Gå til innhold

Reise en uke til syden uten 2 åringen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Umulig for oss å svare på. Du kjenner barnet ditt best.

For meg hadde det vært uaktuelt. Hvertfall med første. Men det er fordi vi ikke har noen nære til å være barnevakt. Derfor hadde det vært uvant og skummelt for mine barn.

Følg magefølelsen :)

Anonymous poster hash: d6f43...569

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde heller ikke reist fra et så lite barn i en uke. Hadde heller ikke reist til syden uten barn, for mine barn har hvertfall hatt stor glede av basseng og deilig vær selv.

Skal jeg reise uten barn så reiser jeg evt. plasser jeg vet barna ikke hadde hatt det så kjekt uansett.

Anonymous poster hash: a4a5b...6ad

Ja, nåde deg om de går "glipp" av noe moro. Hva med å ta den hele veien, og dra et sted du egentlig ikke liker deg selv heller?

Husk å sove på spikermatte, gå med sko som gnager, og gråt en skvett hver kveld. Les en roman du ikke kan fordra, bestill vond mat og ha salt i rødvinen, så kan du komme hjem med kjempegod samvittighet.

Anonymous poster hash: e54a9...90e

Skrevet

😂 morsom du. Men det gikk ikke inn på meg gitt.

Skrevet

😂 morsom du. Men det gikk ikke inn på meg gitt.

Nei, det er jo kun mammahjertet som får vondt på deg. Ikke det andre, hverdagshjertet!

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar. Selvfølgelig har jeg lyst til å ha med meg barnet mitt. Men reisen handler i hovedsak om å slappe av og ikke minst få sol/varme på kroppen (noe som er bra for min kropp). Må nok gå noen runder med meg selv. Kanskje vi kunne ha reist på tur med besteforeldre. :) 

Anonymous poster hash: 5e57b...1c8
Skrevet

Altså til du som er litt småfrekk pga. det lille jeg skrev.

Vi har råd til en sydentur i året. Jeg vil jo ikke da ta fra barnet mitt en slik opplevelse.

Kan man reise flere ganger så hadde jeg nok vurdert det annerledes.

Men er dette ferien i år så står jeg på det jeg skrev.

Skrevet

Reis og kos dere! Beste gaven dere kan gi barnet er å ta vare på parforholdet!

Hilsen skilt tobarnsmor som gjorde det motsatte.

Anonymous poster hash: c1cf1...026

Skrevet

Nei det hadde jeg aldri gjort. Ville ikke brukt en hel ferieuke uten dem , og tror også en 2 åring er så liten at han ikke forstår tidaspektet. En uke uten dere begge er lenge for et så lite barn. Ved sykehusinnleggelser må man, men man må ikke på ferie en uke bort fra så små barn.

Skrevet

Vi gjorde det i sommer. 2,5åringen var ei uke hos farmor som hun er svært knyttet til og det var vellykket for oss og barnet:) god tur - kos dere! :)

Skrevet

Reis og kos dere! Beste gaven dere kan gi barnet er å ta vare på parforholdet!

Hilsen skilt tobarnsmor som gjorde det motsatte.

Anonymous poster hash: c1cf1...026

Man må ikke til syden, eller være borte fra barna sine i en hel uke for at parforholdet skal overleve. Mange andre ting, kanskje spesielt i hverdagen, man heller burde prioritere.

Anonymous poster hash: 79104...38a

Skrevet

Bedre at dere tar ei uke i syden og kommer hjem mer opplagt. At dere får mer overskudd til å være gode foreldre. Enn at det eventuelt ender med brudd.

Hvis det gikk fint å være 5 dager hos besteforeldre i sommer, tenker jeg at det går helt fint.

Det beste for barna, er foreldre som har det bra. Så jeg synes dere skal reise.

Anonymous poster hash: 21cd0...07b

Skrevet

Dra og kos dere!

Skrevet

Reis og kos dere

Lad opp batteriene og plei kjærligheten!

Gutten har det topp hos besteforeldre som han kjenner så godt ei uke.

Til dere andre negative geiter: seinskader??? av å være i sammen med familie som kjenner han godt??

vet ikke om jeg skal le eller gråte av slike kommetarer.

Dere andre er nok bare veldig misunnelige...langt i fra alle som kan få en slik mulighet.

Anonymous poster hash: c4d7b...a7c

Kunne ikke vært mer enig. Gud hjelpe meg så mange hyklere det er her inne.

Anonymous poster hash: a06c7...b64

Skrevet

Du kjenner barnet ditt best 😊

Barnet vårt fyller 3 år i september og vi vurderer en uke til Syden neste år.

Anonymous poster hash: 82cca...2d6

Skrevet

Nei, ville ikke dratt fra en to-åring i en uke, og ihvertfall ikke til syden.

Men det er mest for min egen del, jeg hadde ikke orket å være så lenge og så langt borte fra barnet mitt rett og slett.

Tror ikke barnet tar noe skade av å være med besteforeldre en ukes tid, men helt ærlig så er jeg litt dømmende over foreldre som setter sine egne behov foran barnet. Jeg synes det er spesielt at folk drar på en sånn type ferie alene. Ville du ikke føle litt dårlig samvittighet om du dro og satt og så på barna som leker på stranden/bassenget??

Anonymous poster hash: dbb52...5cb

Skrevet

Man må ikke til syden, eller være borte fra barna sine i en hel uke for at parforholdet skal overleve. Mange andre ting, kanskje spesielt i hverdagen, man heller burde prioritere.

Anonymous poster hash: 79104...38a

Men det kommer jo an på hvem man er og hva man trenger. Noen liker ditten og andre liker datten.

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det. Ikke på grunn av at barnet ikke kan ha det bra hos besteforeldre en uke, men for min egen del.

Når jeg endelig har ferie, ønsker jeg å være med barna. Føler ikke at vi for så mye "familietid" i en travel hverdag. Og ferie for meg, er derfor i hovedsak etterlengtet fritid til å slappe av sammen med barna eller skape nye opplevelser sammen med dem. Så jeg hadde ikke klart å kose meg i syden uten barn, da hadde jeg savnet å se dem kose seg på stranda.

Skrevet

Jeg hadde ikke likt å være borte fra barna så lenge, jeg hadde nok tenkt på de så mye at jeg ikke klarte å slappe skikkelig av. En langhelg borte hadde gått bra.

Hadde det vært aktuelt å hatt med bestemor på tur da? Så kunne dere kost dere alle sammen, og bestemor kunne vært barnevakt litt på dag/kveldstid hvis dere ville ut å spise eller gjøre noe annet helt alene.

Anonymous poster hash: 00424...40b
Skrevet

Nei det synes jeg ikke, så lenge 2åringen er hos noen han kjenner godt :). kos dere masse :)

Skrevet

Nei ikke en uke.

Det mener jeg oppriktig er for lenge for ett så lite barn å være borte fra begge primæromsorgspersoner.

Om du hadde dratt med venninner og mannen er hjemme er en annen sak.

Og så lurer jeg på, SJEFEN din har beordret deg til varmere strøk??

Hva har sjefen med dette å gjøre?

Anonymous poster hash: e1574...c1d

Skrevet

jeg hadde aldri hatt samvittighet til det. Har ikke barnet også godt av ferie?

Anonymous poster hash: a5634...b4c

Skrevet

jeg hadde aldri hatt samvittighet til det. Har ikke barnet også godt av ferie?

Anonymous poster hash: a5634...b4c

Har barnet en stressende jobb som mellomleder i en bedrift??

Skrevet

God tur sier jeg. Å dra på ferie med så små barn er ikke ferie. Haha. Kos dere alene om det er det dere trenger. 

Anonymous poster hash: cb794...4b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...