Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #1 Skrevet 31. desember 2016 http://www.tv2.no/nyheter/8832178/ Dette har jeg ingen tro på, hvis de hadde vert gode nok foreldre, hvorfor stikker de fra norge da ? dette er kun svartmaling av barnevernet ikke noe annet. veldig glad for dem finnes Anonymous poster hash: fdf35...2ef
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #2 Skrevet 31. desember 2016 http://www.tv2.no/nyheter/8832178/ Dette har jeg ingen tro på, hvis de hadde vert gode nok foreldre, hvorfor stikker de fra norge da ? dette er kun svartmaling av barnevernet ikke noe annet. veldig glad for dem finnes Anonymous poster hash: fdf35...2ef Da er du naiv. Anonymous poster hash: e1506...7f0
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #3 Skrevet 31. desember 2016 Jeg jobbet hos advokat og så flere saker der barnevernet opptrådte meget useriøs. Samme udugelige sakskyndig hver gang (der enten tingretten eller lagmannsretten kommenterte det). Masse rot i barnevernet som også ble offentlig men uten at det skjedde noe. Jeg har absolutt ingen tillitt til barnevernet som institusjon, i hvert fall ikke der det handler om "myke" ting som angivelig omsorgssvikt. Anonymous poster hash: 58c96...4e0
Gjest ciao12 Skrevet 31. desember 2016 #4 Skrevet 31. desember 2016 Godt for dem, det forstår jeg veldig godt.Vet flere familier som har flyttet til hjemmelandet for å leve i fred.Jeg har ingen tillit til barnevernet etter alt jeg har hørt på nyhetene og andre stedet. Jeg sier bare: GODT VALG!
Anonym bruker Skrevet 31. desember 2016 #5 Skrevet 31. desember 2016 Har selv som fagperson vært involvert i flere tilfeller der BV har tuklet med bevis. Store feil og mangler i møtereferat som kan dokumenteres da foreldre har gjort hemmelige lydopptak. Jeg har ikke juridisk bakgrunn bare så det er nevnt, men jeg har hatt innsyn i flere saker mot BV. Nå hører jo disse tilfellene med til sjeldenhetene da, men det skjer faktisk. Og ett tilfelle er ett for mye, slikt skal IKKE skje. I denne saken kan jeg ikke uttale meg, men på generelt grunnlag er det svært kritikkverdig å endre dokumenter på denne måten. Og dette vil ikke sette BV i er spesielt bra lys i rettssaken. Dette bekrefter at foreldrene har rett i å føle seg forfulgt. BV har også tidligere i denne saken tråkket i salaten er par ganger, vurdering av besteforeldres mentale tilstand basert på synsing av ansatte i BV og ikke av fagpersoner. Denne saken skal bli svært spennende å følge. Anonymous poster hash: 08ea2...f4c
smurfis Skrevet 31. desember 2016 #6 Skrevet 31. desember 2016 Jeg tror at barnevernet har rett i deres avgjørelser i de fleste tilfeller, men at det gjøres feil er helt klart. Det er mennesker som jobber med dette og som kjent kan mennesker gjøre feil...også de som jobber i barnevernet. Vi trenger barnevernet mer enn vi ikke trenger de. Jeg tror veldig mange flere barn har fått et bedre liv pga barnevernet, enn de som ikke har gjort det. Men..jeg tror/føler også at barnevernet er dårlige på kritikk og at de verner ofte litt for mye om sine egne og de er ofte ikke i stand til å innse/ innrømme at de har tatt feil. Ut i fra de klippene av Natasja som jeg har sett, så virker hun jo på ingen måte "utviklingshemmet" hva nå enn de mener med det. Hun virker (naturlig nok) litt nervøs, men hvem ville ikke vært det i den situasjonen. Om hun nå er litt "enkel" (jeg sier ikke at hun er det altså) så kan hun likevel være en god omsorgsperson. Nå vet ikke jeg hva annet som ligger bak avgjørelsen til barnevernet da, om det er noe annet i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #7 Skrevet 1. januar 2017 tenker dere som er uenig her ikke vet hva dere snakker om... barnevernet gjør så mye bra, og bare negativ dritt kommer opp Anonymous poster hash: fdf35...2ef
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #8 Skrevet 1. januar 2017 tenker dere som er uenig her ikke vet hva dere snakker om... barnevernet gjør så mye bra, og bare negativ dritt kommer opp Anonymous poster hash: fdf35...2ef Tror du har missforstått kraftig. Nå er det mange som skriver at de gjør mye bra. MEN, de gjør også feil. Du må huske på at de er bare vanlige dødlige de som jobber i BV også. Mange triste saker og skjebner. Anonymous poster hash: 90ef1...23b
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #9 Skrevet 1. januar 2017 Skulle så ønske at bv kunne legge alle sine kort på bordet under slike situasjoner. Da tror jeg pipa hadde fått en annen lyd hos relativt mange mennesker! Anonymous poster hash: d595c...831
aanonym Skrevet 1. januar 2017 #10 Skrevet 1. januar 2017 Barnevernet gjør absolutt feil. Se f.eks her: https://www.nrk.no/troms/fylkesmannen_-_-barnevernet-sviktet-i-halvparten-av-sakene-1.12848145
sug lut Skrevet 1. januar 2017 #11 Skrevet 1. januar 2017 Godt for dem, det forstår jeg veldig godt.Vet flere familier som har flyttet til hjemmelandet for å leve i fred.Jeg har ingen tillit til barnevernet etter alt jeg har hørt på nyhetene og andre stedet. Jeg sier bare: GODT VALG! Er det ikke litt påfallende at barnevernsparanoide alltid har de sykeste språklige feil?
