Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #1 Skrevet 27. desember 2016 Jeg har en bonusdatter på 4 år. Moren er ikke så mye inne i bildet. Hun bor sammen med sin far 100%, dvs at jeg er sammen med henne hver dag. Jeg gjør alt en mor gjør for sitt barn bare at jeg ikke er hennes biologiske. Hun kaller meg ved navnet mitt, meg og hennes far har snakket om det med kallenavn. Hva kaller man seg? Anonymous poster hash: 6877b...e2d
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #2 Skrevet 27. desember 2016 Navnet ditt? Det er vel ok? Mitt biologiske barn bruker også navnet mitt som oftest. Det endrer jo ikke på vår relasjon. Anonymous poster hash: 91690...416
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #3 Skrevet 27. desember 2016 Det bør være opp til barnet å bestemme. Hvorfor må du ha et kallenavn? Anonymous poster hash: c0e44...356
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #4 Skrevet 27. desember 2016 Jeg ville brukt navnet ditt. Anonymous poster hash: ca53d...f95
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #5 Skrevet 27. desember 2016 Er jo helt tydlig at hun vil at vi skal si at det er greit at barnet kaller henne for mamma,å det er ikke greit når du ikke mor til barnet!! Jenta skal selvsagt bruke navnet ditt! Anonymous poster hash: 40b8a...890
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #6 Skrevet 27. desember 2016 For det første så er det ikke opp til verken deg eller pappaen å velge et kallenavn for deg til datteren hans! For det andre så vil datteren hans finne et eventuelt kallenavn for deg når hun eventuelt er klar for det. Frem til det skjer så får du nøye deg med navnet du er født med! Anonymous poster hash: c5675...3bc
Kringlen Skrevet 27. desember 2016 #7 Skrevet 27. desember 2016 Helt tydelig at jeg vil bli kalt mamma? Det er noe du selv kommer opp med gitt:) Må vel være lov til å spørre andre om råd uten å bli lagt ord i munnen på? Jeg er helt ny på dette, så skal noen legge ord i munn eller dømme - vær snill å klikke deg ut igjen:) -TS
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #8 Skrevet 27. desember 2016 Er jo helt tydlig at hun vil at vi skal si at det er greit at barnet kaller henne for mamma,å det er ikke greit når du ikke mor til barnet!! Jenta skal selvsagt bruke navnet ditt! Anonymous poster hash: 40b8a...890 Men hva hvis jenta vil kalle henne for mamma? Skal hun ikke få lov til det? Hun har jo null samvær med sin biologiske mor. Anonymous poster hash: f9971...e97
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #9 Skrevet 27. desember 2016 Navnet ditt er det mest naturlige såfremt du ikke har vært i livet hennes fra 2-årsalder ish og mor ikke har vært tilstedet i det hele tatt. Vet ikke om noen som har et spesielt kallenavn på stemor. Anonymous poster hash: 7a109...94a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #10 Skrevet 27. desember 2016 Har vært stemor i 15 år, hun har alltid brukt fornavnet mitt og av og til tuller vi og kaller meg for den onde stemoren 😊 Anonymous poster hash: b3b6b...519
*Miss Marple* Skrevet 27. desember 2016 #11 Skrevet 27. desember 2016 Om du er helt ny som bonusmor kaller hun deg naturligvis ved navn. Om og hvis det blir aktuelt med kallenavn/mamma må det komme fra barnet selv.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #13 Skrevet 27. desember 2016 Fornavnet ditt. Med mindre barnet selv tar initiativ til noe annet. Anonymous poster hash: fac2c...02b
mamma_bergen Skrevet 27. desember 2016 #14 Skrevet 27. desember 2016 Helt tydelig at jeg vil bli kalt mamma? Det er noe du selv kommer opp med gitt:) Må vel være lov til å spørre andre om råd uten å bli lagt ord i munnen på? Jeg er helt ny på dette, så skal noen legge ord i munn eller dømme - vær snill å klikke deg ut igjen:) -TS Om du er helt ny på dette i tillegg så er det vel enda mindre naturlig at du skal ha en "tittel"?
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #15 Skrevet 27. desember 2016 Jeg tenker at hun kaller deg med navnet ditt. Om mor ikke er inni bildet å stedatter spør om å kalle deg mamma ville jeg sagt " hvis du ønsker å kalle meg mamma får du lov til det". Jeg ville ikke lagt ordet mamma i munnen på henne. Hvis noen spør "er dette din datter ?" hadde jeg sagt sannheten at det er din stedatter . Anonymous poster hash: 469a5...1a3
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #16 Skrevet 27. desember 2016 Mitt stebarn bruker navnet mitt. Å be henne kalle meg noe annet ser jeg ikke poeng i. Hun har selv valgt å presentere meg som stemor for venner. Et valg hun tok helt selv etter hun begynte å fundere på hva jeg var for henne når venner spurte. Hvorfor skal dere ha et kallenavn egentlig? Har du er behov for å "være spesiell" for barnet? Du er jo en morsfigur for henne. Et kallenavn har ikke noe å si. Anonymous poster hash: fd674...202
sug lut Skrevet 27. desember 2016 #17 Skrevet 27. desember 2016 Ingenting annet enn navnet ditt er nødvendig. Du er jo ikke noe annnet til ungen.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #18 Skrevet 27. desember 2016 Helt tydelig at jeg vil bli kalt mamma? Det er noe du selv kommer opp med gitt:) Må vel være lov til å spørre andre om råd uten å bli lagt ord i munnen på? Jeg er helt ny på dette, så skal noen legge ord i munn eller dømme - vær snill å klikke deg ut igjen:) -TS Hvis du mener du ikke vil bli kalt mamma, og navnet ditt (det mest åpenbare valget) tydeligvis ikke er godt nok for deg - da lurer jeg oppriktig på hvilken tittel du hadde sett for deg? Helt uavhengig av morens forhold til barnet så er ikke du barnets mor. Din relasjon til henne avhenger av din relasjon til barnets far. Så kanskje "fars kjæreste" er den mest korrekte tittelen. Anonymous poster hash: 30bb9...0dd
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #21 Skrevet 27. desember 2016 Hva annet skulle du kalt deg da?Navnet ditt holder i massevis. Anonymous poster hash: 7fcbd...58e
Snøfnugget Skrevet 27. desember 2016 #22 Skrevet 27. desember 2016 Navnet ditt eller det kallenavnet barnet selv evt kommer opp med
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #23 Skrevet 27. desember 2016 Hennes Nådige Høyhet, Husholdningens Herskerinne! Anonymous poster hash: 838ca...9b6
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #24 Skrevet 27. desember 2016 Barnet kaller deg selvfølgelig navnet ditt - akkurat som alle de andre menneskene rundt deg. Noe annet ville vel vært unaturlig og rart? Anonymous poster hash: f86b1...63e
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2016 #25 Skrevet 27. desember 2016 Det barnet selv vil kalle deg ☺️ Hvor lenge har du og pappaen vært kjærester? Anonymous poster hash: 5914b...bc0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå