Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #26 Skrevet 30. desember 2016 Med all respekt å melde ... du er fryktelig naiv. Jeg tror jeg heller ville ha gnagd av meg en arm enn å ta med noen andres barn (med eller uten diagnose) i svømmehallen. Jeg er naiv?? Jeg har jobbet med barn med ADHD og autismespekterdiagnoser i snart 20 år. Jeg får helt vondt av å lese det dere skriver! Det går rett og slett ikke an! Og det er snakk om NÆR familie 😱 Hadde dere sagt det samme om det var et barn med leukemi, Downs e.l? Jeg er sjokkert! Og det skal ganske mye til! Godt deres holdninger ikke er representativt for den oppegående delen av befolkningen. Anonymous poster hash: cc583...ce1
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #27 Skrevet 30. desember 2016 Det er ikke grunn nok. Og nei, HIs barn er ikke den guttens familie. Det er det HIs samboer som er. Anonymous poster hash: a66b5...537 Hun skriver mannen, jeg antar de er gift. Det er hennes nevø og barnas fetter. Helt hårreisende holdninger! Anonymous poster hash: cc583...ce1
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #28 Skrevet 30. desember 2016 Ligg av nurkemamma litt,da. Jeg jobber med rusmisbrukere, det betyr ikke at jeg vil ha rusmisbrukere sammen med mine barn på fritiden. Om denne nevøen gjør at his barn føler seg utrygg er det hi sitt barn som har hovedprioritet Anonymous poster hash: d63f0...aca
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #29 Skrevet 30. desember 2016 Ligg av nurkemamma litt,da. Jeg jobber med rusmisbrukere, det betyr ikke at jeg vil ha rusmisbrukere sammen med mine barn på fritiden. Om denne nevøen gjør at his barn føler seg utrygg er det hi sitt barn som har hovedprioritet Anonymous poster hash: d63f0...aca Litt av et eksempel. Du trekker likhetstegn mellom en voksen rusmisbruker og et barn på 8 år uten en diagnose... Og vet du hva, barn har godt av å oppleve mangfoldet i samfunnet. De tar ikke skade av å hilse på =oslo selgeren på Oslo S heller. Vi er alle mennesker. Hva med å prøve å se det gode i mennesket? Anonymous poster hash: cc583...ce1
MammantilNurket Skrevet 30. desember 2016 #30 Skrevet 30. desember 2016 Jeg er naiv?? Jeg har jobbet med barn med ADHD og autismespekterdiagnoser i snart 20 år. Jeg får helt vondt av å lese det dere skriver! Det går rett og slett ikke an! Og det er snakk om NÆR familie 😱 Hadde dere sagt det samme om det var et barn med leukemi, Downs e.l? Jeg er sjokkert! Og det skal ganske mye til! Godt deres holdninger ikke er representativt for den oppegående delen av befolkningen. Anonymous poster hash: cc583...ce1 HI sin mann er nær familie - ikke HI. Det er mange måter å være en familie på. Noen mennesker er veldig nærme, andre har er mer distanserte - uten st det er noe galt i det. Per nå har jeg ingen nieser eller nevøer, men jeg hadde da jeg var gift med min eksmann. På det tidspunkt kunne det ikke falle oss inn å ha besøk av disse ukentlig, ei heller være barnevakt for dem - uten at vi hadde noen dårlig relasjon til disse. Ulike familier, ulik familiedynamikk, ulike relasjoner. Det er greit.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #31 Skrevet 30. desember 2016 Hun skriver mannen, jeg antar de er gift. Det er hennes nevø og barnas fetter. Helt hårreisende holdninger! Anonymous poster hash: cc583...ce1 Les tråden igjen. Hun har kjent mannen i 3 år. De er ikke familie. Anonymous poster hash: a66b5...537
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #32 Skrevet 30. desember 2016 Litt av et eksempel. Du trekker likhetstegn mellom en voksen rusmisbruker og et barn på 8 år uten en diagnose... Og vet du hva, barn har godt av å oppleve mangfoldet i samfunnet. De tar ikke skade av å hilse på =oslo selgeren på Oslo S heller. Vi er alle mennesker. Hva med å prøve å se det gode i mennesket? Anonymous poster hash: cc583...ce1 Klarer man sikkert uten å ha mennesket på overnatting ukentlig. Anonymous poster hash: a66b5...537
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #33 Skrevet 30. desember 2016 Jeg forstår deg godt, HI. Og jeg har et barn med en diagnose selv, og skjønner MEGET godt at barnet kan være slitsomt for andre!! Hadde det vært mulig å, på en fin måte, ta opp med foreldrene til gutten at du mistenker at han kan ha en adhd-diagnose? Anonymous poster hash: d2c8c...e4a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #34 Skrevet 30. desember 2016 Jeg er psykolog og jobber på døgnavdeling med ungdom med diverse diagnoser. Og det gir meg allikevel stor glede å ha besøk av mannens niese som har ADHD og en del trekk av autisme. At dette gir foreldrene avbrekk er bare en bonus. Mitt arbeid frikjøper meg ikke fra medmenneskelighet på fritiden. Det er alltid kjipt for en hver yrkesgruppe når et dårlig eple skal utbasunere sin udugelighet på nettet. Anonymous poster hash: 6adeb...333
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #35 Skrevet 30. desember 2016 Jeg er naiv?? Jeg har jobbet med barn med ADHD og autismespekterdiagnoser i snart 20 år. Jeg får helt vondt av å lese det dere skriver! Det går rett og slett ikke an! Og det er snakk om NÆR familie 😱 Hadde dere sagt det samme om det var et barn med leukemi, Downs e.l? Jeg er sjokkert! Og det skal ganske mye til! Godt deres holdninger ikke er representativt for den oppegående delen av befolkningen. Anonymous poster hash: cc583...ce1 Jeg hadde ikke orket å ta min manns nevø i svømmehallen om han hadde Downs heller, og knapt nok om han var frisk. Selv ikke mine egne nieser/nevøer har jeg hatt på jevnlig overnatting, selv om de er veloppdragne og normale. Man MÅ ikke ofre seg for nettverket sitt, man kan ha helt ålreite forhold som ikke innebærer å slite seg ut. Min gjetning er at HIs svigerinne er utslitt selv, greier ikke med barnet sitt og alle utfordringene, og prøver å bruke HI og mannen som "avlastningshjem". Det er ikke ok. Anonymous poster hash: a66b5...537
hms33 Skrevet 30. desember 2016 #36 Skrevet 30. desember 2016 Det gjør jeg. Det er jobben min. Det betyr at jeg utfører spesialpedagogiske oppgaver i bytte mot penger, også kjent som "lønn". Når jeg ikke er på jobb har jeg fri. Denne tiden omtales ofte som "fritid". Er det rart at jeg for nok av barn med særskilte behov på jobb? Hvorfor er du sjokkert? Tror du tannleger undersøker sin familie og naboers tenner på fritiden? Tror du psykologer tilbyr gratis samtaleterapi til nabolaget på fritiden? Skjerp deg! Herlig skrevet!! Heier på deg 👍
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #37 Skrevet 30. desember 2016 Jeg er psykolog og jobber på døgnavdeling med ungdom med diverse diagnoser. Og det gir meg allikevel stor glede å ha besøk av mannens niese som har ADHD og en del trekk av autisme. At dette gir foreldrene avbrekk er bare en bonus. Mitt arbeid frikjøper meg ikke fra medmenneskelighet på fritiden. Det er alltid kjipt for en hver yrkesgruppe når et dårlig eple skal utbasunere sin udugelighet på nettet. Anonymous poster hash: 6adeb...333 Det er enkelte mennesker som kun er opptatt av seg og sitt. Først meg selv, så meg selv osv. I alle yrker. Men pinlig når de bruker yrket som en årsak til å forklare egoismen sin. Og så er det noen som forsøker å hjelpe menneskene rundt seg. Å være et medmenneske, å inkludere og å hjelpe. Blir veldig synlig i denne tråden... Anonymous poster hash: de37b...bfa
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #38 Skrevet 30. desember 2016 Jada jada, alle englene her kan sitte på sin høye hest og preke om medmenneskelighet og signere med ulike jobbtitler, men faktum er dette: Hi ønsker ikke å ha denne gutten på lange besøk og overnattinger og da er det ingen krav til at hi skal måtte det! At de allerede møtes en gang i uken er mer enn nok, og hvem av dere moralister ville hatt personer på besøk når det går utover deres egne barn? Anonymous poster hash: d63f0...aca
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #39 Skrevet 30. desember 2016 Med all respekt å melde ... du er fryktelig naiv. Jeg tror jeg heller ville ha gnagd av meg en arm enn å ta med noen andres barn (med eller uten diagnose) i svømmehallen. Nå skal det vel ikke så mye til før du gnager av deg armen når det gjelder andres barn Anonymous poster hash: c656e...ac1
MammantilNurket Skrevet 30. desember 2016 #40 Skrevet 30. desember 2016 Nå skal det vel ikke så mye til før du gnager av deg armen når det gjelder andres barn Anonymous poster hash: c656e...ac1 Godt poeng 😂
MammantilNurket Skrevet 30. desember 2016 #41 Skrevet 30. desember 2016 Jada jada, alle englene her kan sitte på sin høye hest og preke om medmenneskelighet og signere med ulike jobbtitler, men faktum er dette: Hi ønsker ikke å ha denne gutten på lange besøk og overnattinger og da er det ingen krav til at hi skal måtte det! At de allerede møtes en gang i uken er mer enn nok, og hvem av dere moralister ville hatt personer på besøk når det går utover deres egne barn? Anonymous poster hash: d63f0...aca Nemlig. Hi skriver at denne gutten ikke oppfører seg bra mor hennes sønn. Som foreldre er vår oppgave i første rekke å ivareta egne barns interesser.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #42 Skrevet 30. desember 2016 Blir rett og slett sliten og tappet for energi fra gutten på 8år. Det er litt trist pga de har stilt opp en del for oss og passet vårt barn som er året eldre. Jeg har sagt til min mann i 4år at jeg tror gutten har adhd. Jeg har hatt flere barn rundt meg av venner OL men ingen som tapper energien mer enn denne gutten. Jeg tror neppe han mener vondt i det han gjør men han løper rundt, hører veldig ofte ikke etter, må starte krig med foreldrene hvergang de er her. Terger barnet mitt slik at min sønn ikke ønsker å få besøk av de lengere ,selv om vi prøver å oppmuntre til det. Greia er at vi har begynt å sagt nei til å passe han, men de tilbyr seg fremdeles og passe vår sønn. Får så dårlig samvittighet men gutten våkner kl 5 og vekker min sønn, også må jeg opp å holde tilsyn på de pga han finner på så mye rart. Er det ugreit av meg å nekte overnatting? Anonymous poster hash: 86c03...fc2 Skjønner godt at det oppleves vanskelig og tungt for deg. Har du snakket med foreldrene om det? Her har vi en gutt som er under utredning nå. Mye samme oppførsel igrunn, bortsett fra at min sover lenge om morran da vi er veldig åpne med de rundt oss. Besteforeldre på den ene siden tar han gjerne på overnatting og hytteturer, mens besteforeldrene på andre siden aldri har hatt han på overnatting. For oss er det helt greit, for vi har en åpen dialog om det. Besteforeldrene som har han spør gjerne om de kan ha han på overnatting, og de spør også hva de kan gjøre i situasjoner som er vanskelige. Hvis ikke foreldrene er åpne om utfordringene selv, kanskje dette er noe du kan ta opp? Jeg hadde satt pris på å bli spurt om det selv, heller det enn å bare si nei stadig vekk... Anonymous poster hash: 74639...85d
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #43 Skrevet 30. desember 2016 HI her, Vi har han på besøk på dagtid innimellom. Møter dem i snitt 1 gang i uken så det blir vell mye med overnatting. Barnet er ikke ondt, bare fryktelig slitsomt å ha med å gjøre,han oppfører seg likt selv om foreldrene er her eller ei. Ang at jeg ikke omtaler meg som tante er fordi jeg kom inn i familien for 3år siden og har ikke følt det naturlig selv å kalle meg det og heller ikke vært noe emne for de heller. Anonymous poster hash: 86c03...fc2 Du må tilgi meg min forvirring.... trenger litt detaljer. Du kom inn i familien for 3 år siden, de passer din sønn som de egentlig ikke er i familie med, men du orker ikke å ha sønnen deres på overnatting en gang innimellom? Da ville jeg og hatt dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 2e6bd...7b4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #44 Skrevet 30. desember 2016 HI sin mann er nær familie - ikke HI. Det er mange måter å være en familie på. Noen mennesker er veldig nærme, andre har er mer distanserte - uten st det er noe galt i det. Per nå har jeg ingen nieser eller nevøer, men jeg hadde da jeg var gift med min eksmann. På det tidspunkt kunne det ikke falle oss inn å ha besøk av disse ukentlig, ei heller være barnevakt for dem - uten at vi hadde noen dårlig relasjon til disse. Ulike familier, ulik familiedynamikk, ulike relasjoner. Det er greit. Men nå virker det ikke som om hi har noe som helst i mot at hennes 9 år gamle sønn tilbringer tid sammen med denne gutten... så lenge hi slipper å stå opp klokka 5.... Anonymous poster hash: 2e6bd...7b4
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #45 Skrevet 30. desember 2016 Jeg har et barn med diagnose. (som ikke kan medisineres) Har ikke familie her jeg bor og har derfor aldri barnepass. Jeg inviterer vennene hans på besøk ofte. De blir gjerne hele dagen dersom det er helg. Hadde satt veldig pris på om noen hadde villet invitere mitt barn også. Ikke ofte, men av og til. Men sånn er det ikke. Det er prisen jeg må betale for å få barn med autisme. Jeg liker å ha vennene hans på besøk da☺ , men det er veldig ensomt og slitsomt til tider. Så til HI. Du kan kanskje "trappe ned" litt, men av og til kan bety mye☺ Anonymous poster hash: efd73...13c
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #46 Skrevet 30. desember 2016 Du må tilgi meg min forvirring.... trenger litt detaljer. Du kom inn i familien for 3 år siden, de passer din sønn som de egentlig ikke er i familie med, men du orker ikke å ha sønnen deres på overnatting en gang innimellom? Da ville jeg og hatt dårlig samvittighet. Anonymous poster hash: 2e6bd...7b4 Hadde ikke jeg hatt, hvis mitt barn var en snill, lydig og "enkel" unge å ha på besøk. Anonymous poster hash: a66b5...537
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #47 Skrevet 30. desember 2016 Me, myself and I.... Trist lesning. Anonymous poster hash: 41823...8a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå