Gå til innhold

Argh! Forbannet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er første gang jeg og kjæresten skal feire nyttårsaften sammen, og vi har planlagt middagsselskap og invitert gjester. Vi har også snakket om å dra ned på et utested i løpet av kvelden.

Både middag og dessert tar lang tid å tilberede i dag og i morgen, og jeg har fremdeles også en del rydding og vasking som gjenstår.

Nå i kveld så kommer det frem at han mener at vi må dra på dette utestedet før rakettoppskytingen klokka tolv, helst rundt kl 21.00!?

Jeg sier at det for det første ikke er normalt med en helaften på pub på nyttårsaften etter man har fylt 30! Han sier det er helt feil, og at det sier mer om hva slags folk jeg omgås.

Jeg sa også at det er helt uforenlig å ha middagsselskap nyttårsaften og å dra ut tidlig på byen, og det skjønte han ingenting av.

For min del er det også lite fristende å legge sjel og hjerte i at dette skal bli en hyggelig kveld, med god mat og drikke, dersom det er snakk om å gafle innpå på 2- 3 timer og så løpe til byen for å drikke på pub!

Med unntak av 1 gjest, så kan jeg ikke se for meg at det er noe de andre er forberedt på å gjøre så tidlig heller? For min del vil det ødelegge stemningen og kvelden, og bare bli stress.

Har jeg grunn til å være irritert?

Anonymous poster hash: a981d...5a2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her i byen er det tomt ute på nyttårsaften ....  totalt øde. så jeg hadde dratt ut til midnatt for å se raketter....

Så skjønner deg godt, men ikke noe å bli forbanna for.

Anonymous poster hash: 4f1e6...c2e
Skrevet

Himmel og hav, klarer du å leve med en slik fyr resten av livet? Hvis ikke, løp jente!

Anonymous poster hash: 4ad71...bd7

Skrevet

Ja, hvis det ikke var avtalt at dere skulle dra tidlig ut, eller ut i det hele tatt så har du all grunn til å være irritert.

Jeg får også inntrykk av at du kanskje er på vei inn i den klassiske fella.... du skal bruke lang tid både i dag og i morgen på å forberede all maten, og i tillegg skal du rydde og ordne annet i dag. Hva gjør han?

Anonymous poster hash: 6626a...de0
Skrevet

Dere må avklare ambisjoner og forventninger før dere gjør innkjøp og invitasjoner.

Fins mange over 30 som tar en helaften en gang i året, jo. Men å sette tidsfrist på en fin middag er jo bare masete.

Anonymous poster hash: 9d644...c33

Skrevet

Gafle inn på 2-3 timer? Hvor sakte spiser dere?

Anonymous poster hash: fa86e...38a

Skrevet

Det er da ingen andre på byen kl ni? Jeg hadde ventet til 23. Litt tidlig det også, men siden det er nyttår er det jo et poeng å være der før midnatt.

Skrevet

Ja, hvis det ikke var avtalt at dere skulle dra tidlig ut, eller ut i det hele tatt så har du all grunn til å være irritert.

Jeg får også inntrykk av at du kanskje er på vei inn i den klassiske fella.... du skal bruke lang tid både i dag og i morgen på å forberede all maten, og i tillegg skal du rydde og ordne annet i dag. Hva gjør han?

En ting til - hvis gjestene tro de er invitert til dere til nyttårsfeiring og ikke vet om at dere ev. skal ut, så synes jeg det er veldig uhøflig å si at kl. 21 er kvelden over, for da skal vertsskapet på byen...

Skrevet

Bli enige om en mellomting da vel?!

Men vil vel heller ikke kalle det å gafle innpå om dere sitter 2- 3 timer med maten...

Anonymous poster hash: 2a19f...c5f

Skrevet

En ting til - hvis gjestene tro de er invitert til dere til nyttårsfeiring og ikke vet om at dere ev. skal ut, så synes jeg det er veldig uhøflig å si at kl. 21 er kvelden over, for da skal vertsskapet på byen...

DET er jeg enig i. Er jeg bedt hjem til noen, så vil jeg leke med dem. Ikke stå og trykke og slåss om plassen rundt en bardisk.

Anonymous poster hash: 9d644...c33

Skrevet

Her i byen er det tomt ute på nyttårsaften ....  totalt øde. så jeg hadde dratt ut til midnatt for å se raketter....

Så skjønner deg godt, men ikke noe å bli forbanna for.

Anonymous poster hash: 4f1e6...c2e

Planen var hele tiden å dra ut for å skyte opp raketter, og også å dra på denne pub'en.

Det er ambisjonene om å faktisk dra på denne puben fra 21- 23.45 og så igjen etter oppskyting, samme kveld som vi har invitert til middagsselskap, jeg har problemer med...

Skrevet

Hva med å ta ting som det kommer?

Lodd stemningen med gjestene, hvis de er innstilt på å gå ut på dette utestedet så bli enige utover kvelden om når det er passe å gå dit.

Å dra ut kl 21 kan enten bli veldig bra, eller bli masete og ødelegge stemninga.

Skrevet

Han mener at han har sagt det, men det er jeg veldig sikker på at han ikke har. Og han hadde ingen innvendinger når jeg tidligere snakket om å "ta en liten tur på denne puben i løpet av kvelden". Med en liten tur, så mener jeg da ikke en helaften..!

Skrevet

Gafle inn på 2-3 timer? Hvor sakte spiser dere?

Anonymous poster hash: fa86e...38a

I alle middagsselskap jeg har arrangert eller vært på, så er det snakk om velkomstdrink, og at man blir sittende i mange timer ved bordet med både middag, kaffe og kaker, og snakke og drikke vin i en god del timer. Det er det som gjør det hyggelig.

Skrevet

Han mener at han har sagt det, men det er jeg veldig sikker på at han ikke har. Og han hadde ingen innvendinger når jeg tidligere snakket om å "ta en liten tur på denne puben i løpet av kvelden". Med en liten tur, så mener jeg da ikke en helaften..!

Dere har tydeligvis veldig forskjellige ønsker og forventninger. Eneste som kan løse det er kommunikasjon. I fremtiden må dere bli mye tydeligere med hverandre.

Jeg lurer fremdeles på hva han gjør foran middagsselskapet i morgen. En av grunnene til at jeg kommenterte det er at jeg får inntrykk av at han ikke forstår hva det krever å stelle i stand mat slik du tydeligvis planlegger nå. Hadde han forstått det, da hadde han nok ikke foreslått å gå ut allerede kl. 21. Og om du står med alt av rydding og vask og matlaging og kanskje handling også... da tror jeg at dere vil få mye større krasjer i fremtiden.

Ikke gå i fella å synes at det er så koselig å gjøre alt selv, da blir det normalen i forholdet også.

Skrevet

Ja, ikke sant. Han mener av en eller annen grunn at det er så vanlig å dra på byen, og dra ut tidlig, at det ikke er noe problem.

Og det er jeg helt uenig i. Jeg tenker som så at hvis han og kameraten absolutt skal på byen så tidlig, så får de gjøre det, mens jeg blir igjen med gjestene- både for deres del om de ikke vil på pub tidlig selv, men også fordi det frister lite å stresse til byen en slik dag.

Men vi er ikke så enormt mange til middag i utgangspunktet, så jeg synes det er utrolig trist om det blir slik.

Skrevet

Han tar ansvar og hjelper vanligvis mye til, men akkurat i dag er han på en planlagt spillkveld med gutta.

Skrevet

Dere har tydeligvis veldig forskjellige ønsker og forventninger. Eneste som kan løse det er kommunikasjon. I fremtiden må dere bli mye tydeligere med hverandre.

Jeg lurer fremdeles på hva han gjør foran middagsselskapet i morgen. En av grunnene til at jeg kommenterte det er at jeg får inntrykk av at han ikke forstår hva det krever å stelle i stand mat slik du tydeligvis planlegger nå. Hadde han forstått det, da hadde han nok ikke foreslått å gå ut allerede kl. 21. Og om du står med alt av rydding og vask og matlaging og kanskje handling også... da tror jeg at dere vil få mye større krasjer i fremtiden.

Ikke gå i fella å synes at det er så koselig å gjøre alt selv, da blir det normalen i forholdet også.

Han var med å handle inn i dag, og gjør som regel ganske mye (men ikke matlaging).

Skrevet

Han var med å handle inn i dag, og gjør som regel ganske mye (men ikke matlaging).

Bra det, da, men likevel. Jeg må innrømme at jeg får litt samme følelse som sug lut skrev - at han oppfører seg som en umoden gutt.

Hadde dere hatt en løselig invitasjon til venner en helt ordinær lørdag, da ville det vært anderledes. Men ber man folk på nyttårsfeiring og middag, da kan man ikke som vertskap bare stikke på byen i ni-tida på kvelden!

Om han og kompisen drar på byen så tidlig så vil flere av de som er tilstede reagere på det og tenke sitt om ham. De vil kanskje ikke si noe til deg/dere, men de vil nok få et visst inntrykk av ham... og det er dessverre ikke bra. Det vil virke som om han ikke ønsket å invitere gjester, at han overlater alt til deg, at han ikke en gang er høflig. Men om han ønsker å gi det uttrykket, så er det vel greit for ham? Hvor gammel er han?

Skrevet

Jeg hadde blitt meget skuffa om jeg var bedt bort på nyttårsaften, for at det så viste seg at vertskapet har tenkt seg på et utested i 21-tida. Greit nok etter midnatt kanskje, men absolutt ikke før det. Da måtte det i tilfelle vært avtalt på forhånd, så hadde jeg heller funnet noen andre å feire nyttår sammen med...

Anonymous poster hash: d4bef...138

Skrevet

Jeg får dessverre litt negative assosiasjoner til kjæresten din ut fra det du skriver. Han vorker litt lat. Det virker som du virkelig legger sjela di i forberedelsene og så gjør ikke han spesielt mye. Jeg hadde ikke blitt blid om jeg var i dine sko.

Kommunikasjon er nøkkelen for å slippe å "kollidere" med hverandres preferanser og oppfatninger.

Som flere her skriver, jeg ville også tatt det "ille" opp om jeg ble invitert til noen på nyttårsaften og så stakk de ut i 21-tiden. Jeg synes også det høres litt stressende ut.

Jeg er spent å høre på hva dere kommer fram til

Anonymous poster hash: d3c11...132

Skrevet

Jeg hadde reagert som deg.

Når kommer gjestene da?

Hvis de kommer 7, blir det jo ikke mye tid til velkomstdrink og middag. Blir jo endel å rydde og vaske opp også.

Håper det løser seg og at dere blir enige!

Anonymous poster hash: d5722...7ee

Skrevet

Å dra ut på nyttårsaften har jeg faktisk aldri vært borti. Her er det normalt å være der man er invitert hele kvelden. Fins nok av andre dager å dra ut på.

Anonymous poster hash: 84951...472

Skrevet

Jeg hadde blitt meget skuffa om jeg var bedt bort på nyttårsaften, for at det så viste seg at vertskapet har tenkt seg på et utested i 21-tida. Greit nok etter midnatt kanskje, men absolutt ikke før det. Da måtte det i tilfelle vært avtalt på forhånd, så hadde jeg heller funnet noen andre å feire nyttår sammen med...Anonymous poster hash: d4bef...138

Enig i dette, når jeg skal på nyttårsfest forventer jeg at vi skal være hos vertskapet hele kvelden/natta. I tillegg er jeg ikke ei utested-jente og frister lite med brøling til hverandre over musikken på pub når jeg hadde forventet gode samtaler, lang middag og god stemning hjemme.

Og å ta det opp i plenum blir feil, for de fleste sier vel ingen problem, for å være høflige

Anonymous poster hash: 46700...0b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...