Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #1 Skrevet 30. desember 2016 Jeg og mannen trenger så sårt og få en ferie sammen. Samtidig er ikke jeg i form og har strevd mye det siste året. Jeg har fått beskjed av sjefen om å reise til varmere strøk. Gutten vår er vandt til å sove borte hos besteforeldre og er trygg på de. Er det GALSKAP å reise til syden uten han? I sommer sov han 5 netter borte fordi han koste seg sånn, mens vi var på jobb. Vil høre hva dere andre tenker? Anonymous poster hash: 5e57b...1c8
Mamma til 2 søte Skrevet 30. desember 2016 #2 Skrevet 30. desember 2016 Jeg hadde ikke gjort det for det hadde ikke funket for minstemor på noen som helst måte. Hva andre gjør og hva som passer for dem, det blir jo deres sak. Det virker som du (ikke vondt ment) prøver å forsvare det i hi. Da er du eller ungen ikke helt klar muligens?
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #3 Skrevet 30. desember 2016 Hvorfor ikke ta med barnet? Jeg hadde ikke reist fra en toåring så lenge, maks to netter når de er så små. Anonymous poster hash: 79104...38a
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #4 Skrevet 30. desember 2016 Det kommer an på barnet. Barna våre var på hytta med besteforeldre 3-4 netter uten oss da de var rundt to år, og det gikk fint. Da var det riktignok en kjøretur, ikke en flytur unna, da. Kan dere ikke evt. dra på ferie litt nærmere så dere har enklere mulighet til å komme hjem/få barnet til dere hvis det trengs? Eller er det spesielle medisinske grunner til at dere må til syden (siden sjefen din har sagt dere må dit)? Jeg synes det høres litt trist ut å reise til syden (som er ideelt for små barn) uten barnet, da. Hva med noen dager på spa-hotell i stedet? Anonymous poster hash: bbcca...5e9
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #5 Skrevet 30. desember 2016 God tur, dette blir fint for både liten og stor. Anonymous poster hash: a07b0...c75
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #6 Skrevet 30. desember 2016 Nei, jeg hadde aldri reist fra noen av mine en hel uka da de var to år. For det første fordi de ikke har noe tidsbegrep og barn kan få tiknytningsvansker når de blir eldre dersom de blir overlatt for lenge hos andre når de er så små. Hadde ikke hatt samvittighet heller når jeg hadde tenkt på hvor mye 2 åringen hadde kost seg. Anonymous poster hash: 3d386...173
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #7 Skrevet 30. desember 2016 Ville aldri gjort det, men du sier jo ungen blir satt bort i dagevis titt og ofte, så hvorfor ikke. Skjønner ikke helt hvorfor dere så sårt trenger tid sammen når dere tydeligvis gjør det hele tiden likevel, men deres valg Anonymous poster hash: b32dc...b98
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #8 Skrevet 30. desember 2016 Ville aldri gjort det, men du sier jo ungen blir satt bort i dagevis titt og ofte, så hvorfor ikke. Skjønner ikke helt hvorfor dere så sårt trenger tid sammen når dere tydeligvis gjør det hele tiden likevel, men deres valg Anonymous poster hash: b32dc...b98 Hvor leser du at 2 åringen blir "satt bort" titt og ofte?? Ikke noe galt med å la en 2 åring overnatte en natt eller to hos besteforeldre hvis barnet er trygt og har det godt. At barnet var der 5 netter i strekk står det ikke at det har skjedd mer enn en gang. Modig du, hi...som tør å lufte et slik spørsmål blant så perfekte foreldre Anonymous poster hash: 62cf8...c36
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #9 Skrevet 30. desember 2016 Jøss, hadde virkelig aldri falt meg inn Anonymous poster hash: b047b...809
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #10 Skrevet 30. desember 2016 Hvor leser du at 2 åringen blir "satt bort" titt og ofte?? Ikke noe galt med å la en 2 åring overnatte en natt eller to hos besteforeldre hvis barnet er trygt og har det godt. At barnet var der 5 netter i strekk står det ikke at det har skjedd mer enn en gang. Modig du, hi...som tør å lufte et slik spørsmål blant så perfekte foreldre Anonymous poster hash: 62cf8...c36 Vi andre som har svart i denne tråden har vel langt fra fremstilt oss selv som perfekte foreldre. Men å reise en uke til syden og la 2 åringen være hjemme, det ser jeg på som langt fra nødvendig å gjøre. Det finnes mange andre måter å få en "pause" på om det er det man behøver. Og som ikke utsetter barnet for unødvendig sorg og mulig senskader. Anonymous poster hash: 3d386...173
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #11 Skrevet 30. desember 2016 Reis og kos dere Lad opp batteriene og plei kjærligheten! Gutten har det topp hos besteforeldre som han kjenner så godt ei uke. Til dere andre negative geiter: seinskader??? av å være i sammen med familie som kjenner han godt?? vet ikke om jeg skal le eller gråte av slike kommetarer. Dere andre er nok bare veldig misunnelige...langt i fra alle som kan få en slik mulighet. Anonymous poster hash: c4d7b...a7c
*Miss Marple* Skrevet 30. desember 2016 #12 Skrevet 30. desember 2016 Jeg kunne aldri hatt ferie i en hel uke uten ungene mine, så for meg hadde dette aldri blitt aktuelt. Det hadde ikke vært bra for hverken meg eller ungen. En langhelg derimot, hvor vi ikke er lenger borte enn at vi kan komme hjem på rimelig kort tid, hadde jeg gjerne takket ja til om vi hadde hatt barnevakt.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #13 Skrevet 30. desember 2016 Jeg vet ikke om dette er relevant for deg men vi hadde omtrent samme problemstilling i fjor. Da var frøkna vår også snart 2. Vi tenkte også tid alene og det var også hos oss medisinske grunner til at å dra til varmere strøk var fint. Vi klarte ikke å dra fra henne, så løsningen for oss var at besteforeldre ble med vi storkoste oss alle mann. Endel tid sammen alle, men jeg og mannen fikk også endel tid alene, mens besteforeldrene koste seg med vesla. For oss var det ihvertfall en super løsning. Jeg og mannen dro til nabobyen og koste oss på stranda på dagen, middag på kvelden og en hel natt alene blant annet Anonymous poster hash: d8718...ee9
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #14 Skrevet 30. desember 2016 Noen ganger er det bedre å reise bort fra ungene for å få annet på stell, enn å streve gjennom hverdagen. Vi var på ferie en uke da vi kun hadde ett barn og han var 2år. Han koste seg med besteforeldrene sine og vi kom til hektene. Etter det har ungene vært kortere og lengre tid på ferie uten oss foreldre.både fordi vi har trengt barnevakt og fordi ungene gjerne vil være med besteforeldrene sine. Vårt ståsted har vært at vi ønsker at våre barn skal ha mange omsorspersoner og mange og lene seg på i oppveksten. Og de sterkeste båndene knyttes når de får være alene sammen. At man kan legge til rette for det og samtidig få ferie selv, som kanskje er tvingende nødvendig slik jeg leser det -så, ja, da gjør dere det 🙂 Anonymous poster hash: d8667...155
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #15 Skrevet 30. desember 2016 Jeg sier gå for det! Skulle gjerne gjort dwt selv, men får ikke med mannen så lenge bort. Og besteforeldrene er kanskje ikke helt egna for så lang barnepass (helse) Anonymous poster hash: 06dc9...ad9
Daquiry Skrevet 30. desember 2016 #16 Skrevet 30. desember 2016 Reis og kos dere! Toåringen har det helt sikkert topp hos besteforeldrene 😊
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #17 Skrevet 30. desember 2016 Noen ganger er det bedre å reise bort fra ungene for å få annet på stell, enn å streve gjennom hverdagen. Vi var på ferie en uke da vi kun hadde ett barn og han var 2år. Han koste seg med besteforeldrene sine og vi kom til hektene. Etter det har ungene vært kortere og lengre tid på ferie uten oss foreldre.både fordi vi har trengt barnevakt og fordi ungene gjerne vil være med besteforeldrene sine. Vårt ståsted har vært at vi ønsker at våre barn skal ha mange omsorspersoner og mange og lene seg på i oppveksten. Og de sterkeste båndene knyttes når de får være alene sammen. At man kan legge til rette for det og samtidig få ferie selv, som kanskje er tvingende nødvendig slik jeg leser det -så, ja, da gjør dere det 🙂 Anonymous poster hash: d8667...155 Dette☝ Anonymous poster hash: 535f0...1dd
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #18 Skrevet 30. desember 2016 Hvor leser du at 2 åringen blir "satt bort" titt og ofte?? Ikke noe galt med å la en 2 åring overnatte en natt eller to hos besteforeldre hvis barnet er trygt og har det godt. At barnet var der 5 netter i strekk står det ikke at det har skjedd mer enn en gang. Modig du, hi...som tør å lufte et slik spørsmål blant så perfekte foreldreAnonymous poster hash: 62cf8...c36 Jeg leser det i "han er vant til å sove hos besteforeldrene" = titt og ofte. Og ja, såfremt det ikke er en nødsituasjon er det en selv som har valgt å få barn og blir da helt feil at en skal lempe ungen og ansvaret over på andre når en trenger kjærestetid. Alle med barn trenger kjærestetid, men vi finner det i kveldsdater eller hjemme når ungene er lagt, ikke på lange turer i en annen kant av verden. Og at han har det så godt, kan godt være det, men om en 2 åring ikke savner foreldrene overhodet etter 5 netter borte er det noe galt et sted Anonymous poster hash: b32dc...b98
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #19 Skrevet 30. desember 2016 Jeg kunne aldri reist fra barna mine i en hel uke. Tenk så hyggelig dere kunne fått det alle sammen i Syden. Glade barn = glade foreldre. Anonymous poster hash: 4b270...834
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #20 Skrevet 30. desember 2016 Nei, jeg hadde aldri brukt en hel uke av mine tilmålte ferieuker uten barna, og spesielt ikke til syden der 2-åringer flest koser seg masse. Anonymous poster hash: 29865...6fb
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #21 Skrevet 30. desember 2016 I disse dager skal foreldre aldri våre borte fra ungene sine, fedre skal ikke passe ungene alene, fedre skal vaske huset som den størst selvfølge, bestforeldre skal vår gode besteforeldr men neimen om de skal få lov å ha de på overnatting. Tenk om ungene får legge seg en halvtime senere, få en is og ikke minst ha noen kjempemorsomme dager uten mor og far. Dra på ferie med god samvittighet. Lad batteriene og kjærligheten. La guttungen og bestforeldrne få lov til å kose seg en uke sammen, så der kommer hjem oppladet til en fornøyd unge. Selv har ungene bestforldr som er bestforeldre og som får lov å være bestforeldre. Om de er sammen en time eller en uke så storkoser de seg. Jeg kunne fint hatt med ungen, passt på den selv, men jeg vet ungen og bestforeldrne får mye mer glede av litt tid sammen. Det vet jeg selv fra jeg var liten. Jeg hadde ett sett bestforeldr som alltid hadde tid, døren var åpen uansett og ett sett som helst skulle ha vært foruten barnebarn. (De skrøt av alle barnebarna deres, men tid eller ønske om å se de hadde de ikke. Ett av fem barnebarn hadde de ønske om å se, men ingen andre. Så jeg vet hvilket forhold jeg vil at mine barn skal ha til sine bestforeldre) Anonymous poster hash: 68afd...173
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #22 Skrevet 30. desember 2016 Kos dere på tur! 😃 tullete å ha dårlig samvittighet 😊skjønner ikke hvorfor du spør her inne ! Mange her inne sier at man er dårlig mor bare man går ut døra alene! Anonymous poster hash: 34e4f...166
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #23 Skrevet 30. desember 2016 Hadde heller ikke reist fra et så lite barn i en uke. Hadde heller ikke reist til syden uten barn, for mine barn har hvertfall hatt stor glede av basseng og deilig vær selv. Skal jeg reise uten barn så reiser jeg evt. plasser jeg vet barna ikke hadde hatt det så kjekt uansett. Anonymous poster hash: a4a5b...6ad
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #24 Skrevet 30. desember 2016 Dra, kos dere:) vi reiste en uke til en storby da vår var 2 år. Han koste seg med bestemor. Har ikke fått varige men av dette 😂 Anonymous poster hash: 05917...4c5
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #25 Skrevet 30. desember 2016 Jeg og mannen trenger så sårt og få en ferie sammen. Samtidig er ikke jeg i form og har strevd mye det siste året. Jeg har fått beskjed av sjefen om å reise til varmere strøk. Gutten vår er vandt til å sove borte hos besteforeldre og er trygg på de. Er det GALSKAP å reise til syden uten han? I sommer sov han 5 netter borte fordi han koste seg sånn, mens vi var på jobb. Vil høre hva dere andre tenker? Anonymous poster hash: 5e57b...1c8 Bare dra. Lad batteriene. Anonymous poster hash: e54a9...90e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå