Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #26 Skrevet 2. januar 2017 Da svigermor døde fikk vi blomster fra mine søsken og faktisk søsteren min sin svigerinne også (altså søsteren til min svoger). Det varmet veldig. Det er jo ikke så mye som skal til. Skjønner godt du syns det var litt trist. Anonymous poster hash: a535a...e57
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #27 Skrevet 2. januar 2017 Takk for svar! Dere bekrefter at mine følelser rundt dette er "normale". Det skuffet meg veldig den gang, og forholdet til svigerfamilien har blitt litt anstrengt etter dette. Jeg har ikke klart å være helt meg selv sammen med dem etter at dette (og en annen vond opplevelse som de også vet om og som de også latet som ingenting i etterkant). hi Anonymous poster hash: 28ddb...747
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #28 Skrevet 2. januar 2017 Jeg kan ikke huske at jeg fikk noen oppmersomhet fra svigerfamilien, trolig utenom hilsinger gjennom mannen. Jeg kan heller ikke huske at jeg var opptatt av dette, det er vel derfor jeg ikke helt husker. Jeg skrev aldri noe om dødsfallet på sosiale medier heller. Dette var bevisst. Men alt rundt dødsfallet krevde hele meg, og jeg holdt aldri telling på hvem som viste at de brydde seg eller ikke, det var helt uvesentlig. Forresten må du være klar over at mange rett og slett ikke vet hva de skal si. Derfor sier de ikke noe. Anonymous poster hash: f2aab...afe
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #29 Skrevet 2. januar 2017 Jeg kan ikke huske at jeg fikk noen oppmersomhet fra svigerfamilien, trolig utenom hilsinger gjennom mannen. Jeg kan heller ikke huske at jeg var opptatt av dette, det er vel derfor jeg ikke helt husker. Jeg skrev aldri noe om dødsfallet på sosiale medier heller. Dette var bevisst. Men alt rundt dødsfallet krevde hele meg, og jeg holdt aldri telling på hvem som viste at de brydde seg eller ikke, det var helt uvesentlig. Forresten må du være klar over at mange rett og slett ikke vet hva de skal si. Derfor sier de ikke noe. Anonymous poster hash: f2aab...afe Skjønner jo at det er fordi de ikke vet hva de skal si, men blir overrasket over at godt voksne folk lar være å si noe som helst bare fordi det er mest bekvemt. Jeg tok dødsfallet svært tungt, var sykmeldt en god stund og dette visste de. Jeg vet ihvertfall at jeg som svigermor ønsker et nærmere forhold. Har forøvrig svigerinne på min side av familien som mistet sin far for noen år siden. Jeg sendte både kort og ga henne blomst. For meg var et et selvfølge. hi Anonymous poster hash: 28ddb...747
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #30 Skrevet 2. januar 2017 Forsto jeg deg rett om de sendte blomster til din mor? Da kan det jo hende de tenkte at de har sendt til "familien" (deg inkludert), og føler de har gjort sitt. Eller at ting som står i dødannonsen gjør at de "begrenser det". Unnskyld om jeg kupper tråden, men jeg har et spørsmål angående det med blomster og kondolanser. Når noen mister en av sine nærmeste, og det ikke blir begravelse (begravet i stillhet/bisatt med sine nærmeste o.l.), er det likevel greit å sende blomster? Og om man venter til man ser dødsannonsen (fordi man vil se hva de skriver om blomster til hjemmet, gave, krans osv) og finner ut at det allerede har skjedd? Er det greit å sende blomster i etterkant, blir det for dumt eller hva kan man gjøre? Anonymous poster hash: fae15...a49
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #31 Skrevet 2. januar 2017 Forsto jeg deg rett om de sendte blomster til din mor? Da kan det jo hende de tenkte at de har sendt til "familien" (deg inkludert), og føler de har gjort sitt. Eller at ting som står i dødannonsen gjør at de "begrenser det". Unnskyld om jeg kupper tråden, men jeg har et spørsmål angående det med blomster og kondolanser. Når noen mister en av sine nærmeste, og det ikke blir begravelse (begravet i stillhet/bisatt med sine nærmeste o.l.), er det likevel greit å sende blomster? Og om man venter til man ser dødsannonsen (fordi man vil se hva de skriver om blomster til hjemmet, gave, krans osv) og finner ut at det allerede har skjedd? Er det greit å sende blomster i etterkant, blir det for dumt eller hva kan man gjøre? Anonymous poster hash: fae15...a49 Hvis det eksplisitt står "vennligst ingen blomster til hjemmet", skriver du i stedet en hyggelig hilsen på et kort. Du kan ikke gå rundt og late som om det ikke har skjedd. Anonymous poster hash: 108ef...e4d
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #32 Skrevet 2. januar 2017 Forsto jeg deg rett om de sendte blomster til din mor? Da kan det jo hende de tenkte at de har sendt til "familien" (deg inkludert), og føler de har gjort sitt. Eller at ting som står i dødannonsen gjør at de "begrenser det". Unnskyld om jeg kupper tråden, men jeg har et spørsmål angående det med blomster og kondolanser. Når noen mister en av sine nærmeste, og det ikke blir begravelse (begravet i stillhet/bisatt med sine nærmeste o.l.), er det likevel greit å sende blomster? Og om man venter til man ser dødsannonsen (fordi man vil se hva de skriver om blomster til hjemmet, gave, krans osv) og finner ut at det allerede har skjedd? Er det greit å sende blomster i etterkant, blir det for dumt eller hva kan man gjøre? Anonymous poster hash: fae15...a49 De sendte min mor blomster, ja, men synes ikke det rettferdiggjør at de i det minste kunne SAGT noe til meg. Enten i form av en iten blomst,en melding eller gitt meg en klem neste gang vi møttes og sagt noe da. hi Anonymous poster hash: 28ddb...747
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #33 Skrevet 2. januar 2017 De sendte min mor blomster, ja, men synes ikke det rettferdiggjør at de i det minste kunne SAGT noe til meg. Enten i form av en iten blomst,en melding eller gitt meg en klem neste gang vi møttes og sagt noe da. hi Anonymous poster hash: 28ddb...747 Det er jeg enig i, de kunne og burde vist mye mer medfølelse. Jeg var veldig ung og bodde med min mor da faren min døde, da fikk jeg blomster fra venninnene mine mens kjæresten min og vennegjengen hans aldri nevnte på det. Det var sårt. Anonymous poster hash: fae15...a49
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #34 Skrevet 2. januar 2017 Det er jeg enig i, de kunne og burde vist mye mer medfølelse. Jeg var veldig ung og bodde med min mor da faren min døde, da fikk jeg blomster fra venninnene mine mens kjæresten min og vennegjengen hans aldri nevnte på det. Det var sårt. Anonymous poster hash: fae15...a49 Leit å høre... Anonymous poster hash: 28ddb...747
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #35 Skrevet 2. januar 2017 Har mistet søsteren min. Fikk blomster og fine ord. Opplevde at noen av vennene mine "trakk seg unna" meg litt... Ikke fordi de var egoistiske, men fordi de ikke viste hvordan de skulle forholde eg til det/meg. Synes slikt kan være vanskelig selv, så skjønte det absolutt. Har i ettertid selv prøvd å være mer åpen i møte med de som har mistet noen nære. Anonymous poster hash: 04426...5c9
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #36 Skrevet 2. januar 2017 Min venninne mistet sin mor da vi var 16 år. Jeg bakte og ringte på der hjemme. Aner ikke om det smakte, men det er tanken som teller. Så selv barn vet hvordan man oppfører seg når noen nære har mistet noen. Elendig av voksne folk å ikke vise mer medfølelse. Anonymous poster hash: 28ddb...747
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #37 Skrevet 2. januar 2017 Når jeg mistet min far for 3 år siden husker jeg at jeg fikk blomster og bamser fra mine venninner, men husker ikke om jeg fikk ifra svigerforeldrene. Tror ikke det, og fikk generelt lite med støtte ol hos de i perioden. Anonymous poster hash: 4ea26...47b
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #38 Skrevet 2. januar 2017 Min svigerfamilie, både svigerforeldre, min manns to søsken med ektefeller kom både i b2gravelse og minnessamvær enda de kun hadde møtt pappa noen få ganger. I tillegg fikk både jeg og mamma blomster. Anonymous poster hash: 5dc37...1a2
LME1001 Skrevet 2. januar 2017 #39 Skrevet 2. januar 2017 Da min mor mistet sin mamma, sa hennes onkel (bror av mammas far) og tante ikke et pip. Ingen klem, ingen triste blikk, kun skravling om kaffen/været/vinden. Min mor ble enormt skuffet.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #40 Skrevet 2. januar 2017 Jeg går kanskje litt mot strømmen, men det er ikke alle som vet helt hvordan de skal oppføre seg etter et dødsfall. Usikkerhet knyttet til dette kan lett føre til at en heller trekker seg unna fordi man er redd for å trå feil. Nå kjenner jeg ikke din svigerfamilie, så jeg vet ikke hva som er de bakenforliggende årsakene, men det kan være greit å ha med seg at alt ikke nødvendigvis trenger å være i verste mening. Anonymous poster hash: 11bcc...77c
Gjest Darwinia:-) Skrevet 2. januar 2017 #41 Skrevet 2. januar 2017 Ja, fikk mye trøst av min svigerfamilie. De kjøpte også en vakker krans til begravelsen. De hadde bare møtt han én gang.
Hjertefru Skrevet 2. januar 2017 #42 Skrevet 2. januar 2017 Jeg har mistet begge mine foreldre, svigers ordnet blomst og møtte opp i begravelse. Likeså svoger. De hjalp tom å booke et lokale til begravelsen til den ene. Nå skal det sies at de hadde hatt mye med hverandre å gjøre i forkant. Synes det er dårlig oppførsel det du beskriver. En telefon og en blomst er folkeskikk og minimum.
Anonym bruker Skrevet 2. januar 2017 #43 Skrevet 2. januar 2017 Jeg går kanskje litt mot strømmen, men det er ikke alle som vet helt hvordan de skal oppføre seg etter et dødsfall. Usikkerhet knyttet til dette kan lett føre til at en heller trekker seg unna fordi man er redd for å trå feil. Nå kjenner jeg ikke din svigerfamilie, så jeg vet ikke hva som er de bakenforliggende årsakene, men det kan være greit å ha med seg at alt ikke nødvendigvis trenger å være i verste mening. Anonymous poster hash: 11bcc...77c Å late som ingen ting er uansett dårlig gjort. Deres eget minimale ubehag er ikke grunn nok til å forsvare at de oppfører seg lite støttende. Anonymous poster hash: 108ef...e4d
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #44 Skrevet 3. januar 2017 Å late som ingen ting er uansett dårlig gjort. Deres eget minimale ubehag er ikke grunn nok til å forsvare at de oppfører seg lite støttende. Anonymous poster hash: 108ef...e4d Det du skriver her er så dekkende; "deres eget minimale ubehag...". De var godt informert om hva jeg gikk gjennom, og møtte i tillegg min far en rekke ganger. hi Anonymous poster hash: 28ddb...747
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #45 Skrevet 3. januar 2017 Mine svigerforeldre kom ikke i min fars begravelse fordi de hadde planlagt tur på hytta. Anonymous poster hash: 38af2...eed
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #46 Skrevet 3. januar 2017 Mine svigerforeldre kom ikke i min fars begravelse fordi de hadde planlagt tur på hytta. Anonymous poster hash: 38af2...eed Er det mulig....? Anonymous poster hash: 28ddb...747
Anonym bruker Skrevet 3. januar 2017 #47 Skrevet 3. januar 2017 Jeg har mistet begge mine foreldre, svigers ordnet blomst og møtte opp i begravelse. Likeså svoger. De hjalp tom å booke et lokale til begravelsen til den ene. Nå skal det sies at de hadde hatt mye med hverandre å gjøre i forkant. Synes det er dårlig oppførsel det du beskriver. En telefon og en blomst er folkeskikk og minimum. Veldig leit at du har mistet begge. Det høres ut som du er heldig med svigerfamilien din. Håper de er til god støtte ellers også. hi Anonymous poster hash: 28ddb...747
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå