som hi sier, så tolker jeg det til at de ikke pusser opp så lenge sammenhengende i løpet av dagene, men tar det litt sånn når de har tid. Anonymous poster hash: b4767...b5c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #11 Skrevet 3. januar 2017 Men om reglene er til kl 23, så gjør de jo ingenting gale . Og med tanke på at de har pusset opp så lenge som hi sier, så tolker jeg det til at de ikke pusser opp så lenge sammenhengende i løpet av dagene, men tar det litt sånn når de har tid. Anonymous poster hash: b4767...b5c Ja, de tar det akkurat når det passer dem. Lørdags morgen og sene kveldstimer....Ah....drittfolk..... hi Anonymous poster hash: dfed4...345
the amazing spidermamma Skrevet 3. januar 2017 #12 Skrevet 3. januar 2017 Det går vel an å snakke med dem på en hyggelig måte? Spørre om de heller kan bore tidligere på kvelden fordi gutten din ikke greier å sovne i bråket? Man kan komme langt med en hyggelig tilnærmingsmåte.
uhhuhher Skrevet 3. januar 2017 #13 Skrevet 3. januar 2017 Hos oss må boring i vegg (som er betong) være ferdig innen 20. Betong bærer støy enormt godt. Annet arbeid kan holde på til 23, men jeg synes det er helt opplagt at det må skje innen rimelighetens grenser selv om det i henhold til reglene er lov. Et helt år er lenge. Man må vise hensyn når man bor så tett. Det beste er vel å gå over til naboen og presentere problemet på en saklig og hyggelig måte, høre med dem om de har mulighet til å ta hensyn.
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #14 Skrevet 3. januar 2017 Engangstilfeller må man regne med, og det må man også leve med når man bor i blokk/rekkehus. Men i ditt tilfelle virker det som det er såpass langvarig at jeg skjønner det er et problem Har du snakket med naboene? Er ikke sikkert de er klar over hvor mye de bråker (dvs hvordan lyden bærer over i andres leiligheter) eller at dette er vanskelig ift barn som skal sove. Ellers støtter jeg innlegget over, slik var reglene da jeg bodde i blokk ift regler om hva slags bråk som tillates Anonymous poster hash: 48dfd...aea
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #15 Skrevet 3. januar 2017 Ja, de tar det akkurat når det passer dem. Lørdags morgen og sene kveldstimer....Ah....drittfolk..... hi Anonymous poster hash: dfed4...345 Selvfølgelig gjør de renovering når det passer for dem, og så lenge de avslutter kl 23:00 og ikke begynner før 08:00 i helger så gjør de ingenting galt. Anonymous poster hash: df5c8...bf5
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #16 Skrevet 3. januar 2017 Man kan ikke støye ubehemmet frem til 23.00! Er dere helt tette! Så om jeg vil kan jeg stå å kauke i gangene her bare det gjøres før 23.00. Borring så sent er ordensforstyrrelse og du kan be dem slutte. Ring purken Anonymous poster hash: e230d...07f
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #17 Skrevet 3. januar 2017 Holdt på å bli gal selv av naboen som pusset opp i over et år, (tomannsbolig),og skrev min frustrasjon her. Vi valgte og ikke si noe da vi skulle begynne med oppussing av badet i 2.etasje nå over nyttår,og mannen min sa han ikke kom til å ta noe hensyn til naboen. Vi begynte med rivingen i går,holdt på til kl 23,fortsatt i dag og tror dere ikke naboen kom på døra kl 20.30 og klaget 😀 Barna fikk ikke sove visstnok. Mannen min begynte å le og spurte om hun var seriøs siden de hadde bråket med oppussing i over et år,sene kvelder og alle helger. Jo hun var det,men unnskyldte seg med at hun ikke trodde det hørtes så godt. Mannen min sa at det måtte de ha visst siden vi kan rope til hverandre gjennom veggen. Naboen gikk og vi holdt på til kl 23. Anonymous poster hash: ce457...322
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #18 Skrevet 3. januar 2017 Man kan ikke støye ubehemmet frem til 23.00! Er dere helt tette! Så om jeg vil kan jeg stå å kauke i gangene her bare det gjøres før 23.00. Borring så sent er ordensforstyrrelse og du kan be dem slutte. Ring purken Anonymous poster hash: e230d...07f Oppussing og ordensforstyrrelser er IKKE det samme! Anonymous poster hash: b4767...b5c
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #19 Skrevet 3. januar 2017 Man kan ikke støye ubehemmet frem til 23.00! Er dere helt tette! Så om jeg vil kan jeg stå å kauke i gangene her bare det gjøres før 23.00. Borring så sent er ordensforstyrrelse og du kan be dem slutte. Ring purken Anonymous poster hash: e230d...07f Og svarer man får er at så lenge de avslutter 23:00 er det ingenting politiet kan gjøre. Det ble prøvd i nabolaget her da ene naboen drev å bygde til 23:00 hver dag, politiet reagerte ikke før naboene ringte en lørdag natt klokka ett og naboen fortsatt holdt på med bygging. Det er irriterende, men man får ikke gjort noe med det så lenge de holder seg innenfor gitte tidspunkt. Anonymous poster hash: df5c8...bf5
