Gå til innhold

De av dere som dessverre har mistet en av foreldrene...

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk det noen form for oppmerksomhet(blomst,kort,melding o.l.) fra deres svigerfamilie?

Min far døde for et par år siden, og jeg hørte ikke et pip fra svigerinne og svoger. Er ikke det veldig spesielt? Ikke en tekstmelding...ikke et pip engang da vi møttes noen måneder senere i en annen anledning. Svigermor sa "det er trist.." da jeg møtte henne første gangen etter begravelsen, men heller ikke en blomst eller noe annet.

Svigerfamilien min skuffet meg den gangen. Jeg gikk gjennom en livskrise og de viste null medfølelse.

Er det virkelig så mange "kjølige" folk der ute, eller var jeg uheldig? Noen mener kanskje jeg forventet for mye?

Anonymous poster hash: 28ddb...747
Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk DERE noen form for oppm.het skulle det være....

Skrevet (endret)

Det nærmeste jeg kommer er å ha mistet besteforeldre. Men da fikk mine foreldre blomster fra mine svigerforeldre. Samme andre veien.

Jeg hadde blitt lei meg om ingen viste de brydde seg.

Endret av amandine
Skrevet

Mine foreldre sendte en blomst til svigermor da hun mistet sin far. Føler det er normalt for å vise litt omtanke.

Anonymous poster hash: e111c...d6e
Skrevet

Tenker du på dette to år etter?

Da min morfar/eneste far jeg har hatt døde fikk jeg ikke noe. Det var så mye styr uansett at jeg ikke la merke til det bie særlig heller. Det hadde ikke hjulpet noe heller, for en blomst erstatter ikke en far.

Anonymous poster hash: b3935...b0b

Skrevet

Jeg har opplevd at enkelte mennesker er utrolig egoistiske. Det flrste de tenker er at nyheten skal ikke gjøre dem triste. Mine svigerforeldre er egoistiske,trolig er det pga alderdommen men også dattera deres,min manns søster tenker bare på seg selv. Feks ingen av dem ønsket å passe på noen av barna for de har oppdratt sine egne barn (altså passe på,leke,ikke oppdra). Dattera ville ikke gi meg en frukt jeg ba om. Jeg satt og matet babyen og innså at han skal spise opp grøten og enda sulten. Altså, din svigerfamilie innser at det du opplevde,er trist men de vil ikke hjelpe deg for da må de gå dyperr inn i alt det triste.

Anonymous poster hash: 76398...0d5

Skrevet

Mine foreldre sendte en blomst til svigermor da hun mistet sin far. Føler det er normalt for å vise litt omtanke.

Anonymous poster hash: e111c...d6e

Min mor fikk blomst.

hi

Skrevet

Jeg fikk blomster fra svigerforeldrene mine når jeg mistet faren min. Og fra jobben min.

Forventet det ikke da jeg ikke hadde noe særlig kontakt med min far og svigerforeldrene mine aldrig hadde møtt han, men veldig koselig å få.

Anonymous poster hash: 98297...3c4

Skrevet

Eneste jeg fikk blomst fra var svigermor/svigerfar. Vi ble invitert på lunch hos svogereren min for å få et avbrekk i hverdagen mellom dødsfall og begravelse.

Jeg gav streng beskjed, jeg vil IKKE snakke om pappa, jeg vil ikke snakke om begravelse el noe. Men svigerinna mi klarte ikke å holde nysgjerrigheten tilbake.

Fikk ikke blomst av mamma en gang, de skilte seg for mange år siden.

Anonymous poster hash: 4ca7f...232

Skrevet

Da min morfar/eneste far jeg har hatt døde fikk jeg ikke noe. Det var så mye styr uansett at jeg ikke la merke til det bie særlig heller. Det hadde ikke hjulpet noe heller, for en blomst erstatter ikke en far.

Kom på det etter en nylig samtale om noe annet, men nei jeg tenker ikke på det daglig.

hi

Skrevet

Jeg fikk blomst fra jobben. Satte stor pris på det.

Jeg hadde et nært forhold til pappa. Det at jeg ikke hørte et pip fra svigerinne/svoger(+ andre hendelser)har gjort at vi ikke har så nært forhold. De prater bare om vær og vind, og det synes jeg er så dørgende kjedelig i lengden. 

hi

Skrevet

Ingen blomster fra svigerfamilien da pappa døde. Urolig kjipt!!! Mannen har foreldre og to søsken som bor i samme by som oss, synes det var skuffende å kun få meldinger og et par klemmer.

Anonymous poster hash: d571f...98b

Skrevet

Ingen blomster fra svigerfamilien da pappa døde. Urolig kjipt!!! Mannen har foreldre og to søsken som bor i samme by som oss, synes det var skuffende å kun få meldinger og et par klemmer.

Anonymous poster hash: d571f...98b

Skjønner det, men du fikk da meldinger og klemmer du. Jeg hørte ikke et pip fra svigerinne/svoger. Verken da det skjedde eller i etterkant. 

hi

Skrevet

Mistet pappa, fikk masse kondolanser, meldinger, omtanke. Fikk blomst fra jobben min og noen gode veninner. Hadde vært sært om svigerforeldrene mine skulle gitt meg blomst, de hadde krans i begravelsen og kondolerte både meg, mamma, søsknene mine. Tenkte aldri et sekund på blomster, og jeg tenker at alle blomstene som min mor fikk ble levert til rett adresse!

Anonymous poster hash: d95dc...b99

Skrevet

Nå var jeg så ung at jeg ikke hadde noe svigerfamilie men om det hadde skjedd nå så vil jeg tro de hadde gjort det. Om dine ikke gjorde det så har de dårlig oppdragelse og lite empatiske. Det er normal folkeskikk å sende en blomst/kort/oppmerksomhet til familie i slike tilfeller. 

Anonymous poster hash: c38d5...451
Skrevet

Nei, hørte ikke et ord. De sa heller ikke noe når jeg møtte dem første gang etterpå heller.

Anonymous poster hash: a1667...4d6

Skrevet

Jeg mistet min pappa i kreft for noen år siden, rett før begravelsen døde også min bestefar. Husker jeg fikk mange kondolansemeldinger, klemmer og trøst, men ikke fra svigerfamilien. Det var mer i retningen "Oi så trist", ellers tror jeg de pratet mest med mannen om det som hendte.

Anonymous poster hash: 78ce5...0c2
Skrevet

Her var vi (jeg og samboer,mamma og pappa og mine besteforeldre ) i begravelsen til mor til min svigerinne. For oss var det naturlig å stiller opp for hun og hennes familie denne dagen.

Anonymous poster hash: 7a9c3...fb9

Skrevet

Du har vært skikkelig uheldig med svigerfamilien, syns jeg. Vi har nettopp hatt et dødsfall i familien, og det har haglet inn med kondolanser, brev, meldinger, blomster og andre former for tilkjennegivelser og vennlig oppmerksomhet. Fra familie, svigerfamilie, venner og bekjente. Et helt lokalsamfunn i tillegg. Det er da noe "alle" skjønner at man skal gjøre!?

Anonymous poster hash: 108ef...e4d

Skrevet

Nei, men all omtanke og vennlighet fra folk rundt deg kan være med på å gjøre sorgen til et levelig sted. Tross alt.

Skrevet

Du har vært skikkelig uheldig med svigerfamilien, syns jeg. Vi har nettopp hatt et dødsfall i familien, og det har haglet inn med kondolanser, brev, meldinger, blomster og andre former for tilkjennegivelser og vennlig oppmerksomhet. Fra familie, svigerfamilie, venner og bekjente. Et helt lokalsamfunn i tillegg. Det er da noe "alle" skjønner at man skal gjøre!?

Enig med deg! 

hi

Skrevet

Da moren min døde, kom min daværende svigermor fra andre siden av landet for å hjelpe meg/oss med alt det praktiske samt støtte meg.

Da faren min døde to år senere, hjalp hele min nåværende svigerfamilie meg og støttes oss.

Syntes det var kjempedårlig av din svigerfamilie 😢

Skrevet

Jeg tror mange ikke helt vet hva de skal si, derfor sier de ingenting. Jeg opplevde det på jobben da min mor døde av kreft for noen år siden. Alle visste jo at hun var syk, hun hadde vært det i årevis. Jeg var borte i tre uker ifm dødsfallet og begravelsen, og da jeg kom tilbake var det ingen som sa noe. Det var veldig sårende.

Si heller "Jeg vet ikke hva jeg skal si...". Det verste er å ikke si (eller gjøre) noe.

Anonymous poster hash: 984bd...0cf
Skrevet

Hadde ikke mann / samboer da mamma døde, men fikk både hilsen og blomster fra min eks-svigerinne (eksen til broren min) og fra hennes far.

Anonymous poster hash: 94815...ded
Skrevet

Jeg tror mange ikke helt vet hva de skal si, derfor sier de ingenting. Jeg opplevde det på jobben da min mor døde av kreft for noen år siden. Alle visste jo at hun var syk, hun hadde vært det i årevis. Jeg var borte i tre uker ifm dødsfallet og begravelsen, og da jeg kom tilbake var det ingen som sa noe. Det var veldig sårende.

Si heller "Jeg vet ikke hva jeg skal si...". Det verste er å ikke si (eller gjøre) noe.

Anonymous poster hash: 984bd...0cf

Da er de jo både avstumpa og uhøflige. Å "ikke vite hva man skal si" motvirkes jo ved at man bare sier "kondolerer". Mer enn nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...