Gå til innhold

Inspirert. Ang dusjing i svømmehallen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var med barna i superland i Sarpsborg for en stund siden. Mannen hadde med guttene i herregarderoben mens jeg tok lillesøster med i damegarderoben. Vi brukte god tid både før og etter bassenget. Det var mye folk den dagen, men mens vi var i dusjen var det _kun_ jeg og min datter som dusjet nakne. De andre skvettet bare litt vann på seg. Jeg dusjet selv før jeg dro hjemmefra, men dusjet selvfølgelig grundig der også. Sa dette til mannen, som ble veldig overrasket. I herregarderoben dusjet alle nøye og nakne. Er vi kvinner for sjenerte? For selvopptatte?

Vi dro en gang senere også, og det var helt likt da. Kommer aldri til å dra dit igjen.

Da vi var på badeland i Danmark for et par år siden stod det vakt i garderobene som passet på at alle vasket seg grundig fra topp til tå, inkludert grundig hårvask. Skulle nesten ønske det var slik her også.

Hvilke erfaringer har dere fra svømmehallene?

Anonymous poster hash: a98e3...5b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme erfaring som deg dessverre. Mange grisete folk. Vi er i Drammensbadet, Nadderudhallen og på Røa...samme greie. Oppegående folk...men fryktelig grisete.

Skrevet

Samme erfaring som deg dessverre. Mange grisete folk. Vi er i Drammensbadet, Nadderudhallen og på Røa...samme greie. Oppegående folk...men fryktelig grisete.

Har du spurt mannen din hvordan herregarderoben er? Har inntrykk av at mennene er flinkere enn oss her.

Skrevet

Har samme erfaring som du. Mye slurving, de fleste dukker såvidt under dusjen og de aller fleste med badedrakt på.

Jeg syns det er ekkelt og reiser derfor ikke så ofte og bader med ungene som jeg kunne tenkt meg.

Med noen kilo ekstra etter siste graviditet er jeg ikke så glad i vise meg naken selv, men det er uansett en selvfølge å dusje seg skikkelig når man skal i badebasseng, så da får det bare være med de ekstra kiloene.

Kunne vel tenkt meg at det var flere dusjnisjer/vegger i garderobene, så man kunne "gjemt seg bort litt. Tror nok det hadde fått flere til å dusje skikkelig.

Anonymous poster hash: 4b53b...ee0
Skrevet

Vi går en del i Badelandet (Dyreparken) og har samme erfaring som deg.

Noen dusjer selvsagt uten klær og med såpe, mens mange har badetøyet på, og er ikke i nærheten av såpe...

Synes det er ekkelt. Pleier ofte å "oppdra" barna mine så høyt at andre hører det, lære dem at badetøyet må av og hele kroppen vaskes godt med såpe. Aner ikke om det har effekt på andre🙄🙈

Anonymous poster hash: ce233...ddf

Skrevet

På vannkanten i Bergen er det ikke alle som dusjer naken..

jeg spurte mannen, han sa at ikke alle menn dusjet naken, han gjør.

Jeg gjør ikke 🙈🙈 jeg liker ikke kroppen min

Flere kvinner dusjer heller ikke naken.

Dusjen er et stort kvadratisk rom, hvorfor ikke lage til noen båser? Da hadde flere dusjet ordentlig. Inkl meg selv

Anonymous poster hash: deb24...c5b

Skrevet

På vannkanten i Bergen er det ikke alle som dusjer naken..

jeg spurte mannen, han sa at ikke alle menn dusjet naken, han gjør.

Jeg gjør ikke 🙈🙈 jeg liker ikke kroppen min

Flere kvinner dusjer heller ikke naken.

Dusjen er et stort kvadratisk rom, hvorfor ikke lage til noen båser? Da hadde flere dusjet ordentlig. Inkl meg selv

Da burde du ikke badet. Pga folk som deg må de ha masse klor i vannet. Grisete er det rett og slett.

Anonymous poster hash: 718a6...c4e

Skrevet

Dere som ikke dusjer naken eller gidder bruke såpe: Tenk over om det lukter klor i badeanlegget, gjør det det så er det pga at mange gjør som dere. Er det noe særlig syns dere? bade i samme vann som mange andre som ikke gidder vaske seg skikkelig.....

Anonymous poster hash: 4b53b...ee0
Skrevet

Vi går en del i Badelandet (Dyreparken) og har samme erfaring som deg.

Noen dusjer selvsagt uten klær og med såpe, mens mange har badetøyet på, og er ikke i nærheten av såpe...

Synes det er ekkelt. Pleier ofte å "oppdra" barna mine så høyt at andre hører det, lære dem at badetøyet må av og hele kroppen vaskes godt med såpe. Aner ikke om det har effekt på andre🙄🙈

Anonymous poster hash: ce233...ddf

Bare en kommentar til denne.. jeg syns dusjene i badelandet i dyreparken er helt håpløse når det er litt folksomt (som det ofte er når vi har vært der). Husker ikke antall dusjer, men det må jo være altfor få i forhold til besøkstallet? Og utrolig trangt! Jeg er ikke veldig blyg og ømtålig, men forrige gang vi var der fikk jeg rompa til nabodama i hodet da jeg skulle bøye meg for å vaske minsten... Kunne ønske det var dusjer hvor det var mulig med litt privatliv. Skillevegger og mulighet til å henge opp håndkle ved dusjen så man slipper å sprade naken fram og tilbake.. det tror jeg hadde hjulpet for mange..

Anonymous poster hash: f5f8b...5d7

Skrevet

Hører med til sjeldenhetene at jeg ser noen andre enn meg selv og jentene mine dusje og vaske seg uten badetøy på når vi er i svømmehaller... Skjønner at ikke alle er like komfortable med å vise seg naken, men syns det er utrolig trist at vi har blitt så til de grader skamfulle over egen kropp.

Desto finere opplevelse på lokalbad på Island, der alle aldre og fasonger dusjet nakne med den største selvfølgeligheten i verden!

Anonymous poster hash: 028b4...d05

Skrevet

Grisete? Seriøst? Snakk om å overdrive... Tror dere at folk bæsjer på seg eller drar i svømmehallen utpulte og med flere dagers svette på seg? De aller_aller_fleste er ikke urenslige og 'grisete' noen gang som helst. De fleste dusjer hver dag HJEMME og syns derfor ikke det er nødvendig å måtte blotte seg for halve byen for å tilfredsstille andres prinsipprytteri.

Og HVORFOR finnes ikke båser i norske dusjer?? Er vi så glad i å glane på hverandre, passe på at alle er like og følger reglene? Jeg er ikke ukomfortabel i min kropp, elsker å være naken og i bikini faktisk, men å dusje naken foran mange andre er faktisk ganske nedverdigende. Tenk før dere uttaler dere.

Anonymous poster hash: ab64a...692

Skrevet

Grisete? Seriøst? Snakk om å overdrive... Tror dere at folk bæsjer på seg eller drar i svømmehallen utpulte og med flere dagers svette på seg? De aller_aller_fleste er ikke urenslige og 'grisete' noen gang som helst. De fleste dusjer hver dag HJEMME og syns derfor ikke det er nødvendig å måtte blotte seg for halve byen for å tilfredsstille andres prinsipprytteri.

Og HVORFOR finnes ikke båser i norske dusjer?? Er vi så glad i å glane på hverandre, passe på at alle er like og følger reglene? Jeg er ikke ukomfortabel i min kropp, elsker å være naken og i bikini faktisk, men å dusje naken foran mange andre er faktisk ganske nedverdigende. Tenk før dere uttaler dere.

Så enig!

Anonymous poster hash: 68b3a...704

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å vaske meg nedentil når andre kan se på meg.Så da blir det ikke til at jeg gjør det.Hvorfor ikke ha egne båser så folk kan stå i fred å dusje.Ubehagelig når alle kan se på meg når jeg dusjer.

Anonymous poster hash: d4eaf...620
Skrevet

Men DU og jeg vet jo ikke hvor ofte en person dusjer, eller hvor lenge det er siden siste dusj....

Nei det er ikke morsomt å dusje, og vaske seg skikkelig foran fremmede folk. Men da blr man kanskje holde seg unna svømmehallen da?

Jeg synes det er ekkelt når folk ikke vasker seg skikkelig før de hopper i samme svømmebasseng som meg.

Anonymous poster hash: 10abd...aa1

Skrevet

Alt du har på deg forurenser badevannet. Hudkremer, hårprodukter, såperester etc gjør at vannet må klores sterkere. Jo, det er grisete. Det sjokkerer meg faktisk at folk blåser i tydelige oppslag om full, naken kroppsvask. Greit å være sky, men da går man heller unngå situasjoner med fellesdusj.

Skrevet

Man blir da ren nok med å vaske seg med såpe under badetøy.

Jeg liker ikke stå naken med fremmede folk å dusje. Kroppen NIN er helt grei, men p stå 20cm fra fremmede , naken er ikke OK for meg.

Vasker meg grundig, under badetøyet .

Anonymous poster hash: 22bb5...b73

Skrevet

Men DU og jeg vet jo ikke hvor ofte en person dusjer, eller hvor lenge det er siden siste dusj....

Nei det er ikke morsomt å dusje, og vaske seg skikkelig foran fremmede folk. Men da blr man kanskje holde seg unna svømmehallen da?

Jeg synes det er ekkelt når folk ikke vasker seg skikkelig før de hopper i samme svømmebasseng som meg.

Anonymous poster hash: 10abd...aa1

Kanskje DU bør holde deg hjemme?

Skrevet

Enn så lenge får du da la vær å dra på bading da. Til båsene kommer og det blir mer høyverdig å dusje lizzom.

Anonymous poster hash: 61184...d5e

Skrevet

Man blir da ren nok med å vaske seg med såpe under badetøy.

Jeg liker ikke stå naken med fremmede folk å dusje. Kroppen NIN er helt grei, men p stå 20cm fra fremmede , naken er ikke OK for meg.

Vasker meg grundig, under badetøyet .

Anonymous poster hash: 22bb5...b73

Da får du såperester i badetøyet. Det er en grunn til at man skal vaske seg naken.

Skrevet

Da får du såperester i badetøyet. Det er en grunn til at man skal vaske seg naken.

Badetøyet sitt må hun vel bestemme over selv?

Skrevet

Badetøyet sitt må hun vel bestemme over selv?

Hehe, ja, det er klart, men såperestene fører til forurensning av badevannet, og dermed sterkere kloring. Det er et problem for mange.

Skrevet

Da må du øve deg da. Å bygge hele dusjrom er MYE billigere enn båser. Det gjør at svømming er et mulig og billig alternativ over hele landet.

At noen et for sjenerte til å benytte seg av det, skal da ikke allmennheten betale for.

Billettene er sterkt subsidierte. Hos oss betaler en voksen 20 kr pr time hvis man kjøper et klippekort til 200 kr. Deri er medregnet dusjing og bruk av badstu.

På Stamina er for øvrig dusjrommet likedan som i svømmehallen... I alle fall her i byen min. Men der betaler folk det det faktisk koster å bruke fasilitetene, så der hører jeg ingen klage!!

Anonymous poster hash: ada60...478

Skrevet

Beklager å si det, men svaret ditt bunner i at du mangler kunnskap om bassenghygiene.

Det er nødvendig å dusje rett før man går i bassengen for at bassenget skal ha best mulig kvalitet. Følgen av at du og andre har for store komplekser til å dusje dere og følge reglementet er at ansvarlige må bruke langt mer klor enn de eller hadde trengt. Følgen av det igjen er at vannet gir mange flere problemer, færre personer med ømfindtlig hud kan bruke bassenget og alle - men spesielt barn - får større belastning på lunger og luftveier pga. den økte klorbruken, noe som gjør at de som bruker bassenget oftere er langt mer utsatt for å få bl.a. astma.

Hud som ikke er helt nydusjet før badet får også større belastning enn en hud som ble dusjet noen timer før, det har med hvilke forbindelser klor reagerer på.

Dusj rett før basseng er ikke prinsipprytteri, det er regler som er satt for å beskytte helsen til folk.

Men kunnskapsløse folk ødelegger dessverre dette - og burde derfor ikke bade i offentlige bad.

Det er ingenting nedverdigende i å dusje naken - det er det DU som føler, du og andre som deg som har komplekser eller hemninger dere ikke vil innrømme.

Badetøy skal være rent og fritt for såperester, noe det ikke er når man vasker seg med badetøyet på.

Skal man få singelbåser i alle dusjområder vil dette kreve langt større tidsbruk av de ansatte til rengjøring, rengjøring og vedlikehold blir langt dyrere. Dvs. da blir billettene enda dyrere enn i dag.

Greier man ikke å forholde seg til normale hygienekrav i offentlige bad så har man ingenting der å gjøre.

Jammen ikke rart unge i dag sliter med mødre som har slike hemninger, manglende kunnskaper og manglende respekt for nødvendige regler.

Anonymous poster hash: 25128...518

Skrevet

Jeg dusjer nøye hjemme, tar på meg badetøy og kler meg i rene klær. Spyler av meg i garderoben. Etter badingen spyler jeg av meg det verste, og kjører hjem for å dusje. Denne rutinen ble innøvd da vi gikk på babysvømming. Instruktøren var streng og ville ha det slik. På den måten ble ikke babyene kalde, og vi dusjet sannsynligvis nøyere hjemme enn i en fellesdusj.

Anonymous poster hash: 5645f...917

Skrevet

Da burde du ikke badet. Pga folk som deg må de ha masse klor i vannet. Grisete er det rett og slett.

Anonymous poster hash: 718a6...c4e

Er flere år siden sist.

Syns ikke noe om sånn bading

Styr og dyrt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...