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #20 Skrevet 4. januar 2017 Hadde ikke sagt noe nei. Har du valgt å bo i blokk, så må du nesten godta at andre lager lyd ☺️ Anonymous poster hash: b4767...b5c Det hadde jeg. Det går fint an å høre om de kan ta det på dagtid. Mine naboer holdt på i to år. Til slutt eksploderte jeg på dem. De startet HVER ettermiddag, også søndager, mellom kl 1700 og 1800, og holdt på i noen timer. Jeg sa i klartekst at nå fikk de gjøre som andre folk, ta en uke ferie og gjøre seg ferdig på dagtid, eller leie inn håndverkere som gjorde det. Anonymous poster hash: bfa53...930
uhhuhher Skrevet 4. januar 2017 #21 Skrevet 4. januar 2017 Holdt på å bli gal selv av naboen som pusset opp i over et år, (tomannsbolig),og skrev min frustrasjon her. Vi valgte og ikke si noe da vi skulle begynne med oppussing av badet i 2.etasje nå over nyttår,og mannen min sa han ikke kom til å ta noe hensyn til naboen. Vi begynte med rivingen i går,holdt på til kl 23,fortsatt i dag og tror dere ikke naboen kom på døra kl 20.30 og klaget 😀 Barna fikk ikke sove visstnok. Mannen min begynte å le og spurte om hun var seriøs siden de hadde bråket med oppussing i over et år,sene kvelder og alle helger. Jo hun var det,men unnskyldte seg med at hun ikke trodde det hørtes så godt. Mannen min sa at det måtte de ha visst siden vi kan rope til hverandre gjennom veggen. Naboen gikk og vi holdt på til kl 23. Anonymous poster hash: ce457...322 Dette er jo et perfekt eksempel på at det er lurt å ta en samtale. Hvis dere hadde snakket med naboen tidligere, hadde de sikkert tatt hensyn. Men nå måtte dere leve med bråk i et år og føler at dere kan "ta hevn". Trist for naboforholdet.
the amazing spidermamma Skrevet 4. januar 2017 #22 Skrevet 4. januar 2017 Holdt på å bli gal selv av naboen som pusset opp i over et år, (tomannsbolig),og skrev min frustrasjon her. Vi valgte og ikke si noe da vi skulle begynne med oppussing av badet i 2.etasje nå over nyttår,og mannen min sa han ikke kom til å ta noe hensyn til naboen. Vi begynte med rivingen i går,holdt på til kl 23,fortsatt i dag og tror dere ikke naboen kom på døra kl 20.30 og klaget 😀 Barna fikk ikke sove visstnok. Mannen min begynte å le og spurte om hun var seriøs siden de hadde bråket med oppussing i over et år,sene kvelder og alle helger. Jo hun var det,men unnskyldte seg med at hun ikke trodde det hørtes så godt. Mannen min sa at det måtte de ha visst siden vi kan rope til hverandre gjennom veggen. Naboen gikk og vi holdt på til kl 23. Anonymous poster hash: ce457...322 Dette er virkelig noe av det dummeste jeg har hørt. Dere valgte å ikke si noe, sånn at dere liksom kunne straffe naboene med uhemmet oppussing etterpå?
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #23 Skrevet 4. januar 2017 Det hadde jeg. Det går fint an å høre om de kan ta det på dagtid. Mine naboer holdt på i to år. Til slutt eksploderte jeg på dem. De startet HVER ettermiddag, også søndager, mellom kl 1700 og 1800, og holdt på i noen timer. Jeg sa i klartekst at nå fikk de gjøre som andre folk, ta en uke ferie og gjøre seg ferdig på dagtid, eller leie inn håndverkere som gjorde det. Anonymous poster hash: bfa53...930 Men altså, DU har små barn som legger seg tidlig. Noen andre sover middag og vil ha det stille rundt 18-tiden. Noen andre igjen sover fra kl 15 og utover fordi de skal på nattevakt. Og så videre. Anonymous poster hash: 0f47f...4f7
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #24 Skrevet 4. januar 2017 Men altså, DU har små barn som legger seg tidlig. Noen andre sover middag og vil ha det stille rundt 18-tiden. Noen andre igjen sover fra kl 15 og utover fordi de skal på nattevakt. Og så videre. Anonymous poster hash: 0f47f...4f7 Og derfor skulle de ta ferie og gjøre dette på dagtid, var mitt poeng. Eller leie inn snekkere som kommer 0700 og er ferdige 1500. At folk i visse marginale situasjoner tar natta si klokka 15 betyr ikke at det blir natta rundt dem. Men når det er dagen, da er det faktisk dagen for verden utenfor, og lov å lage lyd. Så det foreslår jeg at alle boregale naboer gjør. Så får de prosjektet ferdigstilt i rimelig tid også. 2-3 timer om dagen smurt utover i månedsvis er uutholdelig. Vi kunne aldri se f eks barne-tv eller Dagsrevyen, for lyden bærer i betongen, så den er sterkere inne hos oss enn hos dem! Anonymous poster hash: bfa53...930
Anonym bruker Skrevet 4. januar 2017 #25 Skrevet 4. januar 2017 Dette er virkelig noe av det dummeste jeg har hørt. Dere valgte å ikke si noe, sånn at dere liksom kunne straffe naboene med uhemmet oppussing etterpå?Hva skulle de gjort da? Velge å ta hensyn til noen som ikke tok hensyn til dem? I så fall: hvorfor? Anonymous poster hash: 2a59f...618
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå