Gå til innhold

Inspirert. Ang dusjing i svømmehallen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dusjer nøye hjemme, tar på meg badetøy og kler meg i rene klær. Spyler av meg i garderoben. Etter badingen spyler jeg av meg det verste, og kjører hjem for å dusje. Denne rutinen ble innøvd da vi gikk på babysvømming. Instruktøren var streng og ville ha det slik. På den måten ble ikke babyene kalde, og vi dusjet sannsynligvis nøyere hjemme enn i en fellesdusj.

Anonymous poster hash: 5645f...917

Det gjelder ikke når man bader med større barn eller som voksen. Hvem som helst kan påstå at de har dusjet hjemme...

Anonymous poster hash: 25128...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjelder ikke når man bader med større barn eller som voksen. Hvem som helst kan påstå at de har dusjet hjemme...

Det viktigste er vel at jeg er renest mulig? Ingen vakter i dusjen som spør. Jeg er ikke spesielt ofte i basseng. Neste gang vil være med baby igjen.

Anonymous poster hash: 5645f...917

Skrevet

Kanskje DU bør holde deg hjemme?

Anonymous poster hash: 68b3a...704

Nei.

De som ikke orker å dusje før offentlig svømmebasseng kan holde seg hjemme.

Anonymous poster hash: 10abd...aa1

Skrevet

Eg bruker være den einaste som dusjer naken når eg er i svømmehallen også.

Tidligere sendte eg alltid ungene mine nakne i dusjen når dei skulle på svømmekurs, men siden ingen andre var nakne i dusjen har eg begynt å sende dei i dusjen med badebukse.

Skrevet

Nei.

De som ikke orker å dusje før offentlig svømmebasseng kan holde seg hjemme.

Anonymous poster hash: 10abd...aa1

Jeg gjør jo det. Hjemme, rett før jeg går. Hvor skitten er det mulig å bli på 15 minutter, egentlig?

Anonymous poster hash: 600b0...22a

Skrevet

Hva med å sende mail til de stedene dere opplever dette ? Jo flere som sier ifra, kanskje de setter inn en vakt

Anonymous poster hash: c0cc7...796

Skrevet

Hva med å sende mail til de stedene dere opplever dette ? Jo flere som sier ifra, kanskje de setter inn en vakt

Anonymous poster hash: c0cc7...796

Nå har jeg av ulike grunner ikke badet i offentlige bad på flere år, men håper å begynne igjen snart. Da har jeg tenkt akkurat det samme som du skriver her - jeg kommer til å klage både der og da og også med å sende mail om problemet.

Skrevet

Voldsomt til klaging på at det er ekkelt med folk som ikke dusjer før bading eller dusjer med badetøy på seg. Tenker dere ikke på alle barna og voksne (for de finnes) som tisser i bassenget? Folk som får vann i munn og nese og spytter det ut igjen i bassenget? Det er ekkelt å bade i offentlige bassenget, enkelt og greit!

Anonymous poster hash: c94bf...5ab

Skrevet

Haha, hvem tar på seg sånne vaktjobber da? GRISETE folk, det er hvem!

'Hei du, du gnudde deg ikke godt nok i rumpa i dusjen nå, gå tilbake og la meg se at du kommer skikkelig til inni der med såpe før du går i bassenget!'

'Skrubb de armhulene nå!'

'Unnskyld, men jeg kan ikke la deg gå i bassenget enda, siden jeg så at du ikke brettet kjønnsleppene skikkelig tilbake da du vasket underlivet. Og husk å spyle nøye i alle hudfoldene'.

YUCK, for en jobb.

Anonymous poster hash: ab64a...692

Skrevet

Haha, hvem tar på seg sånne vaktjobber da? GRISETE folk, det er hvem!

'Hei du, du gnudde deg ikke godt nok i rumpa i dusjen nå, gå tilbake og la meg se at du kommer skikkelig til inni der med såpe før du går i bassenget!'

'Skrubb de armhulene nå!'

'Unnskyld, men jeg kan ikke la deg gå i bassenget enda, siden jeg så at du ikke brettet kjønnsleppene skikkelig tilbake da du vasket underlivet. Og husk å spyle nøye i alle hudfoldene'.

YUCK, for en jobb.

Du har misforstått fullstendig - det er de grisete som ikke vasker seg ordentlig før de skal i bassenget.

Skrevet

Du har misforstått fullstendig - det er de grisete som ikke vasker seg ordentlig før de skal i bassenget.

Jeg mente grisete i tankegangen sin. Jeg kunne ALDRI stått og fortalt voksne mennesker hvordan de skal rengjøre sine edlere deler.

De som ikke burde dra i basseng, er de som ikke takler å gi litt f... i hva andre folk gjør. Kontrollfriker kan holde seg hjemme!

Skrevet

Vi var med barna i superland i Sarpsborg for en stund siden. Mannen hadde med guttene i herregarderoben mens jeg tok lillesøster med i damegarderoben. Vi brukte god tid både før og etter bassenget. Det var mye folk den dagen, men mens vi var i dusjen var det _kun_ jeg og min datter som dusjet nakne. De andre skvettet bare litt vann på seg. Jeg dusjet selv før jeg dro hjemmefra, men dusjet selvfølgelig grundig der også. Sa dette til mannen, som ble veldig overrasket. I herregarderoben dusjet alle nøye og nakne. Er vi kvinner for sjenerte? For selvopptatte?

Vi dro en gang senere også, og det var helt likt da. Kommer aldri til å dra dit igjen.

Da vi var på badeland i Danmark for et par år siden stod det vakt i garderobene som passet på at alle vasket seg grundig fra topp til tå, inkludert grundig hårvask. Skulle nesten ønske det var slik her også.

Hvilke erfaringer har dere fra svømmehallene?

Anonymous poster hash: a98e3...5b2

Jeg og mannen har nesten motsatt erfaring. Hver gang vi er i et basseng, uten unntak, så klager han over alle de grisete mennene/guttene som dusjet med badebukse på eller ikke dusjet i det hele tatt. Mens jeg svært sjelden legger merke til sånt i damegarderoben.

Men kanskje damene som gjør det er mer diskret da, eller at jeg ikke følger like nøye med. Har jo egentlig nok med meg selv. :P

Anonymous poster hash: 088cc...d15

Skrevet

Da må du øve deg da. Å bygge hele dusjrom er MYE billigere enn båser. Det gjør at svømming er et mulig og billig alternativ over hele landet.

At noen et for sjenerte til å benytte seg av det, skal da ikke allmennheten betale for.

Billettene er sterkt subsidierte. Hos oss betaler en voksen 20 kr pr time hvis man kjøper et klippekort til 200 kr. Deri er medregnet dusjing og bruk av badstu.

På Stamina er for øvrig dusjrommet likedan som i svømmehallen... I alle fall her i byen min. Men der betaler folk det det faktisk koster å bruke fasilitetene, så der hører jeg ingen klage!!Anonymous poster hash: ada60...478

Her koster det 220 kr for en voksen og 180 kr for barn.

Til de skyhøye prisene så ønsker jeg gjerne dusjbåser så jeg kan vaske meg uten at andre ser på!

Anonymous poster hash: 40e15...f36

Skrevet

det største problemet er jo de elendige dusjene som stråler tre stråler ned og ikke kan tas ned for å spyle der det trengs..

vaske håret kan jeg glemme i en sånn dusj.. da hadde jeg stått der hele dagen, evt gått i bassenget med masse såperester. Men det værste er jo å få vaska seg i skrittet. Hvordan har du tenkt å skylle bort såpa? Jeg føler meg hvertfall ikke ren nok i en slik dusj, så her gjør jeg grunnarbeidet hjemme og spyler av meg i fellesdusjen. Eneste som funker.

Anonymous poster hash: 1ee2e...156
Skrevet

Voldsomt til klaging på at det er ekkelt med folk som ikke dusjer før bading eller dusjer med badetøy på seg. Tenker dere ikke på alle barna og voksne (for de finnes) som tisser i bassenget? Folk som får vann i munn og nese og spytter det ut igjen i bassenget? Det er ekkelt å bade i offentlige bassenget, enkelt og greit!

Anonymous poster hash: c94bf...5ab

Det er vel ikke noe poeng i å få hudceller, svette, fett og avføringsrester i tillegg?

Anonymous poster hash: ada60...478

Skrevet

Her koster det 220 kr for en voksen og 180 kr for barn.

Til de skyhøye prisene så ønsker jeg gjerne dusjbåser så jeg kan vaske meg uten at andre ser på!

Anonymous poster hash: 40e15...f36

Men du snakker jo om et "badeland", ikke om en vanlig svømmehall.

Skrevet

Men du snakker jo om et "badeland", ikke om en vanlig svømmehall.

Mange plasser erstatter badelandet det vanlige bassenget, så folk har ingen andre alternativ.

Skrevet

Mange plasser erstatter badelandet det vanlige bassenget, så folk har ingen andre alternativ.

Desto viktigere da at brukerne vasker seg godt. Uansett om de er flaue over rumpa si.

Skrevet

Det verste er jo at det aldri er hånddusjer i svømmehaller, kun dusjer som sitter fast på veggen. Ofte kommer det lite vann ut av dem også. Hvordan i alle dager skal man bli ren nedentil når man ikke får dusjet seg der? Synes svømmehaller har gjort en stor feil der. Båser hadde selvsagt også

vært bra.

Anonymous poster hash: 32a6d...695

Skrevet

Badetøyet sitt må hun vel bestemme over selv?

Herregud, gjør du deg dum med vilje, eller? Er det såpe i badetøyet blir det såpe i bassenget og da må de pøse på med klor.

Anonymous poster hash: b3d96...947

Skrevet

Kanskje DU bør holde deg hjemme?

Du har misforstått. Det er ikke vi som følger reglene, som bør holde oss hjemme. Det er dere griser som IKKE følger reglene, som bør det. Troll.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...