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #12 Skrevet 1. januar 2017 Godt for dem, det forstår jeg veldig godt.Vet flere familier som har flyttet til hjemmelandet for å leve i fred.Jeg har ingen tillit til barnevernet etter alt jeg har hørt på nyhetene og andre stedet. Jeg sier bare: GODT VALG! Og når du leser om slike saker på nyhetene, regner jeg med at du kjenner til bv sin side av saken òg? Anonymous poster hash: d595c...831
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #13 Skrevet 1. januar 2017 Godt for dem, det forstår jeg veldig godt.Vet flere familier som har flyttet til hjemmelandet for å leve i fred.Jeg har ingen tillit til barnevernet etter alt jeg har hørt på nyhetene og andre stedet. Jeg sier bare: GODT VALG!Ingen tillit pga ting du leser ? Da bør du ta en titt i den gruppen på Facebook som vil ha barnevernet fjernet. Så forstår du gjerne hvor viktig barnevernet faktisk er. Anonymous poster hash: 19a58...cb4
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #14 Skrevet 1. januar 2017 Ja, barnevernet gjør helt klart feil fra tid til annen, men stort sett gjør de veldig mye bra. Den feilen barnevernet begår mest, må være at de ikke griper kraftig nok inn i enkelte alvorlige saker. En står på utsiden og ser på at barna lider, mens foreldrene får feile om og om igjen... Innen barnevernet faktisk tar skikkelig grep, er ungene dessverre alt ødelagt. Anonymous poster hash: fd688...3ee
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #15 Skrevet 1. januar 2017 Glemte en ting.. Påfallende ofte vil jeg påstå at de vi ser i media som beskylder barnevernet for å behandlet dem urett, opptrer noe evneveike og blottet for selvinnsikt. Anonymous poster hash: fd688...3ee
Mumua Skrevet 1. januar 2017 #16 Skrevet 1. januar 2017 Barnevernet er livsnødvendig, men de trenger en grundig gjennomgang og opprenskning av folkene som jobber der for å kvalitetssikre jobben de gjør. Det burde også blir strengere krav til utdanning for å jobbe i en så viktig jobb. Det burde ikke være en utdannelse på videregående nivå, men heller på høyskole\universitet. Man må rett og slett ha mer modenhet enn en 19-åring klarer å oppdrive for å kunne ha den jobben. Jeg har sett flere tilfeller der barn ikke blir tatt til tross for at foreldrene overhodet ikke er i stand til å ivareta barnet annet enn å holde det i live, og det selv om det har blitt sendt utallige bekymringsmeldinger. Så det er virkelig potensiale for forbedring i den etaten.
Mamma_til_2 Skrevet 1. januar 2017 #17 Skrevet 1. januar 2017 Barnevernet har ikke lov til og uttale seg om saker uansett hvordan de blir vinklet i media, derfor blir ofte en side av saken løftet frem i lyset, har ikke lest den linken som det refereres til, men har troen på at bv gjør jobben sin.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #18 Skrevet 1. januar 2017 Godt for dem, det forstår jeg veldig godt.Vet flere familier som har flyttet til hjemmelandet for å leve i fred.Jeg har ingen tillit til barnevernet etter alt jeg har hørt på nyhetene og andre stedet. Jeg sier bare: GODT VALG! "Hjemmelandet"? Anonymous poster hash: d00cf...ded
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #19 Skrevet 1. januar 2017 Barnevernet er livsnødvendig, men de trenger en grundig gjennomgang og opprenskning av folkene som jobber der for å kvalitetssikre jobben de gjør. Det burde også blir strengere krav til utdanning for å jobbe i en så viktig jobb. Det burde ikke være en utdannelse på videregående nivå, men heller på høyskole\universitet. Man må rett og slett ha mer modenhet enn en 19-åring klarer å oppdrive for å kunne ha den jobben. Jeg har sett flere tilfeller der barn ikke blir tatt til tross for at foreldrene overhodet ikke er i stand til å ivareta barnet annet enn å holde det i live, og det selv om det har blitt sendt utallige bekymringsmeldinger. Så det er virkelig potensiale for forbedring i den etaten. Barnevernspedagog er en høyskoleutdanning. Anonymous poster hash: d00cf...ded
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #20 Skrevet 1. januar 2017 Barnefjernet er avsløret! haha gleder meg til den dag de selv blir fjernet! Anonymous poster hash: 007fc...3fc
Mumua Skrevet 1. januar 2017 #21 Skrevet 1. januar 2017 Barnevernspedagog er en høyskoleutdanning. Anonymous poster hash: d00cf...ded Det er flott, men det er særdeles mange som jobber der med bare utdanning fra vgs.
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #22 Skrevet 1. januar 2017 Barnefjernet er avsløret! haha gleder meg til den dag de selv blir fjernet! Anonymous poster hash: 007fc...3fc ...og kommer i fosterhjem? Anonymous poster hash: d00cf...ded
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #23 Skrevet 1. januar 2017 ...og kommer i fosterhjem? Anonymous poster hash: d00cf...ded Heller i fosterhjem enn hos ubrukelige foreldre! Anonymous poster hash: d595c...831
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #24 Skrevet 1. januar 2017 Det er flott, men det er særdeles mange som jobber der med bare utdanning fra vgs. Dette må du nesten dokumentere. At det er 19åringer med kun videregående skole som jobber i barneverntjenesten Anonymous poster hash: 8656b...607
Anonym bruker Skrevet 1. januar 2017 #25 Skrevet 1. januar 2017 Heller i fosterhjem enn hos ubrukelige foreldre! Anonymous poster hash: d595c...831 Heller hos foreldre som elsker barna enn i forsterhjem som ikke elsker barn men har de for de får penger for å ha barn! Anonymous poster hash: 007fc...3fc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå