Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #1 Skrevet 29. desember 2016 Vi har hatt noen late morgener denne jula. Jeg har faktisk sovet til 10.30 flere dager 😳 Ungene står opp, finner frokost og spiller ps4, er muuusestille for å passe på de ikke vekker oss. Nå vurderer jeg å sette klokka på ringing i morgen selv om jeg hadde sett frem til morgener UTEN vekkerklokke i ferien. Ungene pleier jo å vekke oss, men harvisst funnet ut at de ikke vil det😂 Har sagt til de at de kan godt vekke oss, men de "glemmer" det😂 De sa i dag da at de likte å spille i fred i stua de to timene de er våkne alene. Men jeg føler det er litt dumt at foreldrene ligger og drar seg så lenge da😳 hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 51449...b03
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #2 Skrevet 29. desember 2016 Haha jeg hadde nytt det! Og siden ungene sier de liker å være i fred så hadde jeg nytt det med god samvittighet og! Anonymous poster hash: e51da...593
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #3 Skrevet 29. desember 2016 Vi har hatt noen late morgener denne jula. Jeg har faktisk sovet til 10.30 flere dager Ungene står opp, finner frokost og spiller ps4, er muuusestille for å passe på de ikke vekker oss. Nå vurderer jeg å sette klokka på ringing i morgen selv om jeg hadde sett frem til morgener UTEN vekkerklokke i ferien. Ungene pleier jo å vekke oss, men harvisst funnet ut at de ikke vil det Har sagt til de at de kan godt vekke oss, men de "glemmer" det De sa i dag da at de likte å spille i fred i stua de to timene de er våkne alene. Men jeg føler det er litt dumt at foreldrene ligger og drar seg så lenge da hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 51449...b03 Det kommer helt an på hvor gamle de er.. Hvor gamle er de? Anonymous poster hash: b9de7...5f5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #4 Skrevet 29. desember 2016 Jeg synes de to timene er gull. Sover glatt så lenge ungene er store nok. Vi har hele dagen ellers 😊 Anonymous poster hash: 9e526...c8b
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #5 Skrevet 29. desember 2016 De er 6, 10 og 13. De klarer seg jo heeelt fint selv, er ikke det, men føler jeg burde sprette opp klokka 9 lage frokost til ungene og finne på en eller annen aktivitet. Vi har det ganske travelt i hverdagen da, kanskje jeg bare skal nyte det med god samvittighet og takke onkel og tante for ps4 de kjøpte til jul til de!😄 Anonymous poster hash: 51449...b03
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #6 Skrevet 29. desember 2016 Jeg hadde nytet det! Gjør selv det samme med 5 åringen min,han er storfornøyd med å sitte å se på tv mens mens mamma sover litt. Stuen er vegg i vegg med soverommet mitt så hører han godt. Men han finner uansett ikke på noe galt så lenge tven er på,da er det kun den som gjelder Anonymous poster hash: 707e3...7c6
Virre Vips Skrevet 29. desember 2016 #7 Skrevet 29. desember 2016 Sov!! Herrefred, sov kvinne!! De koser seg max, og du får sove. Vinn vinn vinn!
Tired mama Skrevet 29. desember 2016 #8 Skrevet 29. desember 2016 Det gjør vi også, men har aldri tenkt tanken på å ha dårlig samvittighet en gang. Ferier og fridager skal nytes!! Og om det er å sove lenge, ja da får det bare bli sånn. Tror faktisk at barna også setter pris på slike late morgener. Mer enn nok stress nok i hverdagen. 😊
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #9 Skrevet 29. desember 2016 Sprette opp? Lage frokost klokka 9? Sette igang en aktivitet?? Si meg, er du på styr? De er 6, 10 og 13! De kan lage sin egen mat og aktivisere seg selv. Sånn som vi måtte når vi var så små.... stress ned, det må ikke skje noe hele tiden! Det er ferie! Anonymous poster hash: 883c5...ccb
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #10 Skrevet 29. desember 2016 De er 6, 10 og 13. De klarer seg jo heeelt fint selv, er ikke det, men føler jeg burde sprette opp klokka 9 lage frokost til ungene og finne på en eller annen aktivitet. Vi har det ganske travelt i hverdagen da, kanskje jeg bare skal nyte det med god samvittighet og takke onkel og tante for ps4 de kjøpte til jul til de! Anonymous poster hash: 51449...b03 Da hadde jeg bare nytt det og sovet de timene. Å som jeg gleder meg til det blir vår tur Anonymous poster hash: b9de7...5f5
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #11 Skrevet 29. desember 2016 Sprette opp? Lage frokost klokka 9? Sette igang en aktivitet?? Si meg, er du på styr? De er 6, 10 og 13! De kan lage sin egen mat og aktivisere seg selv. Sånn som vi måtte når vi var så små.... stress ned, det må ikke skje noe hele tiden! Det er ferie! Anonymous poster hash: 883c5...ccb Du har så rett!😂 Er så uvant med all denne friheten! Etter en ekstrem stressende høst (første gang vi begge har jobbet 100%) er det liksom alltid noe som skjer. Da skal jeg nyte late morgener de siste feriedagene med GOOOOOD SAMVITTIGHET! Takket være dere 😘 Anonymous poster hash: 51449...b03
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #12 Skrevet 29. desember 2016 Mine er 7 og 8 år . Vekker meg senest 0630 ... året rundt. Jeg misunner deg. Har ikke sovet lenge på over 8 år 😴😴 La barna kose seg 😊. Kutt opp en skål med frut og sett klar i kjøleskapet. Skriv en lapp, så de kan kossen litt i morgen . Anonymous poster hash: 8a7a1...b2a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #13 Skrevet 29. desember 2016 De er 6, 10 og 13. De klarer seg jo heeelt fint selv, er ikke det, men føler jeg burde sprette opp klokka 9 lage frokost til ungene og finne på en eller annen aktivitet. Vi har det ganske travelt i hverdagen da, kanskje jeg bare skal nyte det med god samvittighet og takke onkel og tante for ps4 de kjøpte til jul til de! Anonymous poster hash: 51449...b03 Herregud så deilig! Sønnen min skal så veldig få hvilken spillkonsoll det måtte være som er det store når han blir gammel nok. Jeg har glemt hvordan det føles å våkne uthvilt, gleder meg til å oppleve det igjen! Og her settes det ikke igang med noen aktiviteter når jeg "spretter opp" (les: drar meg motvillig ut av senga i halvsøvne), her plasseres ungen foran tv'n mens jeg har nok med å våkne. Har ikke dårlig samvittighet engang. Anonymous poster hash: e51da...593
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #14 Skrevet 29. desember 2016 De er 6, 10 og 13. De klarer seg jo heeelt fint selv, er ikke det, men føler jeg burde sprette opp klokka 9 lage frokost til ungene og finne på en eller annen aktivitet. Vi har det ganske travelt i hverdagen da, kanskje jeg bare skal nyte det med god samvittighet og takke onkel og tante for ps4 de kjøpte til jul til de!😄 Anonymous poster hash: 51449...b03 Ungene har også ferie. Det innebærer bl a å gå litt under radaren mht hvor mye de spiller og hva de gjør alene. Anonymous poster hash: 96f34...43a
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #15 Skrevet 29. desember 2016 Mine er 7 og 8 år . Vekker meg senest 0630 ... året rundt. Jeg misunner deg. Har ikke sovet lenge på over 8 år 😴😴 La barna kose seg 😊. Kutt opp en skål med frut og sett klar i kjøleskapet. Skriv en lapp, så de kan kossen litt i morgen . Anonymous poster hash: 8a7a1...b2a Da hadde jeg gitt streng beskjed om at det ikke var aktuellt gitt Anonymous poster hash: b0f88...d75
amandine Skrevet 29. desember 2016 #16 Skrevet 29. desember 2016 Min eldste, som nå er voksen og flyttet hjemmefra sa her om dagen at han håpet yngstemann fikk samme service som han selv fikk da han var liten. Nemlig alenetid uten voksne om morgenen, med matpakke og barnetv. Det er timer med fred og ro som den lange slampen på 25 ser tilbake på med rosa briller. Sov godt, HI!
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #17 Skrevet 29. desember 2016 Min eldste, som nå er voksen og flyttet hjemmefra sa her om dagen at han håpet yngstemann fikk samme service som han selv fikk da han var liten. Nemlig alenetid uten voksne om morgenen, med matpakke og barnetv. Det er timer med fred og ro som den lange slampen på 25 ser tilbake på med rosa briller. Sov godt, HI! Haha! Høres bra ut! Anonymous poster hash: 51449...b03
Mandala Skrevet 29. desember 2016 #18 Skrevet 29. desember 2016 Denne dårlige samvittigheten har jeg også! Idag fikk jeg nesten panikk da jeg så at klokka var 11 da jeg våknet. Men barna er mellom 8-14 år og koste seg selvsagt som bare det. Så jeg jobber hardt med å slippe den dårlige samvittigheten over dette. I mitt hode burde jeg nemlig også sprette opp klokka 9, lage god frokost og ut på tur eller noe slikt.
Anonym bruker Skrevet 29. desember 2016 #19 Skrevet 29. desember 2016 Denne dårlige samvittigheten har jeg også! Idag fikk jeg nesten panikk da jeg så at klokka var 11 da jeg våknet. Men barna er mellom 8-14 år og koste seg selvsagt som bare det. Så jeg jobber hardt med å slippe den dårlige samvittigheten over dette. I mitt hode burde jeg nemlig også sprette opp klokka 9, lage god frokost og ut på tur eller noe slikt. Bra det ikke bare er meg😊 Anonymous poster hash: 51449...b03
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #20 Skrevet 30. desember 2016 Denne dårlige samvittigheten har jeg også! Idag fikk jeg nesten panikk da jeg så at klokka var 11 da jeg våknet. Men barna er mellom 8-14 år og koste seg selvsagt som bare det. Så jeg jobber hardt med å slippe den dårlige samvittigheten over dette. I mitt hode burde jeg nemlig også sprette opp klokka 9, lage god frokost og ut på tur eller noe slikt.Har også tenkt det samme som deg HI. Stod ikke opp før kl var 11.00. Har vært sliten og tenkt at jeg burde finner på noe med barna, men jeg ser jo de koser seg og man trenger ikke spiser frokost sammen heller, så lenger man har en måltid sammen? Og noen dager så skader det vel ikke med for mye skjermtid?Så ikke få dårlig samvittighet. Det skal jeg slutter med. Anonymous poster hash: 552b6...719
Tyra79 Skrevet 30. desember 2016 #21 Skrevet 30. desember 2016 Vær du glad at du har oppfostret unger som ikke trenger underholdning fra voksne 24/7!! Du har gjort en god jobb 😊👍🏻!! Ikke ødelegg det. De hadde garantert gitt uttrykk for det, viss de ikke var fornøyd. Bare å innse at de er iferd med å bli store 😉.
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #22 Skrevet 30. desember 2016 HI Skjerping! De digger jo å være alene litt! La de få lov til det da. Anonymous poster hash: 029a5...e94
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #23 Skrevet 30. desember 2016 Sånt har mannen og jeg ikke dårlig samvittighet for 😊 Nå er barna 6 og 9 år gamle,og nå i jula og enkelte dager i helgene kan vi sove lenge,mens barna står opp. De koser seg,og vi koser oss. Noen ganger har de dekket frokostbordet og kommer og vekker oss. Anonymous poster hash: 9ad80...822
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #24 Skrevet 30. desember 2016 Vi har hatt noen late morgener denne jula. Jeg har faktisk sovet til 10.30 flere dager 😳 Ungene står opp, finner frokost og spiller ps4, er muuusestille for å passe på de ikke vekker oss. Nå vurderer jeg å sette klokka på ringing i morgen selv om jeg hadde sett frem til morgener UTEN vekkerklokke i ferien. Ungene pleier jo å vekke oss, men harvisst funnet ut at de ikke vil det😂 Har sagt til de at de kan godt vekke oss, men de "glemmer" det😂 De sa i dag da at de likte å spille i fred i stua de to timene de er våkne alene. Men jeg føler det er litt dumt at foreldrene ligger og drar seg så lenge da😳 hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 51449...b03 Når eg kjem så langt at vi kan sove utan å bli vekt hadde eg tenkt tilbake på denne jula, vi har sove på skift pga sjuke tvillingar på 9 mnd, i dag sto eg opp halv fem, då hadde sambuaren vore våken heile natta omtrent. Også hadde eg sove med verdens beste samvittighet om det var det eg ville😁. Men viss ein har planar om å få noko ut av dagen kan ein jo sette på klokka på 9.30 feks, så får du både sove og kan reise ut på skitur eller kva de no vil (hadde nok gjort det etter eittpar sove så lenge du orkar morgonar) Anonymous poster hash: 03028...603
Anonym bruker Skrevet 30. desember 2016 #25 Skrevet 30. desember 2016 Du har så rett!😂 Er så uvant med all denne friheten! Etter en ekstrem stressende høst (første gang vi begge har jobbet 100%) er det liksom alltid noe som skjer. Da skal jeg nyte late morgener de siste feriedagene med GOOOOOD SAMVITTIGHET! Takket være dere 😘 Anonymous poster hash: 51449...b03 Bare å nyte! Har hatt noen fridager vi og. Og sønnen på 3, som vanligvis starter dagen kl 5, han har ligget til både 9 og 10!! Det er jo helt fantastisk nydelig! Anonymous poster hash: 883c5...ccb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå